Ja, nou, ik deed dus altijd een luier goed om en een luier verkeerd om erover heen. Die er verkeerd om eroverheen gaat, die kan je vaak de volgende ochtend (als er dus niet is doorgelekt) als 'schone' luier weer gebruiken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook overwogen maar hij slaapt niet altijd op zn buik. Begint de nacht vaak op de rug en keert dan halverwege de nacht om.
Ja dat zal, maar t was geen leuke namiddag/avond gisteren nadat ie s middags 2x 25 minuten had geslapenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, je moet er eigenlijk ook gewoon vanuit gaan dat de nacht niet gaat verlopen zoals 'normaal'. Hier afgelopen nacht weer zo’n nachtje; van 02.00 tot 03.00 uur wakker. Geen idee wat er was!quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:06 schreef Piles het volgende:
Hier ligt ook al een hele thuisapotheek in de commode. We zijn graag voorbereid
[..]
Ja dat zal, maar t was geen leuke namiddag/avond gisteren nadat ie s middags 2x 25 minuten had geslapen
We dachten: vroege fles en in bed. Was ie te moe en overstuur om te drinkenDus toen maar zonder fles in bed, met het plan om bij onze bedtijd nog een fles te doen. Was ie na een half uur alsnog wakker. Gelukkig toen wel zin in een fles. En om 1u / 6u weer, maar steeds een halve... Dus niet elke nacht gaat perfect
Hier is het ook weer 2 nachten op rij drama. Had ook niet moeten zeggen dat het prima gingquote:Op zondag 22 oktober 2023 19:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, je moet er eigenlijk ook gewoon vanuit gaan dat de nacht niet gaat verlopen zoals 'normaal'. Hier afgelopen nacht weer zo’n nachtje; van 02.00 tot 03.00 uur wakker. Geen idee wat er was!
Hier idem..quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier is het ook weer 2 nachten op rij drama. Had ook niet moeten zeggen dat het prima ging
Ja, t zijn taaie dagen dan... Vriendin zat er vanochtend ook helemaal doorheen. Ik iets minder, dus heb ik de hele ochtend maar op me genomen en haar weer naar bed gestuurd. Niet geslapen natuurlijk, maar even niet hoeven zorgen is al lekker. En vanavond maar weer vroeg naar bed...quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Hier idem..
Ik (of eigenlijk we, want vriendlief is ook doodop) zit er ook weer even doorheen. Voel me ook heel beroerd, alsof ik koorts heb oid.
Ja goeie! Hier gaan we (met nu 3 maanden en weinig ritme) maar gewoon kijken wat er gebeurt... Maar we kijken er niet perse naar uitquote:Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier met ouder kind en vanuit diens babytijd ervaring/tips wat betreft wintertijd?
Klinkt als een feestje jaquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 06:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, Lilo slaapt normaal lekker door in de nacht, dus dan hakt een nacht waarin ik vanaf 2 uur ineens geen kans meer heb gekregen om te slapen er wel even flink in![]()
Oh dat klinkt als een heel pittige nacht ja! En spannend zeg; van het werken. Heb je er wel een beetje zin in?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 06:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, Lilo slaapt normaal lekker door in de nacht, dus dan hakt een nacht waarin ik vanaf 2 uur ineens geen kans meer heb gekregen om te slapen er wel even flink in![]()
Lilo om het half uur ofzo steeds een beetje aan het zeuren, niet huilen. Haar stil krijgen ging moeizaam en uiteindelijk rond kwart over 5 maakte ze de dreumes wakker. Toen om en om kindjes proberen stil te krijgen maar dat was niet te doen. Dus sinds kwart voor 6 maar beneden met de tv aan voor de dreumes. Mama is gesloopt![]()
Maar straks wel eerste keer babyzwemmen met Lilo. En volgende week donderdag ga ik weer aan het werk. Wel een gek idee, want ik zit sinds februari al thuis. Gelukkig heb ik een fijne werkgever maar ik moet nog maar zien hoe dat gaat.
Klinkt ook pittigquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Klinkt als een feestje ja
Hier is het ook al nachten drama. R. is elke 3 kwartier of anderhalf uur wakker, begint met z'n armen te maaien en is dan wakker-wakker. En vriendin dus ook. Handjes vasthouden, speen er in, en hopen dat ie weer gaat slapen. En repeat. Dus vriendin is ook helemaal gesloopt.
Vannacht mag ik er naast liggen, gaat zij in het logeerbed. Benieuwd hoe dat gaat...
Wellicht toch weer terug naar de puckababy ipv slaapzak.
Medium zin in. Ik krijg een nieuwe rol (uitdaging waar ik al langere tijd op zat te azen) en ben blij mijn collega's weer te gaan zien. Maar qua energie vraag ik me echt af hoe ik dat ga trekken, aangezien ik het nu zonder werk al net aan kan handelen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh dat klinkt als een heel pittige nacht ja! En spannend zeg; van het werken. Heb je er wel een beetje zin in?
Veel plezier met het zwemmen
Het gaat bij mij als papa zijnde ook absoluut ten kosten van mijn productiviteit. Dit is echt geen heel best jaar zo qua werk maar het is maar tijdelijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Klinkt ook pittigIk moet nog maar kijken hoe ik dat ga doen zodra ik Lilo niet meer mag inbakeren. Komt later wel
[..]
Medium zin in. Ik krijg een nieuwe rol (uitdaging waar ik al langere tijd op zat te azen) en ben blij mijn collega's weer te gaan zien. Maar qua energie vraag ik me echt af hoe ik dat ga trekken, aangezien ik het nu zonder werk al net aan kan handelen.
Zwemmen was leukLilo heeft zowaar de hele les vol gehouden en was duidelijk onder de indruk (in positieve zin
). Voor mij wel weer even wennen, want met Bambi ga ik ook nog steeds elke week en die is natuurlijk al veel vrijer in het water, dus dat was even schakelen.
Fijn, zulke werkgeversquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:09 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het gaat bij mij als papa zijnde ook absoluut ten kosten van mijn productiviteit. Dit is echt geen heel best jaar zo qua werk maar het is maar tijdelijk.
Dat weet de werkgever ook en gelukkig heb ik een mee bewegende werkgever. Zeker nu met de hernia bij mama. Gezondheid thuis gaat voor. Ziek kind? Dan ben ik vaak degene die het werk neerlegt en daar is begrip voor. Gaat bij mij wat makkelijker dan bij mijn vriendin. Die stelt dan mensen van buitenaf teleur. Ik alleen collega’s.
Hoe lang ben je weg?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:43 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben wel blij dat ik pas in januari hoef te beginnen. Vind het nu al spannend dat ze morgenmiddag voor het eerst bij mijn ouders achter blijft met afgekolfde melk, ben echt bang dat het dan ineens te weinig is en zij over de zeik is enzo. Laat staan het kolven voor hele werkdagen (werk straks 32 uur).
Uurtje of 4quote:
Dat is zeker heel spannend maar vooral voor jezelf. De eerste keer uiteten ‘s avonds had ik eigenlijk ook geen trek en zat ik in het theater de babyfoon thuis te checkenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:43 schreef Debsterr het volgende:
Ik ben wel blij dat ik pas in januari hoef te beginnen. Vind het nu al spannend dat ze morgenmiddag voor het eerst bij mijn ouders achter blijft met afgekolfde melk, ben echt bang dat het dan ineens te weinig is en zij over de zeik is enzo. Laat staan het kolven voor hele werkdagen (werk straks 32 uur).
Heb je ook wat in de vriezer voor het geval dat? Je mag trouwens ook je kolfrecht inzetten om korter te werken, dan hoef je wat minder tijd te overbruggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:43 schreef Debsterr het volgende:
Heb al wel wat in de vriezer liggen jaquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb je ook wat in de vriezer voor het geval dat? Je mag trouwens ook je kolfrecht inzetten om korter te werken, dan hoef je wat minder tijd te overbruggen.
Mijn kolfrecht loopt over 1,5 maand af, geen idee hoe ik dat ga doen want overstappen op vast voedsel gaat niet heel rap. Misschien moet ik maar in mijn lunchpauze gaan kolven voor een paar maanden.
Haha slim!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:53 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben gewoon doorgegaan met kolven tot 1 jaar en niemand heeft er wat van gezegd die laatste maanden.
Dus doen alsof je van niks weet is ook nog een optie.
Ik heb bij mijn kind (geboren oktober 2021) nooit rekening gehouden met zomer- en wintertijd. Het corrigeert zich vanzelf als ik m ineens een uur eerder of later wakker maak voor de opvang haha. Maar ik heb s avonds ook geen strakke bedtijdenquote:Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier met ouder kind en vanuit diens babytijd ervaring/tips wat betreft wintertijd? Wij zouden natuurlijk een uur langer in bed blijven liggen maar dat gaat Stef niet doen denk ik zo. Deze jongen heeft toch echt al wel een ritme. Zeker in de avond.
We zijn maar begonnen met hem steeds wat later naar bed brengen in de avond. Wat ie erg goed oppakt trouwens. Einde vd week zitten ipv 19u dan rond de 20u. En dan zondag dus terug naar de 19u. Maar geen idee of we overdrijven.
Zomertijd lijkt me makkelijker?
Viel wel mee bij mij. Ik ben in de 2e week na mn bevalling uiteten gegaan bij mn man en heb baby de hele avond bij mn moeder gedropt, 10 dagen oud. Had ik geen moeite mee, ik vind dat hij bij mn moeder in net zulke goede handen is als bij mij. Ik ben er vanaf het begin weer op uit getrokken, hij was 2 maanden oud toen ik voor t eerst een nacht wegging. Ik kijk wel altijd uit naar de verslagen van de opvang, vind ik leukquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is zeker heel spannend maar vooral voor jezelf. De eerste keer uiteten ‘s avonds had ik eigenlijk ook geen trek en zat ik in het theater de babyfoon thuis te checkenNa een paar keer gaat dat wat relaxer. We hebben hem heel lang overdag niet eens eventjes weggebracht als wij zelf kapot waren en hij onrustig was. Tante die vlakbij woont zei toen terecht: maar eigenlijk gun je ons het dan ook niet om van hem te genieten. En van twee kanten hebben ook al te horen gekregen: it takes a village to raise a child.
Zeker als moeder zal de angst om los te laten nog iets sterker zijn maar het is alleen maar goed om hem/haar ook een keer aan anderen toe te vertrouwen. Gaat toch een keer nodig zijn en uiteindelijk valt dat altijd mee. Alle keren dat we hem weg brachten deed hij het boven verwachting. Eerste keren opvang dat ik ook de hele dag te wachten op zijn dagverslag en foto's. En had ik het gevoel ieder moment gebeld te worden om hem op te halen.
Oefquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:36 schreef alpeko het volgende:
Al om 1:30 aan je verjaardag kunnen beginnen![]()
Hij heeft het vandaag goed gemaakt. Wel meerdere keren huilend wakker en flink wat scheten maar hij heeft het vandaag tot 8u wintertijd gered in bed. Laatste uren wel tussen ons in.quote:Op zondag 29 oktober 2023 08:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Oef![]()
Hier vannacht weer iets nieuws: een grote poepsessie. Normaal alleen overdag (meestal tijdens fles), nu midden in de nacht zomaar
Dat kunstvoeding voor minder poep zorgt is een leugen trouwens. Hier meerdere poepluiers per dag...
Sneu! Hopelijk snel weer beter.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij hadden gelukkig een hele goede nacht, maar dat is weer krom getrokken vandaag. E is helemaal van slag, heel veel huilen tot krijsen aan toe, koorts ook ineens. Niemand van ons is ziek, dus geen idee wat er is. Arme meid!
Heb je niet toevallig een dezer daag een afspraak met de kinderarts (ivm vaccinaties ook)?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:00 schreef Piles het volgende:
We leken goede nachten te hebben, maar laatste paar weken is ie zo onrustigVeel scheten, bewegen, buikkronkels etc. (maar niet huilen). Maar overdag nergens last van
![]()
Ik vind het alleen zo lastig om in te schatten wat nou normaal is bij 3 maanden... Maar we slapen er verrot slecht door, en ik vraag me af of hij nou goed slaapt of toch steeds wakker is.
Eerste reflex is voeding veranderen, maar ja, dat heeft ook nogal wat gevolgen. Misschien toch maar eens met de huisarts overleggen, of met cb (al verwacht ik daar ook weinig van...).
Kan jij misschien wat meer (details vooral!) vertellen over het babyzwemmen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 06:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Maar straks wel eerste keer babyzwemmen met Lilo. En volgende week donderdag ga ik weer aan het werk. Wel een gek idee, want ik zit sinds februari al thuis. Gelukkig heb ik een fijne werkgever maar ik moet nog maar zien hoe dat gaat.
Bezig met omrollen wellicht? Of kan die dat al? Dat kan qua slapen, zeker in de avond/nacht zorgen voor flinke hersenactiviteit en dus onrust.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 09:00 schreef Piles het volgende:
We leken goede nachten te hebben, maar laatste paar weken is ie zo onrustigVeel scheten, bewegen, buikkronkels etc. (maar niet huilen). Maar overdag nergens last van
![]()
Ik vind het alleen zo lastig om in te schatten wat nou normaal is bij 3 maanden... Maar we slapen er verrot slecht door, en ik vraag me af of hij nou goed slaapt of toch steeds wakker is.
Eerste reflex is voeding veranderen, maar ja, dat heeft ook nogal wat gevolgen. Misschien toch maar eens met de huisarts overleggen, of met cb (al verwacht ik daar ook weinig van...).
Wat wil je precies weten?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Kan jij misschien wat meer (details vooral!) vertellen over het babyzwemmen?.
Ik wil dat namelijk ook doen, maar ik vind het zo retespannend dat ik niet zo goed durf nog.
Om mezelf een beetje te pushen heb ik gisteren wel alvast een zwembroekje voor de smurf besteld.
Ik ga altijd met de kinderwagen erheen, maar met auto en maxi cosi kan ook. Ik ga naar de gemeenschappelijke kleedruimte, kleed me om en neem aangeklede baby mee naar het bad. Naast het warme bad zijn bij ons verschoonkussens, daar kleed ik hem om en leg vast een handdoek enzo klaar. Dan is het bij ons een half uurtje. De jongste groep is vanaf 6 maanden tot ze kunnen lopen en we oefenen met liggen in het water op buik en rug, spelen met drijvende speelgoedjes, oefenen met de mini-glijbaan en zingen een liedje. Dan mag je bij ons nog even in het ondiepe spelen terwijl de volgende groep begint. Dan gaan we samen douchen, sla ik een handdoek om me heen, droog baby af en kleed hem aan en dan komt de grootste uitdaging van zelf nat een droge baby naar de kleedkamer nemenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:24 schreef Anne het volgende:
Hier heeft baby (morgen 16 weekjes alweer) ineens zichzelf geleerd om gewoon zelf in slaap te vallen in de avond, in zijn bedje, zonder enige hulp! #trots We horen hem ook een paar minuutjes tegen zichzelf kletsen als ie in bed ligt voordat ie zijn oogjes echt dicht doet, zo leuk!
[..]
Kan jij misschien wat meer (details vooral!) vertellen over het babyzwemmen?.
Ik wil dat namelijk ook doen, maar ik vind het zo retespannend dat ik niet zo goed durf nog.
Om mezelf een beetje te pushen heb ik gisteren wel alvast een zwembroekje voor de smurf besteld.
Ipv de handdoek een dunne badjas maakt je leven een stuk makkelijker ;-)quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ga altijd met de kinderwagen erheen, maar met auto en maxi cosi kan ook. Ik ga naar de gemeenschappelijke kleedruimte, kleed me om en neem aangeklede baby mee naar het bad. Naast het warme bad zijn bij ons verschoonkussens, daar kleed ik hem om en leg vast een handdoek enzo klaar. Dan is het bij ons een half uurtje. De jongste groep is vanaf 6 maanden tot ze kunnen lopen en we oefenen met liggen in het water op buik en rug, spelen met drijvende speelgoedjes, oefenen met de mini-glijbaan en zingen een liedje. Dan mag je bij ons nog even in het ondiepe spelen terwijl de volgende groep begint. Dan gaan we samen douchen, sla ik een handdoek om me heen, droog baby af en kleed hem aan en dan komt de grootste uitdaging van zelf nat een droge baby naar de kleedkamer nemendan in de wagen, zelf omkleden en gauw naar huis want moeeee
ik vind het heel leuk omdat je het echt samen doet. Met mijn oudste ook 3,5 jaar gedaan.
Vrijdag voor de prik inderdaad (de eerste, spannendquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb je niet toevallig een dezer daag een afspraak met de kinderarts (ivm vaccinaties ook)?
Dan zou je het hem/haar kunnen vragen.
Oeh, das wel een goeie. Omrollen begint klein beetje te komen. Op z'n buik begint ie zich wel vooruit te bewegen (knieën optrekken en afzetten). Dus dat zou ook zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bezig met omrollen wellicht? Of kan die dat al? Dat kan qua slapen, zeker in de avond/nacht zorgen voor flinke hersenactiviteit en dus onrust.
Chill! En dat zelf vermaken (ook overdag) is sowieso superschattig. Hele verhalen tegen z'n mobile en babygymquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:24 schreef Anne het volgende:
Hier heeft baby (morgen 16 weekjes alweer) ineens zichzelf geleerd om gewoon zelf in slaap te vallen in de avond, in zijn bedje, zonder enige hulp! #trots We horen hem ook een paar minuutjes tegen zichzelf kletsen als ie in bed ligt voordat ie zijn oogjes echt dicht doet, zo leuk!
Hier gaat het binnenkort ook gebeuren als het goed isquote:Kan jij misschien wat meer (details vooral!) vertellen over het babyzwemmen?.
Gek genoeg is een zwemluier niet verplicht bij het zwembad waar ik naartoe wil gaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en je moet een zwemluier onder de zwembroek doen. Verder gebruik ik een xl hydrofiel,een badcape en een wetbag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |