abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210532805
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210532866
Het plaatje van de indeling doet het niet meer, maar nu BBB drie zetels heeft veroverd op andere partijen klopt die ook niet. Ga komende week wel zoeken of er een plaatje is dat nu wel klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 september 2023 @ 07:11:45 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210536089
https://www.telegraaf.nl/(...)op-de-hak-ma-flodder

van der Plas blijft de gewone nederlander aanspreken met haar no nonsens beleid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 5 september 2023 @ 09:43:35 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210536967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 07:11 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)op-de-hak-ma-flodder

van der Plas blijft de gewone nederlander aanspreken met haar no nonsens beleid
De peilingen laten wat anders zien. Enneh... over welk beleid hebben we het dan?
Huilen dan.
pi_210537003
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De peilingen laten wat anders zien. Enneh... over welk beleid hebben we het dan?
Dat ze MBO'ers als minister wil... _O-

En klagen over dat MBOers geen kamerlid kunnen worden, terwijl ze het levende bewijs is dat je zelfs met minder dan MBO (ze heeft geen vervolgopleiding) de Kamer in kunt.

Ze moppert trouwens ook dat ze vaak werd afgewezen bij sollicitaties omdat ze geen opleiding had... ipv dat je dan bij jezelf nagaat hoe dat zo gekomen is en de schuld bij jezelf legt. Dat soort figuren moeten dan ons land gaan leiden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 september 2023 @ 13:54:26 #6
323876 michaelmoore
pi_210538974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat ze MBO'ers als minister wil... _O-

En klagen over dat MBOers geen kamerlid kunnen worden, terwijl ze het levende bewijs is dat je zelfs met minder dan MBO (ze heeft geen vervolgopleiding) de Kamer in kunt.

Ze moppert trouwens ook dat ze vaak werd afgewezen bij sollicitaties omdat ze geen opleiding had... ipv dat je dan bij jezelf nagaat hoe dat zo gekomen is en de schuld bij jezelf legt. Dat soort figuren moeten dan ons land gaan leiden.
Er zijn meerdere mbo ers minister geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210539044
Succes met de formatie!!
Vvd, PvdA, CDA2.0

Ach we hebben nog even te gaan.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210539163
Dat zat er ook wel in toch.
Ik weet eigenlijk niet wat de persoonlijke verhoudingen tussen Omtzigt, Yesilgoz en Timmermans zijn?

Als deze verder goed zijn kan er ook wel snel een kabinet komen.
pi_210539622
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:59 schreef capricia het volgende:
Succes met de formatie!!
Vvd, PvdA, CDA2.0

[ twitter ]
26 zetels voor de VVD lijkt me in dit speelveld tamelijk hoog. Maar ipsos schijnt de VVD altijd hoger te peilen dan de rest.
pi_210539939
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 14:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
26 zetels voor de VVD lijkt me in dit speelveld tamelijk hoog. Maar ipsos schijnt de VVD altijd hoger te peilen dan de rest.
Ja, en PvdA/GL verliest veel meer aan NSC dan bij andere peilingen.
pi_210540032
CU gelijk met CDA en de SP gaat ook naar een dieptepunt zeg
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:18:13 #12
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210541282
De zetels van de grootste partijen zullen wel groter worden richting we verder naar de verkiezingen komen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210541416
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:30 schreef Cupfighter het volgende:
CU gelijk met CDA en de SP gaat ook naar een dieptepunt zeg
Als ik de andere peilingen zo lees lijkt het erop dat veel SP-stemmers naar NSC verkassen.
Incelfrikandel
pi_210541467
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Als ik de andere peilingen zo lees lijkt het erop dat veel SP-stemmers naar NSC verkassen.
Ik ben daar waarschijnlijk ook een van
pi_210541641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ben je niet benieuwd wie zijn premier kandidaat gaat worden en wat zijn programma is?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210541642
quote:

[..]
uit nieuwsgierigheid, waarom? :)
Incelfrikandel
pi_210541671
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben je niet benieuwd wie zijn premier kandidaat gaat worden en wat zijn programma is?
Daar ben ik zeker benieuwd naar , en wat ik gelezen heb over een eventueel programma spreekt me best op veel punten aan, ik heb de beslissing ook nog niet definitief genomen, ik heb nog wat tijd om na te denken over wat ik stem
pi_210541676
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
uit nieuwsgierigheid, waarom? :)
Zie antwoord op Capricia
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:58:45 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210541795
quote:

[..]
Ik kan me ook goed voorstellen dat je als SP-stemmer deze overstap maakt. De partijen hebben behoorlijk wat overeenkomsten, de kans dat je met een stem op Omtzigt wat bereikt lijkt ook wat groter dan dat je dat met een SP stem doet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:08:10 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210541905
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:59 schreef capricia het volgende:
Succes met de formatie!!
Vvd, PvdA, CDA2.0

[ twitter ]
Mooi midden-rechts kaartje.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_210541909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik kan me ook goed voorstellen dat je als SP-stemmer deze overstap maakt. De partijen hebben behoorlijk wat overeenkomsten, de kans dat je met een stem op Omtzigt wat bereikt lijkt ook wat groter dan dat je dat met een SP stem doet.
Juist dat is ook een van mijn overwegingen
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:20:47 #22
323876 michaelmoore
pi_210541978
Coalistie NSC , Pvdd , VVD , BBB

leve de premier

[ Bericht 59% gewijzigd door michaelmoore op 05-09-2023 18:27:31 ]
pi_210542066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Daar ben ik zeker benieuwd naar , en wat ik gelezen heb over een eventueel programma spreekt me best op veel punten aan, ik heb de beslissing ook nog niet definitief genomen, ik heb nog wat tijd om na te denken over wat ik stem
En wat spreekt je precies aan vergeleken met de SP?
Incelfrikandel
pi_210542096
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:29 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
En wat spreekt je precies aan vergeleken met de SP?
Nou ze hebben wat overlappingen met de SP, zijn volgens wat ik las wat strenger in migratiebeleid, belangrijk vind ik dat ze oog hebben voor de lagere inkomensklasse en dat deze partij kans heeft mee te regeren meer inspraak te hebben dan de SP wat echt aan de zijlijn staat helaas
pi_210542113
Ik kan me voorstellen dat jarenlang SP stemmen frustrerend kan zijn. Ze hoeven natuurlijk niet staan te springen om met de VVD te regeren, maar er zijn de afgelopen 10 jaar toch veel losse akkoorden gesloten, akkoorden waar de SP zelfs niet één keer heeft laten merken mee te willen praten. Als partijen als GL, JA21 en zelfs de SGP invloed kunnen hebben, moet de SP dat toch ook kunnen? Maar blijkbaar zit er in die partijtop geen enkel drive om de standpunten die ze hebben ook daadwerkelijk (deels) binnen te halen. Zelfs kijken hoe ver je komt in een gesprek is al teveel gevraagd.

In de provincies kan het wel, daar zit de SP zelfs samen met VVD in coalities. Dat toont aan dat het kan. Maar de landelijke top lijkt het gewoon echt niet te willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')