jeetje ik raak steeds in de war. heb je het nou over mensen (een ecologisch schadelijk dier, een invasieve apensoort uit midden afrika) of over wolven.. (een ecologisch essentieel roofdier die hier al meer dan 400.000 jaar rondloopt in europa)quote:
In jouw geval: beide.quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
jeetje ik raak steeds in de war. heb je het nou over mensen (een ecologisch schadelijk dier, een invasieve apensoort uit midden afrika) of over wolven.. (een ecologisch essentieel roofdier die hier al meer dan 400.000 jaar rondloopt in europa)
Wie bepaalt dat?quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:18 schreef Metalfrost het volgende:
Zolang een rechter het recht tot afschot van de wolf uit de 19e eeuw niet teniet doet, dan geldt deze nog steeds.
En dan kan een rechter wel roepen dat bla bla paintballgeweer dit dat en Faunaorganisaties gaan zitten janken omdat de wolf een wild dier is - het beest hoort hier niet.
Ja, vroeger flikkerden we ook onze ontlasting uit het raam. Je punt was?quote:Dat wisten ze in 1881 ook toen het laatste lid van de diersoort in Nederland afgemaakt werd.
Toen bepaald werd om het dier af te schieten, woonden er in Nederland zo'n 5 miljoen mensen.quote:
Ik weet niet wat jouw voorouders deden, maar mijn voorouders hadden een buitentoilet.quote:[..]
Ja, vroeger flikkerden we ook onze ontlasting uit het raam. Je punt was?
En toen we besloten heksen te verbranden woonden er in Nederland zo'n anderhalf miljoen mensen. Nu zijn dat er bijna 20 miljoen. Als er toen werd besloten om heksen te vervolgen, en nu met bijna 20 keer zoveel mensen ineens niet, dan is dat behoorlijk krom.quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:12 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Toen bepaald werd om het dier af te schieten, woonden er in Nederland zo'n 5 miljoen mensen.
Nu zijn dat er 17,5 miljoen. Ruim drie keer zoveel. Als er toen werd besloten om het dier af te schieten, en nu met drie keer zoveel mensen ineens niet, dat is dat behoorlijk krom.
[..]
Ik weet niet wat jouw voorouders deden, maar mijn voorouders hadden een buitentoilet.
Wat denk je van loslopende katten die alle vogeltjes opvretenquote:Op vrijdag 1 september 2023 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
Wanneer gaan we honden in het algemeen, en niet enkel de wolven, eindelijk eens afschieten?
Benieuwd of die hier wel 'horen' @Metalfrost .quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:46 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wat denk je van loslopende katten die alle vogeltjes opvreten
Volgens @Metalfrost zouden de vogeltjes hier niet horen. We zijn immers inmiddels met bijna 18 miljoen mensen en voor wilde vogeltjes is dan geen plaats meer in Nederland.quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Benieuwd of die hier wel 'horen' @:Metalfrost .
Na het lezen van juridische feitjes op wappie.nl zou jij eigenlijk rechter moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:18 schreef Metalfrost het volgende:
Zolang een rechter het recht tot afschot van de wolf uit de 19e eeuw niet teniet doet, dan geldt deze nog steeds.
En dan kan een rechter wel roepen dat bla bla paintballgeweer dit dat en Faunaorganisaties gaan zitten janken omdat de wolf een wild dier is - het beest hoort hier niet.
Dat wisten ze in 1881 ook toen het laatste lid van de diersoort in Nederland afgemaakt werd.
En fucking korfballers. We zijn veel te tolerant in dit land.quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:46 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me ook of hoe dat uit zal gaan werken. In Yosemite jagen ze beren die te dicht bij komen weg met losse flodders en. Dat lijkt enigszins te werken, in de zin dat de beren tijdelijk het hazenpad kiezen. Toch komen ze regelmatig dichtbij. En het werkt enkel zolang mensen niet stom en achterlijk genoeg zijn de dieren te gaan voeren/hun zooi niet op te ruimen/de bearlockers niet te gebruiken. Dan helpt zo'n losse flodder ook niet meer.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:19 schreef deedeetee het volgende:
Dat wolven tussen de mensen laten leven verandering van hun gedrag zou opleveren lijkt mij logisch. Maar of het nu een goed plan is om ze met paintballgeweer te gaan beschieten ? Leren ze dan om bij mensen uit de buurt te blijven terwijl dat best lastig is gezien de overbevolking hier ? Worden ze weer mensenschuw zoals ze van nature zijn, of gaan ze dan mss juist over tot agressie ?
Ik zou het er liever niet op willen wagen.
Dat bepaal jij niet. Wie bepaalt er dat wij hier horen en de mens niet?quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:18 schreef Metalfrost het volgende:
Dat wisten ze in 1881 ook toen het laatste lid van de diersoort in Nederland afgemaakt werd.
quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:46 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
quote:De provincie Gelderland mag de wolf op De Hoge Veluwe voorlopig niet verjagen met paintballgeweren. Dat heeft de rechtbank Midden-Nederland geoordeeld.
Volgens de rechtbank heeft de provincie niet goed genoeg onderbouwd waarom het verjagen met verfkogels nodig is. De provincie krijgt zes weken de tijd voor een betere onderbouwing. Tot de einduitspraak moeten de paintballgeweren sowieso in de kast blijven.
Ik ben er op tegen dat de katten de vogeltjes uitmoorden.quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Benieuwd of die hier wel 'horen' @:Metalfrost .
Ik zou vooral nog wat meer LSD nemen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
jeetje ik raak steeds in de war. heb je het nou over mensen (een ecologisch schadelijk dier, een invasieve apensoort uit midden afrika) of over wolven.. (een ecologisch essentieel roofdier die hier al meer dan 400.000 jaar rondloopt in europa)
De vraag is waar precies dat roofdier dan zo essentieel is.quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ben je nog steeds bang dat je door een wolf gepakt gaat worden?quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:28 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik ben er op tegen dat de katten de vogeltjes uitmoorden.
En op de mensen die dit soort teksten hier plaatsen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:53 schreef Interloper het volgende:
Gewoon met scherp schieten op die wolven.
Dan heb je de uitspraak van de rechter dus blijkbaar niet gelezen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Echter denk ik niet dat een rechter iemand ooit gaat bestraffen voor het schieten op een wolf met een paintballgeweer.
Daar zullen de getroffenen van leren.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:53 schreef Interloper het volgende:
Gewoon met scherp schieten op die wolven.
Inderdaad. wtf, een rechter heeft geoordeeld dat het onvoldoende onderbouwd is, waarom het nodig is om een wolf te beschieten met paintballgeweer. Welkom in Nederlandquote:Op zaterdag 16 september 2023 23:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan heb je de uitspraak van de rechter dus blijkbaar niet gelezen?
quote:Een wolf op De Hoge Veluwe die te dicht bij mensen komt, mag nog altijd niet met een paintballgeweer worden beschoten. De provincie Gelderland heeft onvoldoende onderbouwd waarom dat nodig is, oordeelt de rechter vrijdag.
Het punt volgens de provincie is dat deze wolven niet genoeg bang zijn voor mensen. Nu kun je dat misschien verhelpen door alle mensen aldaar met een agressieve Pyrenese berghond op pad te sturen, maar dat lijkt me ook weer niet heel praktisch.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waakhonden zijn niet bang voor de wolf. De Pyrenese berghond is zo een hondenras die bekend staat om schapen te beschermen tegen de wolf. Bijkomend voordeel is dat deze hond de kudde ook zak beschermen tegen vossen en andere honden.
Echter denk ik niet dat een rechter iemand ooit gaat bestraffen voor het schieten op een wolf met een paintballgeweer. Zeker nog nooit meegedaan aan een potje paintball in Spaarnwoude.
Hoezo ben je verbaasd? Heb je de argumenten gelezen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Inderdaad. wtf, een rechter heeft geoordeeld dat het onvoldoende onderbouwd is, waarom het nodig is om een wolf te beschieten met paintballgeweer. Welkom in Nederland![]()
Nondeju
https://www.nu.nl/binnenl(...)paintballgeweer.html
[..]
Is het dan wachten op een eerste ongeval? Een wildrooster houd een wolf ook niet tegen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het punt volgens de provincie is dat deze wolven niet genoeg bang zijn voor mensen. Nu kun je dat misschien verhelpen door alle mensen aldaar met een agressieve Pyrenese berghond op pad te sturen, maar dat lijkt me ook weer niet heel praktisch.
Nou, ik weet het ook niet, maar het lijkt me sterk dat een leger aan Pyrenese berghonden het euvel effectief verhelpt. Wie moet dat trouwens aanschaffen? De provincie, in plaats van paintbalgeweren?quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Is het dan wachten op een eerste ongeval? Een wildrooster houd een wolf ook niet tegen.
Een aanrijding met een wolf kan ook al voor wat ellende zorgen. Zo'n wolf let totaal niet op bij het oversteken.
Omdat het gedrag van de wolf anders is dan door Faunabescherming beschreven staat en mensen vandaag de dag allesbehalve aanwijzingen opvolgen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo ben je verbaasd? Heb je de argumenten gelezen?
Dit bijvoorbeeld:quote:• respecteer de wolf
• neem langzaam afstand
• houd eventueel de hond aan de lijn
• als de wolf te dichtbij komt, luid spreken en gebaren maken
• loop de wolf niet achterna
• voer de wolf niet
nu moeten wij gaan raden of een wolf eerder gevoerd is door mensen? Stel je even voor hoe een wolf jou gaat 'lastig vallen'. Mooi verwoord.quote:Hierdoor verliezen wolven niet alleen hun angst, maar ook hun respect voor mensen. Uit Amerika is bekend dat wolven door het voeren na verloop van tijd zo opdringerig kunnen worden dat ze mensen lastig gaan vallen.
En je weet dat de provincie dit aangedragen heeft? Ik heb eerlijk gezegd moeite de zaak te vinden... waarom linken nieuwssites niet gewoon standaard naar de officiële documenten?!quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Omdat het gedrag van de wolf anders is dan door Faunabescherming beschreven staat en mensen vandaag de dag allesbehalve aanwijzingen opvolgen.
De wolf gaat niet vluchten voor de mens maar komt dichtbij.
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
nu moeten wij gaan raden of een wolf eerder gevoerd is door mensen? Stel je even voor hoe een wolf jou gaat 'lastig vallen'. Mooi verwoord.
Als je met die logica consistent wil zijn zou het dus okay moeten zijn om elk dier dat mogelijk aangereden kan worden bseschoten mag worden met een paintball geweer.quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Is het dan wachten op een eerste ongeval? Een wildrooster houd een wolf ook niet tegen.
Een aanrijding met een wolf kan ook al voor wat ellende zorgen. Zo'n wolf let totaal niet op bij het oversteken.
Een selfie maken met een wolf? Een wolf vergelijken met een jachtluipaard? Interessant...quote:Op zondag 17 september 2023 00:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is wachten op TikTok-volk dat selfies wilt met de wolf, gezellig een filmpje opnemen samen met een wolf. "Het is toch maar een dier uit de familie van honden"
Mocht je eens bij de Beekse Bergen zijn, vraag maar hoe vaak ze daar moeten ingrijpen als bezoekers in de autosafari uitstappen om doodleuk van dichtbij een foto te gaan maken met een jachtluipaard.... Het staat met koeienletters op borden dat je in de auto moet blijven. In alle talen.....
Mijn punt is dat men aanvoert dat mensen gerust het bos in kunnen, met hond aan de lijn, met kinderen, mits er regels zal worden opgevolgd. Klinkt leuk, toch is het naar mijn mening nogal naief om te denken dat iedereen die regels braaf blijft volgen.quote:Op zondag 17 september 2023 00:38 schreef Intint het volgende:
[..]
Een selfie maken met een wolf? Een wolf vergelijken met een jachtluipaard? Interessant...
In plaats van aanschaf van de hond kunnen ze de paaltjes van de omheining van het weiland waar de prooidieren zich bevinden, bespuiten met urine van zo'n hond. Geeft m.i. hetzelfde effect, aangezien wolven tijdens de jacht gebruik maken van hun neus.quote:
Ik acht de kans net zo groot als dat jij naakt en gewillig in mijn bed ligt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Ben je nog steeds bang dat je door een wolf gepakt gaat worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |