Het leukste om naar te kijken vind ik Blom, niet zozeer omdat ik het leuke mensen vind maar meer omdat ik me verwonder over veel dingen. Het religieuze, de drukke jongetjes, de chaos, de bungelende baby..quote:Op maandag 4 september 2023 14:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Welke familie vinden jullie het leukste van de 4 die nu meedoen?
Ja bij mij hetzelfde denk ik, ik vond de Buddenbruckjes hiervoor het leukste omdat er altijd wel een beetje chaos was. Nu ook inderdaad Blom, de Rotterdamse familie heb ik nog niet zo veel mee maar die zijn ook nog niet veel gezien geweest dus dat is niet gek.quote:Op maandag 4 september 2023 15:07 schreef Giddie het volgende:
[..]
Het leukste om naar te kijken vind ik Blom, niet zozeer omdat ik het leuke mensen vind maar meer omdat ik me verwonder over veel dingen. Het religieuze, de drukke jongetjes, de chaos, de bungelende baby..
Vóór dit seizoen vond ik de Jelies altijd het leukste, ik vind het Urker gebeuren heel leuk.
Ik had in het eerste seizoen dat ze mee deden nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik vind de familie C het fijnste om naar te kijken. Het mag dan misschien soms wat nep overkomen, de kinderen komen op mij heel echt over en die vind ik gewoon hartstikke leuk. Er heerst daar rust en dat vind ik ook een fijne afwisseling (wat best gek is want ik vond de BB's altijd erg leuk om te kijken).quote:Op maandag 4 september 2023 14:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Vind ik ook. Rotterdamse familie vallen mij ook minder op, misschien komt dat nog maar ze zijn niet extreem ofzo. Dan valt het toch minder op. Wat ik wel meteen zag was het woord ‘open haard’ boven de open haard. Toen dacht ik wel even Hmmzz, ‘handig’?quote:Op maandag 4 september 2023 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja bij mij hetzelfde denk ik, ik vond de Buddenbruckjes hiervoor het leukste omdat er altijd wel een beetje chaos was. Nu ook inderdaad Blom, de Rotterdamse familie heb ik nog niet zo veel mee maar die zijn ook nog niet veel gezien geweest dus dat is niet gek.
Dat viel mij ook op, ik vond het wel grappig, en tegelijk ook zo typisch 'Riviera Maison' aandoen. Iemand opgevallen hoe gelukkig dat hondje op die tafel lag toen hij werd geplukt? Dat staartje ook.quote:Op maandag 4 september 2023 15:50 schreef Giddie het volgende:
[..]
Vind ik ook. Rotterdamse familie vallen mij ook minder op, misschien komt dat nog maar ze zijn niet extreem ofzo. Dan valt het toch minder op. Wat ik wel meteen zag was het woord ‘open haard’ boven de open haard. Toen dacht ik wel even Hmmzz, ‘handig’?
Wat op zich niet erg is, daar leer je veel van, maar ben wel van mening dat de oudere kinderen ook tijd voor zichzelf mogen hebben (voor het weer verkeerd gaat, ik doel op het algemeen, zeg niet dat dit zo is bij de Cudogan''s).quote:Op maandag 4 september 2023 16:09 schreef maily het volgende:
Bij de Cudo's wordt er naar mijn idee vanzelfsprekend door de oudere kinderen voor de jonkies gezorgd.
Kick ook laatst voetballen met Oosje.
Helemaal niet erg! Integendeel.quote:Op maandag 4 september 2023 16:16 schreef TomDooley het volgende:
[..]
Wat op zich niet erg is, daar leer je veel van, maar ben wel van mening dat de oudere kinderen ook tijd voor zichzelf mogen hebben (voor het weer verkeerd gaat, ik doel op het algemeen, zeg niet dat dit zo is bij de Cudogan''s).
Dat voetballen, Oosje was wel echt blij dat zijn 'grote broer' dat deed, en wat ik nog grappiger vond was dat moment met Seven en de koelkast op dat aanrecht. Moeder (en ik als kijker) zien allerlei ongelukken gebeuren, kids staan daar alsof ze niet stabieler kunnen staan
Oei, lastig kiezen, ze hebben allemaal wel wat. Denk Cudogham (lieve kinderen) of Blom (lijken mij lieve, geduldige ouders, je ziet ze niet boos worden). Familie Wildeman heb ik niks mee. Ook niks tegen overigens, maar ze zijn niet een type waar ik mee om zou willen gaan. Nagelkerke neutraal.quote:Op maandag 4 september 2023 14:28 schreef FlippingCoin het volgende:
quote:Op maandag 4 september 2023 18:12 schreef Leandra het volgende:
De familie Nagelkerke uiteraard, het is dat er nu geen trein naar Oudenbosch rijdt anders was ik daar even langs Maddey's gegaan, dus maar in Roosendaal geweest.
[ afbeelding ]
Dat ziet er wel echt goed uitquote:Op maandag 4 september 2023 18:12 schreef Leandra het volgende:
De familie Nagelkerke uiteraard, het is dat er nu geen trein naar Oudenbosch rijdt anders was ik daar even langs Maddey's gegaan, dus maar in Roosendaal geweest.
[ afbeelding ]
Ze hebben maar een paar weken per jaar een camera voor hun neus, bij een huis volquote:Op maandag 4 september 2023 18:37 schreef Firuze60 het volgende:
Qua kijkgenot (zo van het komt leuk en spontaan over) geen enkel gezin meer. Nog steeds blijven de reacties van de kinderen onderling en naar ouders toe genoeg spontaan. Maar uitgemolken tot en met, als zelfs een vier-jarige zich al bewust is geworden (na vanaf de geboorte al een camera op de neus) van externe blikken dan vraag ik mij serieus af, hoe te leven zonder een camera op je neus?
Bij de Nagelkerkjes en de Cudo's (bijna) iedere dag voor Instagram en YouTubequote:Op maandag 4 september 2023 18:53 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ze hebben maar een paar weken per jaar een camera voor hun neus, bij een huis vol
Tegenwoordig zijn er in de winter EN de zomer opnames.quote:Op maandag 4 september 2023 18:53 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ze hebben maar een paar weken per jaar een camera voor hun neus, bij een huis vol
In dat gezin vergeven ze elkaar, huilen ze, lachen ze en mag iedereen zichzelf zijn.quote:Op maandag 4 september 2023 19:10 schreef Ronaldussen het volgende:
Fam. Wildeman heeft het woord 'keuken' in de tegelwand van de keuken verwerkt... Lijkt wel op een instelling waar bij alles staat aangegeven wat het is
En nog proberen voor een 8e? maar het wil niet lukken.quote:Op maandag 4 september 2023 18:58 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Fam wildeman daar snap ik niets van die vader, als je vrouw leert kennen met 5 kinderen van andere mannen dan zou ik toch hard weggelopen zijn , en niet meer omgekeken hebben
Eigenlijk momenteel geen éénquote:Op maandag 4 september 2023 14:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja! Thnx! Kon even niet plaatsen op wie hij leek.quote:Op maandag 4 september 2023 19:28 schreef Makiko het volgende:
Vader Wildeman doet me denken Kees Flodder. (zoon)
Jaaa, nu je t zegt 😂quote:Op maandag 4 september 2023 19:28 schreef Makiko het volgende:
Vader Wildeman doet me denken Kees Flodder. (zoon)
Vooral die moeder...quote:Op maandag 4 september 2023 19:38 schreef Earring het volgende:
Ik vind die Wildemannetjes veeeeel vermoeiender
en dan ook nog helemaal verontwaardigd zijn als een willekeurige wandelaar het grote gouden ei wil pakkenquote:Op maandag 4 september 2023 19:46 schreef amaranta het volgende:
Mijn broer en ik sloegen elkaar al de harses in als we eieren moesten zoeken, en we waren met 2. Als we met meer waren geweest weet ik niet hoe dat afgelopen was 😇
Overal borden. Groot natuurlijk ook ergens Home en een krijtbord met Mama's Diner.quote:Op maandag 4 september 2023 19:10 schreef Ronaldussen het volgende:
Fam. Wildeman heeft het woord 'keuken' in de tegelwand van de keuken verwerkt... Lijkt wel op een instelling waar bij alles staat aangegeven wat het is
Bij Blom hebben ze de antieke, emaille versies: beschuit(bus), zand, zeep en soda en de beruchte suikerpot.quote:Op maandag 4 september 2023 20:50 schreef lily het volgende:
En een bak met post waar uiteraard “mail” op staat.
