Maken hé, dat ophangen heeft geen zin in de winter!quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja kan ook, kunnen ze mooi schuilen.Ik heb hier 3 vogelhuisjes staan en drie van die pindakaaspottendingen aan de schutting hangen. Heb er wel eens aan gedacht om echt vogelhuis neer te hangen waar ze kunnen broeden. En dan ook nog een stuk of 4 pindanetjes in de heg hangen
Ik had afgelopen lente een vogelhuisje gemaakt, maar verkeerd gemeten dus het was te kleinquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:05 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ze hebben zoveel soorten, dus nog genoeg om te proeven!
en thanks! maar ik ben niet zo creatief!, nou behalve als het om vogelhuisjes gaat oid! dan kan ik heel creatief zijn (in het verleden, heb er geen foto materiaal meer van)
Netjes zijn gevaarlijk voor vogels toch? Kunnen ze in verstrikt raken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja kan ook, kunnen ze mooi schuilen.Ik heb hier 3 vogelhuisjes staan en drie van die pindakaaspottendingen aan de schutting hangen. Heb er wel eens aan gedacht om echt vogelhuis neer te hangen waar ze kunnen broeden. En dan ook nog een stuk of 4 pindanetjes in de heg hangen
Tips: leeg nooit een huisje, doen de vogels zelf wel. Zorg dat er geen regen in kan komen (dus met de rug naar de regenkant). En zorg dat er een stokje voor zit, waar ze voor het gat op kunnen gaan staan, vinden vogels vaak heel fijn, zeker als ze steeds moeten voeren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik had afgelopen lente een vogelhuisje gemaakt, maar verkeerd gemeten dus het was te kleinGa deze winter nog een poging doen want we hebben veel vogels in de tuin en ze maken nu altijd een nestje boven de voordeur. Heb je nog tips met waar op te letten bij het maken van een vogelhuisje? De ingang had ik wel de juiste afmeting gemaakt, maar ja met een te klein huisje hielp dat verder niet
Ik heb ze er al jaren en jaren in hangen en nog nooit iets mee gebeurd. Ze zitten op een takje in de heg en pikken de pindas uit het netjequote:Op zondag 8 oktober 2023 09:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Netjes zijn gevaarlijk voor vogels toch? Kunnen ze in verstrikt raken.
IN het voorjaar als de jonge musjes uitgaan vliegen is het hier een drukte van jewelste in de tuin. De jonge baby musje liggen lekker te zonnen met hun vleugeltjes wij en moeder komt de jongen dan lekker voerenquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:24 schreef Chandler het volgende:
[..]
Tips: leeg nooit een huisje, doen de vogels zelf wel. Zorg dat er geen regen in kan komen (dus met de rug naar de regenkant). En zorg dat er een stokje voor zit, waar ze voor het gat op kunnen gaan staan, vinden vogels vaak heel fijn, zeker als ze steeds moeten voeren.
Netten kan, mits van ijzer. Geen pastic netjes die je over de groentes/bessen/vruchten heen hangt...
Ik had eigenlijk Carnaval willen voorstellen, maar dat zal ook wel niet iedereen leuk hebben gevondenquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:30 schreef kwiwi het volgende:
Nou, dat wordt knutselthema "vogels" in Februari, als voorbereiding op de lente
We kunnen ook een combi van beiden doen, wat maakt het uitquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:14 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk Carnaval willen voorstellen, maar dat zal ook wel niet iedereen leuk hebben gevonden![]()
Nee vogels is prima hoor. maar februari is natuurlijk nog ver weg
Wanneer is het carnaval dan? Kun je ook in november doen de 11de van de 11de beging carnaval toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:14 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk Carnaval willen voorstellen, maar dat zal ook wel niet iedereen leuk hebben gevonden![]()
Nee vogels is prima hoor. maar februari is natuurlijk nog ver weg
Februari, data weet ik niet uit mijn hoofd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 10:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wanneer is het carnaval dan? Kun je ook in november doen de 11de van de 11de beging carnaval toch?
Ik heb als Brabander helemaal niets meer met carnavalquote:Op zondag 8 oktober 2023 10:27 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Februari, data weet ik niet uit mijn hoofd.
Volgende maand kan ook hoor. Maar ik als Brabander heb nooit iets met de 11de van de 11de
Die lijken echt exact op de paddenstoelen die sinds een paar dagen in m'n tuin groeienquote:Op zondag 8 oktober 2023 17:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Herfst!
[ afbeelding ]
Gemaakt met Derwent inktense potloden
Wauwquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:12 schreef Irri-tante het volgende:
Ik heb wat leuks voor Halloween gemaakt.
[ afbeelding ]
Herfst volgt nog. Ook daar heb ik wat een leuke dingen voor gemaakt.
Oh god ik moet m'n knutselding nog even snel afmaken morgen danquote:Op maandag 30 oktober 2023 21:04 schreef Bomenverzameling het volgende:
Maand is bijna voorbij
Wat is het thema voor November??
Nee, echt niet..quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh god ik moet m'n knutselding nog even snel afmaken morgen danMaand ging sneller voorbij dan ik dacht.
Heb je een idee voor November toevallig?
quote:Andere benamingen voor de maand november zijn de slachtmaand, de jachtmaand, de bloedmaand en de nevelmaand
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zit te denken, maar ik weet eigenlijk niets typisch november.
Ik kom niet verder dan Allerzielen en de intocht van Sinterklaas.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Lol, dit maakt het er ook niet beter op.
https://kunst-en-cultuur.(...)omber-en-donker.html
[..]
Oke november is blijkbaar fucking metal.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Lol, dit maakt het er ook niet beter op.
https://kunst-en-cultuur.(...)omber-en-donker.html
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |