abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210903427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 13:00 schreef alpeko het volgende:
Kan al op 26 okt
Pas bedoel je toch zeker? Meer dan 2 weken wachttijd voor een ogenschijnlijk simpele verwijzing...
Lees anders even wat de richtlijnen voor wachttijden bij de huisarts zijn (https://kennisbank.patien(...)tijd-bezoek-huisarts)

@Clubsoda wat ik begrijp is de situatie het tegenovergestelde ne wil de kliniek verder uitzoeken of ze de operatie zelf kunnen doen ipv uit voorzorg verwijzen.
pi_210903536
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 13:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees zo al drie redenen om een nieuwe huisarts te zoeken.

Kun je met de verwijzing naar de kliniek niet in het ziekenhuis terecht? Ik snap de kliniek wel, die doen laagcomplexe ingrepen en hebben verder niets in huisAls er wel complicaties zijn, dan moet de patiënt met een ambulance naar het ziekenhuis en met een beetje pech moet de anesthesioloog mee en kan je de rest van patiënten afzeggen (weet ik uit ervaring :P ). Dus hypertensie -> hoger risico -> liever in ziekenhuis. Daar hoeft de huisarts toch helemaal niet tussen te zitten?
Leuk de afspraken app. Zo dwingen ze je wel om te bellen. Na bellen met de assistent kunnen we morgen op gesprek. Fijn want idd zo is mijn vertrouwen in de huisarts ook wel weg. Dat mag ze ons toch even uitleggen. Zo kil en kortaf ben ik niet gewend.

Ik snap de kliniek zeer zeker. Maar die blijven de boel wel rekken. Een maand terug wisten we dat al en bij verwijzen naar de kliniek wist de huisarts dat ook al van de bloeddruk maar die kreeg het zelf niet meer onder controle na de zwangerschap.

Maar de kliniek wil dus nog altijd ons niet naar het ziekenhuis sturen. Die wachten nu weer op de internist van het ziekenhuis waar we dan net zo goed ook al bij de neurochirurg hadden kunnen lopen. Totaal niet efficient.
pi_210903547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:39 schreef Elleska het volgende:

[..]
Pas bedoel je toch zeker? Meer dan 2 weken wachttijd voor een ogenschijnlijk simpele verwijzing...
Lees anders even wat de richtlijnen voor wachttijden bij de huisarts zijn (https://kennisbank.patien(...)tijd-bezoek-huisarts)

@:Clubsoda wat ik begrijp is de situatie het tegenovergestelde ne wil de kliniek verder uitzoeken of ze de operatie zelf kunnen doen ipv uit voorzorg verwijzen.
Sorry, ik las daarna inderdaad beter. Maar dat begrijp ik dus ook wel, want ze hebben niet de faciliteiten voor mogelijke complicaties. Maar het zou allemaal wel wat sneller mogen lijkt me.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210903606
Maar terug on topic… sorry voor mijn geklaag. Stef kan sinds vandaag zelfstandig zitten. Totdat ie omvalt uiteraard :D Nog wat instabiel en hij komt zelf nog niet in de houding maar kijkt wel heel trots. Weer helemaal opgeknapt na vorige week en in een week meteen weer een stuk minder baby O+ We proberen daar ook zoveel mogelijk van te genieten tussen alle zorgen door en alle slaapproblemen in de nacht. Overdag is hij opeens een langslaper geworden. Twee uur aan één vanmorgen. Nu al meerdere dagen op rij genoeg aan 2 slaapjes overdag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door alpeko op 10-10-2023 16:46:33 ]
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:25:40 #155
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210933388
Weer een borstontsteking… meet net 38.9 graden en m’n borst is ZO gevoelig. Dus om 8 uur direct de huisarts bellen voor antibiotica -O-
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:33:39 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_210933419
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:25 schreef Debsterr het volgende:
Weer een borstontsteking… meet net 38.9 graden en m’n borst is ZO gevoelig. Dus om 8 uur direct de huisarts bellen voor antibiotica -O-
Oh nee wat ontzettend balen weer. Zelfde borst?
disclaimer
pi_210933639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:55 schreef alpeko het volgende:
Maar terug on topic… sorry voor mijn geklaag. Stef kan sinds vandaag zelfstandig zitten. Totdat ie omvalt uiteraard :D Nog wat instabiel en hij komt zelf nog niet in de houding maar kijkt wel heel trots. Weer helemaal opgeknapt na vorige week en in een week meteen weer een stuk minder baby O+ We proberen daar ook zoveel mogelijk van te genieten tussen alle zorgen door en alle slaapproblemen in de nacht. Overdag is hij opeens een langslaper geworden. Twee uur aan één vanmorgen. Nu al meerdere dagen op rij genoeg aan 2 slaapjes overdag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijd om de box te verlagen. :D Wat een lekkere bos haar ook!

quote:
Meh, wat mega stom! ;(
pi_210933931
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:13 schreef Bami het volgende:

[..]
Tijd om de box te verlagen. :D Wat een lekkere bos haar ook!
Yep. Inmiddels wel ja. Al komt ie nog niet zelf in deze houding. Bedje stond al lager maar die heeft 3 standen. Box op de laagste stand is wel meteen laag.

Over zijn haar mag ie niet klagen. Binnenkort voor de 2e keer al laten knippen.
pi_210933942
quote:
Sterkte. Zit niet mee.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:16:26 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210934339
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh nee wat ontzettend balen weer. Zelfde borst?
Zelfde borst zelfde plek, nog heftiger dan de vorige keer :/
pi_210934466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:41 schreef alpeko het volgende:

[..]
Yep. Inmiddels wel ja. Al komt ie nog niet zelf in deze houding. Bedje stond al lager maar die heeft 3 standen. Box op de laagste stand is wel meteen laag.

Ahja, box heeft bij ons ook drie standen dus die hadden wij juist eerder verlaagd dan het bedje.

Mooi die verschillen, onze dochter van nu 1 jaar heeft echt bij lange na nog geen knip-waardig haar. :D O+

quote:
17s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:16 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zelfde borst zelfde plek, nog heftiger dan de vorige keer :/
-O- Je gebruikt al lecithine toch? Echt heel erg kut.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:29:48 #162
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210934508
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 08:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Poh, mijn oudste is bijna 2 en de kapper is nog steeds niet nodig. Ik zou willen dat het wat sneller groeit. Ze heeft wel heel schattig 1 krul achter waar haar haar het langste is O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_210934879
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Poh, mijn oudste is bijna 2 en de kapper is nog steeds niet nodig. Ik zou willen dat het wat sneller groeit. Ze heeft wel heel schattig 1 krul achter waar haar haar het langste is O+
Heeel herkenbaar, haha. Ik vrees dat ze mijn haargroei heeft. Mijn moeder zei dat ik 2 was voordat ik mijn eerste staartje in kon en 2,5 toen ik voor het eerst naar de kapper ging. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben. :D
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:09:39 #164
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210934964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:27 schreef Bami het volgende:

[..]
Ahja, box heeft bij ons ook drie standen dus die hadden wij juist eerder verlaagd dan het bedje.

Mooi die verschillen, onze dochter van nu 1 jaar heeft echt bij lange na nog geen knip-waardig haar. :D O+
[..]
-O- Je gebruikt al lecithine toch? Echt heel erg kut.
Yes die slik ik al, las wel dat buik slapen ook tegen kan werken en ik varieer eigenlijk nooit met voedingshoudingen. Dus die 2 dingen gaan we nog eens extra op letten.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:10:25 #165
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210934975
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:01 schreef Bami het volgende:

[..]
Heeel herkenbaar, haha. Ik vrees dat ze mijn haargroei heeft. Mijn moeder zei dat ik 2 was voordat ik mijn eerste staartje in kon en 2,5 toen ik voor het eerst naar de kapper ging. Dus ik zal nog even geduld moeten hebben. :D
Staartjes zo bovenop lukt inmiddels wel, maar die trekt ze er weer uit, dus dat is ook een uitdaging. Bij mij ging het inderdaad ook zo traag vroeger.

-

Ontopic;
Mijn baby heeft een voorkeurshouding ;( Uitdagen de andere kant op te kijken werkt niet, zelf het hoofd draaien ook maar kort want dan draait ze haar hoofd weer terug. Volgende week CB, maar is het handig om bij voorbaat al even langs een osteopaat of fysiotherapeut te gaan?

Ik leg haar overdag waar mogelijk wel af en toe op haar andere zij, dat gaat prima. Qua afplatting van haar hoofd zie je het dus ook bijna niet, maar ik merk dat ze het gewoon niet wil/het haar iets meer moeite kost om haar hoofd naar haar niet-voorkeurshouding te doen.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:29:09 #166
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210935646
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Staartjes zo bovenop lukt inmiddels wel, maar die trekt ze er weer uit, dus dat is ook een uitdaging. Bij mij ging het inderdaad ook zo traag vroeger.

-

Ontopic;
Mijn baby heeft een voorkeurshouding ;( Uitdagen de andere kant op te kijken werkt niet, zelf het hoofd draaien ook maar kort want dan draait ze haar hoofd weer terug. Volgende week CB, maar is het handig om bij voorbaat al even langs een osteopaat of fysiotherapeut te gaan?

Ik leg haar overdag waar mogelijk wel af en toe op haar andere zij, dat gaat prima. Qua afplatting van haar hoofd zie je het dus ook bijna niet, maar ik merk dat ze het gewoon niet wil/het haar iets meer moeite kost om haar hoofd naar haar niet-voorkeurshouding te doen.
Gewoon bij het CB een verwijzing vragen voor kinderfysiotherapie. Hebben wij ook gehad. Bleek achteraf een beperking in de nek te zijn. Een 'klik' in het nekje, alles weer recht en ze draaide weer netjes op beide zijden.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210936132
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Gewoon bij het CB een verwijzing vragen voor kinderfysiotherapie. Hebben wij ook gehad. Bleek achteraf een beperking in de nek te zijn. Een 'klik' in het nekje, alles weer recht en ze draaide weer netjes op beide zijden.
Dit.
En als je CB (net als bij ons destijds) nog vier à zes weken wil wachten ‘want misschien trekt het nog bij’: een verwijzing via je huisarts fixen.
pi_210936568
Is er überhaupt nog een verwijzing nodig voor kinderfysiotherapie dan? Ik dacht van niet?
pi_210936637
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 12:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Is er überhaupt nog een verwijzing nodig voor kinderfysiotherapie dan? Ik dacht van niet?
Goede! Geen idee of het standaard is, maar wij hadden ‘m nodig omdat de fysio aan huis moest komen.
pi_210936826
Als je wilt dat ze kosteloos bij je thuis langs komen dan heb je een verwijzing nodig. :Y
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:30:40 #171
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210937083
Thanks voor de reacties. Dan wacht ik in eerste instantie de afspraak bij het CB volgende week wel af. Als ik dan geen verwijzing krijg van hen kijk ik wel even of ik die überhaupt nodig heb. Denk wel dat een fysiotherapeut er naar moet hebben gekeken.
|| justdiggit.org ||
pi_210937481
Osteopaat kan je sowieso doen natuurlijk, dat heeft hier wel geholpen met de lichte voorkeurshouding.
pi_210937798
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 12:54 schreef eponine het volgende:

[..]
Goede! Geen idee of het standaard is, maar wij hadden ‘m nodig omdat de fysio aan huis moest komen.
Ahh, ja, bij aan huis komen is inderdaad wel een verwijzing nodig! Daar had ik niet aan gedacht.
pi_210958025
Nooit geweten dat 4 maanden slaapregressie van de ene op andere dag toeslaat.😜

B is nu ruim 4 maanden en sliep afgelopen week opeens 2 nachten achter elkaar door van 8 tot 6. Dan ga je stiekem een beetje hopen.

Maar opeens lukt het haar de afgelopen nachten niet meer om slaapjes aan elkaar te koppelen. Dus dat betekent elk uur speentje terugstoppen. Kan de klok er op gelijk zetten.😞

Overdag is ze ook erg onrustig, dus juist nu de gewoonte van speentje afleren lijkt ons ook niet handig. Als ik op internet lees hebben we nog geluk dat in slaap vallen met alleen een speentje genoeg is en dat we niet actief hoeven te wiegen, aaien of andere dingen.

Hoe zijn jullie met deze fase omgegaan?
pi_210958030
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 08:24 schreef archito het volgende:
Nooit geweten dat 4 maanden slaapregressie van de ene op andere dag toeslaat.😜

B is nu ruim 4 maanden en sliep afgelopen week opeens 2 nachten achter elkaar door van 8 tot 6. Dan ga je stiekem een beetje hopen.

Maar opeens lukt het haar de afgelopen nachten niet meer om slaapjes aan elkaar te koppelen. Dus dat betekent elk uur speentje terugstoppen. Kan de klok er op gelijk zetten.😞

Overdag is ze ook erg onrustig, dus juist nu de gewoonte van speentje afleren lijkt ons ook niet handig. Als ik op internet lees hebben we nog geluk dat in slaap vallen met alleen een speentje genoeg is en dat we niet actief hoeven te wiegen, aaien of andere dingen.

Hoe zijn jullie met deze fase omgegaan?
Die fase duurde exact tot ze 2 jaar werd. Op de dag af. Daarna sliep ze van het een op andere moment 12 uur aan een stuk.

Hele zware 2 jaar geweest. En echt alles geprobeerd. Dure matrassen, osteopaat, coaching, allergietest, etc etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')