abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210465526
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De verantwoordelijkheid ligt vooral toch echt bij de fokker en aan een koper om bij een erkende fokker te kopen.
Ik zie tegenwoordig steeds meer rassen gemengd worden, mensen zelf fokken enz. Dat moet je gewoon niet willen.
Bijvoorbeeld met de Husky. Van nature zeer onschuldig en vriendelijk, heeft ook circa 2000 jaar geduurd om het karakter zo te krijgen (bij een tonen van agressies gedrag werden ze in het algemeen afgemaakt). Maar men helpt dat nu naar mijn idee om zeep om Husky met vanalles en nogwat te mengen.

Ik heb zelf een relatief grote (33kg) Husky en 100% puur en 7 jaar oud. Nooit agressief geweest naar iets of iemand (ook geen andere honden). Andere honden naar hem daarentegen...
Ik had laatst nog een cliënt met een hond die heel erg trok en los op wild joeg. Echt. Zo raar.

Dan vraag je door.. jaaa, mama was een husky en papa een jachthond/staander.

En maar verbaasd zijn over het gedrag.

Als het niet zo triest was, zou je buikpijn van het lachen krijgen.
pi_210465572
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Herdershonden zie ik dan ook vaak problematisch gedrag naar andere honden vertonen en de hond staat ook hoog in de top 10 met bijtincidenten met bijtletsel, ik geloof nummer 3.

Dus ja, ras maakt wel uit.
Overigens proef ik uit je posts - no offence- zowiezo dat je niet veel met honden hebt, klopt dat?

Dat geeft niet, maar maakt het misschien wel moeilijker te begrijpen waarom je een dier in de meeste gevallen niet kunt verwijten dat het zich als een dier gedraagt.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:33:43 #128
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210465622
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:28 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Overigens proef ik uit je posts - no offence- zowiezo dat je niet veel met honden hebt, klopt dat?

Dat geeft niet, maar maakt het misschien wel moeilijker te begrijpen waarom je een dier in de meeste gevallen niet kunt verwijten dat het zich als een dier gedraagt.
Ik heb MEER met katten dan met honden maar dat komt omdat de meeste hondeneigenaren gewoon zwaar incompetent zijn. Een leuke hond heb ik geen enkel probleem mee.

Ik begrijp perfect dat honden zich als dieren gedragen en kan daar ook begrip voor hebben, mijn punt is juist dat de gemiddelde eigenaar dat totaal niet begrijpt. Laat dat met name bij de Pitbull tot problematische toestanden leiden maar ook bij Rottweilers, Duitse Herders, Cane Corso's etc.
pi_210465660
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik heb MEER met katten dan met honden maar dat komt omdat de meeste hondeneigenaren gewoon zwaar incompetent zijn. Een leuke hond heb ik geen enkel probleem mee.

Ik begrijp perfect dat honden zich als dieren gedragen en kan daar ook begrip voor hebben, mijn punt is juist dat de gemiddelde eigenaar dat totaal niet begrijpt. Laat dat met name bij de Pitbull tot problematische toestanden leiden maar ook bij Rottweilers, Duitse Herders, Cane Corso's etc.
Ik denk dat we het ook zeker wel eens zijn over incompetentie van eigenaars. Echter zie ik geen oplossing in het verbieden of laten uitsterven van rassen of soorten.

De kern van het probleem is echt de mens.
pi_210465732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 07:11 schreef Peach_1985 het volgende:

[..]
Een chihuahua kan niet een kind dood bijten, wel 1 groot verschil..
Klopt, maar het is bekend dat het een zeer agressief hondenras is. Vreselijk irritante rotbeesten ook.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:11:50 #131
481998 K21
Cappuccino
pi_210465954
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:50 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Klopt, maar het is bekend dat het een zeer agressief hondenras is. Vreselijk irritante rotbeesten ook.
Nu zijn die kleintjes wel de dieren bij wie zeer vaak zwaar over hun grenzen gegaan wordt. Zelfs moedwillig. Je zou ze de kost moeten geven die zo'n hondje voor de lol de stuipen op het lijf jagen, uitdagen en treiteren als er niemand kijkt, naast het feit dat ze door een of andere domme troela behandeld worden als mensenbaby (en inderdaad als eerdergenoemde handtas). Van dat laatste wordt geen enkele hond leuk en van het eerste krijg je vanzelf een nerveus wrak dat bij het minste geringste totaal uit de plaat gaat.
  Spellchecker dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:16:32 #132
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210465981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:11 schreef K21 het volgende:

[..]
Nu zijn die kleintjes wel de dieren bij wie zeer vaak zwaar over hun grenzen gegaan wordt. Zelfs moedwillig. Je zou ze de kost moeten geven die zo'n hondje voor de lol de stuipen op het lijf jagen, uitdagen en treiteren als er niemand kijkt, naast het feit dat ze door een of andere domme troela behandeld worden als mensenbaby (en inderdaad als eerdergenoemde handtas). Van dat laatste wordt geen enkele hond leuk en van het eerste krijg je vanzelf een nerveus wrak dat bij het minste geringste totaal uit de plaat gaat.
Beest moet overal mee naar toe en constant op schoot :r
pi_210466013
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:39 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Ik denk dat we het ook zeker wel eens zijn over incompetentie van eigenaars. Echter zie ik geen oplossing in het verbieden of laten uitsterven van rassen of soorten.

De kern van het probleem is echt de mens.
Ik had ook niet verwacht dat jij als fokker zou zeggen dat je met fokken moet stoppen. Net als een wapenproducent ook een heerlijke gesprekspartner is als het over vuurwapendoden gaat.

En als de mens het probleem is kan de mens ook stoppen met fokken. Maar ja, die li¤fde..
pi_210466163
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:20 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Omdat ik -met mijn kennis en goede intenties- wel kan stoppen met mij inzetten voor het welzijn van dit soort honden, maar 30 kilometer verderop Deborah en Quincy op 3 hoog achter hun 2 marktplaats bullies toch wel op elkaar gooien omdat het a) soooo leuk is en sgattig en b) een leuke duit voor de wieg van Delano oplevert. Zonder enige kennis van gedrag of genetica. Ze kunnen het woord niet eens spellen.

Je kunt van alles verbieden, je moet ook rechtvaardig kunnen handhaven.
Reken er maar op dat de goede echt zwaar lijden onder de kwaden, je bent alleen echt machteloos.
Precies mijn ervaring. Daarom een verbod. Geeft ook een hoop rust in de wijk wanneer deze “ hondenliefhebbers “ geen hond meer hebben.
pi_210466221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Herdershonden zie ik dan ook vaak problematisch gedrag naar andere honden vertonen en de hond staat ook hoog in de top 10 met bijtincidenten met bijtletsel, ik geloof nummer 3.

Dus ja, ras maakt wel uit.
Ja, maar herdershonden zijn ook heel vaak politiehonden, dus ik begrijp dat niet.

...en ik heb me altijd afgevraagd wat er in die herdershond zijn hoofd omging dat hij ineens om niks mijn poedel aanviel.

Poedels zijn niet echt stoer of afschrikwekkend.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Spellchecker dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:41:50 #136
197773 crew  maily
pi_210466242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar herdershonden zijn ook heel vaak politiehonden, dus ik begrijp dat niet.

...en ik heb me altijd afgevraagd wat er in die herdershond zijn hoofd omging dat hij ineens om niks mijn poedel aanviel.

Die worden opgevoed/opgeleid.
pi_210466254
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:33 schreef thekolere het volgende:

[..]
Precies mijn ervaring. Daarom een verbod. Geeft ook een hoop rust in de wijk wanneer deze “ hondenliefhebbers “ geen hond meer hebben.
Ik denk niet dat de politiek daar de ballen voor heeft.
pi_210466479
quote:

[..]

Omdat 999 van de 1000 mensen niet hun honden kunnen lezen. Zien stress-signalen niet etc..etc.

Het is zelden dat een ( gezonde ) hond een “ om niks “ aanvalt. Wij denken dat wel maar er is een hoop communicatie aan vooraf gegaan.

Maar ook hier weer kan een hoop verpest zijn door de eigenaar van de herder. Of wat ik zelf vaak gezien hebt dat mensen hun hond zo “ beschermend “ hebben opgevoed dat de hond niet meer op de juiste manier weet te communiceren.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:35:40 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210466755
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:51 schreef maily het volgende:
Als je dacht dat het niet erger kon .... helaas premium-artikel, mag ik hier niet plaatsen

Hond die baby doodbeet in Emmeloord had buiten muilkorf om

Dus om een of andere reden deden die mensen wel de hond buiten een muilkorf om, maar niet binnen, om hun kostbaarste bezit te beschermen ..... :r
Kan altijd nog erger want in t verleden werd in Amerika een baby vermoord door een rottweiler. De moeder stapte naar de rechter om te voorkomen dat de hond werd afgemaakt. De reden : ze had al zoveel verdriet omdat ze haar kindje kwijt was, ze wilde niet ook nog de hond waar ze heel van van hield verliezen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:44:57 #140
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210466843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:59 schreef tesssssssss het volgende:
Dat maakt niet uit welk ras het is, mijn poedel is een keer bijna verscheurd door een loslopende herdershond. Vroeger toen ik klein was. Die kwam ineens uit het niets aanlopen en storrte zich op mijn poedeltje.

Mijn hondje ging op zijn rug liggen om zich over te geven, maar die hond ging gewoon door.

Gelukkig woonde er een trimmer bij ons op het plein en die heeft ingegrepen, die pakte die herdershond zo vast dat hij niet meer kon bewegen,

We zijn naar de dierenarts gegaan en mijn poedel heeft het overleefd.

Toen ik veeeel later een baby had, mocht daar absoluut geen enkele hond bij. Gewoon geen enkele. Je weet nooit hoe mensen die hond hebben opgevoed.
Zoiets overkwam mijn cockertje ook, 2 loslopende sharpeis die hem te grazen wilden nemen en helaas een van die honden wilde niet stoppen toen mijn hond zich op de rug piepend als een pupje overgaf. De andere sharpei stopte toen wel meteen. Mijn zoon heeft de overgebleven sharpei er gelukkig op tijd af geschopt tot woede van de baas van deze rotmormels. Maar mijn cockertje was niet meer dezelfde na deze ervaring. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:06:23 #141
197773 crew  maily
pi_210467062
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Kan altijd nog erger want in t verleden werd in Amerika een baby vermoord door een rottweiler. De moeder stapte naar de rechter om te voorkomen dat de hond werd afgemaakt. De reden : ze had al zoveel verdriet omdat ze haar kindje kwijt was, ze wilde niet ook nog de hond waar ze heel van van hield verliezen.
:{w :X
pi_210467532
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:12 schreef thekolere het volgende:

[..]
Omdat 999 van de 1000 mensen niet hun honden kunnen lezen. Zien stress-signalen niet etc..etc.

Het is zelden dat een ( gezonde ) hond een “ om niks “ aanvalt. Wij denken dat wel maar er is een hoop communicatie aan vooraf gegaan.

Maar ook hier weer kan een hoop verpest zijn door de eigenaar van de herder. Of wat ik zelf vaak gezien hebt dat mensen hun hond zo “ beschermend “ hebben opgevoed dat de hond niet meer op de juiste manier weet te communiceren.
Tja, vergeef me de bron maar in een magazine eens een eigenaar van een pitbull die jarenlang een rustige hond was, maar in een split second vol op de eigenaar ging omdat de eigenaar bij het relaxen op de van met zijn voet en een bescheiden knal door de glazen tafel ging omdat er al een breukje zat.

Als dit de “plotselinge stress” is die bij honden kan optreden en bij pitbulls in het bijzonder tot een bijna dood ervaring van de toevallig aanwezige, dan kan zo’n trigger net zo goed een ballon zijn die knapt of iemand met een hoestbui zijn. Daar kun je misschien op trainen, maar ik zou niet graag vrijwilliger in de test omgeving willen zijn.
pi_210467586
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:33 schreef thekolere het volgende:

[..]
Nee hoor.
Dan nemen ze gewoon een ander ras, soort. Wat dan ook.
pi_210467700
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 08:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan heb je een eenzijdig beeld

www.reddit.com/r/banpitbulls voor de andere kant van dit gevaarlijke ras
Er vallen jaarlijks in Nederland véél meer doden door auto ongelukken dan door pitbulls. De meeste doden van auto ongevallen zijn niet eens landelijk nieuws.

Auto's ook maar verbieden?
pi_210467727
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 17:55 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Nee hoor.
Dan nemen ze gewoon een ander ras, soort. Wat dan ook.
Nou ja, als het een hond is die niet voor kuilgevechten zijn gefokt dan valt het ook wel wat mee.
pi_210467799
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:51 schreef maily het volgende:
Hond die baby doodbeet in Emmeloord had buiten muilkorf om
https://archive.ph/Grn9s <<< artikel zonder premiumblokkade.

Tja, ken de hond verder niet evenals de mensen. Kan zijn dat ze gewoon sociaal waren naar mensen toe of omdat de hond bijv. uitvalt naar andere honden
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:51 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Ik wil best op constructieve wijze van alles toelichten over mijn keuzes of liefde voor dit ras, ik vind het wel erg onprettig dat je er met gestrekt been ingaat. Verspreider van het probleem? Over welk probleem hebben we het precies? Reken er maar op dat de gemiddelde kleine ego hondeneigenaar zonder twijfel op een ander “stoer” ras overstapt als deze niet meer gemaakt worden.

Verder ben ik het absoluut eens met je strekking dat er zorgvuldig gekeken mag worden naar geschiktheid. Desnoods met verplichte test.

Overigens wordt deze proeve van bekwaamheid onder de noemer “MAG” test verplicht afgenomen op honden die vallen onder het FCI beleid.

Helaas geld die plicht niet voor de potentiële eigenaar.
Tja, ondanks je liefde voor het ras, je goede intenties en.. en.. ben je natuurlijk gewoon een incomptente tokkie ondanks je ruime ervaring en het feit dat je ook als gedragsdeskundige bent.

Zo is het en niet anders. Toch @Beathoven?
pi_210467856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er vallen jaarlijks in Nederland véél meer doden door auto ongelukken dan door pitbulls. De meeste doden van auto ongevallen zijn niet eens landelijk nieuws.

Als jij dat wil heb je mijn stem, zelfs al zou ik daarmee comfort moeten opgeven. Maar ik betwijfel of je dat zelf wilt. Velen hebben een opgefokte bak, geen ervaring en willen 120 waar ze 60 mogen om zichzelf of anderen kapot te rijden

Snelheden omlaag en situaties veiliger maken zijn ook een optie net als betere registratie en verplicht muilkorven en vergunningen afgeven bij vechthonden. Een speciale belasting lijkt me ook prima daarnaast.

Maar dit qua auto’s verdient een eigen topic en op de schaal van zwaargewonden tot doden onder slachtoffers van honden scoren pitbull-achtigen heel hoog en dat op zich verdient aandacht want zwaargewonden en doden door een “huisdier”. Alle andere huisdieren zouden meteen op de blacklist komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 29-08-2023 18:29:16 ]
pi_210467858
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En er is bewezen dat vele mensen hier niet toe in staat zijn. Waarom blijven we dan dat soort beesten fokken?
Omdat iedereen met zo'n beest kan fokken en honden handelswaar zijn geworden.
pi_210467902
quote:

[..]

Het moet zijn: politiehonden zijn vaak herdershonden.
pi_210467934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Whataboutisme en ook nog een domme vergelijking. Ik ga hier niet serieus op reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')