Het idee is niet verkeerd. Het is nu wel duidelijk wat ze alle dagen eten.quote:Op maandag 4 september 2023 20:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Overal borden. Groot natuurlijk ook ergens Home en een krijtbord met Mama's Diner.
Ze stonden ook wel ver van dat ei af , hoe moest die jongen weten dat het van cudogham wasquote:Op maandag 4 september 2023 20:21 schreef Verida het volgende:
[..]
en dan ook nog helemaal verontwaardigd zijn als een willekeurige wandelaar het grote gouden ei wil pakken
Toen ik nog thuis woonde wel, nu niet meer. En ik spreek haar aan met 'moeder'quote:Op maandag 4 september 2023 20:59 schreef golfer het volgende:
Zeiden jullie ook U tegen jullie ouders, zoals die kinderen Blom doen?
Nou, inderdaad. Verstop ze lekker op je balkonquote:Op maandag 4 september 2023 20:21 schreef Verida het volgende:
[..]
en dan ook nog helemaal verontwaardigd zijn als een willekeurige wandelaar het grote gouden ei wil pakken
Niet m’n ouders.quote:Op maandag 4 september 2023 20:59 schreef golfer het volgende:
Dat dusquote:Op maandag 4 september 2023 20:54 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Ze stonden ook wel ver van dat ei af , hoe moest die jongen weten dat het van cudogham was
Ik zag het ook, maar ik twijfelde of het niet gewoon een kandelaar was.quote:Op maandag 4 september 2023 21:11 schreef golfer het volgende:
Waarom hebben die Bloms van die Joodse spullen als een menorah en heeft de moeder een chai om haar hals als ketting?
Ze zijn toch heel christelijk?
Is dat iets voor gelovige mensen?quote:Op maandag 4 september 2023 20:59 schreef golfer het volgende:
Omdat het Christendom uit het Jodendom vandaan komt en Jezus een Jood was, voelen veel Christenen zich erg verbonden met het Jodendom.quote:Op maandag 4 september 2023 21:11 schreef golfer het volgende:
Waarom hebben die Bloms van die Joodse spullen als een menorah en heeft de moeder een chai om haar hals als ketting?
Ze zijn toch heel christelijk?
Nee.quote:Op maandag 4 september 2023 21:26 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Is dat iets voor gelovige mensen?
Het is ook geen zeeman waar ze shoppenquote:Op maandag 4 september 2023 21:40 schreef Zusje123 het volgende:
Over de 1200,- voor kinderkleding trouwens 😱😱
Maar wel heel wat kinderen in de merkkleding.quote:Op maandag 4 september 2023 21:40 schreef Zusje123 het volgende:
Wij welquote:Op maandag 4 september 2023 20:59 schreef golfer het volgende:
Niet bij ons.quote:
ik stond daar echt van te kijken ... dat er niet veel meer eieren "gepikt" werdenquote:Op maandag 4 september 2023 21:09 schreef Verida het volgende:
[..]
Dat dus
het is gewoon een openbaar terrein dat park, dus niet zo heel raar dat iemand dat ei wil pakken
Nee hoor. Maar toevallig doen ze het bij de Jelies ookquote:Op maandag 4 september 2023 21:26 schreef ikmoetdrieten het volgende:
[..]
Is dat iets voor gelovige mensen?
Bij ons niet, U zeggen betekende afstandelijk, ik zei pas U tegen mensen die buiten de kring opa, oma, ooms en tantes waren.quote:Op maandag 4 september 2023 22:38 schreef maily het volgende:
[..]
Wij wel
Was vroeger heel normaal ....
Gek dat dat bij iedereen zo verschillend is/wasquote:Op maandag 4 september 2023 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij ons niet, U zeggen betekende afstandelijk, ik zei pas U tegen mensen die buiten de kring opa, oma, ooms en tantes waren.
De jongste van mijn zusje appte me toevallig van de week, en sprak me gewoon aan bij mijn voornaam, maar goed hij is 29... dus tsja.quote:Op maandag 4 september 2023 23:12 schreef maily het volgende:
[..]
Gek dat dat bij iedereen zo verschillend is/was
Mijn eigen kinderen hebben nooit U tegen mij gezegd, en neefjes en nichtjes ook niet.
Die vergeten zelfs "tante"
Joh, je bent gewoon een jaren'70 hippie vader geweest en nu even aanpassen aan deze tijd.quote:Op maandag 4 september 2023 23:52 schreef golfer het volgende:
Mijn kinderen en kleinkinderen zeggen gewoon je tegen mij en roepen mij soms zelfs bij mijn voornaam.
Toch geloof ik niet in dat afstandelijk gedoe wat betreft het u en jij aanspreken, in Belgie is het heel normaal om mensen en familie met u aan te spreken.\quote:Op maandag 4 september 2023 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij ons niet, U zeggen betekende afstandelijk, ik zei pas U tegen mensen die buiten de kring opa, oma, ooms en tantes waren.
Mag ik U poepen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:00 schreef Firuze60 het volgende:
Toch geloof ik niet in dat afstandelijk gedoe wat betreft het u en jij aanspreken, in Belgie is het heel normaal om mensen en familie met u aan te spreken.\
Ook: ik mag u graag.
Vertaling: Ik houd van jou
Ach joh, kinderbijslag betaald.quote:Op maandag 4 september 2023 21:40 schreef Zusje123 het volgende:
Met zijn kleren aanquote:Op maandag 4 september 2023 22:02 schreef Brokkel het volgende:
Ik zou zelf de nintendo van Prisje hebben meegenomen. Die jongen gaat nog lang niet slapen, zo te zien.
Ik vind ze allemaal baby-facen hebbenquote:Op maandag 4 september 2023 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is Jan N. al 45? Had 'm jonger geschat.
Nou inderdaadquote:Op dinsdag 5 september 2023 00:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind ze allemaal baby-facen hebben
Ik volg net als de hele Viva-meute al jarenlang die bakkersfamilie en eigenlijk alleen maar omdat hun jongste dochter sprekend lijkt qua uiterlijk en gedrag op mijn lieve kleinkindje die ik niet elke dag kan zien (woont in het buitenland en ouders zijn gelukkig geen exploitanten van hun kinderen) en daarom ga ik af en toe mee in de kritiek.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind ze allemaal baby-facen hebben
How can I make this about me.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:18 schreef Firuze60 het volgende:
Ik volg net als de hele Viva-meute al jarenlang die bakkersfamilie en eigenlijk alleen maar omdat hun jongste dochter sprekend lijkt qua uiterlijk en gedrag op mijn lieve kleinkindje die ik niet elke dag kan zien (woont in het buitenland en ouders zijn gelukkig geen exploitanten van hun kinderen) en daarom ga ik af en toe mee in de kritiek.
Ik snap jouw post niet want je kaart twee hele verschillende dingen aan. Wat heeft meegaan in het kritiek te maken met je kleinkind?quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik volg net als de hele Viva-meute al jarenlang die bakkersfamilie en eigenlijk alleen maar omdat hun jongste dochter sprekend lijkt qua uiterlijk en gedrag op mijn lieve kleinkindje die ik niet elke dag kan zien (woont in het buitenland en ouders zijn gelukkig geen exploitanten van hun kinderen) en daarom ga ik af en toe mee in de kritiek.
Op zich hoef je daar niet echt naar te zoeken 🙃quote:Op dinsdag 5 september 2023 07:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap jouw post niet want je kaart twee hele verschillende dingen aan. Wat heeft meegaan in het kritiek te maken met je kleinkind?
En kritiek hoort erbij. Ik denk (hoop) dat de families dat ingecalculeerd hebben, vooral tegenwoordig met social media. Maar het is wat anders als je elke dag naar materiaal gaat zoeken over een familie om maar kritiek te kunnen geven. Dan ben je gewoon niet ok bezig.
Je aanmelden voor allerlei vlogs en insta's en zulks doe je allemaal echt zelfquote:Op dinsdag 5 september 2023 08:03 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Op zich hoef je daar niet echt naar te zoeken 🙃
Ze wissellen elkaar af met werkenquote:Op dinsdag 5 september 2023 08:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je aanmelden voor allerlei vlogs en insta's en zulks doe je allemaal echt zelfMaargoed, we gaan gewoon weer lekker verder met het programma
![]()
Ik heb even niet meegekregen of vader Blom nu alleen maar thuis werkt of niet? Dat lijkt me een hele opgave met twee kleintjes!
Ik heb insta (en X), ik volg de Jelies zelfs en ik heb nog nooit iets van de familie Nagelkerke langs zien komen, dus ja, je moet er wel naar zoeken, het komt niet zomaar in your face, zelfs niet als je gewoon op social media zit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:03 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Maar ik denk dat het zak- en kleedgeld samen was?quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:07 schreef amaranta het volgende:
Edit: moeder Blom zei ook dat haar zoon graag merkkleding wilde dragen. Zijn zakgeld was 40 euro.
Dat krijgen mijn 13 en 15 jarige geeneens samen.
Ik heb geen ervaring met kleed geld. Wordt dat per maand gegeven of per drie maanden?quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:28 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Maar ik denk dat het zak- en kleedgeld samen was?
Ik denk per maand.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met kleed geld. Wordt dat per maand gegeven of per drie maanden?
40 euro kleedgeld en zakgeld is misschien wat krap?
Daarentegen hoef je natuurlijk niet elke maand nieuwe kleren te kopen. 😇
Kan allebei.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met kleed geld. Wordt dat per maand gegeven of per drie maanden?
40 euro kleedgeld en zakgeld is misschien wat krap?
Daarentegen hoef je natuurlijk niet elke maand nieuwe kleren te kopen. 😇
😂 Zelfs koeke wissen helpt niet!quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:03 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Maar daarom moest hij ook een bijbaan van z’n ouders/moeder.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:51 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Kan allebei.
En mij lijkt het ook wat krap maar aangezien alleen de vader werkt, denk ik niet dat ze bulken van het geld.
40 euro zakgeld lijkt me dan weer belachelijk veel.
Ze is wel heel bewust van de camera’s. Als in; ze kijkt en lijkt veel te praten richting de cameraploeg/persoon.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:52 schreef maily het volgende:
Ik vind moeder Wildeman een vrolijk mens.
Sorry, ik las het verkeerd en dacht dat het over Wildeman ging. Ik dacht dat ik de moeder had horen zeggen dat een van de kinderen daar (Pris...) merkkleding wilde?quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar daarom moest hij ook een bijbaan van z’n ouders/moeder.
En de moeder werkt ook. Ze is psycholoog en zei in de aflevering van gisteren dat ze op het werk echt even kon loskoppelen van het gezin.
Doen ze allemaal toch?quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:57 schreef lily het volgende:
[..]
Ze is wel heel bewust van de camera’s. Als in; ze kijkt en lijkt veel te praten richting de cameraploeg/persoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |