Hoe zie je dat achteraf als je thuis komt? Heb je dan een grafiek met allemaal pieken en dalen?quote:Op woensdag 6 september 2023 14:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Klopt.
Twee jaar geleden heb ik hier twee maanden (zomer, zonnige dag, tussen 12 en ongeveer 15.00 uur mee te maken gehad. Het systeem schakelde dan een paar keer helemaal uit.
Gelukkig hadden buren in de directe omgeving hier ook last van. Na overleg met de netbeheerder is er bij een huis onderzoek gedaan en heeft de netbeheerder aanpassing gedaan.
Daarna hebben zowel de buren als ikzelf hier tot op heden geen last meer van gehad.
Met dakkapel gaan er nooit 11 op het schuine dak passen.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:16 schreef DWMLion het volgende:
[..]
Moet even een kanttekening maken, we hebben sinds 2 maanden een dakkapel (3m breed), denk niet dat die al op de kaart erbij staat... Ik zou je een foto kunnen sturen maar maar dat zou dan via mail moeten gaan denk ik...
Wel fijn dat je zo meedenkt @:bambino
quote:Op woensdag 6 september 2023 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zie je dat achteraf als je thuis komt? Heb je dan een grafiek met allemaal pieken en dalen?
Je hebt bij bijna alle omvormers een appje waar je de grafiek op kan bekijken.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zie je dat achteraf als je thuis komt? Heb je dan een grafiek met allemaal pieken en dalen?
Dank je! Duidelijk.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:08 schreef bambino het volgende:
[..]
[..]
Je hebt bij bijna alle omvormers een appje waar je de grafiek op kan bekijken.
Daar zie je dan zoiets: (plaatje via google)
[ afbeelding ]
Dat lijkt meer op brood bakken of zo iets.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je! Duidelijk.
Wij hebben namelijk dit:
[ link | afbeelding ]
En dat is dus heel anders.
Geloof dat we iets om moeten gaan hakken..![]()
De grafiek is van de panelen zelf, wat ze opwekken, dus zonder wat we zelf verbruiken.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat lijkt meer op brood bakken of zo iets.
Brood bakken kan ook de boiler opwarmen zijn of iets anders wat langdurig flink energie vraagt.
Hoewel een wolk ook niet uit te sluiten is.
Ja, wen er maar aan. Ik heb dat in de winter veel met schoorsteentjes en dakranden.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
De grafiek is van de panelen zelf, wat ze opwekken, dus zonder wat we zelf verbruiken.
Het blijkt 1 boom te zijn.
Een maand geleden nog nauwelijks last van. Maar nu de zon lager komt, is het zeer significant aanwezig. Iedere dag.
Bizar he, om dit zo te zien.
Zo leer ik nog iedere dag bij..quote:Op woensdag 6 september 2023 17:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, wen er maar aan. Ik heb dat in de winter veel met schoorsteentjes en dakranden.
Als je niets meer leert is de lol er van af zeg ik altijd.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo leer ik nog iedere dag bij..
Nee dat klopt, maar zal er ook geen 11 nodig hebben. Mijn verbruik is 2000 kWh maar in de toekomst zal er nog een airco komen + mogelijk hybride warmtepomp. Dus laat staan voor de toekomst heb ik 3000 kWh nodig...quote:Op woensdag 6 september 2023 17:05 schreef bambino het volgende:
[..]
Met dakkapel gaan er nooit 11 op het schuine dak passen.
Je buurman heeft er 10, en dat zijn nog oude type panelen (kleiner).
Dus tenzij die 11 ook een aantal op plat dak zijn (wat betekent dat parallel wel een must is) zou ik niet weten waar je die 11 kwijt kan.
Salderen stopt. Kijken naar het nodig hebben van 3000kwh is straks geldverspilling. Ik weet niet hoe @bambino er naar kijkt, maar mogelijk is het verstandiger om te zorgen dat je in productiemaanden zo lang mogelijk van zonlicht kan leven ipv voor de winter op te wekken. Oftewel, leg je gemiddelde vermogen wat je verbruiktquote:Op woensdag 6 september 2023 18:05 schreef DWMLion het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar zal er ook geen 11 nodig hebben. Mijn verbruik is 2000 kWh maar in de toekomst zal er nog een airco komen + mogelijk hybride warmtepomp. Dus laat staan voor de toekomst heb ik 3000 kWh nodig...
Dat is wel heel negatief.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:33 schreef Horsemen het volgende:
Terugverdientijd zonnepanelen misschien wel 25 jaar…
https://www.telegraaf.nl/(...)nelen-straks-25-jaar
Wat ook precies is wat de energieleveranciers willen. Niemand panelen, maar zíj wel, en dan zelf kunnen bepalen wat de prijzen zijn die mensen moeten betalen. Dat mensen een deel van hun verbruik zelf opwekken vinden ze echt niet leuk want dat is voor hun misgelopen inkomsten.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel heel negatief.
Maar als je niet voor je kWh krijgt, dan kan dat een scenario zijn.
Denk ook niet dat iemand dan nog panelen legt.
Ze willen gewoon niet betalen voor jouw afval.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ook precies is wat de energieleveranciers willen. Niemand panelen, maar zíj wel, en dan zelf kunnen bepalen wat de prijzen zijn die mensen moeten betalen. Dat mensen een deel van hun verbruik zelf opwekken vinden ze echt niet leuk want dat is voor hun misgelopen inkomsten.
Omgekeerd verwachten ze wel dat wij betalen voor hun "afval".quote:Op woensdag 6 september 2023 19:45 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ze willen gewoon niet betalen voor jouw afval.
Dit komt vooral omdat de overheid geen duidelijkheid schept waardoor de markt de grenzen op zoekt. Privatiseren van nutsbedrijven was altijd een slecht idee en dit bevestigt dat nogmaals want snel geld gaat boven de lange termijn belangen van de energietransitie. Wat niet weg neemt dat primair de overheid hier politiek tekort schiet.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ook precies is wat de energieleveranciers willen. Niemand panelen, maar zíj wel, en dan zelf kunnen bepalen wat de prijzen zijn die mensen moeten betalen. Dat mensen een deel van hun verbruik zelf opwekken vinden ze echt niet leuk want dat is voor hun misgelopen inkomsten.
Dan is het een product met waarde. Immers kopen staat je vrij, je kan ook andere vormen van energie pakken. Op je Edit: als de stroomprijs hoger is betaal je ook niet meerquote:Op woensdag 6 september 2023 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omgekeerd verwachten ze wel dat wij betalen voor hun "afval".
Ik weet niet of 40 tot 50kwh zinnig is, want als je je stroom overdag al niet op krijgt, hoe verwacht je dat dan in de nacht wel op te krijgen als je ligt te slapen?quote:Op woensdag 6 september 2023 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Over een paar jaar plaats ik een 40 tot 50kWh accu, ik zie wel hoe ik 's nachts m'n stroom op krijg.
Verse prins wil dynamisch terugleveren in de nachtquote:Op woensdag 6 september 2023 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet niet of 40 tot 50kwh zinnig is, want als je je stroom overdag al niet op krijgt, hoe verwacht je dat dan in de nacht wel op te krijgen als je ligt te slapen?![]()
Voor mij wordt het een 10 kWh accu.
Naja dat kan, als dat tzt een verdienmodel wordt, prima, gaan we dat doen. Als dan accu's een stuk goedkoper zijn dan nu kan dat interessant zijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 19:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Verse prins wil dynamisch terugleveren in de nacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |