Ipv de handdoek een dunne badjas maakt je leven een stuk makkelijker ;-)quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ga altijd met de kinderwagen erheen, maar met auto en maxi cosi kan ook. Ik ga naar de gemeenschappelijke kleedruimte, kleed me om en neem aangeklede baby mee naar het bad. Naast het warme bad zijn bij ons verschoonkussens, daar kleed ik hem om en leg vast een handdoek enzo klaar. Dan is het bij ons een half uurtje. De jongste groep is vanaf 6 maanden tot ze kunnen lopen en we oefenen met liggen in het water op buik en rug, spelen met drijvende speelgoedjes, oefenen met de mini-glijbaan en zingen een liedje. Dan mag je bij ons nog even in het ondiepe spelen terwijl de volgende groep begint. Dan gaan we samen douchen, sla ik een handdoek om me heen, droog baby af en kleed hem aan en dan komt de grootste uitdaging van zelf nat een droge baby naar de kleedkamer nemendan in de wagen, zelf omkleden en gauw naar huis want moeeee
ik vind het heel leuk omdat je het echt samen doet. Met mijn oudste ook 3,5 jaar gedaan.
Vrijdag voor de prik inderdaad (de eerste, spannendquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb je niet toevallig een dezer daag een afspraak met de kinderarts (ivm vaccinaties ook)?
Dan zou je het hem/haar kunnen vragen.
Oeh, das wel een goeie. Omrollen begint klein beetje te komen. Op z'n buik begint ie zich wel vooruit te bewegen (knieën optrekken en afzetten). Dus dat zou ook zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bezig met omrollen wellicht? Of kan die dat al? Dat kan qua slapen, zeker in de avond/nacht zorgen voor flinke hersenactiviteit en dus onrust.
Chill! En dat zelf vermaken (ook overdag) is sowieso superschattig. Hele verhalen tegen z'n mobile en babygymquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:24 schreef Anne het volgende:
Hier heeft baby (morgen 16 weekjes alweer) ineens zichzelf geleerd om gewoon zelf in slaap te vallen in de avond, in zijn bedje, zonder enige hulp! #trots We horen hem ook een paar minuutjes tegen zichzelf kletsen als ie in bed ligt voordat ie zijn oogjes echt dicht doet, zo leuk!
Hier gaat het binnenkort ook gebeuren als het goed isquote:Kan jij misschien wat meer (details vooral!) vertellen over het babyzwemmen?.
Ik wil dat namelijk ook doen, maar ik vind het zo retespannend dat ik niet zo goed durf nog.
Om mezelf een beetje te pushen heb ik gisteren wel alvast een zwembroekje voor de smurf besteld.
Gek genoeg is een zwemluier niet verplicht bij het zwembad waar ik naartoe wil gaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en je moet een zwemluier onder de zwembroek doen. Verder gebruik ik een xl hydrofiel,een badcape en een wetbag.
Was zo rond die 4 maanden hier ook wel de meest onrustige periode qua slaap. Los van de tijd dat ie veel nachtvoedingen kreeg.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Vrijdag voor de prik inderdaad (de eerste, spannend). Is dat altijd bij kinderarts? Ik dacht dat hier de verpleegkundige dat doet. Maar we gaan het dan sowieso ff vragen ja. Al is het standaardantwoord van CB 'als ie goed groeit is het goed' volgens mij
[..]
Oeh, das wel een goeie. Omrollen begint klein beetje te komen. Op z'n buik begint ie zich wel vooruit te bewegen (knieën optrekken en afzetten). Dus dat zou ook zomaar kunnen.
Er zijn zoveel mogelijke oorzaken van onrust, dat je uiteindelijk ook niet meer weet wat het nou kan zijn, en of je er iets aan kan doen
Als het goed is moet je in Mijn Kinddossier kunnen zien bij wie je de afspraak hebtquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Vrijdag voor de prik inderdaad (de eerste, spannend). Is dat altijd bij kinderarts? Ik dacht dat hier de verpleegkundige dat doet. Maar we gaan het dan sowieso ff vragen ja. Al is het standaardantwoord van CB 'als ie goed groeit is het goed' volgens mij
Wat jij en Clubsoda vertellen is al fijnquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wat wil je precies weten?
Hier duurt een lesje 45 minuten. We zijn dan met de baby op de arm in het water en gaan liedjes zingen, spetteren, en verschillende oefeningen om te wennen aan water, zoals op de rug of kort onder water (alleen als je dat zelf wil). Meestal max. 12 baby's.
Vroeger was het drie maanden maar ze hebben nu een of ander programma en nu is het zes. Waar twijfel je over?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Gek genoeg is een zwemluier niet verplicht bij het zwembad waar ik naartoe wil gaan.
Maar die ga ik echt wel gebruiken en hoop dat de rest dat ook doet.
Het is trouwens wel bijzonder; bij het zwembad hier zijn baby's vanaf 6 weken (!!) al welkom.
Ik dacht dat ik al vroeg was met 3 maanden.. Maar nu lees ik dat het bij jou zelfs 6 maanden is. Twijfel... twijfel...
Ja, want ieder doet z'n eigen kind en de zwemjuf/meester stelt liedje/oefeningen/spelletjes voor. En niemand is beledigd als dat niet lukt en je alleen met je baby opde arm door het water loopt. Het gaat vooral om samen plezier en heel rustig watervrij maken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:41 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat jij en Clubsoda vertellen is al fijn. Ik weet gewoon echt 0,0 wat ik moet verwachten.
Is er met zo'n klasje van 12 baby's dan 1 begeleider?
Je hebt gelijk! Jeugdartsquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:07 schreef Clubsoda het volgende:
Op het consultatiebureau zit in principe een jeugdarts, een kinderarts is echt wat anders. Bij ons is het om en om arts en verpleegkundige
Of hij niet nog wat te klein is voor het babyzwemmenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vroeger was het drie maanden maar ze hebben nu een of ander programma en nu is het zes. Waar twijfel je over?
In het ergste geval vindt hij het niet leuk, ga je naar huis en probeer je het over een poosje nog eens toch?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Jeugdarts.
[..]
Of hij niet nog wat te klein is voor het babyzwemmen.
Ik heb nu in ieder geval een proefles aangevraagd; we gaan het gewoon maar eens proberen.
Dat is sowieso de modus-operandi met een baby, waar ik inmiddels een beetje aan gewend raakquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In het ergste geval vindt hij het niet leuk, ga je naar huis en probeer je het over een poosje nog eens toch?
Dit. En meestal zijn de baby's in het begin snel klaar, ook daar kijkt niemand van op.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, want ieder doet z'n eigen kind en de zwemjuf/meester stelt liedje/oefeningen/spelletjes voor. En niemand is beledigd als dat niet lukt en je alleen met je baby opde arm door het water loopt. Het gaat vooral om samen plezier en heel rustig watervrij maken.
Super toch! Het is zo fijn om er samen op uit te kunnen, ook voor je eigen sanityquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is sowieso de modus-operandi met een baby, waar ik inmiddels een beetje aan gewend raak
Gisterochtend gewandeld in het bos en appeltaart gegeten. Gewoon met z'n drietjes er op uitKeken we tegenop, want wat als ie gaat huilen etc. Nou en, dan gaan we naar huis. Maar ging hartstikke goed. Lekker half uur geslapen in de kar (langer doet ie nooit...) en daarna taart! We gingen zitten, en meneer kakt z'n luier van voor tot achter vol
Toen ie verschoond was, snel de taart naar binnen geschoven want bijna flestijd (ja we hadden mee, maar dat was nog ff te veel gedoe). En toen met gierende banden naar huis. Maar het was het waard
Meneer heeft zich net uit het niks 4x omgeroldquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bezig met omrollen wellicht? Of kan die dat al? Dat kan qua slapen, zeker in de avond/nacht zorgen voor flinke hersenactiviteit en dus onrust.
En toch! Iedereen accepteert het als een baby wat huiltquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is sowieso de modus-operandi met een baby, waar ik inmiddels een beetje aan gewend raak
Gisterochtend gewandeld in het bos en appeltaart gegeten. Gewoon met z'n drietjes er op uitKeken we tegenop, want wat als ie gaat huilen etc. Nou en, dan gaan we naar huis. Maar ging hartstikke goed. Lekker half uur geslapen in de kar (langer doet ie nooit...) en daarna taart! We gingen zitten, en meneer kakt z'n luier van voor tot achter vol
Toen ie verschoond was, snel de taart naar binnen geschoven want bijna flestijd (ja we hadden mee, maar dat was nog ff te veel gedoe). En toen met gierende banden naar huis. Maar het was het waard
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 14:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In het ergste geval vindt hij het niet leuk, ga je naar huis en probeer je het over een poosje nog eens toch?
Gelukkig is het niet echt een huiler, maar het wordt inderdaad steeds makkelijker (om er mee om te gaan).quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:12 schreef Anne het volgende:
[..]
En toch! Iedereen accepteert het als een baby wat huilt.
Er zijn ook omneo's van goedkopere merken, zoals de extra care van kruidvat. Ook die van Hipp en Hero zijn goedkoper dan nutrilon.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:23 schreef Piles het volgende:
Sprong 4 en/of 4 maanden slaapregressie is hier in huis. Oh wat een feest![]()
Om 18.30 naar bed, en om 21.30 wakker. Daarna weer om 22.30 (dan maar fles). Vervolgens weer om 1.30 wakker, en om 3.00 weer (fles). Dan weer om 5.30 wakker en op schoot in slaap tot 7u (opstaan).
Wij liggen er allebei helemaal af na een paar nachten ditDus we gaan nu ook om 19u naar bed, maar dat helpt ook niet echt. Hopelijk snel voorbij.
Intussen zijn we ook overgestapt qua voeding, omdat ie (m.n. 's nachts) toch echt buikpijn lijkt te hebben. Dus nu naar Nutrilon Omneo. Duur spul, maar als het werkt zeker waard
quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er zijn ook omneo's van goedkopere merken, zoals de extra care van kruidvat. Ook die van Hipp en Hero zijn goedkoper dan nutrilon.
Sterkte! Hier gelukkig weer een goede nachtrust, al is smurf nog steeds niet lekker. Wel een goede timing voor de fijne nachten, want nu zijn mijn vriend en ik ziek. Vannacht heb ik gewoon 9 uur kunnen makenquote:Op dinsdag 7 november 2023 11:23 schreef Piles het volgende:
Om 18.30 naar bed, en om 21.30 wakker. Daarna weer om 22.30 (dan maar fles). Vervolgens weer om 1.30 wakker, en om 3.00 weer (fles). Dan weer om 5.30 wakker en op schoot in slaap tot 7u (opstaan).
Wij liggen er allebei helemaal af na een paar nachten ditDus we gaan nu ook om 19u naar bed, maar dat helpt ook niet echt. Hopelijk snel voorbij.
Intussen zijn we ook overgestapt qua voeding, omdat ie (m.n. 's nachts) toch echt buikpijn lijkt te hebben. Dus nu naar Nutrilon Omneo. Duur spul, maar als het werkt zeker waard
Haha oh ja, een hond hebben we ook nog in huis dus die haren zitten OVERAL ook nog eensquote:Op zaterdag 4 november 2023 09:37 schreef Anne het volgende:
Bleh! I feel you! Ik vind ook echt overal haar van mezelf.
Baby idem dito trouwens! Als ik die in de ochtend uit bed haal, vraag ik mij soms af wiens hond erbij heeft gelegen.
Hier vannacht weer even een lastige nacht; smurf is alweer verkouden! En ik heb soms echt last van dat fenomeen fantoomhuilen. Hij is afgelopen nacht bijvoorbeeld 'alleen' om 23.00, 3.30 en 5.30 uur wakker geworden, maar ik heb hem in mijn hoofd heel de nacht horen huilen. Mijn stresslevel is daardoor heel hoog (geweest) ook.
Oeffff dat zijn pittige nachten ja. Hopelijk snel beter!quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:23 schreef Piles het volgende:
Hier ook zoiets inderdaad. Ik lust geen koffie dus ik leef gewoon in spaarstand voor zover mogelijk met een peuter erbijquote:Op zondag 12 november 2023 07:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Gaaaap, E heeft besloten die drie weken later pas te starten. Laatste nachten is het tussen 10 en 11 en vanaf vier uur ochtends feest. Zzzzzzz! Koffie infuus!
quote:Op zondag 12 november 2023 08:26 schreef Debsterr het volgende:
Hier gisteravond voor het eerst Knorrie op bed gelegd terwijl wij nog beneden bleven. Kostte even wat keren heen en weer lopen maar voor een eerste poging, niet verkeerd
Sneu! Is het nog mee of tegen gevallen?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:44 schreef archito het volgende:
B. is nu zo verkouden dat ze om de 5 minuten zichzelf wakker hoest en de speen kwijt is. Eindeloos veel heen en weer geloop, afgelopen anderhalf uur wel 20 keer. Elke keer is ze net niet diep genoeg in slaap om verder te kunnen.
Dus komende nacht heb ik al afgeschreven.😜
Rond kwart over 10 lukte het haar om diep genoeg in slaap te vallen dat ze van hoesten niet wakker werd. Gelukkig sliep ze toen tot een uur of 3 door en toen nog 2 keer een uurtje. Om 5 uur een half flesje gegeven en toen nog 2 uur geslapen. Dus dat valt reuze mee!quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Sneu! Is het nog mee of tegen gevallen?
Ah gelukkig, vooral ook fijn dat ze even goed slaapt voor het herstel! Hopelijk snel beterquote:Op vrijdag 17 november 2023 10:41 schreef archito het volgende:
[..]
Rond kwart over 10 lukte het haar om diep genoeg in slaap te vallen dat ze van hoesten niet wakker werd. Gelukkig sliep ze toen tot een uur of 3 door en toen nog 2 keer een uurtje. Om 5 uur een half flesje gegeven en toen nog 2 uur geslapen. Dus dat valt reuze mee!![]()
Paar dagen terug hadden we ook een nacht waarbij ze elk uur haar speentje wilde, die nacht was zwaarder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |