Dat waren ze al. Hielp niks.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:32 schreef trein2000 het volgende:
Pitbullachtige honden gewoon verbieden. Klaar er mee.
Dan moet je daar strakker op handhaven, per hond een vergunning halen bij de gemeente. Geen vergunning? Boete + inbeslagname.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat waren ze al. Hielp niks.
heeft ze denk ik alleen nog maar nóg populairder gemaakt.
Nee, het is eerder dom om je heel erg te verwonderen over een relatief klein probleem in de samenleving en het grotere probleem waar jij zelf of naasten óók onderdeel van zijn op deze manier te bagatelliseren.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Whataboutisme en ook nog een domme vergelijking. Ik ga hier niet serieus op reageren.
Wat?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Whataboutisme en ook nog een domme vergelijking. Ik ga hier niet serieus op reageren.
Buren gaan elkaar zeker wel verlinken en anders zet je er een premie op. Je ziet in dit topic al de haat en angst naar alles op vier poten wat enigzins op een pitbull lijkt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:57 schreef ZanneG het volgende:
Maar hoe controleer je dat?
Dan moeten de buren rapporteren dat daar en daar een pitbull woont of zo?
Anders heb je als gemeente zijnde toch ook geen idee
En gaan buren nu echt elkaar verlinken?
De meesten kennen hun buren niet eens.
Het is een dermate groot probleem dat het al eerder verboden is geweest tussen 1993 en 2009. Alleen dankzij lobbywerk en gebrek aan handhaving is dit verbod er weer afgegaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, het is eerder dom om je heel erg te verwonderen over een relatief klein probleem in de samenleving en het grotere probleem waar jij zelf of naasten óók onderdeel van zijn op deze manier te bagatelliseren.
Vrijwel geen enkele hond bij is gevaarlijk als hij bij verantwoorde baas/bazin woont en de juiste aandacht krijgt.
Idem met auto's. Bij verantwoorde bestuurders zijn het relatief veilige dingen.
De auto de schuld geven van verkeersdoden en daarom willen verbieden is net zo dom als Pitbulls willen verbieden omdat er één bij een fout baasje een kind heeft doodgebeten.
Een auto bedien je volledig zelf, een huisdier niet. Al ben je wel 100% voor alles wat deze aanricht en de pittbull-achtingen vormen bijna hun eigen categorie van zwaargewonden en doden door een huisdier. Zoals ik al schreef zou er, wanneer dit een willekeurig ander huisdier was die de lijsten aan zou voeren, allang een blacklist zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, het is eerder dom om je heel erg te verwonderen over een relatief klein probleem in de samenleving en het grotere probleem waar jij zelf of naasten óók onderdeel van zijn op deze manier te bagatelliseren.
Vrijwel geen enkele hond bij is gevaarlijk als hij bij verantwoorde baas/bazin woont en de juiste aandacht krijgt.
Idem met auto's. Bij verantwoorde bestuurders zijn het relatief veilige dingen.
De auto de schuld geven van verkeersdoden en daarom willen verbieden is net zo dom als Pitbulls willen verbieden omdat er één bij een fout baasje een kind heeft doodgebeten.
Dat verbod is er niet gekomen vanwege een dermate groot probleem met een specifiek hondtiepe.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is een dermate groot probleem dat het al eerder verboden is geweest tussen 1993 en 2009. Alleen dankzij lobbywerk en gebrek aan handhaving is dit verbod er weer afgegaan.
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-pitbull-is-terug
Met de juiste middelen en zorg voorkom je ook 99,9% van de bijtincidenten met honden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een auto bedien je volledig zelf, een huisdier niet. Al ben je wel 100% voor alles wat deze aanricht en de pittbull-achtingen vormen bijna hun eigen categorie van zwaargewonden en doden door een huisdier. Zoals ik al schreef zou er, wanneer dit een willekeurig ander huisdier was die de lijsten aan zou voeren, allang een blacklist zijn.
Dat is ook nog het probleem inderdaad. Ik ben niet van de "het ligt aan de eigenaar en niet aan de hond" want het zijn sowieso ook gewoon shady honden. Maar het is meestal een combinatie van beide bij pitbull-achtigen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarom krijg ik echt de kriebels als op zo'n uitgemergelde Samantha met zo'n moordkalf zien rondlopen. Als de stront de ventilator raakt gaat die er helemaal niets aan kunnen doen. "Hij doet niks hoor!"
Een gebrek aan handhaving leidde er toe dat een verbod opgeheven werd! Serieus?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is een dermate groot probleem dat het al eerder verboden is geweest tussen 1993 en 2009. Alleen dankzij lobbywerk en gebrek aan handhaving is dit verbod er weer afgegaan.
Het is geen groot probleem.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een gebrek aan handhaving leidde er toe dat een verbod opgeheven werd! Serieus?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een auto bedien je niet volledig zelf meer op het moment dat je de controle verliest en de auto zn eigen leven gaat leiden.. en dan is die auto ondanks de bestuurder een ongeleid projectiel geworden dat veeeel dodelijker is dan een pitbull.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een auto bedien je volledig zelf, een huisdier niet. Al ben je wel 100% voor alles wat deze aanricht en de pittbull-achtingen vormen bijna hun eigen categorie van zwaargewonden en doden door een huisdier. Zoals ik al schreef zou er, wanneer dit een willekeurig ander huisdier was die de lijsten aan zou voeren, allang een blacklist zijn.
strakker handhaven, verbod uitbreiden, actiever ruimbeleid... dat het de eerste keer minder effectief was dan gehoopt betekent niet dat een beter verbod geen oplossing is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat waren ze al. Hielp niks.
heeft ze denk ik alleen nog maar nóg populairder gemaakt.
Anders was ie al afgemaaktquote:
Als jij een algemeen verbod op auto's wilt dan vind ik dat een topic waard en zou je m'n stem krijgen. Als er in heel NL geen autos meer zouden rijden zouden we allemaal in hetzelfde schuitje zitten qua uitdagingen en dat is prima. Als autobezitter zelfs voor.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:43 schreef Inbox het volgende:
[..]
Een gebrek aan handhaving leidde er toe dat een verbod opgeheven werd! Serieus?
[..]
Een auto bedien je niet volledig zelf meer op het moment dat je de controle verliest en de auto zn eigen leven gaat leiden.. en dan is die auto ondanks de bestuurder een ongeleid projectiel geworden dat veeeel dodelijker is dan een pitbull.
Een slippertje, een stuurfout, een bestuurder die niet capabel genoeg is en het gaspedaal iets te enthousiast indrukt waardoor de auto grip verliest.
Ik kan tig redenen bedenken waarom een auto gewoon verboden zou moeten worden als je kijkt naar het aantal slachtoffers die die krengen maken:
dagelijks vallen er doden en gewonden door. Mensen, dieren, aardse voorwerpen, niets ontkomt aan het geweld dat auto's aanrichten.
Nee, beter auto's verbieden dan pitbulls. Auto's zijn levensgevaarlijk en voor tokkies!
Het punt is dat de meeste surveillance honden van de politie niet door de politie worden opgeleid ( speurhond is een ander verhaal). De politie neemt ( koopt ) honden bij zgn KNPV club. Hierin gaat een hoop geld in om. “quote:
Twintig jaar terug was ik regelmatig in de buurt van hondentrainingen. Het verhaal is/was iets genuanceerder.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 14:01 schreef thekolere het volgende:
[..]
Het punt is dat de meeste surveillance honden van de politie niet door de politie worden opgeleid ( speurhond is een ander verhaal). De politie neemt ( koopt ) honden bij zgn KNPV club. Hierin gaat een hoop geld in om. “
Africhters “ willen zsm de hond klaar hebben om de hond te verkopen. Voldoet de hond niet dan wordt er afscheid van genomen met alle gevolgen van dien. Je creëert een gevaarlijke situatie en verknipte honden.
Klopt wat je zegt. Echter er gaat veel geld in om. Overigens heb ik bijna 20 jaar als speurhondengeleider gewerkt oa Kmar en Douane.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 15:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Twintig jaar terug was ik regelmatig in de buurt van hondentrainingen. Het verhaal is/was iets genuanceerder.
Dat de honden als jonge hond afgericht worden door particulieren klopt. De beste honden worden speurhonden, die dus voorwerpen aan een buisje lucht kunnen koppelen of een spoor door het veld kunnen volgen. Deze honden kunnen ook voor bewaking ingezet worden maar omdat ze nogal kostbaarder zijn is/was dat niet de voorkeur.
De andere categorie worden honden die (ook) zelfstandig een tijdje een voorwerp kunnen bewaken en niet in de verleiding komen afgeleid te worden door b.v. eten. Honden die dat niet kunnen worden ingezet als politiehond gekoppeld aan een begeleider. Dus vooral gecontroleerde agressie bij aanhoudingen of als publiek beheersing.
Honden die dat niet redden gaan meestal verder als bewakingshond bij een particulier bedrijf, die komen hooguit met onbekenden in aanraking die je toch al niet wilde hebben, de geweld beheersing mag dan iets minder uiteraard.
Of er beesten tussen zaten die helemaal voor niet geschikt waren weet ik niet, mar dan zijn ze zeker niet geschikt als huishond. Aan de andere kant werden gepensioneerde honden vaak wel aangehouden door de geleider, die hebben dan toch een jarenlange band met het beest. Mijn werkgever eiste dan dat die beesten een kennel buitenshuis hadden voor pensionado's. Werkhonden blijven een risico door hun training.
Mijn hele betrokkenheid reikt niet verder dan dat de trainingen op het terrein van mijn werk gehouden werden en dat ik dus regelmatig buizen met mijn lucht mocht leveren en soms het eraan te koppelen voorwerp. Wel altijd met die mannen koffie drinken dus komt een en ander wel eens ter sprake in een paar jaar.
Hondje moet soms naar de dierenarts, toch? Of hoeven pitbulls geen vaccinaties?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:57 schreef ZanneG het volgende:
Maar hoe controleer je dat?
Dan moeten de buren rapporteren dat daar en daar een pitbull woont of zo?
Anders heb je als gemeente zijnde toch ook geen idee
En gaan buren nu echt elkaar verlinken?
De meesten kennen hun buren niet eens.
Je bent niet verplicht om naar de dierenarts te gaan en er zijn zat mensen die hun hond nooit aangeven bij de gemeente, je weet het nooit welke hond illegaal is.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 17:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Hondje moet soms naar de dierenarts, toch? Of hoeven pitbulls geen vaccinaties?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |