abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211144681
Oh, en je moet een zwemluier onder de zwembroek doen. Verder gebruik ik een xl hydrofiel,een badcape en een wetbag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:18:02 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211144718
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ga altijd met de kinderwagen erheen, maar met auto en maxi cosi kan ook. Ik ga naar de gemeenschappelijke kleedruimte, kleed me om en neem aangeklede baby mee naar het bad. Naast het warme bad zijn bij ons verschoonkussens, daar kleed ik hem om en leg vast een handdoek enzo klaar. Dan is het bij ons een half uurtje. De jongste groep is vanaf 6 maanden tot ze kunnen lopen en we oefenen met liggen in het water op buik en rug, spelen met drijvende speelgoedjes, oefenen met de mini-glijbaan en zingen een liedje. Dan mag je bij ons nog even in het ondiepe spelen terwijl de volgende groep begint. Dan gaan we samen douchen, sla ik een handdoek om me heen, droog baby af en kleed hem aan en dan komt de grootste uitdaging van zelf nat een droge baby naar de kleedkamer nemen :') dan in de wagen, zelf omkleden en gauw naar huis want moeeee :O ik vind het heel leuk omdat je het echt samen doet. Met mijn oudste ook 3,5 jaar gedaan.
Ipv de handdoek een dunne badjas maakt je leven een stuk makkelijker ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211145360
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 11:13 schreef Anne het volgende:

[..]
Heb je niet toevallig een dezer daag een afspraak met de kinderarts (ivm vaccinaties ook)?
Dan zou je het hem/haar kunnen vragen.
Vrijdag voor de prik inderdaad (de eerste, spannend :) ). Is dat altijd bij kinderarts? Ik dacht dat hier de verpleegkundige dat doet. Maar we gaan het dan sowieso ff vragen ja. Al is het standaardantwoord van CB 'als ie goed groeit is het goed' volgens mij :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 11:26 schreef alpeko het volgende:

[..]
Bezig met omrollen wellicht? Of kan die dat al? Dat kan qua slapen, zeker in de avond/nacht zorgen voor flinke hersenactiviteit en dus onrust.
Oeh, das wel een goeie. Omrollen begint klein beetje te komen. Op z'n buik begint ie zich wel vooruit te bewegen (knieën optrekken en afzetten). Dus dat zou ook zomaar kunnen.

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken van onrust, dat je uiteindelijk ook niet meer weet wat het nou kan zijn, en of je er iets aan kan doen 8)7
pi_211145381
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 11:24 schreef Anne het volgende:
Hier heeft baby (morgen 16 weekjes alweer) ineens zichzelf geleerd om gewoon zelf in slaap te vallen in de avond, in zijn bedje, zonder enige hulp! #trots We horen hem ook een paar minuutjes tegen zichzelf kletsen als ie in bed ligt voordat ie zijn oogjes echt dicht doet, zo leuk!
Chill! En dat zelf vermaken (ook overdag) is sowieso superschattig. Hele verhalen tegen z'n mobile en babygym O+
quote:
Kan jij misschien wat meer (details vooral!) vertellen over het babyzwemmen? :@ .
Ik wil dat namelijk ook doen, maar ik vind het zo retespannend dat ik niet zo goed durf nog.
Om mezelf een beetje te pushen heb ik gisteren wel alvast een zwembroekje voor de smurf besteld.
Hier gaat het binnenkort ook gebeuren als het goed is :Y Lijkt me superleuk, hij vindt badderen en douchen sowieso leuk, dus zwemmen hopelijk ook :)
pi_211145394
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:14 schreef Clubsoda het volgende:
Oh, en je moet een zwemluier onder de zwembroek doen. Verder gebruik ik een xl hydrofiel,een badcape en een wetbag.
Gek genoeg is een zwemluier niet verplicht bij het zwembad waar ik naartoe wil gaan.
Maar die ga ik echt wel gebruiken en hoop dat de rest dat ook doet :').

Het is trouwens wel bijzonder; bij het zwembad hier zijn baby's vanaf 6 weken (!!) al welkom.
Ik dacht dat ik al vroeg was met 3 maanden.. Maar nu lees ik dat het bij jou zelfs 6 maanden is. Twijfel... twijfel...
pi_211145424
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:26 schreef Piles het volgende:

[..]
Vrijdag voor de prik inderdaad (de eerste, spannend :) ). Is dat altijd bij kinderarts? Ik dacht dat hier de verpleegkundige dat doet. Maar we gaan het dan sowieso ff vragen ja. Al is het standaardantwoord van CB 'als ie goed groeit is het goed' volgens mij :')
[..]
Oeh, das wel een goeie. Omrollen begint klein beetje te komen. Op z'n buik begint ie zich wel vooruit te bewegen (knieën optrekken en afzetten). Dus dat zou ook zomaar kunnen.

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken van onrust, dat je uiteindelijk ook niet meer weet wat het nou kan zijn, en of je er iets aan kan doen 8)7
Was zo rond die 4 maanden hier ook wel de meest onrustige periode qua slaap. Los van de tijd dat ie veel nachtvoedingen kreeg.

Hier weer een lief kind nu zijn verkoudheid weg lijkt te ebben. Best een goede nacht gehad al is het land geleden dat ie onafgebroken sliep. Overdag doet ie het al tijden heel knap. Je komt door zoveel fases en geen enkele is het het nieuwe normaal. Dan gaan de dagen goed en de nachten minder. Dan loop je tien keer om hem overdag in slaap te krijgen. Het wordt wel steeds makkelijker hier. Een slechte nacht nu is vaak een incident ipv een patroon. Een mopperdag nu is veel beter door te komen omdat hij zichzelf ook beter vermaakt. Een uur in de box of op de buik op de grond is vaak geen enkel probleem. Waar wandelen vroeger nodig was om hem te laten slapen in de kinderwagen is de buggy nu een uitje geworden waar hij van alles wat ie ziet geniet. Waar een rondje naar de bakker eerst op mijn papadag eerst vooral was om hem even te kalmeren, is het nu om hem te laten genieten van frisse lucht en de omgeving. De wind in zijn gezicht is goed voor een instant lach.

Hij evolueert en wij evolueren mee. Net als een Pokémon _O- De 2 slaapjes overdag zitten er nu goed in. Slaap en ochtendritme ook. Ondanks de wintertijd. Eten gaat als een trein. Wachten totdat tanden, lopen/optrekken. Of een volgend virus weer roet in het eten gooien. Hij kan met hulp nu al aam de box gaan staan. Trots kijkend. De box staat inmiddels in de laagste stand. Bedje gaat snel ook van de midden naar de laagste stand.

[ Bericht 11% gewijzigd door alpeko op 31-10-2023 13:41:04 ]
pi_211145435
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:26 schreef Piles het volgende:

[..]
Als het goed is moet je in Mijn Kinddossier kunnen zien bij wie je de afspraak hebt :Y.

Hier hebben we afgelopen vrijdag ook de eerste vaccinaties gehaald en dat was wel bij de kinderarts. Ik moet zeggen dat ik wel echt heel erg blij met haar ben. Ze regelt vanalles mede voor mijn eigen gemoedsrust (zelfs zonder dat ik erom vraag).
Met de verpleegkundigen daar heb ik wat minder; die kijken bijna allemaal ook zo chagrijnig :@.
pi_211145475
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wat wil je precies weten?
Hier duurt een lesje 45 minuten. We zijn dan met de baby op de arm in het water en gaan liedjes zingen, spetteren, en verschillende oefeningen om te wennen aan water, zoals op de rug of kort onder water (alleen als je dat zelf wil). Meestal max. 12 baby's.
Wat jij en Clubsoda vertellen is al fijn O+. Ik weet gewoon echt 0,0 wat ik moet verwachten.
Is er met zo'n klasje van 12 baby's dan 1 begeleider?
pi_211145683
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:30 schreef Anne het volgende:

[..]
Gek genoeg is een zwemluier niet verplicht bij het zwembad waar ik naartoe wil gaan.
Maar die ga ik echt wel gebruiken en hoop dat de rest dat ook doet :').

Het is trouwens wel bijzonder; bij het zwembad hier zijn baby's vanaf 6 weken (!!) al welkom.
Ik dacht dat ik al vroeg was met 3 maanden.. Maar nu lees ik dat het bij jou zelfs 6 maanden is. Twijfel... twijfel...
Vroeger was het drie maanden maar ze hebben nu een of ander programma en nu is het zes. Waar twijfel je over?
pi_211145726
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:41 schreef Anne het volgende:

[..]
Wat jij en Clubsoda vertellen is al fijn O+. Ik weet gewoon echt 0,0 wat ik moet verwachten.
Is er met zo'n klasje van 12 baby's dan 1 begeleider?
Ja, want ieder doet z'n eigen kind en de zwemjuf/meester stelt liedje/oefeningen/spelletjes voor. En niemand is beledigd als dat niet lukt en je alleen met je baby opde arm door het water loopt. Het gaat vooral om samen plezier en heel rustig watervrij maken.
pi_211145739
Op het consultatiebureau zit in principe een jeugdarts, een kinderarts is echt wat anders. Bij ons is het om en om arts en verpleegkundige
pi_211146066
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:07 schreef Clubsoda het volgende:
Op het consultatiebureau zit in principe een jeugdarts, een kinderarts is echt wat anders. Bij ons is het om en om arts en verpleegkundige
Je hebt gelijk! Jeugdarts :Y.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Vroeger was het drie maanden maar ze hebben nu een of ander programma en nu is het zes. Waar twijfel je over?
Of hij niet nog wat te klein is voor het babyzwemmen :D.
Ik heb nu in ieder geval een proefles aangevraagd; we gaan het gewoon maar eens proberen :Y.
pi_211146142
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:39 schreef Anne het volgende:

[..]
Je hebt gelijk! Jeugdarts :Y.
[..]
Of hij niet nog wat te klein is voor het babyzwemmen :D.
Ik heb nu in ieder geval een proefles aangevraagd; we gaan het gewoon maar eens proberen :Y.
In het ergste geval vindt hij het niet leuk, ga je naar huis en probeer je het over een poosje nog eens toch? ^O^
pi_211146309
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
In het ergste geval vindt hij het niet leuk, ga je naar huis en probeer je het over een poosje nog eens toch? ^O^
Dat is sowieso de modus-operandi met een baby, waar ik inmiddels een beetje aan gewend raak :P
Gisterochtend gewandeld in het bos en appeltaart gegeten. Gewoon met z'n drietjes er op uit O+ Keken we tegenop, want wat als ie gaat huilen etc. Nou en, dan gaan we naar huis. Maar ging hartstikke goed. Lekker half uur geslapen in de kar (langer doet ie nooit...) en daarna taart! We gingen zitten, en meneer kakt z'n luier van voor tot achter vol _O- Toen ie verschoond was, snel de taart naar binnen geschoven want bijna flestijd (ja we hadden mee, maar dat was nog ff te veel gedoe). En toen met gierende banden naar huis. Maar het was het waard :D
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:22:48 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211146418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, want ieder doet z'n eigen kind en de zwemjuf/meester stelt liedje/oefeningen/spelletjes voor. En niemand is beledigd als dat niet lukt en je alleen met je baby opde arm door het water loopt. Het gaat vooral om samen plezier en heel rustig watervrij maken.
Dit. En meestal zijn de baby's in het begin snel klaar, ook daar kijkt niemand van op.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211146660
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:07 schreef Piles het volgende:

[..]
Dat is sowieso de modus-operandi met een baby, waar ik inmiddels een beetje aan gewend raak :P
Gisterochtend gewandeld in het bos en appeltaart gegeten. Gewoon met z'n drietjes er op uit O+ Keken we tegenop, want wat als ie gaat huilen etc. Nou en, dan gaan we naar huis. Maar ging hartstikke goed. Lekker half uur geslapen in de kar (langer doet ie nooit...) en daarna taart! We gingen zitten, en meneer kakt z'n luier van voor tot achter vol _O- Toen ie verschoond was, snel de taart naar binnen geschoven want bijna flestijd (ja we hadden mee, maar dat was nog ff te veel gedoe). En toen met gierende banden naar huis. Maar het was het waard :D
Super toch! Het is zo fijn om er samen op uit te kunnen, ook voor je eigen sanity :D bij de meeste situaties valt er wel een mouw aan te passen (ik heb wel eens tijdens een etentje de halve avond gestaan met baby in de draagzak :') ) en anders kun je altijd weg inderdaad.
pi_211146910
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 11:26 schreef alpeko het volgende:

[..]
Bezig met omrollen wellicht? Of kan die dat al? Dat kan qua slapen, zeker in de avond/nacht zorgen voor flinke hersenactiviteit en dus onrust.
Meneer heeft zich net uit het niks 4x omgerold :D _O_
pi_211146911
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 15:07 schreef Piles het volgende:

[..]
En toch! Iedereen accepteert het als een baby wat huilt ;) .
Voor jou klinkt het ook veel harder dan voor de buren die een tafel verderop zitten. Dat is wat mij altijd een beetje gerust stelde.

Ik weet nog heel goed dat we die eerste maand er een beetje panisch over deden als ie ergens begon te huilen, maar inmiddels met heel veel lunch, diner en drankjes verder, gaat het veel beter. Ik geef de fles ook echt overal en nergens. Gewoon (blijven) doen dus, dan wordt het makkelijker (en leuker)!
pi_211146916
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 14:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk!
pi_211146921
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:12 schreef Anne het volgende:

[..]
En toch! Iedereen accepteert het als een baby wat huilt ;) .
Gelukkig is het niet echt een huiler, maar het wordt inderdaad steeds makkelijker (om er mee om te gaan).
Om z'n keiharde poepluier moesten we vooral heel hard lachen, midden in het restaurant. En daarna die lucht! _O-
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:43:29 #271
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211150864
Je begint er inderdaad aan te wennen uiteindelijk!

Zat van de week nog bij MacD met peuter en baby. Had het bijna precies uitgerekent, ze had geen honger, was blij, al eventjes wakker maar nog net niet genoeg voor volgende dutje. Begon ze uiteindelijk toch te huilen, maar gelukkig waren we al bijna klaar! :D Rustig alles opgepakt en in de drager en weg gegaan!

Paar maanden terug was dat wel stuk enger met peuter en newborn! Voelde ik mij ook wel erg gestresst als ze onderweg buiten ineens een voeding wou en peuter ook rond liep. Chaotisch voelde dat en zweet brak mij dan ff uit, haha. Je raakt vanzelf meer gewend en ontspannen!

E voelt zich stukken beter nu.. Koorts is weg, eetlust begint langzaam terug te komen en ze is weer mijn blij ei! Geen idee wat het was! Maar het was ongeveer 48 uur virusje ofzo!
  woensdag 1 november 2023 @ 12:33:21 #272
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211155679
Fijn dat E weer beter is Bien :).

@Piles klinkt als een fijn uitstapje! En die poepluier _O- zul je altijd zien. Wij hadden er maandag 1 in de auto, toen ik haar op een parkeerplaats even wilde voeden (ze pikte thuis m’n tiet nog niet en werd jengelig). Pak haar uit de maxi cosi… natte broek. Okay, kut, dan maar in de auto wisselen. Wat een ellende :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 3 november 2023 @ 20:38:21 #273
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211184578
Ohhh wat kan ik toch verliefd zijn op dat kleine meidje van ons. Die lachjes, de blije geluidjes. Heb af en toe een ontzettende baaldag waarbij ik het heel zwaar en eenzaam vind, maar andere momenten kan ik mezelf bijna niet bij elkaar houden van geluk O+.

Ik word wel echt he-le-maal krankjorum van de hoeveelheid haaruitval. Echt, als ik het was heb ik het gevoel dat ik weer minstens 10% haar kwijt ben. Hoop dat dat snel stopt!
pi_211187689
Bleh! I feel you! Ik vind ook echt overal haar van mezelf.

Baby idem dito trouwens! Als ik die in de ochtend uit bed haal, vraag ik mij soms af wiens hond erbij heeft gelegen :').

Hier vannacht weer even een lastige nacht; smurf is alweer verkouden! En ik heb soms echt last van dat fenomeen fantoomhuilen. Hij is afgelopen nacht bijvoorbeeld 'alleen' om 23.00, 3.30 en 5.30 uur wakker geworden, maar ik heb hem in mijn hoofd heel de nacht horen huilen. Mijn stresslevel is daardoor heel hoog (geweest) ook :').
pi_211221216
Sprong 4 en/of 4 maanden slaapregressie is hier in huis. Oh wat een feest _O- ;(

Om 18.30 naar bed, en om 21.30 wakker. Daarna weer om 22.30 (dan maar fles). Vervolgens weer om 1.30 wakker, en om 3.00 weer (fles). Dan weer om 5.30 wakker en op schoot in slaap tot 7u (opstaan).

Wij liggen er allebei helemaal af na een paar nachten dit :O Dus we gaan nu ook om 19u naar bed, maar dat helpt ook niet echt. Hopelijk snel voorbij.

Intussen zijn we ook overgestapt qua voeding, omdat ie (m.n. 's nachts) toch echt buikpijn lijkt te hebben. Dus nu naar Nutrilon Omneo. Duur spul, maar als het werkt zeker waard :P
  dinsdag 7 november 2023 @ 11:35:41 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211221310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:23 schreef Piles het volgende:
Sprong 4 en/of 4 maanden slaapregressie is hier in huis. Oh wat een feest _O- ;(

Om 18.30 naar bed, en om 21.30 wakker. Daarna weer om 22.30 (dan maar fles). Vervolgens weer om 1.30 wakker, en om 3.00 weer (fles). Dan weer om 5.30 wakker en op schoot in slaap tot 7u (opstaan).

Wij liggen er allebei helemaal af na een paar nachten dit :O Dus we gaan nu ook om 19u naar bed, maar dat helpt ook niet echt. Hopelijk snel voorbij.

Intussen zijn we ook overgestapt qua voeding, omdat ie (m.n. 's nachts) toch echt buikpijn lijkt te hebben. Dus nu naar Nutrilon Omneo. Duur spul, maar als het werkt zeker waard :P
Er zijn ook omneo's van goedkopere merken, zoals de extra care van kruidvat. Ook die van Hipp en Hero zijn goedkoper dan nutrilon.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211221411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2023 11:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Er zijn ook omneo's van goedkopere merken, zoals de extra care van kruidvat. Ook die van Hipp en Hero zijn goedkoper dan nutrilon.
:o
Thanks!
pi_211228905
Foutje..
pi_211231171
quote:

Sterkte! Hier gelukkig weer een goede nachtrust, al is smurf nog steeds niet lekker. Wel een goede timing voor de fijne nachten, want nu zijn mijn vriend en ik ziek. Vannacht heb ik gewoon 9 uur kunnen maken O+.

Gisterochtend was de smurf aan het projectiel braken trouwens. Dat vond ik echt heel heftig om te zien; heb staan trillen op mijn benen en een traantje gelaten :X. Vond het zo zielig! Zelf moest ie erna gewoon weer lachen en brabbelen :').
  woensdag 8 november 2023 @ 10:14:41 #280
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211231893
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 november 2023 09:37 schreef Anne het volgende:
Bleh! I feel you! Ik vind ook echt overal haar van mezelf.

Baby idem dito trouwens! Als ik die in de ochtend uit bed haal, vraag ik mij soms af wiens hond erbij heeft gelegen :').

Hier vannacht weer even een lastige nacht; smurf is alweer verkouden! En ik heb soms echt last van dat fenomeen fantoomhuilen. Hij is afgelopen nacht bijvoorbeeld 'alleen' om 23.00, 3.30 en 5.30 uur wakker geworden, maar ik heb hem in mijn hoofd heel de nacht horen huilen. Mijn stresslevel is daardoor heel hoog (geweest) ook :').
Haha oh ja, een hond hebben we ook nog in huis dus die haren zitten OVERAL ook nog eens :').

Sneu dat 'ie verkouden is! En herkenbaar van die fantoomgeluiden, soms heb je voor je gevoel idd een mega slechte nacht met constant gedoe terwijl het dan eigenlijk best meevalt. Denk dat dat toch die alertheid is die je houdt als mama? Waardoor je elke piepje en dingetje soms hoort terwijl je daar niet meteen iets mee moet.

quote:

Oeffff dat zijn pittige nachten ja. Hopelijk snel beter!

Knorrie was gisteravond enorm uit haar hum voor haar doen. Maar toen we haar rond 21 in bedje gelegd hebben en ze uiteindelijk kalmeerde, sliep ze door tot 4:30 dus waarschijnlijk was ze wat oververmoeid. We gaan nu wel echt proberen haar elke avond rond 21 erin te krijgen en dan wellicht zelf nog beneden te blijven. Nu gaan we altijd nog met z'n allen tegelijk naar bed :).
  vrijdag 10 november 2023 @ 16:06:02 #281
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211254102
Ik denk dat Lilo net zo'n snelle is als haar zus. Ze draaide net twee keer vet nonchalant naar haar buik O+
|| justdiggit.org ||
  zondag 12 november 2023 @ 07:28:22 #282
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211269158
Maar die vier maanden slaapregressie, pff :O Ik hoop dat ie niet te lang duurt :O
|| justdiggit.org ||
  zondag 12 november 2023 @ 07:51:18 #283
318361 Bienelientjee
pi_211269199
Gaaaap, E heeft besloten die drie weken later pas te starten. Laatste nachten is het tussen 10 en 11 en vanaf vier uur ochtends feest. Zzzzzzz! Koffie infuus!
  zondag 12 november 2023 @ 08:26:42 #284
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211269270
Hier gisteravond voor het eerst Knorrie op bed gelegd terwijl wij nog beneden bleven. Kostte even wat keren heen en weer lopen maar voor een eerste poging, niet verkeerd :D
  zondag 12 november 2023 @ 08:33:07 #285
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211269289
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 07:51 schreef Bienelientjee het volgende:
Gaaaap, E heeft besloten die drie weken later pas te starten. Laatste nachten is het tussen 10 en 11 en vanaf vier uur ochtends feest. Zzzzzzz! Koffie infuus!
Hier ook zoiets inderdaad. Ik lust geen koffie dus ik leef gewoon in spaarstand voor zover mogelijk met een peuter erbij :+
|| justdiggit.org ||
  zondag 12 november 2023 @ 08:33:21 #286
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211269291
quote:
17s.gif Op zondag 12 november 2023 08:26 schreef Debsterr het volgende:
Hier gisteravond voor het eerst Knorrie op bed gelegd terwijl wij nog beneden bleven. Kostte even wat keren heen en weer lopen maar voor een eerste poging, niet verkeerd :D
*O*
|| justdiggit.org ||
pi_211270120
Naja.

[ Bericht 99% gewijzigd door Clubsoda op 13-11-2023 17:45:57 ]
pi_211273709
Voor degene met jonge babies, hoe gaan jullie om met kraambezoek en het griep/RS virus seizoen?

Mijm baby is net 4 weken en vindt het best spannend om veel bezoek te ontvangen merk ik.
  zondag 12 november 2023 @ 17:57:15 #289
318361 Bienelientjee
pi_211274037
Mijn zoon was geboren in covid en februari. En heb toen gewoon gezegd tegen mijn schoonzus (die twee kids op school had), dat ik liever niet wou dat ze allemaal kwamen terwijl mijn baby nog zo jong was. Alleen schoonzus kwam en ik vroeg om een covid test.

Geen idee hoe groot jouw kring van bezoek is. Ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Enige vorm van een koudje in je gezin, kom een andere keer. En iedereen handen laten wassen. Etc. Je mag nee zeggen!
  zondag 12 november 2023 @ 19:22:29 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211275001
Ik heb iedereen handen laten wassen en mensen gevraagd bij flink verkouden thuis te blijven. Bij de jongste zaten we in een lockdown en kwam er sowieso bijna niemand.
pi_211275417
Handen wassen, bij verkoudheid niet welkom en kinderen zijn niet welkom.

Mijn huis&baby, mijn regels :+

Voel je je als moeder bezwaard om er zo hard in te gaan, laat het de vader communiceren ;) Ik had er 0 moeite mee.
pi_211286028
Hier werd peuter geboren in de zomer van 2021, dus ik was ook voorzichtig in het najaar van 2021 / voorjaar van 2022. Inderdaad niet vasthouden, behalve door ouders en grootouders. En verder thuis blijven bij verkoudheidsklachten toen.
pi_211288814
We hebben daar niet al te veel over na gedacht eigenlijk. Nu hebben we sowieso pas laat kraambezoek toegelaten. Op directe familie na. En verder ging iedereen daar zelf wel met verstand mee om. Als je zelf daarin je grenzen aangeeft zal iedereen daar begrip voor hebben. Zo is er bij ons kraambezoek geweest die hem nauwelijks heeft gezien omdat het bedtijd was. Dat was in die periode zo onvoorspelbaar dat je daar toch geen afspraak op kon plannen. Ik vond de kraambezoek periode niet heel leuk. Was blij dat dat voorbij was.
  donderdag 16 november 2023 @ 11:19:13 #294
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211311574
Wij zijn niet heel strikt geweest met kraamvisite maar mensen die zelf verkouden waren of een zieke baby in huis hadden zeiden zelf al af :). Nu hebben wij ook een hond rondlopen dus qua blootstelling aan bacteriën gaat het hier sowieso al wat sneller :'). Maar met RS virus kan ik me wel voorstellen dat je net even wat langer wacht en bij bezoek idd aangeeft handen te wassen en eventueel niet vast te laten houden.
pi_211318252
B. is nu zo verkouden dat ze om de 5 minuten zichzelf wakker hoest en de speen kwijt is. Eindeloos veel heen en weer geloop, afgelopen anderhalf uur wel 20 keer. Elke keer is ze net niet diep genoeg in slaap om verder te kunnen.

Dus komende nacht heb ik al afgeschreven.😜
  vrijdag 17 november 2023 @ 08:11:12 #296
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211320375
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 21:44 schreef archito het volgende:
B. is nu zo verkouden dat ze om de 5 minuten zichzelf wakker hoest en de speen kwijt is. Eindeloos veel heen en weer geloop, afgelopen anderhalf uur wel 20 keer. Elke keer is ze net niet diep genoeg in slaap om verder te kunnen.

Dus komende nacht heb ik al afgeschreven.😜
Sneu! Is het nog mee of tegen gevallen?
pi_211321840
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:11 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Sneu! Is het nog mee of tegen gevallen?
Rond kwart over 10 lukte het haar om diep genoeg in slaap te vallen dat ze van hoesten niet wakker werd. Gelukkig sliep ze toen tot een uur of 3 door en toen nog 2 keer een uurtje. Om 5 uur een half flesje gegeven en toen nog 2 uur geslapen. Dus dat valt reuze mee! :)

Paar dagen terug hadden we ook een nacht waarbij ze elk uur haar speentje wilde, die nacht was zwaarder. :')
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 10:52:48 #298
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_211321958
Vallen wij even met de neus in de boter! Gelukkige Wereld Prematurendag! :+
  vrijdag 17 november 2023 @ 10:58:25 #299
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211322053
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 10:41 schreef archito het volgende:

[..]
Rond kwart over 10 lukte het haar om diep genoeg in slaap te vallen dat ze van hoesten niet wakker werd. Gelukkig sliep ze toen tot een uur of 3 door en toen nog 2 keer een uurtje. Om 5 uur een half flesje gegeven en toen nog 2 uur geslapen. Dus dat valt reuze mee! :)

Paar dagen terug hadden we ook een nacht waarbij ze elk uur haar speentje wilde, die nacht was zwaarder. :')
Ah gelukkig, vooral ook fijn dat ze even goed slaapt voor het herstel! Hopelijk snel beter :).
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:01:00 #300
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211322107
Knorrie had gisteravond een boze buik. Echt ontroostbaar krijsen, uiteindelijk flink gespuugd over m’n man heen, nog samen met haar gedoucht en toen gelukkig na een voeding rond half 9 braaf haar bedje in en geslapen tot 3 uur. Het zelfstandig in slaap vallen gaat wel echt heel goed, zetten op de babyfoon een projectie en muziekje aan en dan dommelt ze zo lekker weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')