Nu nog afwachten of we 2 dagen boeterente krijgen vanwege te late aflossing.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:24 schreef peterc het volgende:
SIG melding Roerdompstr Westzaan afgelost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:37 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
Vreemd verhaal Studi* H*nenpad
De totale aflossing is 23-09-23.Wellicht wilde de koper nu overdragen, en niet wachten op de 23ste, en stelde de dossierbehandelaar van CCF zich formeel op: 2 maanden boeterente = 2 maanden boeterente.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Wat ook nog zou kunnen is dat CCF hiermee voorsorteert op verlenging van het restant van de lening, omdat dit pas na de 23ste geleverd gaat worden).
Of ze waren de verkoop 'vergeten' te melden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:40 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Wellicht wilde de koper nu overdragen, en niet wachten op de 23ste, en stelde de dossierbehandelaar van CCF zich formeel op: 2 maanden boeterente = 2 maanden boeterente.
(Wat ook nog zou kunnen is dat CCF hiermee voorsorteert op verlenging van het restant van de lening, omdat dit pas na de 23ste geleverd gaat worden).
Zoiets zou inderdaad zomaar een reden kunnen zijn voor CCF om zich formeel op te stellen (ik zou er lig ook zo in staan als er zo'n soort "slordigheidje" op mijn bureau komt te liggen).quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:45 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Of ze waren de verkoop 'vergeten' te melden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraagje aan de oude rotten hier: als een project vele maanden of een jaar in een achterstand raakt bij CCF maar uiteindelijk herstelt, rekent Collin dan meestal extra rente aan de leningnemer of incasseren ze enkel de oorspronkelijke termijnen?
EDIT: ik denk het al te zien in het terugbetaalschema, ook al is het niet super duidelijk. Het lijkt er op ze elke maand dat er niet betaalt wordt ook een extra maand bij de lening tussenvoegen waarin er enkel rente verschuldigd is over het op dat moment nog openstaande bedrag. Makes sense.
[ Bericht 2% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 05-09-2023 18:31:58 ]
Het viel me net ook op dat Collin voor een extra aflossing weer kosten rekent. Dus op 23-08 een reguliere aflossing en op 05-09 een extra aflossing, in beide gevallen wordt de 0,1% (zonder korting) in rekening gebracht. Ik weet even niet of dat helemaal volgens de voorwaarden is, maar lijkt me ongunstig voor ons. Op ¤800k levert dit Collin ¤500 tot ¤800 op.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:40 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Wellicht wilde de koper nu overdragen, en niet wachten op de 23ste, en stelde de dossierbehandelaar van CCF zich formeel op: 2 maanden boeterente = 2 maanden boeterente.
Ja dat had ik ook ongemerkt en er vanmiddag een vraag over er gesteld bij Collin. Lijkt me niet de bedoeling om voor een extra aflossing weer kosten te berekenen. Als ik me goed herinner is dit foutief.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Het viel me net ook op dat Collin voor een extra aflossing weer kosten rekent. Dus op 23-08 een reguliere aflossing en op 05-09 een extra aflossing, in beide gevallen wordt de 0,1% (zonder korting) in rekening gebracht. Ik weet even niet of dat helemaal volgens de voorwaarden is, maar lijkt me ongunstig voor ons. Op ¤800k levert dit Collin ¤500 tot ¤800 op.
Aan de foto's van Funda te zien is er niks verbouwd en verkoopt ze alleen de appartement(-en) boven de bedrijfsruimtes.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:40 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ter lering en vermaak de pitch eens doorgescrold. Deze zin heeft web een behoorlijk alarmbel-gehalte:quote:Op dinsdag 5 september 2023 11:33 schreef Horsemen het volgende:
En het gaat maar door, wederom een 50plus lening via Collin:
50plus Mobiel
¤ 200.000 | 10,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel2/
Investeringslink CCF (Marc*ure):quote:Op maandag 4 september 2023 21:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Toch ga ik deze wel meepakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarbij nog wel een kanttekening, n.a.v. wat googelen.
https://www.gelderlander.(...)twikkeling~a30e04e2/
"De huisartsen van 'Pax et Bonum' staan te trappelen om hun droom te vervullen: de bouw van een spiksplinternieuw en duurzaam gezondheidscentrum op de plek van de voormalige Lidwinaschool in Vught zuid. Ze zitten namelijk met een nijpend tekort aan ruimte."
"Sinds 2019 broeden de drie samenwerkende praktijken (totaal zes huisartsen) al op verhuisplannen."
"Dit gebouw dreigt onze ontwikkeling te stoppen en dat willen we voorkomen."
Hoelang zullen de huisartsen nog in dit pand blijven zitten? Een locatie waar zorg wordt geboden zonder lift, ruimtegebrek en te weinig parkeerplaatsen.
[ Bericht 5% gewijzigd door djtiesto8 op 06-09-2023 10:58:19 ]
quote:Op woensdag 6 september 2023 10:49 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Investeringslink CCF (Marc*ure):In totaal zijn er 13 huurders dus het eventuele vertrek van 3 huurders zal niet tot totale leegstand leiden. Op zich wel fijn om dit te weten maar wisseling van huurders is nu eenmaal een risico in deze tak van sport. Het lijkt me een prachtig pand zo op de foto's dus er komt vast wel weer iemand anders mocht die nieuwbouw doorgaan. Deze ervaren mannen stoppen er ook 4 ton eigen geld in dus er zal best wel over nagedacht zijn....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarbij nog wel een kanttekening, n.a.v. wat googelen.
https://www.gelderlander.(...)twikkeling~a30e04e2/
"De huisartsen van 'Pax et Bonum' staan te trappelen om hun droom te vervullen: de bouw van een spiksplinternieuw en duurzaam gezondheidscentrum op de plek van de voormalige Lidwinaschool in Vught zuid. Ze zitten namelijk met een nijpend tekort aan ruimte."
"Sinds 2019 broeden de drie samenwerkende praktijken (totaal zes huisartsen) al op verhuisplannen."
"Dit gebouw dreigt onze ontwikkeling te stoppen en dat willen we voorkomen."
Hoelang zullen de huisartsen nog in dit pand blijven zitten? Een locatie waar zorg wordt geboden zonder lift, ruimtegebrek en te weinig parkeerplaatsen.Pecunia non olet
Als de huisartsen vertrekken gaan (uiteraard) ook de overige zorgverleners weg. Het is een medisch centrum. Misschien zijn daar wel juist op uit.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
In totaal zijn er 13 huurders dus het eventuele vertrek van 3 huurders zal niet tot totale leegstand leiden. Op zich wel fijn om dit te weten maar wisseling van huurders is nu eenmaal een risico in deze tak van sport. Het lijkt me een prachtig pand zo op de foto's dus er komt vast wel weer iemand anders mocht die nieuwbouw doorgaan. Deze ervaren mannen stoppen er ook 4 ton eigen geld in dus er zal best wel over nagedacht zijn....
Zie ook https://vught.bestuurlijk(...)e2-ac18-afffd75334dbquote:Op woensdag 6 september 2023 12:16 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Als de huisartsen vertrekken gaan (uiteraard) ook de overige zorgverleners weg. Het is een medisch centrum. Misschien zijn daar wel juist op uit.
Waar de huisartsen willen gaan zitten, is als ik het goed heb,op de plek van een voormalige school die in de zelfde straat op nr 53 gevestigd is. Dus nr 57 kan dus nog steeds andere zorg verleners herbergen die in de buurt van een huisartsen praktijk willen zitten. Daarnaast deel ik de menig dat dit pand ook prima kan dienst doen, na verbouwing, als statig en op dit moment gewild, woning complex. Ik ga deze basis meenemen,quote:Op woensdag 6 september 2023 12:16 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Als de huisartsen vertrekken gaan (uiteraard) ook de overige zorgverleners weg. Het is een medisch centrum. Misschien zijn daar wel juist op uit.
Mee eens, maar ik vind wel dat Collin dit had moeten weten c.q. vermelden in de pitch. Ik ben niet echt gecharmeerd van dit soort verrassingen. |quote:Op woensdag 6 september 2023 14:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Waar de huisartsen willen gaan zitten, is als ik het goed heb,op de plek van een voormalige school die in de zelfde straat op nr 53 gevestigd is. Dus nr 57 kan dus nog steeds andere zorg verleners herbergen die in de buurt van een huisartsen praktijk willen zitten. Daarnaast deel ik de menig dat dit pand ook prima kan dienst doen, na verbouwing, als statig en op dit moment gewild, woning complex. Ik ga deze basis meenemen,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- 23609 Ferlem lSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sinds juli ook geen betalingen meer ontvangen, nu vrees ik niet zozeer voor mijn ¤, maar de zomervakantie is nu wel voorbij, dus aan de slag ermee GVE.
Dat schijnt al door meerdere testers gemeld te zijn. Zoeken naar een individueel project is mij trouwens ook nog niet geluktquote:Op woensdag 6 september 2023 14:03 schreef Red_arrow het volgende:
Iemand een idee of het updates tabje wat in de oude Max Crowdfund website toegevoegd was nog in de nieuwe omgeving te vinden is en zo ja waar?
welke is dit?quote:Op woensdag 6 september 2023 17:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Kleine lening voor webshop tandheelkundige producten naar bijzonder beheer ccf. Na 9 maanden gestopt met betalen. Restschuld is 24.500 euro.
Wel met een 2e hypotheek met +/- 50k waarde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |