abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211029873
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:14 schreef Piles het volgende:
Hier gaan we richting de 3 maanden (wat gaat dat snel!). Overdag eigenlijk alleen nog slapen in de draagzak. 's Nachts gaat wel prima: rond 19u naar bed en dan tot 4u slaapt ie wel. Dan een fles en verder slapen tot 7-7.30u. Daar klaag ik niet over.

Ik zie alleen nog even niet hoe van dit ritme naar 3 (enigszins planbare) dagslaapjes in bed moeten. Per 1 december naar de opvang, dus dan moet ie wel :X

En wellicht 's nachts naar 19-23 + 23 - 7u, maar daar heb ik wat minder haast mee, vind het wel ff goed zo :P
Jaloers op die nachten. _O-

Op de opvang vinden ze hun eigen ritme wel. Pukje doet thuis nog steeds bijna alle dutjes in de draagzak, en slaapt op de opvang in een bedje. Ze slaapt ook niet op vaste tijden trouwens, zowel thuis als op de opvang volgen we haar. Dat komt meestal wel rond hetzelfde tijdstip uit, maar wel met een range van 1 a 2 uur.

Ik zou juist thuis de contactdutjes aanhouden wanneer hij naar de opvang gaat. Dan kan hij op de opvang lekker teren op alle nabijheid van de andere dagen. O+
pi_211030098
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 13:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Je kan ook de luier andersom aandoen. Dat deed ik bij mijn buikslaper.
Ook overwogen maar hij slaapt niet altijd op zn buik. Begint de nacht vaak op de rug en keert dan halverwege de nacht om.
pi_211030242
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:04 schreef Bami het volgende:

[..]
Jaloers op die nachten. _O-

Op de opvang vinden ze hun eigen ritme wel. Pukje doet thuis nog steeds bijna alle dutjes in de draagzak, en slaapt op de opvang in een bedje. Ze slaapt ook niet op vaste tijden trouwens, zowel thuis als op de opvang volgen we haar. Dat komt meestal wel rond hetzelfde tijdstip uit, maar wel met een range van 1 a 2 uur.

Ik zou juist thuis de contactdutjes aanhouden wanneer hij naar de opvang gaat. Dan kan hij op de opvang lekker teren op alle nabijheid van de andere dagen. O+
Nou precies, de opvang regelt maar hoe ze dat doen, dat is hun werk :Y Babygroepen hebben nog nauwelijks structuur, daar volgen ze gewoon de kinderen. Pas vanaf de peutergroepen is er vaak een vast slaapmoment voor alle kindjes. En op hazenslaapjes komen ze de dag ook wel door :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211031129
En op helemaal geen slaapjes ook :X.
pi_211031142
Goeie van de pijnstillers trouwens! Die heb ik net ook gehaald! Baby mag vrijdag namelijk zijn eerste prikje halen!
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:56:46 #206
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211032771
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ook overwogen maar hij slaapt niet altijd op zn buik. Begint de nacht vaak op de rug en keert dan halverwege de nacht om.
Ja, nou, ik deed dus altijd een luier goed om en een luier verkeerd om erover heen. Die er verkeerd om eroverheen gaat, die kan je vaak de volgende ochtend (als er dus niet is doorgelekt) als 'schone' luier weer gebruiken.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211037176
Hier ligt ook al een hele thuisapotheek in de commode. We zijn graag voorbereid O-)
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 18:49 schreef Anne het volgende:
En op helemaal geen slaapjes ook :X.
Ja dat zal, maar t was geen leuke namiddag/avond gisteren nadat ie s middags 2x 25 minuten had geslapen :D
We dachten: vroege fles en in bed. Was ie te moe en overstuur om te drinken |:( Dus toen maar zonder fles in bed, met het plan om bij onze bedtijd nog een fles te doen. Was ie na een half uur alsnog wakker. Gelukkig toen wel zin in een fles. En om 1u / 6u weer, maar steeds een halve... Dus niet elke nacht gaat perfect :P
pi_211037214
Hier ook even last gehad van lekkende luiers, maar dat bleek achteraf omdat we iets te lang met maat 2 gedaan hebben. Dikkertje was gewoon toe aan maat 3 :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211043925
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 09:06 schreef Piles het volgende:
Hier ligt ook al een hele thuisapotheek in de commode. We zijn graag voorbereid O-)
[..]
Ja dat zal, maar t was geen leuke namiddag/avond gisteren nadat ie s middags 2x 25 minuten had geslapen :D
We dachten: vroege fles en in bed. Was ie te moe en overstuur om te drinken |:( Dus toen maar zonder fles in bed, met het plan om bij onze bedtijd nog een fles te doen. Was ie na een half uur alsnog wakker. Gelukkig toen wel zin in een fles. En om 1u / 6u weer, maar steeds een halve... Dus niet elke nacht gaat perfect :P
Nee, je moet er eigenlijk ook gewoon vanuit gaan dat de nacht niet gaat verlopen zoals 'normaal'. Hier afgelopen nacht weer zo’n nachtje; van 02.00 tot 03.00 uur wakker. Geen idee wat er was!
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:23:51 #210
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211046004
E kan soms echt aparte dingen hebben waar ze om huilt. Soms wil ze gewoon niet dat je haar zittend voed (fles). Soms huilt ze constant als je zit, maar is ze stil zodra je staand voed. Soms wilt ze al lopend de fles! :D Ben je te laat met fles, dan huilt ze paar keer extra tussendoor, bijna om te zeggen, hoe durf je zo laat te zijn! :D

In slaap wiegen zijwaards, lekker liggend in je armen, is een hell no. J vond dat heerlijk, zij helemaal niet. Ze wil recht op en hele lijfje tegen je lichaam aan!

In wandelwagen in slaap vallen lukt nu ochtends als ze haar eerste dutje moet, maar zodra ze daarma wakker is dan wilt ze perse in de drager en vooruit kijken. :D

Zo leuk om haar karakterje te zien ontwikkelen.

Wij hadden afgelopen nacht veel gas. Veel scheetjes en boertjes en rusteloos. Hopelijk vannacht wat beter. Gaaaap!
pi_211052935
quote:
3s.gif Op zondag 22 oktober 2023 19:39 schreef Anne het volgende:

[..]
Nee, je moet er eigenlijk ook gewoon vanuit gaan dat de nacht niet gaat verlopen zoals 'normaal'. Hier afgelopen nacht weer zo’n nachtje; van 02.00 tot 03.00 uur wakker. Geen idee wat er was!
Hier is het ook weer 2 nachten op rij drama. Had ook niet moeten zeggen dat het prima ging 8)7
pi_211053042
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2023 13:54 schreef Piles het volgende:

[..]
Hier is het ook weer 2 nachten op rij drama. Had ook niet moeten zeggen dat het prima ging 8)7
Hier idem..
Ik (of eigenlijk we, want vriendlief is ook doodop) zit er ook weer even doorheen. Voel me ook heel beroerd, alsof ik koorts heb oid.
pi_211053142
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 14:02 schreef Anne het volgende:

[..]
Hier idem..
Ik (of eigenlijk we, want vriendlief is ook doodop) zit er ook weer even doorheen. Voel me ook heel beroerd, alsof ik koorts heb oid.
Ja, t zijn taaie dagen dan... Vriendin zat er vanochtend ook helemaal doorheen. Ik iets minder, dus heb ik de hele ochtend maar op me genomen en haar weer naar bed gestuurd. Niet geslapen natuurlijk, maar even niet hoeven zorgen is al lekker. En vanavond maar weer vroeg naar bed...
pi_211056452
Iemand hier met ouder kind en vanuit diens babytijd ervaring/tips wat betreft wintertijd? Wij zouden natuurlijk een uur langer in bed blijven liggen maar dat gaat Stef niet doen denk ik zo. Deze jongen heeft toch echt al wel een ritme. Zeker in de avond.

We zijn maar begonnen met hem steeds wat later naar bed brengen in de avond. Wat ie erg goed oppakt trouwens. Einde vd week zitten ipv 19u dan rond de 20u. En dan zondag dus terug naar de 19u. Maar geen idee of we overdrijven.

Zomertijd lijkt me makkelijker?
pi_211056492
Hier wel ervaring met de wissel maar toen had Pukje nog geen ritme want was net een maand oud. Zomertijd was niet zo spannend idd, en toen was er ook nog niet een super duidelijk ritme. Dus geen tips hier, ben ook erg benieuwd hoe het komend weekend gaat. :+
pi_211056498
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier met ouder kind en vanuit diens babytijd ervaring/tips wat betreft wintertijd?
Ja goeie! Hier gaan we (met nu 3 maanden en weinig ritme) maar gewoon kijken wat er gebeurt... Maar we kijken er niet perse naar uit :P
pi_211056521
Klinkt als een prima plan toch?
Met de mijne ga ik niks doen in elk geval, die gaat nog steeds elke dag op een andere tijd naar bed, ergens tussen 19 en 21. :P
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:56:02 #218
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211097040
Pff, Lilo slaapt normaal lekker door in de nacht, dus dan hakt een nacht waarin ik vanaf 2 uur ineens geen kans meer heb gekregen om te slapen er wel even flink in :O

Lilo om het half uur ofzo steeds een beetje aan het zeuren, niet huilen. Haar stil krijgen ging moeizaam en uiteindelijk rond kwart over 5 maakte ze de dreumes wakker. Toen om en om kindjes proberen stil te krijgen maar dat was niet te doen. Dus sinds kwart voor 6 maar beneden met de tv aan voor de dreumes. Mama is gesloopt :O

Maar straks wel eerste keer babyzwemmen met Lilo. En volgende week donderdag ga ik weer aan het werk. Wel een gek idee, want ik zit sinds februari al thuis. Gelukkig heb ik een fijne werkgever maar ik moet nog maar zien hoe dat gaat.
|| justdiggit.org ||
pi_211097162
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 06:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, Lilo slaapt normaal lekker door in de nacht, dus dan hakt een nacht waarin ik vanaf 2 uur ineens geen kans meer heb gekregen om te slapen er wel even flink in :O
Klinkt als een feestje ja -O-
Hier is het ook al nachten drama. R. is elke 3 kwartier of anderhalf uur wakker, begint met z'n armen te maaien en is dan wakker-wakker. En vriendin dus ook. Handjes vasthouden, speen er in, en hopen dat ie weer gaat slapen. En repeat. Dus vriendin is ook helemaal gesloopt.
Vannacht mag ik er naast liggen, gaat zij in het logeerbed. Benieuwd hoe dat gaat...
Wellicht toch weer terug naar de puckababy ipv slaapzak.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:41:32 #220
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211098047
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 06:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Lilo om het half uur ofzo steeds een beetje aan het zeuren, niet huilen. Haar stil krijgen ging moeizaam en uiteindelijk rond kwart over 5 maakte ze de dreumes wakker. Toen om en om kindjes proberen stil te krijgen maar dat was niet te doen. Dus sinds kwart voor 6 maar beneden met de tv aan voor de dreumes. Mama is gesloopt :O

Maar straks wel eerste keer babyzwemmen met Lilo. En volgende week donderdag ga ik weer aan het werk. Wel een gek idee, want ik zit sinds februari al thuis. Gelukkig heb ik een fijne werkgever maar ik moet nog maar zien hoe dat gaat.
Oh dat klinkt als een heel pittige nacht ja! En spannend zeg; van het werken. Heb je er wel een beetje zin in?

Veel plezier met het zwemmen O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:55:49 #221
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211098767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 07:39 schreef Piles het volgende:

[..]
Klinkt als een feestje ja -O-
Hier is het ook al nachten drama. R. is elke 3 kwartier of anderhalf uur wakker, begint met z'n armen te maaien en is dan wakker-wakker. En vriendin dus ook. Handjes vasthouden, speen er in, en hopen dat ie weer gaat slapen. En repeat. Dus vriendin is ook helemaal gesloopt.
Vannacht mag ik er naast liggen, gaat zij in het logeerbed. Benieuwd hoe dat gaat...
Wellicht toch weer terug naar de puckababy ipv slaapzak.
Klinkt ook pittig ;( Ik moet nog maar kijken hoe ik dat ga doen zodra ik Lilo niet meer mag inbakeren. Komt later wel :+

quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 09:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Oh dat klinkt als een heel pittige nacht ja! En spannend zeg; van het werken. Heb je er wel een beetje zin in?

Veel plezier met het zwemmen O+
Medium zin in. Ik krijg een nieuwe rol (uitdaging waar ik al langere tijd op zat te azen) en ben blij mijn collega's weer te gaan zien. Maar qua energie vraag ik me echt af hoe ik dat ga trekken, aangezien ik het nu zonder werk al net aan kan handelen.

Zwemmen was leuk O+ Lilo heeft zowaar de hele les vol gehouden en was duidelijk onder de indruk (in positieve zin O+). Voor mij wel weer even wennen, want met Bambi ga ik ook nog steeds elke week en die is natuurlijk al veel vrijer in het water, dus dat was even schakelen.
|| justdiggit.org ||
pi_211098900
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 10:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Klinkt ook pittig ;( Ik moet nog maar kijken hoe ik dat ga doen zodra ik Lilo niet meer mag inbakeren. Komt later wel :+
[..]
Medium zin in. Ik krijg een nieuwe rol (uitdaging waar ik al langere tijd op zat te azen) en ben blij mijn collega's weer te gaan zien. Maar qua energie vraag ik me echt af hoe ik dat ga trekken, aangezien ik het nu zonder werk al net aan kan handelen.

Zwemmen was leuk O+ Lilo heeft zowaar de hele les vol gehouden en was duidelijk onder de indruk (in positieve zin O+). Voor mij wel weer even wennen, want met Bambi ga ik ook nog steeds elke week en die is natuurlijk al veel vrijer in het water, dus dat was even schakelen.
Het gaat bij mij als papa zijnde ook absoluut ten kosten van mijn productiviteit. Dit is echt geen heel best jaar zo qua werk maar het is maar tijdelijk.

Dat weet de werkgever ook en gelukkig heb ik een mee bewegende werkgever. Zeker nu met de hernia bij mama. Gezondheid thuis gaat voor. Ziek kind? Dan ben ik vaak degene die het werk neerlegt en daar is begrip voor. Gaat bij mij wat makkelijker dan bij mijn vriendin. Die stelt dan mensen van buitenaf teleur. Ik alleen collega’s.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:26:14 #223
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211099142
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:09 schreef alpeko het volgende:

[..]
Het gaat bij mij als papa zijnde ook absoluut ten kosten van mijn productiviteit. Dit is echt geen heel best jaar zo qua werk maar het is maar tijdelijk.

Dat weet de werkgever ook en gelukkig heb ik een mee bewegende werkgever. Zeker nu met de hernia bij mama. Gezondheid thuis gaat voor. Ziek kind? Dan ben ik vaak degene die het werk neerlegt en daar is begrip voor. Gaat bij mij wat makkelijker dan bij mijn vriendin. Die stelt dan mensen van buitenaf teleur. Ik alleen collega’s.
Fijn, zulke werkgevers O+ Mijn werkgever is ook absoluut zo, dus daar maak ik me ook geen zorgen over. Ik wil ook wel weer aan het werk maar ik ben er in februari met een burn out uit gegaan dus moet even kijken hoe het opbouwen gaat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:43:48 #224
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211100875
Ik ben wel blij dat ik pas in januari hoef te beginnen. Vind het nu al spannend dat ze morgenmiddag voor het eerst bij mijn ouders achter blijft met afgekolfde melk, ben echt bang dat het dan ineens te weinig is en zij over de zeik is enzo. Laat staan het kolven voor hele werkdagen (werk straks 32 uur).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:09:07 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_211101077
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:43 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben wel blij dat ik pas in januari hoef te beginnen. Vind het nu al spannend dat ze morgenmiddag voor het eerst bij mijn ouders achter blijft met afgekolfde melk, ben echt bang dat het dan ineens te weinig is en zij over de zeik is enzo. Laat staan het kolven voor hele werkdagen (werk straks 32 uur).
Hoe lang ben je weg?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')