abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:54:46 #1
375570 crew  Cyan9
pi_210465785
twitter

quote:
Pieter Omtzigt begint eigen partij en doet mee aan de verkiezingen
De belangrijkste politieke vraag van het land is eindelijk beantwoord: Pieter Omtzigt richt een eigen partij op en doet mee aan de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november. Onder de naam Nieuw Sociaal Contract staat hij met zijn partij op het stembiljet.Een kandidatenlijst is er nog niet, een inhoudelijk programma wel. Het is tekenend voor Omtzigt, die pleit voor een inhoudelijke verkiezingscampagne. Waarbij het in de discussies wat hem betreft gaat over de vraag hoe grote problemen in het land moeten worden opgelost. Zodat bij de formatie duidelijk is waar alle partijen voor staan.

In een exclusief interview met Tubantia maakt hij zijn plannen bekend. Op zijn verzoek in Enschede, de stad waar hij woont. „Hier voel ik me thuis, dus vanaf hier wil ik mij kandidaat stellen.”

Sinds de val van het kabinet was het de meest gestelde vraag aan talkshowtafels en in kranten, wat gaat Pieter Omtzigt doen? Het antwoord op die vraag had hij zelf op dat moment nog niet paraat. Nu is de kogel door de kerk. Zaterdagochtend richtte hij bij de notaris officieel zijn partij Nieuw Sociaal Contract op.‘46 zetels? Onverantwoord’
Hij gaat de sprong wagen. Maar het liefst in wat hij noemt „een vorm van verantwoorde groei.” In peilingen wordt voorspeld dat Omtzigt maar liefst 46 zetels zou kunnen halen bij deelname aan de verkiezingen. Een onverantwoord hoog aantal, denkt hij, verwijzend naar ervaringen uit het verleden met LPF en Forum voor Democratie. Of en hoe hij zelf in de hand kan houden om het aantal zetels behapbaar te houden, onderzoekt hij de komende weken.

Voor zichzelf ziet Omtzigt een rol als fractievoorzitter. Hij heeft geen ambitie premier te worden, mocht zijn partij de grootste worden. De Enschedeër voelt zich thuis in de Tweede Kamer, waar hij al bijna twintig jaar in zit.
https://www.ad.nl/politie(...)rkiezingen~aa35e425/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2023 19:00:56 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_210465845
Ik weet het niet zo bij Omtzigt.
De ene keer ben ik enthousiast over hem, de andere keer weer niet.
Hij komt de ene keer fatsoenlijk en integer over, maar dat wordt soms overschaduwd door zijn houding.
Een beetje zoals onze Koning. Braaf, zacht en wat slappig.
Ik verwacht niet dat hij na de verkiezingen een ander mens wordt. Of dat hij even met de vuist op tafel gaat slaan.
Ik verwacht wel dat hij met de PvdA en Groenlinks gaat regeren.
Dat zie ik zelf niet echt zitten eerlijk gezegd.
pi_210486274
twitter
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:22:09 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210500329
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:50 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Mona Keijzer?
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nicki Pouw?
Die twee dus iig niet en dat lijkt me vooral goed nieuws *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:34:57 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210500923
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:21 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Nou ja. Je kan de kritiek van de kinderopvangtoeslag moeilijk 'meebewegen' noemen. Zeker als daar een kabinet over valt.
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:37:48 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210502352
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:34 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nou ja. Je kan de kritiek van de kinderopvangtoeslag moeilijk 'meebewegen' noemen. Zeker als daar een kabinet over valt.
Je weet dat hij zelf (mede) de veroorzaker was van de Toeslagenaffaire? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:25:59 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_210502862
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je weet dat hij zelf (mede) de veroorzaker was van de Toeslagenaffaire? :P
Dat is wat te kort door de bocht.
pi_210550237
Straks Binnenhoflezing op NPO politiek om 16:00 met Pieter Omtzigt w/
pi_210551274
Prima oproep van Omtzigt.
pi_210551277
quote:
Ons aller Geert. Neerlands hoop in bange dagen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210551540
quote:
7s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Prima oproep van Omtzigt.
Vanuit zijn perspectief zeker. Een groot direct debat past niet echt bijzijn capaciteiten en is daarmee nogal een risico.
pi_210551672
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 17:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vanuit zijn perspectief zeker. Een groot direct debat past niet echt bijzijn capaciteiten en is daarmee nogal een risico.
Nou klopt dat wel, maar ik ben zelf echt al jaren geleden gestopt met het kijken van debatten. Die gaan vooral om retorische trucjes en "gotcha" momentjes voor de bühne. Met het bedenken en uitvoeren van gedegen beleid heeft het allemaal bijzonder weinig te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210551678
quote:
Ik denk dat Omtzigt door geen campagne te voeren niet te grootste wilt worden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 6 september 2023 @ 18:19:13 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210551713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou klopt dat wel, maar ik ben zelf echt al jaren geleden gestopt met het kijken van debatten. Die gaan vooral om retorische trucjes en "gotcha" momentjes voor de bühne. Met het bedenken en uitvoeren van gedegen beleid heeft het allemaal bijzonder weinig te maken.
Ik kan me niet voorstellen dat je je stem op prestaties in debatten zou laten afhangen maar ze creeren wel een verkiezingssfeertje, dat is ook belangrijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210551732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je je stem op prestaties in debatten zou laten afhangen maar ze creeren wel een verkiezingssfeertje, dat is ook belangrijk.
Dat zal an sich niet direct het geval zijn, maar optredens in debatten worden vaak weer op allerlei andere manieren in de media aangehaald, waardoor dat doorwerkt. Het is natuurlijk altijd lastig om de invloed van specifieke zaken op stemgedrag te bepalen en spindoctors en media overschreeuwen hun eigen relevantie natuurlijk graag, maar het is in ieder geval een manier waarop mensen direct of indirect worden blootgesteld aan politici.
  woensdag 6 september 2023 @ 18:26:35 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210551769
Ik denk dat er voor debatten eerst eens een inhoudelijk partijprogramma door hem gemaakt moet worden.
Dan weten al die volgelingen van deze Messias ook waarom ze op hem gaan stemmen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210551846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Allicht. Maar het maken van goede plannen is één, je moet ze ook weten te “verkopen”, zowel aan het grote publiek als aan de kamer.
pi_210551990
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Allicht. Maar het maken van goede plannen is één, je moet ze ook weten te “verkopen”, zowel aan het grote publiek als aan de kamer.
Tuurlijk, maar ik vind een goede inhoudelijke discussie in de kamer ook van een andere orde dan het soort goedkoop scoren waar veel debatten tegenwoordig om draaien.
pi_210552156
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:26 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat er voor debatten eerst eens een inhoudelijk partijprogramma door hem gemaakt moet worden.
Dan weten al die volgelingen van deze Messias ook waarom ze op hem gaan stemmen.
Laten we eerlijk zijn, de meeste Messias stemmers (Fortuyn, Wilders, FvD, BBB, NSC) van de afgelopen 20 jaar hebben nooit een letter van verkiezingsprogramma's gelezen.
pi_210552991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn, de meeste Messias stemmers (Fortuyn, Wilders, FvD, BBB, NSC) van de afgelopen 20 jaar hebben nooit een letter van verkiezingsprogramma's gelezen.
Laten we nog eerlijker zijn, het gros van de kiezers niet, ongeacht stemgedrag.
pi_210554969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 20:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Laten we nog eerlijker zijn, het gros van de kiezers niet, ongeacht stemgedrag.
Maar van een hoop partijen weet je vanuit de historie wel hoe men over bepaalde zaken denkt....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 7 september 2023 @ 12:49:14 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210557663
De overheid weet steeds meer over de burger, maar de burger steeds minder over de overheid en de balans begint ernstig zoek te raken, zo stelde Pieter Omtzigt gisteren tijdens de derde Binnenhoflezing. Volgens Omtzigt zijn de technische middelen om veel informatie te verzamelen over burgers de afgelopen jaren enorm geworden. "Daarmee kunnen allerlei instanties, de eigen overheid, vreemde mogendheden maar ook bedrijven en andere niet-statelijke actoren enorme hoeveelheden informatie verzamelen op een relatief eenvoudige manier."

Omtzigt voegde toe dat de Nederlandse overheid op verschillende momenten uit de bocht is gevlogen met dataverzameling en met grondrechten. "Het gebeurt maar in de minderheid van de gevallen maar overschaduwt al het andere werk en holt het vertrouwen in de rechtstaat uit." Het gaat onder andere om de zwarte lijsten bij de Belastingdienst en de dataverzameling en inbreuk op grondrechten tijdens de coronatijd.

"Bij een overheid die zo diep ingrijpt in de gegevens van haar burgers en de in grondrechten, dienen de burgers in ieder geval de overheid te kunnen controleren. Dat valt de afgelopen tijd tegen", ging Omtzigt verder. "We zagen al dat de Belastingdienst zich totaal niet aan de AVG houdt, terwijl elke sportclub en elke school maatregelen over foto’s en telefoonnummers moet nemen."

Omtzigt merkte op dat de overheid ongekend hard is tegen mensen aan de onderkant van de samenleving. "Die worden de facto niet beschermd." Daarnaast zorgt de AVG er niet voor dat de gewone burger bij de Belastingdienst wordt beschermd. Aan de andere kant worden uit huis geplaatste kinderen in het toeslagenschandaal niet geholpen vanwege de AVG en konden Russische oligarchen van de privacywetgeving profiteren. "Als je er in een oorlogssituatie maanden over doet een uitzonderingsregeling te maken, dan beschermt die AVG effectief oligarchen, die tijd zat hadden om dingen weg te sluizen", stelde Omtzigt.
Pegasus-spyware en controlestaat

Het Kamerlid liet ook weten dat hij komende week met een rapport komt over de inzet van spyware zoals Pegasus. "Je kunt daarmee, zonder dat de eigenaar het weet of ergens op geklikt heeft, de telefoon uitlezen, de microfoon en camera gebruiken. Dit gaat dus verder dan Orwell in 1984, waar je ten minste nog voor het scherm moest gaan staan en wist wanneer Big Brother op je lette. Dat weten we nu niet meer. Het is ingezet in democratische landen als Griekenland, Polen en Spanje tegen politieke tegenstanders."

Omtzigt stelde dat we niet opletten, terwijl onze democratieën langzaam wegglijden en verkeerd gebruik van data ongekende mogelijkheden heeft. "Deze ontwikkelingen vereisen veel meer waakzaamheid, want ongewild leggen we zeer kwetsbare infrastructuren aan en zijn we ongelooflijk laks met de bescherming van onze eigen burgerrechten. We hebben gezichtsherkenning met camera’s, nummerbordherkenning, opslag van passagiersgegevens, wifi-tracking en weten dus vaak wanneer iemand waar is. Koppel daaraan belastinggegevens, het elektronische patiëntendossier en meer en je hebt een controlestaat voor je het weet."

Afsluitend liet Omtzigt weten dat als eerste de informatie en machtsbalans hersteld moeten worden. Daarnaast moet de Kamer zich focussen op de hoofdtaken en zou het publieke debat daar ook over moeten gaat. Verder moeten grondrechten afdwingbaar zijn, moet de rechtsstaat bescherming bieden en zou de kamer zelf een grondrechtencommissie instellen. "Want de eerste die op grondrechten moet toetsen is de Kamer en niet de rechter."

https://www.security.nl/p(...)burger+steeds+minder

Hij heeft natuurlijk gelijk met alles hier, maar zolang er niks bekend over de poppetjes die de stoelen moeten gaan vullen ga ik er niet op stemmen.
En een verkiezingsprogramma zou ook wel helpen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210557802
Wel grappig dat juist de mensen die sowieso al niet op hem zouden stemmen continue roepen dat mensen die wél overwegen op hem (of BBB, of whatever) te stemmen hem als een messias neerzetten.
  donderdag 7 september 2023 @ 13:16:18 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210557987
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2023 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel grappig dat juist de mensen die sowieso al niet op hem zouden stemmen continue roepen dat mensen die wél overwegen op hem (of BBB, of whatever) te stemmen hem als een messias neerzetten.
Waarom is dat grappig?
Huilen dan.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 6
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')