Meestal wel ja.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:46 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Ja want iedereen die zich stoort aan zeurende en klagende millenials is een boomer.
Maar met 50+ wel alvast senior en min of meer afgeschreven.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat komt omdat de pensioenleeftijd voor die generatie op 75 ligt.
Je durft geen verantwoordelijkheid te nemen voor je keuzes en het resultaat daarvan en dat los je maar op door iedereen die daar kritiek op heeft weg te zetten als boomer. Je hebt voldoende kansen gehad en geen enkele andere generatie heeft zo veel kansen gehad als de millennial om iets van het leven te maken.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:35 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Meestal wel ja.
En ik betwijfel ten zeerste dat ik ongelijk heb.
Anders zou je niet zo'n domme post maken.
Dit dus. En dat was toen al voorspelt. Maar de VVD zou en moest de corporaties afbreken en daarmee in hun kielzog ook de gehele bouwsector.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De schade is er extreem door verergerd.
De realiteit is natuurlijk gewoon dat voor mensen die in de Randstad wonen en single zijn (ook gewoon een nieuwe realiteit) het totaal niet realistisch is dat zij ineens in een dorp in Overijssel of Brabant gaan wonen. Het is ten eerste al niet realistisch omdat als iedereen die oplossing adopteert de prijzen daar ook flink gaan doorstijgen en de werkgelegenheid in die regio's er ook niet naar is. Daarnaast, die dorpen in Brabant die jij beschrijft zijn gemeenschappen waar alle jongeren hun hele leven daar al wonen en hun hele vriendenkring hebben. Mensen uit de Randstad hebben ook gewoon hun vrienden daar. En het is dan weliswaar iets goedkoper dan kom je inderdaad bij het volgende punt: het aantal appartementen dat geschikt is voor 1, hooguit 2 personen is gewoon beperkt. Bestaande woningen zouden kunnen worden opgeknipt indien 65+'ers vertrekken maar waarom zouden ze? Ze moeten honderden euro's meer gaan betalen voor minder woning.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:21 schreef Japepk het volgende:
Er wordt hier fijn met modder gegooid, maar de waarheid ligt natuurlijk in het midden. Ik kom zelf uit een dorp nabij een middelgrote stad in Brabant. Veel mensen hebben hier aan het eind van hun tienerjaren al de vriend/vriendin waar ze de rest van hun leven bij blijven, of in elk geval kinderen mee gaan krijgen. Deze koppels hebben, ook de lagere inkomens, weinig moeite met het vinden van een huis. De prijzen zijn hier bovengemiddeld. 3,5k voor een rijtjeswoning, 4,5 voor een slecht onderhouden tweekapper. Maar deze mensen weten dus al snel dat ze willen gaan settelen, sparen daarvoor etc.
Waar het geschetste probleem zit, zijn denk ik met name de jongeren die alleenstaand zijn. Zij hebben wel grote moeite met het ophoesten van zo'n bedrag. Ook appartementen onder de 3k komen amper voor. Je bent natuurlijk vrij om naar een goedkopere gemeente te verhuizen, maar dan is er inderdaad ook nog zoiets als welzijn. Ik zou zelf liever wat minder overhouden aan het eind van de maand, maar wel bij mijn sociale kring wonen (sport, vrienden, familie, bekenden) dan minder hypotheek of een ruimere woning, maar in een plaats waar ik in beginsel alleen sta.
Ik ben zelf ook alleenstaand en heb inderdaad ook gekozen om ook 'te leven' nu. Maar ik weet dan ook dat ik iets later dan de rest op mezelf kan, en dat ik een eventuele woning niet meteen kan omtoveren in een VT wonen huis. En daar zit de crux in deze denk ik. Jongeren zien overal om hun heen die succesnummers, want iedereen deelt alleen het goede nieuws, en zien dat ze dat zelf niet kunnen. Dat is het probleem. Het idee mee te moeten met een bepaald beeld, maar dat niet waar kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |