abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:24:28 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543490
Burn-out bij jonge werkenden neemt toe: vooral onder hoogopgeleide vrouwen.

Een op de vier jonge werkenden van 18 tot en met 34 jaar heeft te maken met burn-outklachten als gevolg van werk. Vooral onder hoogopgeleide vrouwen stijgt het percentage. In 2020 zei 25 procent burn-outklachten te ervaren, in 2022 was dat 29 procent.

Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden van onderzoeksbureau TNO en het CBS. Ook jonge mannen hebben in toenemende mate te kampen met burn-outklachten. In 2022 zei 23 procent daar last van te hebben.

Verzuim als gevolg van werkgerelateerde psychische klachten komt volgens het rapport ook vaker voor. De stijging is vooral in de zorg en het onderwijs te zien, waar veel meer vrouwen dan mannen werken. Volgens de onderzoekers wordt de groep werknemers met weinig of geen burn-outklachten in die twee sectoren de laatste jaren steeds kleiner.

Prestatiedruk
Oorzaken van psychische klachten zijn volgens het rapport onder meer prestatiedruk, constant bereikbaar zijn en financiële onzekerheid. Jongeren noemden ook de ‘constante stroom aan negatief nieuws over klimaat, stikstof, oorlog en Covid-19' als voorbeelden.

Daarnaast hebben sociale media een negatieve invloed op het zelfbeeld van de jonge werkenden, ze zorgen ook voor stress en leiden volgens het rapport af van het werk.

Campagne
Om mentale klachten bespreekbaar te maken is onder andere het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) de campagne ‘Hey, het is oké’ gestart. ,,Jonge werknemers ervaren steeds meer beginnende mentale klachten door werkstress”, zegt demissionair minister Karien van Gennip van SZW. ,,Daar moeten we met elkaar wat aan doen. Dat begint bij het bespreekbaar maken van waar je tegenaan loopt en waar je mee zit. Dat is juist een teken van kracht en helpt je op de werkvloer. Bovendien kun je door erover te praten de kans op een burn-out verkleinen.”

https://www.ad.nl/werk/bu(...)de-vrouwen~a611f6b5/
pi_210543513
Het is voor het eerst in de geschiedenis dat vrijgezelle jongeren denken dat ze recht hebben op een eigen woning. Even een stukje geschiedenisles.

“ Jonge gezinnen en stellen zonder kinderen moeten inwonen bij familie – dat geldt nog voor één op de negen huishoudens in 1960. Alleenstaanden kunnen een huis met een eigen voordeur voorlopig wel helemaal vergeten. Hebben zij wel een huis bemachtigd, dan moeten ze een speciale vrijgezellenbelasting betalen en kunnen ze net als andere huishoudens verplicht worden vreemden in huis te nemen.”
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:27:37 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_210543536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:26 schreef DjDaano het volgende:
Het is voor het eerst in de geschiedenis dat vrijgezelle jongeren denken dat ze recht hebben op een eigen woning. Even een stukje geschiedenisles.

“ Jonge gezinnen en stellen zonder kinderen moeten inwonen bij familie – dat geldt nog voor één op de negen huishoudens in 1960. Alleenstaanden kunnen een huis met een eigen voordeur voorlopig wel helemaal vergeten. Hebben zij wel een huis bemachtigd, dan moeten ze een speciale vrijgezellenbelasting betalen en kunnen ze net als andere huishoudens verplicht worden vreemden in huis te nemen.”
Al die mensen hadden gewoon de verkeerde mindset.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:28:21 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543546
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:27 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Al die mensen hadden gewoon de verkeerde mindset.
Wel kinderen uitpoepen anders geen dak boven je hoofd!
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:28:57 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210543556
The proof is in the pudding: als het zo makkelijk zou zijn voor de huidige generatie, waarom lukt het dan niemand om een woning te bemachtigen? Waarom heeft een overweldigende meerderheid van de mensen van boven de 40, ook de grootste lamlullen zoals die uit de serie Probleemwijken en mensen als Tiny en Lau, de familie Tokkie etc. wel een huis?

Het is godsgeklaagd dat users als Mutsaers hier komen afgeven op werkende jeugd, terwijl ze zelf nog de vruchten hebben kunnen plukken van Nederland toen het een goeddraaiend land was. Users als deze zouden echt even wat zelfreflectie moeten tonen en zich na een diepe schaamte te hebben gevoeld pas weer melden.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:29:04 #6
403820 Aberkullie
pi_210543558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe je vervolgens rondkomt met een baan van 5 dagen zonder kinderopvang is jouw probleem.
pi_210543566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Momo het volgende:

[..]
*insert avocadograppen uit deel 1*
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:30:11 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:29 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoe je vervolgens rondkomt met een baan van 5 dagen zonder kinderopvang is jouw probleem.
De vrouw moet thuisblijven om voor de kinderen te zorgen net als in 1960! Ohnee wacht dan kun je geen huis kopen.
pi_210543582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:28 schreef Richestorags het volgende:
The proof is in the pudding: als het zo makkelijk zou zijn voor de huidige generatie, waarom lukt het dan niemand om een woning te bemachtigen?
Letterlijk iedereen in mijn omgeving lukt het zonder problemen. Met heel normale banen en inkomens.
pi_210543587
En het cynisme gaat weer door. Het ligt allemaal aan anderen, niet aan henzelf.

De ¤&+&#&¤ met deze discussie hier. Men wil het gewoon niet begrijpen, maar blijft hangen in hun eigen misère. Veel plezier daarmee, jullie hebben dat verdiend.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:32:26 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210543610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

De ¤&+&#&¤ met deze discussie hier. Men wil het gewoon niet begrijpen, maar blijft hangen in hun eigen misère. Veel plezier daarmee, jullie hebben dat verdiend.
Een gewoon iemand met een gemiddeld salaris moet natuurlijk wel even reflecteren dat gemiddeld zijn echt niet kan!
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:32:28 #12
403820 Aberkullie
pi_210543612
quote:

Sorry, ligt aan onze mindset.
pi_210543617
quote:

Ik was nog een avocado aan het eten, sorry.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:33:32 #14
396550 Richestorags
pi_210543630
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Letterlijk iedereen in mijn omgeving lukt het zonder problemen. Met heel normale banen en inkomens.
Natuurlijk.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:35:06 #15
396550 Richestorags
pi_210543654
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:30 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Natuurlijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:33 schreef Aberkullie het volgende:
Tijd om Netflix maar weer aan te slingeren.
Waarom ben je niet aan het werken voor je huis?
pi_210543656
quote:
Tijd om Netflix maar weer aan te slingeren.
Niet solliciteren voor een derde baan :')_______!!11!!!

De #^&&#$&* voor je, stik maar in je Disney+!
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:35:27 #17
403820 Aberkullie
pi_210543659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Je had op dit moment achter de kassa van de Aldi kunnen zitten of folders rondbrengen!
Ik heb een tijdje 2 banen gehad maar door mijn mindset kreeg ik toen een burnout dus nu koop ik weer avocado’s en vakanties.
pi_210543670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje 2 banen gehad maar door mijn mindset kreeg ik toen een burnout dus nu koop ik weer avocado’s en vakanties.
Als je daarmee stopt lukt het je vast wel om een huis te kopen.
  dinsdag 5 september 2023 @ 20:37:11 #19
396550 Richestorags
pi_210543681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ga toch weg. Zelfs als ik bovenstaande punten weerleg, blijf jij zeuren als een verongelijkte kleuter. Dus bij jou zal ik geen moeite verder meer doen.
Je hebt helemaal niks weerlegd en alleen maar naar beneden lopen trappen

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-09-2023 11:06:54 ]
pi_210543869
Nederland valt nog mee qua huizenprijzen, je betaald hier, omgeving Zurich, minstens een miljoentje voor 100m2 appartement, in een gehucht minstens half uur rijden van de stad Zurich. Kut huisje met tuin 2 miljoen+.

Vandaag nog een nieuwbouwproject gezien in de stad. Huurprijzen 4200Euro p. maand voor 105m2. _O-
Deze bubbel. :')

Het waa hier laatst ook in het nieuws, burn-out gerelateerde klachten drastisch toegenomen. We moeten ook nog meer werken, schijnt de oplossing te zijn. Probleem is niet enkel in NL.
pi_210543948
quote:

[..]
Koop je toch een premie A woning? Oh nee wacht, die zijn al uitgewoond door boomers die de ladder achter zich vandaan hebben getrapt.
Ik woon in een huis wat gebouwd is als premie A woning, heb de originele bouwtekeningen en alles gekregen bij aankoop van het huis. Waarde is nu ook doodleuk 4 ton. In een piepklein dorpje in Overijssel, zonder voorzieningen. Zelfs geen supermarkt aanwezig hier. Ik zou het er nu niet meer voor over hebben, maar 3 jaar geleden kostte het dan ook een derde minder.
pi_210543993
4 ton voor een huis in een dorp buiten de randstad :') Recessie kan me niet snel genoeg komen, dit slaat toch nergens op.
pi_210544012
Steeds meer zwakkelingen die niets anders kunnen dan huilen hoe zwaar het allemaal wel niet is. Ze mogen van geluk spreken dat ze nu leven en niet vroeger want dat hadden ze nooit en te nimmer volgehouden.
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:16:44 #24
396550 Richestorags
pi_210544061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:10 schreef DutchPandora het volgende:
Steeds meer zwakkelingen die niets anders kunnen dan huilen hoe zwaar het allemaal wel niet is. Ze mogen van geluk spreken dat ze nu leven en niet vroeger want dat hadden ze nooit en te nimmer volgehouden.
Want er worden nu mensen geboren die qua DNA of intrinsieke persoonlijkheid zo anders zijn dan twintig, dertig jaar geleden? Dat is feitelijk wat je zegt.

Of spelen nurture en de omstandigheden van de maatschappij toch ook een rol
pi_210544065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:46 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ja want iedereen die zich stoort aan zeurende en klagende millenials is een boomer.
Ik begrijp het houdinkje van de nieuwe lichting (waar ik zelf overigens ook gewoon toe behoor) ook niet zo. Erger me kapot aan leeftijdsgenoten die de ene na de andere domme keuze maken en vaak rond hun 35ste in een duur huurhuis zitten met slechts 5000 euro spaargeld en verder niets opgebouwd.

Maar wel lekker een studieschuld van 40k, 5 wereldreizen gemaakt, 4 relaties vernaggeld en elk weekend uitgegaan. Als je zo graag wilt 'leven' accepteer dan ook dat de keuzes later in het leven voor jezelf zijn. Je hoeft niet op kamers, je hoeft niet elke week uit eten, je hoeft niet 5 keer op wereldreis voor je 30ste.

Het kan allemaal best maar de gevolgen zijn er dan ook naar. Als je een fatsoenlijke bijbaan hebt, niet onnodig op kamers gaat en een beetje nadenkt over je uitgaven dan is er nog steeds heel veel mogelijk.
pi_210544078
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Nederland valt nog mee qua huizenprijzen, je betaald hier, omgeving Zurich, minstens een miljoentje voor 100m2 appartement, in een gehucht minstens half uur rijden van de stad Zurich. Kut huisje met tuin 2 miljoen+.

Vandaag nog een nieuwbouwproject gezien in de stad. Huurprijzen 4200Euro p. maand voor 105m2. _O-
Deze bubbel. :')

Het waa hier laatst ook in het nieuws, burn-out gerelateerde klachten drastisch toegenomen. We moeten ook nog meer werken, schijnt de oplossing te zijn. Probleem is niet enkel in NL.
Hetzelfde probleem heerst in Duitsland ook al enige jaren. Hier op het platteland op ongeveer een half uurtje rijden van Düsseldorf vraagt men voor een gezinshuis wat voor het laatst in de jaren zeventig van de vorige eeuw gerenoveerd is tussen de drie en vier ton. Wanneer dat voor het laatst in de jaren negentig gebeurt is komen daar twee à drie ton bij en voor een tien à vijftien jaar oude woning mag je een bedrag tussen de zes en acht ton neerleggen. En aangezien je in Duitsland (veel) eigen geld in de aankoop van een huis dient te steken zul je bij een koopprijs tussen de zes en acht ton al gauw rond of boven de twee ton van dat bedrag zelf op moeten hoesten.
pi_210544086
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 20:26 schreef DjDaano het volgende:

Deze kun je vast onderbouwen met een bron? Ik heb even gezocht op vrijgezellenbelasting, maar kom voor Nederland niet verder dan een voorstel dat in 1935 is gedaan door de MinFin en sneuvelde in de kamer. De manier van schrijven komt overigens ook voor alsof het een idee is, niet iets dat daadwerkelijk bestaan heeft.
pi_210544107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:10 schreef DutchPandora het volgende:
Awh, standaard reactie van iemand die met de harde hand is opgegroeid met emotioneel afwezige ouders.
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:25:03 #29
396550 Richestorags
pi_210544145
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Awh, standaard reactie van iemand die met de harde hand is opgegroeid met emotioneel afwezige ouders.
Er zitten hier best veel lui die zoveel armor hebben ontwikkeld en zo ver van hun eigen pijn staan dat het enige dat ze kunnen trappen naar beneden is. Maar dat hebben ze zelf omdat ze zo afgesneden zijn niet eens door. Het trieste is dat de jeugd in hun uitzichtloze situatie continu met de denigrerende opmerkingen van dit soort mensen moet dealen.
pi_210544193
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zitten hier best veel lui die zoveel armor hebben ontwikkeld en zo ver van hun eigen pijn staan dat het enige dat ze kunnen trappen naar beneden is. Maar dat hebben ze zelf omdat ze zo afgesneden zijn niet eens door. Het trieste is dat de jeugd in hun uitzichtloze situatie continu met de denigrerende opmerkingen van dit soort mensen moet dealen.
Ik heb ermee gewerkt. HEL. Heb het nog 3 jaar volgehouden en ben toen gevlucht. Dat soort mensen eten je ziel leeg :r
pi_210544237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik heb ermee gewerkt. HEL. Heb het nog 3 jaar volgehouden en ben toen gevlucht. Dat soort mensen eten je ziel leeg :r
Mensen die je gaslighten moet je sowieso vermijden uit je leven.
pi_210544286
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:32 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Mensen die je gaslighten moet je sowieso vermijden uit je leven.
Had het lang niet door. Pas toen ik grenzen aangaf en die niet werden gerespecteerd viel het kwartje.

Precies hetzelfde soort opmerkingen als die poster van net. "Vroeger was het erger, jullie zijn pussies. Jij verdient dit werk niet".
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2023 @ 21:37:05 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210544300
Dit topic is niet goed voor mijn vertrouwen in de mensheid. Maar goed, deze bende is ontstaan door die verwende kutgeneratie die de rijkdommen van hun grootouders erfden en vervolgens deden alsof ze er zelf hard voor gewerkt hebben, dus dit past daar prima bij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:41:43 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210544352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Goede post.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210544382
Tja, de 'meer, meer, meer' hebzucht- en prestatiecultuur van het kapitalisme zal een keer de wereld breken, niet alleen economisch en ecologisch, maar ook psychisch.
pi_210544404
Waarom gaat dit topic alleen maar over het al dan niet een huis kunnen kopen? Volgens het nieuwsbericht zijn de boosdoeners vooral de prestatiedruk en het alsmaar bereikbaar moeten zijn. Beide is grote onzin natuurlijk en ligt aan die mensen zelf.
pi_210544481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:37 schreef Nattekat het volgende:
Dit topic is niet goed voor mijn vertrouwen in de mensheid. Maar goed, deze bende is ontstaan door die verwende kutgeneratie die de rijkdommen van hun grootouders erfden en vervolgens deden alsof ze er zelf hard voor gewerkt hebben, dus dit past daar prima bij.
Boomers hebben bovendien het geluk gehad dat de generatie van hun ouders het beste met hen voor had; toen de boomers de woningmarkt betraden zijn immers in een moordend tempo gigantische aantallen woningen gebouwd om hen tegen gunstige prijzen eigen woonruimte aan te kunnen bieden.
pi_210544494
'vroeger hadden wij ook niet METEEN een huis hoor'. Nee. Binnen 2 dagen had je vast geen huis inderdaad.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:55:35 #39
396550 Richestorags
pi_210544495
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Jep. Duurde bij mij 5 jaar :') Maar goed, verleden tijd gelukkig :)
pi_210544506
Het is eigenlijk heel simpel, als de vraagprijs niet betaald wordt dan zakken de prijzen. Maar nee de sukkels gaan overbieden!
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:57:45 #41
396550 Richestorags
pi_210544514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:55 schreef Fok-it het volgende:
'vroeger hadden wij ook niet METEEN een huis hoor'. Nee. Binnen 2 dagen had je vast geen huis inderdaad.
Mijn vader heeft ook van die pareltjes. In de jaren '70 was de rente 9 procent :'( Ja pa en alsnog konden mensen met één salaris een huis kopen, dus wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:58:20 #42
396550 Richestorags
pi_210544518
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:56 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel, als de vraagprijs niet betaald wordt dan zakken de prijzen. Maar nee de sukkels gaan overbieden!
Tsja, die kelder wordt men ook een keer zat.
  dinsdag 5 september 2023 @ 21:59:20 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210544528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom gaat dit topic alleen maar over het al dan niet een huis kunnen kopen? Volgens het nieuwsbericht zijn de boosdoeners vooral de prestatiedruk en het alsmaar bereikbaar moeten zijn. Beide is grote onzin natuurlijk en ligt aan die mensen zelf.
Dit soort comments zijn wel heerlijk ironisch bij de commentaren dat jonge mensen maar harder moeten werken als ze een huis willen. Daardoor krijg je juist presentatiedruk en bereikbaar moeten zijn. Als je echt een baan met een goed salaris wil lijkt dat er tegenwoordig wel bij te horen dat je geen 9 tot 5 mentaliteit moet hebben en altijd bereikbaar moet zijn voor wat als.
pi_210544536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jep. Duurde bij mij 5 jaar :') Maar goed, verleden tijd gelukkig :)
Goddank wel. Heb nu hele fijne collega's 😊 De enige die zeurt is de oudste.
pi_210544551
quote:
In 2008 had ik meteen een huis en een hypotheek. Ging makkelijk.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:03:07 #46
396550 Richestorags
pi_210544565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit soort comments zijn wel heerlijk ironisch bij de commentaren dat jonge mensen maar harder moeten werken als ze een huis willen. Daardoor krijg je juist presentatiedruk en bereikbaar moeten zijn. Als je echt een baan met een goed salaris wil lijkt dat er tegenwoordig wel bij te horen dat je geen 9 tot 5 mentaliteit moet hebben en altijd bereikbaar moet zijn voor wat als.
Ik werkte vroeger in de consultancy en toen letterlijk de hele wereld stil lag in het begin van Corona gingen die clowns nog over fysieke afspraken en belangrijke deadlines voor de klant en productiecijfers praten. Zonder enige vraag over hoe men zich voelde bij het nieuwe werken. Mijn God, wat viel er een last van me af toen ik uit die wereld vertrok eind 2020.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:06:16 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210544600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:01 schreef Rupibma het volgende:

[..]
In 2008 had ik meteen een huis en een hypotheek. Ging makkelijk.
Dat is al vroeger hoor
pi_210544609
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat is al vroeger hoor
Hou op.

;(
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2023 @ 22:10:52 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210544639
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:54 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Boomers hebben bovendien het geluk gehad dat de generatie van hun ouders het beste met hen voor had; toen de boomers de woningmarkt betraden zijn immers in een moordend tempo gigantische aantallen woningen gebouwd om hen tegen gunstige prijzen eigen woonruimte aan te kunnen bieden.
Niet alleen boomers hoor, gen X pakte ook nog net het staartje mee. Tot de jaren 90 werden overal wijken uit de grond gestampt. Waarom dat ooit gestopt is weet ik niet, maar ik weet wel dat we als samenleving nooit hersteld zijn van 2008 en de wantoestanden die eraan vooraf gingen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210544679
quote:
Vroeger toen de postbode nog een gezin met 2 kinderen kon onderhouden. Zware tijden waren dat.
pi_210544684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet alleen boomers hoor, gen X pakte ook nog net het staartje mee. Tot de jaren 90 werden overal wijken uit de grond gestampt. Waarom dat ooit gestopt is weet ik niet, maar ik weet wel dat we als samenleving nooit hersteld zijn van 2008 en de wantoestanden die eraan vooraf gingen.
direct gevolg van de ont kerkeling en het misen van een doel. De vrouwtjes houden zich klaarblijkelijk liever bezig met negatieve gebeurtenissen terwijl ze volgens mij zich zouden moeten focussen op het stichten van een gezin, opvoeding etc etc. maar goed
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_210544712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:14 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
direct gevolg van de ont kerkeling en het misen van een doel. De vrouwtjes houden zich klaarblijkelijk liever bezig met negatieve gebeurtenissen terwijl ze volgens mij zich zouden moeten focussen op het stichten van een gezin, opvoeding etc etc. maar goed
Welke negatieve gebeurtenissen?
pi_210544725
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:17 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Welke negatieve gebeurtenissen?
lees je wel de openingspost?

voorruit *-crisis vul maar in Oekraïne, klimaat en ander geneuzel
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_210544752
Ah hertogjan

Als het over `zwakkelingen' en `woke deugers' gaat is het natuurlijk wachten op de incel red pillers waarbij familie, kinderen en traditie de allesomvattende redding zal zijn

Waar hun eigen gezin dan is, God mag het weten
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_210544768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:19 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
lees je wel de openingspost?

voorruit *-crisis vul maar in Oekraïne, klimaat en ander geneuzel
Nee. Wij gaan er niet uit komen.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:24:08 #56
403820 Aberkullie
pi_210544771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:23 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
ah gelijk waar in hokjes plaatsen. Jij bent doortastend!
Liever alle vrouwen weer in hun hokje zeker.
pi_210544806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Na de tijd van de Vinex-wijken mocht er vooral niet meer in weilanden gebouwd worden en werd de compacte stad leidend. Kennelijk gold dat alleen voor woningbouw, want het stikt in Nederland tegenwoordig van de spuuglelijke blokkendozen waar een handvol laagbetaalde arbeiders met wat dozen mogen schuiven.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:27:39 #58
396550 Richestorags
pi_210544819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:26 schreef J.B. het volgende:

[..]
Na de tijd van de Vinex-wijken mocht er vooral niet meer in weilanden gebouwd worden en werd de compacte stad leidend. Kennelijk gold dat alleen voor woningbouw, want het stikt in Nederland tegenwoordig van de spuuglelijke blokkendozen waar een handvol laagbetaalde arbeiders met wat dozen mogen schuiven.
Die blokkendozen zijn ook het bewijs dat er op Provinciaal niveau behoorlijk wat corruptie plaatsvindt.
pi_210544850
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:26 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat Rutte I besloten had om de ministerie van Volkshuisvesting in 2010 te ontmantelen, omdat "de markt het wel zou regelen", hielp ook zeker niet mee. Laat staan dat Stef Blok in het buitenland Nederlands vastgoed mocht promoten aan investeerders die nu lekker huisjesmelker mogen spelen.

Dat een minister van Volkshuisvesting (zonder portefeuille) sinds 2022 heringevoerd is met Hugo de Jonge ( :') :') ) aan het roer is een belediging.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2023 22:31:43 ]
pi_210544875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Gaat het verder wel met je?
Gaat prima, dank je. Ik geniet nu lekker in mijn eigen koophuis die ik gekocht heb in economisch voordelige periode. Iets wat het gros hier nooit zal bereiken. Want het zit allemaal continue tegen bij ze.

Gelukkig maar, want zelf vinden ze niet dat ze dat verdienen.

Want tsja, waarom werken voor je geld als je ook kan stampen met je voeten dat het allemaal zo oneerlijk is?
pi_210544881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Leuk staaltje psychologie van de koude grond weer. Veelzeggende reactie trouwens. Maar nee, gewoon opgegroeid met liefdevolle ouders.
pi_210544888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Gaat prima, dank je. Ik geniet nu lekker in mijn eigen koophuis die ik gekocht heb in economisch voordelige periode. Iets wat het gros hier nooit zal bereiken.
Klopt.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:36:13 #63
396550 Richestorags
pi_210544889
quote:

[..]
Gaat prima, dank je. Ik geniet nu lekker in mijn eigen koophuis die ik gekocht heb in economisch voordelige periode. Iets wat het gros hier nooit zal bereiken. Want het zit allemaal continue tegen bij ze.

Want tsja, waarom werken voor je geld als je ook kan stampen met je voeten dat het allemaal zo oneerlijk is?
Rijk van buiten, arm van binnen. Even een wijsheidje uit het Nieuwe Testament: for what will it profit a man if he gains the whole world but forfeits his soul?
pi_210544890
Al aan een rijke vriend gedacht?
pi_210544902
quote:

[..]

Bro, je gaat dood en neemt letterlijk niets mee. Wat doe je stoer met je huis?

Er zijn ook mensen die 2x modaal verdienen en nog geen huis kunnen kopen. De markt is gewoon ongunstig.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:42:09 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210544942
Snap ik volkomen.

Dit is de eerste generatie die kennis heeft mogen maken met het starten in een 'flexibele arbeidsmarkt'. Na je studie, met een beetje pech ook met leenschuld, instappen in een flexibile schil waar je hopelijk na drie keer verlenging enige zekerheid bereikt, hoewel het gebruikelijk is dat je om allerlei bullshitredenen na een jaartje mag doorhoppen. Hetgeen resulteert in het alles maar aanpakken en alles maar doen uit angst dat je 'onderpresteert' en je spullen kunt pakken na je eerste en laatste FG. En, natuurlijk, elke cursus en 'bijscholing' volgen want anders staat er een kruisje op je lijst.

Chronische onzekerheid leidt onherroepelijk tot burn-out, en eenieder die daarmee spot heeft geen idee wat dat inhoudt. Of gewoon rijke pa en ma.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210544945
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hij had toch "geïnvesteerd"? Misschien moet ik ook in wappiecoin of een andere ponzi scheme cryptocurrency gaan investeren. :+
Doe maar niet, je bent de eerste die van een flat springt als hij onder water komt te staan lijkt me.
pi_210544950
Geen last van. Ik besteed al m'n werk uit aan een goedkope Indiër en doe zelf de hele dag niets. Voordeel van thuiswerken.
pi_210544957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Je hebt even de hoop stront gemist die hij mij in het hele topic al over mij heen gooit?
Mwah. Uitspraken als `Waarom werken als' `Ze verdienen het' hebben weinig persoonlijk met hem te maken. Dat is gewoon jouw algemene houding.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:44:48 #70
396550 Richestorags
pi_210544963
quote:

[..]
Je hebt even de hoop stront gemist die hij mij in het hele topic al over mij heen gooit?
Ik pak je hard aan en dat is nodig. Je bagger is echt schaamteloos.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:45:52 #71
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210544976
Gewoon wat minder hard werken.

Grgr jongere.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210544977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:37 schreef Rupibma het volgende:

Er zijn ook mensen die 2x modaal verdienen en nog geen huis kunnen kopen. De markt is gewoon ongunstig.
En dat is tegen de wet ofzo, of heeft iedereen recht op een koophuis?
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:46:03 #73
396550 Richestorags
pi_210544978
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Snap ik volkomen.

Dit is de eerste generatie die kennis heeft mogen maken met het starten in een 'flexibele arbeidsmarkt'. Na je studie, met een beetje pech ook met leenschuld, instappen in een flexibile schil waar je hopelijk na drie keer verlenging enige zekerheid bereikt, hoewel het gebruikelijk is dat je om allerlei bullshitredenen na een jaartje mag doorhoppen. Hetgeen resulteert in het alles maar aanpakken en alles maar doen uit angst dat je 'onderpresteert' en je spullen kunt pakken na je eerste en laatste FG. En, natuurlijk, elke cursus en 'bijscholing' volgen want anders staat er een kruisje op je lijst.

Chronische onzekerheid leidt onherroepelijk tot burn-out, en eenieder die daarmee spot heeft geen idee wat dat inhoudt. Of gewoon rijke pa en ma.
Hulde.
pi_210544981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Mwah. Uitspraken als `Waarom werken als' `Ze verdienen het' hebben weinig persoonlijk met hem te maken. Dat is gewoon jouw algemene houding.
Doe jezelf een plezier en lees deel 1 van dit topic eens. En reageer dan nog maar een keer.
pi_210544984
quote:

[..]
Uitdelen is incasseren.
pi_210544986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik pak je hard aan en dat is nodig. Je bagger is echt schaamteloos.
Doe maar even gewoon dimmen met dat wannabe mod gedrag van je.
pi_210544987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:37 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Bro, je gaat dood en neemt letterlijk niets mee. Wat doe je stoer met je huis?

Klopt maar het gaat hier over millennials die kans genoeg hebben gehad om op een goed moment een huis te kopen. Je kunt altijd wel een excuus bedenken. Genoeg millennials die wel gewoon een normaal huis en leven hebben. Tja daar zullen ze hard voor moeten werken of andere opofferingen. Probeer dat zelf ook eens.
pi_210544989
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Gewoon wat minder hard werken.

Grgr jongere.
De kunst is om geld voor je te laten werken.
pi_210544994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je kan beter je vrouwtje lastig vallen dan dit soort meuk te tikken.
pi_210544998
quote:

[..]
Ik hoef niet eens meer een koophuis. Dat heb ik al opgegeven. Maar ik zat tot mijn 31ste nog in een Harry Potter kamer van 23m2. Ik ben nu al geëvolueerd tot 36m2 en met een balkon als volgende stap zou ik mezelf behoorlijk blessed voelen. Mensen menen helemaal niet recht te hebben op van alles en nog wat, alleen een beetje menselijk wonen naar je situatie
pi_210545003
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:46 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Uitdelen is incasseren.
Klopt. Daar hebben velen hier moeite mee. Dank voor de verduidelijking.
pi_210545006
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:46 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Klopt maar het gaat hier over millennials die kans genoeg hebben gehad om op een goed moment een huis te kopen. Je kunt altijd wel een excuus bedenken of jezelf in de spiegel aan kunnen kijken. Genoeg millennials die wel gewoon een normaal huis en leven hebben. Tja daar zullen ze hard voor moeten werken of andere opofferingen. Probeer dat zelf ook eens.
Weet je wat me opvalt? De meeste millennials die ik spreek hebben allemaal de wens om een beroemde influencer te worden. Ik snap dat echt niet, over inhoudsloos leven gesproken. Zijn ook super gevoelig voor trends en hypes, waar ze dan ook gelijk duizenden euro’s in steken. Alles voor de belevenis, met de gevleugelde uitspraak “making memories” als levensmotto.

Maar dan niks opbouwen aan spaargeld, want tja kan toch nooit een huis kopen. Maar vervolgens wel huilen dat het leven zo kut is. Tsja.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:49:32 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210545007
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:46 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Klopt maar het gaat hier over millennials die kans genoeg hebben gehad om op een goed moment een huis te kopen.
Ohja? Sommige millenials zijn nog niet eens klaar met hun studie joh :D
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:49:51 #84
396550 Richestorags
pi_210545010
quote:

[..]
Doe maar even gewoon dimmen met dat wannabe mod gedrag van je.
Ik ben geen mod en heb hier geen behoefte aan. Ik denk ook niet dat ik geschikt zou zijn omdat ik neoliberale bagger als dat zou verwijderen. Dus ageer ik er maar tegen :)
pi_210545017
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:47 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Je kan beter je vrouwtje lastig vallen dan dit soort meuk te tikken.
Gevoelig snaartje geraakt bij je?
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:50:56 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210545022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En het gaat maar door en door en door.

Mijn god, jullie hebben inderdaad allemaal gelijk: jullie leven is echt verschrikkelijk. Wat een hel moet het zijn om jullie te zijn. :r
Nou nee, ik heb mijn schaapjes op het droge... Vooral door heel fijne, lieve ouders (boomers) die dertig jaar met een auto deden en 40 jaar met een TV en Luxemburg de verste vakantiebestemming vonden zodat ze konden sparen om drie kinderen een goede opleiding te schenken.

Voorts kom ik nog uit de tijd dat je zelfs bij een supermarkt na drie maanden een vast contract kreeg, omdat er nog iets van vertrouwen in werknemers was, hetgeen er weer voor heeft gezorgd dat ik een flinke buffer kon opbouwen.

Dat is grotendeels geluk. En daar ben ik erg dankbaar om. Het laatste wat ik voel is om vanuit zo'n positie te gaan lopen zeiken op mensen die dat allemaal niet hebben gehad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:51:06 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210545025
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Weet je wat me opvalt? De meeste millennials die ik spreek hebben allemaal de wens om een beroemde influencer te worden. Ik snap dat echt niet, over inhoudsloos leven gesproken. Zijn ook super gevoelig voor trends en hypes, waar ze dan ook gelijk duizenden euro’s in steken. Alles voor de belevenis, met de gevleugelde uitspraak “making memories” als levensmotto.
Jeetje met wat voor een proleten ga jij om? Ik ken echt niemand die daar mee bezig is
pi_210545027
quote:

[..]

Maar dan niks opbouwen aan spaargeld, want tja kan toch nooit een huis kopen. Maar vervolgens wel huilen dat het leven zo kut is. Tsja.
Lekker referentiekader is dit dan.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:51:21 #89
396550 Richestorags
pi_210545030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Doe jezelf een plezier en lees deel 1 van dit topic eens. En reageer dan nog maar een keer.
Je bedoelt deel 1 waar je nergens inging op wat alles werd gezegd maar alleen je stokpaardjes bleef herhalen?
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:51:25 #90
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210545031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De kunst is om geld voor je te laten werken.
Of hoeren als je een pimp bent met een paarse hoed op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210545033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:46 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Klopt maar het gaat hier over millennials die kans genoeg hebben gehad om op een goed moment een huis te kopen. Je kunt altijd wel een excuus bedenken of jezelf in de spiegel aan kunnen kijken. Genoeg millennials die wel gewoon een normaal huis en leven hebben. Tja daar zullen ze hard voor moeten werken of andere opofferingen. Probeer dat zelf ook eens.
Ik werk 38 uur in de week en volg een master. Ik verdien 2 x bovenmodaal. Heb een huis gehad, die moest weg en daarna wilde ik even sparen voor ik er weer 1 kocht. Helaas dacht de markt er anders over.

Kun je nu even benoemen waar ik toch lui ben en geen opofferingen doe?
Je hebt het tegen een volwassene, hoor.
pi_210545038
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Jeetje met wat voor een proleten ga jij om? Ik ken echt niemand die daar mee bezig is
Geen idee, zijn allemaal HBO+ mensen dus zeg het maar.
pi_210545040
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja? Sommige millenials zijn nog niet eens klaar met hun studie joh :D
En tijdens je studie is het verboden om een huis te kopen?
pi_210545044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gevoelig snaartje geraakt bij je?
Nee, ik vind jou gewoon een vies mannetje sinds 2013.
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:53:28 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210545048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je bedoelt deel 1 waar je nergens inging op wat alles werd gezegd maar alleen je stokpaardjes bleef herhalen?
Mijn goedheid, dit is draad twee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210545049
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Nee, ik vind jou gewoon een vies mannetje sinds 2013.
Dat mag je vinden, die troll actie van toen doet nog steeds zeer zie ik.
pi_210545052
quote:

[..]
Weet je wat me opvalt? De meeste millennials die ik spreek hebben allemaal de wens om een beroemde influencer te worden.
Godzijdank niet herkenbaar. _O- Je gaat met de verkeerden om.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2023 22:54:22 ]
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:54:13 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210545055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:52 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Zonder substantiële buffer en/of vast contract?

Lijkt me vrij futiele exercitie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210545056
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:51 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ik werk 38 uur in de week en volg een master. Ik verdien 2 x bovenmodaal. Heb een huis gehad, die moest weg en daarna wilde ik even sparen voor ik er weer 1 kocht. Helaas dacht de markt er anders over.

Kun je nu even benoemen waar ik toch lui ben en geen opofferingen doe?
Je hebt het tegen een volwassene, hoor.
Ik ben nu vooral benieuwd waarom je je huis weg “moest” doen?
  dinsdag 5 september 2023 @ 22:54:30 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210545057
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:52 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je trollt gewoon he.
Weinig mensen die begin 20 jaar zijn, aan een studie beginnen en dan 2 keer modaal met een bijbaan verdienen. Tenzij je later nog gaat bijleren na wat ervaring m.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')