Het is wel zo, dat de tank van je waterstofauto langzaam leegloopt. Je mag hem dan ook niet in de garage zetten zonder afzuiging. Een volle tank is na 7-10 dagen ver leeg.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toyota Mirai, Hyundai NEXO en misschien ooit de BMW iX5.
Je zal mij nooit als pleitbezorger zien voor waterstofauto's.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is wel zo, dat de tank van je waterstofauto langzaam leegloopt. Je mag hem dan ook niet in de garage zetten zonder afzuiging. Een volle tank is na 7-10 dagen ver leeg.
@roos94quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:42 schreef de_boswachter het volgende:
Terecht, Zeeland is geen knip voor de neus waard.
Standaard 1.650MWe EPR in samenwerking met EDF, verwacht ik.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:40 schreef cherrycoke het volgende:
naar welk model gaat dit gebouwd worden, ben wel benieuwd of dit de nieuwe "molten salt" MSR variant word
Ik zou m'n adem niet inhoudenquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, alhoewel we in de EU dringend ook een molten salt Thorium reactor proefproject op moeten zetten.
VEEL nuttiger dan een nog grotere deeltjesversneller in Cern, je kunt er echte problemen mee oplossen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou m'n adem niet inhouden
Er is welvaart genoeg om dat soort projecten (met verschillende doelen) naast elkaar te laten draaien.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
VEEL nuttiger dan een nog grotere deeltjesversneller in Cern, je kunt er echte problemen mee oplossen.
Nog een reden om wel volop in kern te gaan investeren. Veel meer knowhow en structurele basis voor andere nieuwere oplossingen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is welvaart genoeg om dat soort projecten (met verschillende doelen) naast elkaar te laten draaien.
Daar zit het echt niet in.
Kern of Cern?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nog een reden om wel volop in kern te gaan investeren. Veel meer knowhow en structurele basis voor andere nieuwere oplossingen.
Centraal, afgelegen aan een koelwater bron.
Tweede Cern beetje kansloos.quote:
Kerncentrales.quote:
Haha wij pompen juist overal water “op”quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:06 schreef Metalfrost het volgende:
Ik snap niet waarom we met al die sluizen, gemalen en waterkeringen geen waterkrachtcentrales bouwen.
Sinds ze water als moderator gebruiken, zijn ze heel veilig geworden. Als de koeling flink uitvalt kun je ze waarschijnlijk opdoeken, maar smelten of ontploffen kunnen ze niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kerncentrales.
Jij bent anti en ik ben pro, tenminste de allermodernste failsafe installaties.
Mag je alleen maar kritiekloos voor of tegen iets zijn?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kerncentrales.
Jij bent anti en ik ben pro, tenminste de allermodernste failsafe installaties.
De opslag van waterstof is vrij kansloos. Alleen leuk omdat veel mensen dat graag willen omdat het groen klinkt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daarnaast is er momenteel steeds meer animo voor grootschalige opslag van waterstof. Het rendement is treurig (~50%) maar de prijs van groene stroom is ook maar de helft van die van kernenergie op basis van de huidige cijfers.
Of het in een zoutlaag blijft weet ik niet, dat zou ik moeten onderzoeken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De opslag van waterstof is vrij kansloos. Alleen leuk omdat veel mensen dat graag willen omdat het groen klinkt.
Als je het in de zomer in een zoutlaag pompt, is in de winter meer dan de helft verdwenen. En opslag in tanks is helemaal een probleem: niet alleen is het volume heel groot, maar je moet het ook tot 250 graden onder nul afgekoeld houden. En zelfs dan vervliegt het.
De moleculen zijn heel klein en gaan makkelijk dwars door een paar milimeter staal heen.
Aardgas door waterstof vervangen in huishoudens is nagenoeg ondoenlijk.quote:Voor de mensen die het aardgas in huis willen vervangen door waterstof: aardgas is zwaar, mengt slecht met lucht en heeft een specifieke concentratie nodig om te exploderen. Waterstof mengt zich heel snel en is explosief in een verhouding tussen de 5 en 80% met lucht. Even het fornuis aan laten staan terwijl je de aansteker zoekt doe je maar 1 keer: daarna zijn jij en de keuken weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |