Hoopgevend. 😜quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:26 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Die fase duurde exact tot ze 2 jaar werd. Op de dag af. Daarna sliep ze van het een op andere moment 12 uur aan een stuk.
Hele zware 2 jaar geweest.
Altijd slecht geslapen. Wat het geweest is?quote:Op zondag 15 oktober 2023 08:28 schreef archito het volgende:
[..]
Hoopgevend. 😜
Maar ook onstaan na 4 maanden? Want tot nu toe lukte het haar wel prima en sliep ze eigenlijk heel goed.
Als het langer dan een paar weken duurt gaan we mss toch speentje proberen af te leren.
Huilend in een hoekjequote:Op zondag 15 oktober 2023 08:24 schreef archito het volgende:
Hoe zijn jullie met deze fase omgegaan?
Ik was/ben er nog helemaal niet bekend mee. Leuk vooruitzichtquote:Op zondag 15 oktober 2023 09:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind de viermaandenslaapregressie wel grappig, want die bestond 11 jaar geleden bij mijn oudste nog nieten nu zie ik het fenomeen overal voorbij komen. Teveel informatie en input maakt ouderschap niet makkelijker vind ik. Maar dat terzijde
Slaap gaat hier wisselend, ik probeer maar gewoon een beetje mee te veren. We hebben geen speen trouwens, dat is een zegen en een vloek denk ik
Ok gelukkig, dat geeft hoopquote:Op zondag 8 oktober 2023 08:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het wisselde hier een beetje in het begin. Die van mij ging ook vanaf 12 weken en was soms ook overprikkeld. Ik probeerde gewoon structuur. Bij thuis komen niet teveel gedoe meer en snel naar bed. Het ging snel beter gelukkig. Ook toen de juffies hem beter leerden kennen en trucjes toepasten
Ik maakte me er ook niet heel druk om ik vond dat het bij het leven hoorde hahaha, ook bij zijn kleine leventje
Haha, ik bereid me voor op een paar zware weken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Huilend in een hoekjeWas heel zwaar. Kwestie van overleven. Het gaat ook van de een op de andere dag weer voorbij. Als het slaapregressie is.
Wij zitten nu in die van 8 maanden. Scheelt dat hij overdag tot nu toe meestal wel vrolijk is. Slechte nacht en een zeurend kind is pittig.
Vind deze fase minder zwaar dan die rond 4 maanden. Waar hij ook nog nachtvoeding en late avondvoeding kreeg. Nu kunnen we eigenlijk tegelijk met hem naar bed als dat nodig is. Hij slaapt nu wel vaak van 19 tot na middennacht en dan begint het. Vannacht was hij om 22u wel uitgekeken op het concept slaap. Zo gek hadden we afgelopen weken nog niet gehad. Maar ook nu was hij lief aan het spelen tot aan zijn fruithapje. Nieuwe kansen vannacht.
We hebben elkaar nu wel weer afgewisseld. Ik ben rond 2u op de logeerkamer gaan liggen. Mijn vriendin rond 5u.
Ik snap je zorg, je wil toch dat het soepeltjes loopt op het KDV.quote:Op zondag 15 oktober 2023 09:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Ok gelukkig, dat geeft hoop.
En helemaal mee eens! Ik trek het mij alleen heel erg aan dat ik elke keer te horen krijg dat ie de hele dag gewiegd wil worden en ze daar niet altijd tijd voor hebben. Dat wordt nogal benadrukt steeds.. en dat terwijl ze op dag 1 zeiden dat ze echt genoeg trucjes hadden om hem in slaap te laten vallen.
Ik vind het overigens wel heel gek; thuis bijvoorbeeld vermaakt ie zich prima een uur achter elkaar alleen in de box of op een kleed op de grond, kan mij niet voorstellen dat ie dat daar niet zou willen; genoeg te zien, juist daar. Dus het lijkt ook alsof ze het zelf een beetje in stand houden.. ..
Wij hebben gisteren voor het eerst de kleine man weggebracht. Leek ons het beste. Bij ons beiden was de rek er uit. Na weken van tegenslagen en slecht slapen. Niet alleen door de baby maar ook de gezondheidsproblemen van mama. Nog een nacht als gister had ons alle 3 geen goed gedaan.quote:Op zondag 15 oktober 2023 20:11 schreef archito het volgende:
[..]
Haha, ik bereid me voor op een paar zware weken.
Afwisselen doen wij ook idd, maar dan met oordopjes. 😜 Ik doe tot een uur of 2/3 en daarna doe ik oordopjes in om tot 7 te kunnen slapen.
Moet je wel de ruimte hebben voor dat soort hulp, is ook niet altijd vanzelfsprekend natuurlijk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 06:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wij hebben gisteren voor het eerst de kleine man weggebracht. Leek ons het beste. Bij ons beiden was de rek er uit. Na weken van tegenslagen en slecht slapen. Niet alleen door de baby maar ook de gezondheidsproblemen van mama. Nog een nacht als gister had ons alle 3 geen goed gedaan.
Het voel wel heel slecht maar soms is ook dat een goed idee. Hulp.
Klopt, daar zijn we ons ook bewust van. Fijn idee dat we zeker al wel 3/4 adressen hebben waar we hem eventueel kunnen brengen. Al hebben we dat nog nooit op deze manier gedaan dat we zonder hem thuis waren. Wel 1x voor een hotelovernachting samen. Hij had al een logeerpartijtje gepland staan voor volgend weekend bij oma maar dat was puur voor de leuk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Moet je wel de ruimte hebben voor dat soort hulp, is ook niet altijd vanzelfsprekend natuurlijk.
En nog last gehad daarna van de prikjes of viel het mee? Wij zullen de eerste wel gaan plannen volgende week met de CB afspraak, ben benieuwd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Eerste vaccinaties zitten erin. Ze deed het zo ontzettend goed. Natuurlijk even brullen toen de prikjes erin gingen, maar ze was snel getroost en is nu lekker in de draagdoek in slaap aan het vallen![]()
Voor de stats: 63cm, 6,2kg, 3 maanden oud
Ze had gisteravond koorts en had het wel een beetje moeilijk met zichzelf, dus ze is met paracetamol naar bed gegaan. Vanmorgen had ze nog wat verhoging en was ze nog wat huilerig maar sinds de paracetamol vanochtend eigenlijk niet echt iets meer gemerkt. Alleen dat ze last heeft van haar beentjes, maar dat is ook logisch. Dus ik vind dat ze het heel goed doetquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En nog last gehad daarna van de prikjes of viel het mee? Wij zullen de eerste wel gaan plannen volgende week met de CB afspraak, ben benieuwd.
Knorrie sliep vannacht 7 uur tussen 2 voedingen in. Echt absurd hoentjes die baby het doet tot nu toe 😅.
Fijn zeg! Wij hebben nog niks in huis bedenk ik me nu, van zetpillen of kinderparacetamol. Misschien eens even wat dingen in huis halen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:18 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ze had gisteravond koorts en had het wel een beetje moeilijk met zichzelf, dus ze is met paracetamol naar bed gegaan. Vanmorgen had ze nog wat verhoging en was ze nog wat huilerig maar sinds de paracetamol vanochtend eigenlijk niet echt iets meer gemerkt. Alleen dat ze last heeft van haar beentjes, maar dat is ook logisch. Dus ik vind dat ze het heel goed doet![]()
Lekker, 7 uur ertussen! Hopen dat ze dat vasthoudt
Ja, altijd goed om in huis te hebbenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Fijn zeg! Wij hebben nog niks in huis bedenk ik me nu, van zetpillen of kinderparacetamol. Misschien eens even wat dingen in huis halen.
Leuk dat je eraan denkt!quote:
Lekker onaardig heb ik hier nog niet op gereageerd zie ik. Heb het waarschijnlijk in de nacht gelezen en toen vergeten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 06:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wij hebben gisteren voor het eerst de kleine man weggebracht. Leek ons het beste. Bij ons beiden was de rek er uit. Na weken van tegenslagen en slecht slapen. Niet alleen door de baby maar ook de gezondheidsproblemen van mama. Nog een nacht als gister had ons alle 3 geen goed gedaan.
Het voelt wel heel slecht maar soms is ook dat een goed idee. Hulp. Kan ook overdag zijn uiteraard. Paar uurtjes slaap pakken kan er voor zorgen dat je die periode beter doorkomt.
UPDATE uiteraard heeft hij daar perfect geslapen. Eén keertje om zijn speen gevraagd omstreeks 23u en daarna tot over 7u geslapen. Wij ook goed geslapen. Oma ook blij om hem langere tijd te zien. Win/win/win![]()
Zetpilletje werkte bij ons ook perfect toen ze een keer niet lekker was en ontroostbaar. Sliep toen uren aan een stuk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Fijn zeg! Wij hebben nog niks in huis bedenk ik me nu, van zetpillen of kinderparacetamol. Misschien eens even wat dingen in huis halen.
Ja daarna bij ons ook weer tot bij 6/7. Achteraf gezien denk ik dat hij last had van een verkoudheid. Ma en di had hij koorts. Verder wel weer vrolijkquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 10:03 schreef archito het volgende:
[..]
Lekker onaardig heb ik hier nog niet op gereageerd zie ik. Heb het waarschijnlijk in de nacht gelezen en toen vergeten.
Hoe gaat het nu bij jullie? Bij jullie ook al goede nachten gehad zoals bij oma inmiddels?
Je kan ook de luier andersom aandoen. Dat deed ik bij mijn buikslaper.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 13:05 schreef alpeko het volgende:
We hebben het buikslaap/doorlek probleem inmiddels onder controle. Hij krijgt in de nacht een Baby Dry Pamper (overdag hebben we Etos) en we plakken aan de bovenkant een Always inlegkruisjeHij lekte steeds door bij de navel. Daar zit geen absorberend materiaal meer namelijk. Inlegkruisje vangt net dat beetje op dat daar doorheen lekte. Inmiddels al ruim een week droog. Terwijl we daarvoor zeker 1 tot 2 x per week zijn romper, pyjama en slaapzak moesten wassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |