Dan is het gewoon een soort verslaglegging van iemand die een kind krijgt, dat vond ik bij mijzelf vrij bijzonder maar bij een ander niet zo.
Het idee is juist van het programma dat er een andere bevolkingsgroep wordt gevolgd die voor andere uitdagingen komt te staan, en soms op een andere manier met dingen omgaat. Zoals dat meisje dat een harde feyenoord hooligan was (of in ieder geval flink fan) en daar verwachtten we helemaal niks van maar zij maakte er uiteindelijk echt wat moois van en dat vond iedereen hier een mooie aflevering.
Of een tiener die er helemaal alleen voor stond met serieuze schulden. Interessant, en ook een fantastische moeder geworden. Of die vrouw van begin 20 met vier kinderen op een flat waarvan een met een rugzakje. Dat was dan een minder positief verhaal geloof ik maar dat soort diversiteit is interessant om naar te kijken.
Er is ook niet 1 juiste manier om dingen te doen en het ene is niet altijd even erg als het andere. Drinken wordt nu gezien als echt fout, maar sommigen vinden dat incidenteel een drankje wel moet kunnen. Vrouwen die nog drinken voor ze ontdekken dat ze zwanger zijn krijgen ook niet massaal gehandicapte kinderen dus kun je je afvragen hoe schadelijk het is. Zo ook met roken, of Energy drink.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er zeker op tegen om dat soort keuzes te maken tijdens de zwangerschap, maar in zo'n programma is het wel interessant om te zien dat andere mensen andere keuzes maken en hoe dat uitpakt want veel dingen zijn niet zo zwart-wit.
Dat stel dat voortvluchtig was voor de politie hebben misschien inmiddels hun leven gebeterd en zijn wellicht hele liefhebbende ouders geworden. Niet elke fout is onherstelbaar of onvergeeflijk en ik vind het ook niet fout om dat in dit format te zien als entertainment.
Het is wat anders wanneer mensen echt er op hopen dat kinderen uit huis worden geplaatst voor funsies, of echt genieten van kandidaten die hun kind fas geven (ik geloof echt niet dat dat hier echt leuk gevonden wordt) maar je kunt zo'n aflevering wel interessant vinden en dus 'leuker' om te kijken dan een perfect plaatje. Valt ook niet echt veel over na te praten