SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik niet op deze manier. Akpom bij Ajax, dat kan natuurlijk echt niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:31 schreef Wotte het volgende:
Ik zal misschien de enige zijn maar ik vind dit datagedreven model bij Ajax eigenlijk wel leuk. Beetje innoveren niks mis mee.
Ja of combinatie van een paar zekerheidjes met een paar gokjes.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik niet op deze manier. Akpom bij Ajax, dat kan natuurlijk echt niet.
Er zijn weinig clubs te vinden die niet met data werken. De een doet er wat meer pocherig over dan de ander. Mislintat had absoluut niet pocherig willen doen, maar de Nederlandse media zijn lui en hangen het 'dataduitser'-predikaatje om hem.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:31 schreef Wotte het volgende:
Ik zal misschien de enige zijn maar ik vind dit datagedreven model bij Ajax eigenlijk wel leuk. Beetje innoveren niks mis mee.
Wie zijn dan die zekerheidjes die we hadden kunnen kopen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:39 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja of combinatie van een paar zekerheidjes met een paar gokjes.
Die is er wel erg in gaan geloven sinds de vondsten van Kagawa en Lewandowski .quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Schouten, Dest, Ivanovic en eventueel Langquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wie zijn dan die zekerheidjes die we hadden kunnen kopen?
Beetje naïef om te denken dat data helemaal nieuw is voor Ajax.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:31 schreef Wotte het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat Bosz er zo snel voetbal in zal krijgen. Het is echt stukken beter en leuker bij PSV dan vorig jaar. Tuurlijk gaan ze nog genoeg potjes niet winnen, maar er is tenminste een idee. Dat was er onder Ruud absoluut niet. Ik kan mij niet voorstellend dat Maurice dat gaat lukken bij Ajax.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zat er dubbel in. Je weet dat het leuk voetbal oplevert, maar het kaartenhuis kan ook zomaar in elkaar donderen.
Ik ga er nog steeds vanuit dat Steijn en Maduro het wel aan de praat krijgen, maar het zal nog wel met het nodige puntverlies gaan...
Nee want dat is een lastige jongen, ofzo. Terwijl het ook nog eens een Ajaxsupporter is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
Als je nu zo’n Forbs ziet, dan had je toch veel liever Lang gehad ?
Brobby werd al teruggehaald en is een totale mislukkingquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
Daar ben ik het dan wel mee eens. Lang terughalen bij Ajax was nooit een succes geworden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Brobby werd al teruggehaald en is een totale mislukking
Lang terughalen nadat hij weg was gestuurd weer terughalen voor 15 miljoen zou een beetje vreemd zijn ...
Is ook makkelijk scoren nu die 3 leuke potjes speelt. Kans dat het misgaat is ook gewoon aanwezig.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan wel mee eens. Lang terughalen bij Ajax was nooit een succes geworden.
Lang had ook in Belgie gewoon perioden dat het voor geen meter liep, die is niet constant.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:19 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Is ook makkelijk scoren nu die 3 leuke potjes speelt. Kans dat het misgaat is ook gewoon aanwezig.
Nee snap ik ook wel alhoewel het er natuurlijk wel vanaf hangt hoe je het implementeert. Je ziet nu al veel bedrijven die nu ineens ook iets met data moeten zonder dat er echt over nagedacht wordt wat je er mee wilt bereiken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beetje naïef om te denken dat data helemaal nieuw is voor Ajax.
Precies. Dat is ook de reden dat er geen club uit een serieuze voetbalcompetitie kwam.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lang had ook in Belgie gewoon perioden dat het voor geen meter liep, die is niet constant.
de nieuwe slory mag wat kostenquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:03 schreef Sebbeszweet het volgende:
Liet het wel gewoon zien in de CL en bij Oranje in plaats van tegen tieners in een jeugdcompetitiequote:Op dinsdag 5 september 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lang had ook in Belgie gewoon perioden dat het voor geen meter liep, die is niet constant.
Ik heb echt geen idee bij Akpom. Ken 'm niet echt. Denk dat het wat kort was om te beoordelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lang is een uitstekende voetballer en een van de weinige Nederlandse spelers die echt creatief is, maar niet constant en af en toe een tikkende tijdbom. Soms werkt een bepaalde club gewoon niet voor een bepaalde speler en ik denk dat een hernieuwd Ajax-avontuur voor Lang zowel club als speler geen goed had gedaan.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Liet het wel gewoon zien in de CL en bij Oranje in plaats van tegen tieners in een jeugdcompetitie
Vind ik een aardig verschil
Ik denk dat de lightversie van Bergwijn een klasse of drie minder is, want dat is de discussie toch een beetje?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lang is een uitstekende voetballer en een van de weinige Nederlandse spelers die echt creatief is, maar niet constant en af en toe een tikkende tijdbom. Soms werkt een bepaalde club gewoon niet voor een bepaalde speler en ik denk dat een hernieuwd Ajax-avontuur voor Lang zowel club als speler geen goed had gedaan.
Als Lang een constante speler geweest zou zijn dan zou hij in engeland spanje of italie gespeeld hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zal toch ergens in de sloppenwijken van Rio de Janeiro of Yamoussoukro wel een dartele dribbelaar rondlopen. Waar is Piet de Visser wanneer je 'm nodig hebt?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat de lightversie van Bergwijn een klasse of drie minder is, want dat is de discussie toch een beetje?
Een Kroatisch international was ongeveer een halve Forbs, speelde best aardig zondag.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zal toch ergens in de sloppenwijken van Rio de Janeiro of Yamoussoukro wel een dartele dribbelaar rondlopen. Waar is Piet de Visser wanneer je 'm nodig hebt?
Ik kan me nog herinneren dat Tobias Sana ook de pannen van het dak speelde.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Een Kroatisch international was ongeveer een halve Forbs, speelde best aardig zondag.
1 zwaluw maakt daar wel een zomer in zuid hollandquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:00 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat Tobias Sana ook de pannen van het dak speelde.
Vind het sowieso niet zo'n bijzonder elftal eerlijk gezegd. Maar goed dan word ik weer met pek en veren weggejaagd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:03 schreef Malavita het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt daar wel een zomer in zuid holland
omdat ze het verkeerde shirtje aanhebben denk ikquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:19 schreef Wotte het volgende:
[..]
Vind het sowieso niet zo'n bijzonder elftal eerlijk gezegd. Maar goed dan word ik weer met pek en veren weggejaagd.
een kale arend welquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:03 schreef Malavita het volgende:
[..]
Jij vond ook dat er op papier fantastisch is ingekocht toch?quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:19 schreef Wotte het volgende:
[..]
Vind het sowieso niet zo'n bijzonder elftal eerlijk gezegd. Maar goed dan word ik weer met pek en veren weggejaagd.
leuke show is datquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij vond ook dat er op papier fantastisch is ingekocht toch?
[ twitter ]
Ik vind dit wel een redelijk accurate samenvatting.
Het werkt, al zijn zogenaamde critici een beetje raar, aangezien ze denken dat het een vervanger is van de normale gang van zaken, maar het is de combinatie die het em doet. Daarvoor was het vaak gissen, nu weet je het zeker. Aan de hand van allerlei data ga je stapjes vooruit, alle beetje helpen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:31 schreef Wotte het volgende:
Uit het Ajax-topic?quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:19 schreef Wotte het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ook dan is er nog weinig te zeggen of een aankoop na 1 wedstrijd een succes is of niet.quote:
noord-holland > zuid-hollandquote:Op dinsdag 5 september 2023 21:03 schreef Malavita het volgende:
[..]
Nee, ik vind Kokcu (vorig seizoen natuurlijk) en Geertruida uitstekende spelers. Bijlow kan een topkeeper worden als hij heel blijft. Maar om een aantal anderen hangt veel hype die wat overdreven is als je naar individuele kwaliteit kijkt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
omdat ze het verkeerde shirtje aanhebben denk ik
tot vorig jaar was er bijna nooit een basisspeler van feyenoord aan te wijzen die sowieso in de basis zou staan bij ajax, dat is nu wel echt anders geworden
Ik ben nog steeds positief gestemd. Sowieso achterin, wat vorig jaar een pijnpunt was, verwacht ik wel een grote verbetering.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef Caland het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is in ieder geval een interessant experiment en precies waarvoor Mislintat naar Ajax gehaald is. Dan moet de beste man ook de kans krijgen zijn visie uit te voeren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:31 schreef Wotte het volgende:
Ik vind het ook wel humor, vooral omdat het helemaal in de soep aan het lopen isquote:Op dinsdag 5 september 2023 19:31 schreef Wotte het volgende:
Je zit nog in de ontkenningsfase, erkenning van de situatie komt later in het rauwproces.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:09 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee, ik vind Kokcu (vorig seizoen natuurlijk) en Geertruida uitstekende spelers. Bijlow kan een topkeeper worden als hij heel blijft. Maar om een aantal anderen hangt veel hype die wat overdreven is als je naar individuele kwaliteit kijkt.
Ik had dit eigenlijk wel verwacht bij PSV, en ik denk ergens dat het ook wel genoeg gaat zijn om de titel te pakken. Aanvallend zijn ze in staat om elke pot in de Eredivisie er 3, 4 te maken en dan maakt het niet uit of je er 1 of 2 tegen krijgt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:59 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat Bosz er zo snel voetbal in zal krijgen. Het is echt stukken beter en leuker bij PSV dan vorig jaar. Tuurlijk gaan ze nog genoeg potjes niet winnen, maar er is tenminste een idee. Dat was er onder Ruud absoluut niet. Ik kan mij niet voorstellend dat Maurice dat gaat lukken bij Ajax.
Komende jaren lekker EU+ en NL toevoegen dus.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:23 schreef Caland het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat mij betreft stalen ballen om dit te doen in die slangenkuil. Wat je zegt hij had alle kans gehad om de bord op de schoot ex-ajacieden binnen te hengelen. Wat iedere andere Nederlandse TD waarschijnlijk wel had gedaan. Hij vaart zijn eigen koers. Kan ik alleen maar respect voor hebben eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een interessant experiment en precies waarvoor Mislintat naar Ajax gehaald is. Dan moet de beste man ook de kans krijgen zijn visie uit te voeren.
Rondom Ajax heb je altijd wel wat nietszeggend gezeik over hoe het allemaal beter moet en kan, zonder dat daar nou een daadwerkelijk geïnspireerd verhaal bij komt kijken. Ajax had gewoon Peter Bosz moeten terughalen, ze hadden gewoon alle spelers die het ooit oké deden bij Ajax moeten bellen. Nog even wat roepen over oud-voetballers die meer de dienst moeten uitmaken en wat Johan Cruijff zijn visie was geweest en het riedeltje is weer af.
Zolang Mislintat zijn eigen ding doet en daar niet door wordt meegesleept krijgt ie van mij wel wat krediet. Het helpt ook dat dezelfde mensen die Ten Hag afkraakten en Schreuder tot tactisch brein bombardeerden nu weer bezig zijn. Dus ik ben benieuwd waar het eindigt.
Ook als je straks 16 punten achter staat met de kerst?quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:07 schreef Wotte het volgende:
[..]
Wat mij betreft stalen ballen om dit te doen in die slangenkuil. Wat je zegt hij had alle kans gehad om de bord op de schoot ex-ajacieden binnen te hengelen. Wat iedere andere Nederlandse TD waarschijnlijk wel had gedaan. Hij vaart zijn eigen koers. Kan ik alleen maar respect voor hebben eigenlijk.
Lopen talloze spelers in europa rond van vergelijkbare kwaliteit. Echt niets bijzonders in dat rijtje.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je zit nog in de ontkenningsfase, erkenning van de situatie komt later in het rauwproces.
Hancko, Hartman, Wieffer, Gimenez lijken mij ook zekerheidjes.
Glorieus slagen of grandioos falenquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ook als je straks 16 punten achter staat met de kerst?
Jammergenoeg voor jullie lopen ze niet bij ajaxquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:22 schreef Wotte het volgende:
[..]
Lopen talloze spelers in europa rond van vergelijkbare kwaliteit. Echt niets bijzonders in dat rijtje.
Dest was bij Ajax al niks waarom zouden we die terug halen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:54 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Schouten, Dest, Ivanovic en eventueel Lang
Rauwproces???quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Je zit nog in de ontkenningsfase, erkenning van de situatie komt later in het rauwproces.
Hancko, Hartman, Wieffer, Gimenez lijken mij ook zekerheidjes.
Terecht wel toch, het is een rauw proces ditquote:
Rustig Tjacka. Kan allemaal nog goed komen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:56 schreef Tjacka het volgende:
Ga toch weg met dit kon beter en dat kon beter. Meest erge dat onze trainer problemen heeft met zijn leidinggevende. Dat is niet echt positief te noemen.
Als die opleiding goed is inderdaad.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:06 schreef Sebbeszweet het volgende:
Terug naar de jeugd. Komende jaren worden heel moeilijk, maar als al die middelmaat weer is vertrokken zal de jeugd ons weer doen herrijzen
Had je dat verwacht dan? Er valt toch niets te rectificeren of verduidelijken? Gewoon weer een persco volgende week vrijdag.quote:Op woensdag 6 september 2023 01:24 schreef freaky40 het volgende:
Het blijft stil uit het Steijn kamp. Geen rectificatie of verduidelijking. Die hoopt dat het overwaait over de interlandperiode heen. Misschien ook wel slim.
Je weet toch wel hoe dit verder afloopt ? Steijn is na een valse start pleite, dan Maduro als interim terwijl Mislintat op zoek gaat naar een Duitse / Kroatische exotische vervanger, die vindt hij pas na 2 maanden en dan is het maart en staan we vierde of vijfde en is het seizoen totaal mislukt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 23:56 schreef Tjacka het volgende:
Kanker toch op met dit kon beter en dat kon beter. Meest erge dat onze trainer problemen heeft met zijn leidinggevende. Dat is niet echt positief te noemen.
De T kijkt er al naar uit denk ikquote:Op woensdag 6 september 2023 01:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Had je dat verwacht dan? Er valt toch niets te rectificeren of verduidelijken? Gewoon weer een persco volgende week vrijdag.
Sinds wanneer is Steijn ook een journalist?quote:Op woensdag 6 september 2023 01:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Had je dat verwacht dan? Er valt toch niets te rectificeren of verduidelijken? Gewoon weer een persco volgende week vrijdag.
vond zijn ingesproken column over het aankoopbeleid wel vermakelijkquote:Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Steijn ook een journalist?
Maduro gaat gewoon de vaste opvolger van Steijn worden. Dat maakte ik al op uit de reacties van Mislintat toen ze hem haalden. Ze zien hem echt als potentiële Ajax1-trainer.quote:Op woensdag 6 september 2023 07:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe dit verder afloopt ? Steijn is na een valse start pleite, dan Maduro als interim terwijl Mislintat op zoek gaat naar een Duitse / Kroatische exotische vervanger, die vindt hij pas na 2 maanden en dan is het maart en staan we vierde of vijfde en is het seizoen totaal mislukt.
Wat een nuance, daar doen we hier niet aan hoorquote:Op woensdag 6 september 2023 08:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maduro gaat gewoon de vaste opvolger van Steijn worden. Dat maakte ik al op uit de reacties van Mislintat toen ze hem haalden. Ze zien hem echt als potentiële Ajax1-trainer.
Verder denk ik dat Steijn best het vertrouwen gaat krijgen, alleen moet ie zich wat slimmer uitlaten in de pers en er geen wij/zij-verhaal van maken. Het is volkomen logisch dat de trainer niet het volledige aankoopbeleid bepaalt. Hij mag aangeven op welke posities het schort en Mislintat haalt daar spelers bij op basis van speelstijl en visie. Volgens mij zijn bijvoorbeeld met name de Noor als verdedigende middenvelder en de nieuwe linksback echt gehaald op verzoek van Steijn en co, omdat ze die posities te zwak vonden in hun selectie.
Zal dit echt gebeuren als Twente uit en Feyenoord thuis worden verloren?quote:Op woensdag 6 september 2023 07:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe dit verder afloopt ? Steijn is na een valse start pleite, dan Maduro als interim terwijl Mislintat op zoek gaat naar een Duitse / Kroatische exotische vervanger, die vindt hij pas na 2 maanden en dan is het maart en staan we vierde of vijfde en is het seizoen totaal mislukt.
Als Twente Feyenoord en Marseille we eraf gaan met 10+ doelpunten tegen en 0 voor, ja, dan is het absoluut einde oefening voor Steijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:46 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Zal dit echt gebeuren als Twente uit en Feyenoord thuis worden verloren?
Nee, ze gaan Steijn echt niet al meteen de deur uitgooien, al is het best realistisch dat je uit die 2 potten 0 punten overhoudt. Twente uit is altijd lastig, laat staan als je nog aan het bouwen en sleutelen bent. Feyenoord thuis ben je eigenlijk ook de underdog om die reden, al kan het feit dat eigenlijk niemand weet wat Ajax op de mat gaat leggen qua speelplan misschien daar wel in je voordeel zijn. Een beetje luizig counteren/omschakelen tegen Slot-ball zou wel eens kunnen werken.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:46 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Zal dit echt gebeuren als Twente uit en Feyenoord thuis worden verloren?
Als je verliest tegen Twente en Feyenoord of in ieder geval niet wint zal hij niet direct ontslagen worden maar ik denk dat de algehele sfeer zeer slecht zal zijn en je die trend moeilijk gaat kunnen keren. En daar heeft Steijn ook zelf een bommetje alvast voor gelegd met zijn openlijke verwijzingen dat "dit de selectie en spelers van Sven zijn" en "eigenlijk kan ik alleen van Sutalo al zeggen dat hij een toegevoegde waarde heeft". Daarnaast heb je 10 nieuwe buitenlanders uit alle streken van Europa en geen geraamte/basis van "Ajax-spelers" die ook al paar seizoenen ervaring hebben. Moet je wel heel veel goede kwaliteit hebben binnengehaald dat dat al binnen 7 wedstrijden goed gaat draaien......die kwaliteit lijkt niet te zijn binnengehaald.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:00 schreef TheVulture het volgende:
Nee, ze gaan Steijn echt niet al meteen de deur uitgooien, al is het best realistisch dat je uit die 2 potten 0 punten overhoudt. Twente uit is altijd lastig, laat staan als je nog aan het bouwen en sleutelen bent. Feyenoord thuis ben je eigenlijk ook de underdog om die reden, al kan het feit dat eigenlijk niemand weet wat Ajax op de mat gaat leggen qua speelplan misschien daar wel in je voordeel zijn. Een beetje luizig counteren/omschakelen tegen Slot-ball zou wel eens kunnen werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |