De dreiging is niet reeel, maar net doen alsof dat wel zo is geeft politici een uitweg om hun eigen falen te verbloemen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, het is niet voor niets dat alle fractievoorzitters thuis maatregelen moeten treffen. De dreiging is wel degelijk reeel en dus een probleem. Voor de bedreigers zitten er meestal wel te weinig consequenties aan…
Je zet jezelf voor schut door te doen alsof je het beter weet dan politie, justitie en AIVD, dat besef je je?quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De dreiging is niet reeel, maar net doen alsof dat wel zo is geeft politici een uitweg om hun eigen falen te verbloemen.
Nee hoor, zij weten net zo goed als ik hoe klein de daadwerkelijke dreiging is.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zet jezelf voor schut door te doen alsof je het beter weet dan politie, justitie en AIVD, dat besef je je?
Nou ja, hoe serieus kun je dat nemen. Ja21 naar BBB, dat is sociaal-economisch best een flinke stap. Vooral veel opportunisme.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij een bepaald smaldeel wel, al is de vraag of je dat als aanhang wil.
Maar deze uitbreiding met 3 ervaren politici geeft de boel wel wat meer cachet, kan mij voorstellen dat dat meer gaat helpen dan Mona.
Blijkbaar is die stap kleiner geworden. Als je Helder, Eppink en Keijzer in je gelederen hebt, ben je gewoon rechtser dan de VVD.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:11 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou ja, hoe serieus kun je dat nemen. Ja21 naar BBB, dat is sociaal-economisch best een flinke stap. Vooral veel opportunisme.
En dat duwt een deel van het electoraat weer naar Omtzigtquote:Op vrijdag 1 september 2023 15:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar is die stap kleiner geworden. Als je Helder, Eppink en Keijzer in je gelederen hebt, ben je gewoon rechtser dan de VVD.
Klopt, BBB zakt hiermee denk ik definitief onder de 10 zetels.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En dat duwt een deel van het electoraat weer naar Omtzigt
Prima, zolang Timmerfrans maar geen premier wordt.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:12 schreef Hamlapjes het volgende:
BBB slaat hiermee landelijk wel definitief rechtsaf, zou ik zeggen. De bekende kandidaten die ze nu op de lijst hebben staan, zie ik niet zo in een coalitie stappen met PvdAGL, zalmazegguh
Eppink wou toch juist in de EU blijven maar van binnenuit hervormen zodat de EU meer in het voordeel van Nederland zou werken, zoals Le Pen ook voorstaat in Frankrijk?quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:10 schreef capricia het volgende:
Die Eppink die zo voor de Nexit was. Groot fan van Nigel Farage. Ik wens de boeren veel wijsheid en succes.
Die kans lijkt mij door dit soort geintjes juist groter worden eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima, zolang Timmerfrans maar geen premier wordt.
Hoezo? Pvda/GL gaat echt niet groot genoeg worden om zonder enorme concessies te kunnen regeren.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:16 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Die kans lijkt mij door dit soort geintjes juist groter worden eigenlijk.
Er blijft een grote groep bij wie Timmermans gewoon flink in de irritatiezone zit, daar verandert dit niet zo veel aan.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:16 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Die kans lijkt mij door dit soort geintjes juist groter worden eigenlijk.
Er komt gewoon een PvdA/GL-NSC-VVD coalitie, lijkt me. En dan gaat het tussen de eerste 2 wie de grootste gaat worden.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo? Pvda/GL gaat echt niet groot genoeg worden om zonder enorme concessies te kunnen regeren.
Genoeg verdeeldheid onder de andere partijen om te zorgen dat PvdAGL toch de grootste wordt en er komt gewoon een centrumlinkse coalitie met Paus Frans I aan de topquote:Op vrijdag 1 september 2023 15:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo? Pvda/GL gaat echt niet groot genoeg worden om zonder enorme concessies te kunnen regeren.
Dat is toch volksverlakkerij? Je kunt toch niet zomaar overstappen naar een andere partij per direct? Tot zover tevens de idee dat BBB transparant en eerlijk wil zijn en niet van de achterkamertjespolitiek is.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aat-van-bbb-a4173309
BBB is vanaf heden een middelgrote fractie.
De PvdA stemmers gaan echt niet allemaal overstappen naar Omtzigt.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komt gewoon een PvdA/GL-NSC-VVD coalitie, lijkt me. En dan gaat het tussen de eerste 2 wie de grootste gaat worden.
Ik wil de peilingen wel even zien na dit BBB nieuws. Ik durf het niet zo goed in te schatten.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komt gewoon een PvdA/GL-NSC-VVD coalitie, lijkt me. En dan gaat het tussen de eerste 2 wie de grootste gaat worden.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch volksverlakkerij? Je kunt toch niet zomaar overstappen naar een andere partij per direct? Tot zover tevens de idee dat BBB transparant en eerlijk wil zijn en niet van de achterkamertjespolitiek is.
Weer iemand die vergeten is dat je in Nederland stemt op een persoon en niet op een partij.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch volksverlakkerij? Je kunt toch niet zomaar overstappen naar een andere partij per direct? Tot zover tevens de idee dat BBB transparant en eerlijk wil zijn en niet van de achterkamertjespolitiek is.
Dat zeg ik, PvdA/GL of Omtzigt wordt de grootste. Ze gaan samen met de VVD regeren. Probleem is dan wel de Eerste Kamer. Maar dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De PvdA stemmers gaan echt niet allemaal overstappen naar Omtzigt.
quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zeg ik, PvdA/GL of Omtzigt wordt de grootste. Ze gaan samen met de VVD regeren. Probleem is dan wel de Eerste Kamer. Maar dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |