Netjes.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:05 schreef slashdotter3 het volgende:
In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
Nee, want wij mogen niet meer over Zwarte Piet praten, woord 'neger' mag niet meer gezegd worden, mannen die ineens een vrouw worden of omgekeerd dat moet je omarmen!quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:24 schreef Magister_Artium het volgende:
Ach, zolang het gezicht maar vrij is en de overige kledingstukken het curriculum of de functie niet hinderen.
Lijkt mij ook ja. Al die wijn die straks wordt vernietigd.quote:Op maandag 28 augustus 2023 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Frankrijk heeft wel grotere problemen dan dit lijkt mij.
Hoezo zie jij je genoodzaakt om naar de zelfscan te gaan als er een meisje met een hoofddoek achter de kassa zit? Ben je bang dat je een besmettelijke ziekte oploopt? Als ik er net zo als jij in zou staan zou ik niet eens meer boodschappen kunnen doen, want hier zitten alleen maar meisjes met hoofddoeken achter de kassa. Went vanzelf.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Een hoofddoekverbod vind ik trouwens wel prima.
Hier bij de jumbo zaten vandaag ook weer 2 meisjes met een (zwarte) hoofddoek achter de kassa, waardoor ik eigenlijk weer genoodzaakt was om bij de zelfscan af te rekenen, maar ook daar stond een hoofddoek meid die controleerde of iedereen wel alles netjes scande.
Ik voel mij daar persoonlijk wel door geïntimideerd als niet moslim zijnde, maar een abaja is in feite gewoon een lange jurk, omdat te gaan verbieden op school gaat wel heel erg ver..
Waarom verbiedt de staat mensen dan om zich te kleden volgens hun interpretatie van hun religie?quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:05 schreef slashdotter3 het volgende:
In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
Maar is een "abaja" een religieus teken?quote:Frankrijk hanteert een streng verbod op religieuze tekens in openbare scholen.
Zoek nou gewoon eens een keertje hulpquote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Hier bij de jumbo zaten vandaag ook weer 2 meisjes met een (zwarte) hoofddoek achter de kassa, waardoor ik eigenlijk weer genoodzaakt was om bij de zelfscan af te rekenen, maar ook daar stond een hoofddoek meid die controleerde of iedereen wel alles netjes scande.
Ik voel mij daar persoonlijk wel door geïntimideerd als niet moslim zijnde, maar een abaja is in feite gewoon een lange jurk, omdat te gaan verbieden op school gaat wel heel erg ver..
Je weet ook nog niet hoe dit in Frankrijk wordt ontvangen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:08 schreef Scorpie het volgende:
Hadden wij maar een strikte scheiding van staat en religie. Helaas is het voor Nederland al te laat.
Moslim-vrouwen bedekken zich in eerste instantie omdat Allah dat zo wil.quote:Op maandag 28 augustus 2023 01:06 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom verbiedt de staat mensen dan om zich te kleden volgens hun interpretatie van hun religie?
[..]
Maar is een "abaja" een religieus teken?
Dwz, draagt de draagster het om te laten zien dat ze een bepaalde religie aanhangt of omdat zij vanwege de zedelijkheid (al dan niet ingegeven vanuit de religie) bepaalde delen van haar lichaam wil bedekken.
En wat als ze nu geen "abaja" draagt maar een wijde rok en slobbertrui met hoodie?
Is het dan nog steeds een "abaja"?
En wat als de draagster van bovenstaande nu geen moslim zou zijn en de kleding draagt omdat ze zich anders te veel bekeken voelt?
Gelukkig is het in Frankrijk een groot succesquote:Op maandag 28 augustus 2023 06:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zouden ze hier ook moeten doen
Idd de Fok! dresscode mag best wat strenger.quote:Op maandag 28 augustus 2023 06:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zouden ze hier ook moeten doen
Het is ook geen probleem maar een oplossingquote:Op maandag 28 augustus 2023 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Frankrijk heeft wel grotere problemen dan dit lijkt mij.
Wat een zielige kneus ben je ook.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Als zijndequote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Zal wel weer een weekje rellen worden in de shithole voorsteden.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je weet ook nog niet hoe dit in Frankrijk wordt ontvangen.
Wel. Frankrijk kwam hun land verneuken en daarmee hebben ze de Franse identiteit gekregen. Welverdiend.quote:Op maandag 28 augustus 2023 06:19 schreef hoechst het volgende:
HEEL GOED!!!
Die mensen hebben niets te zoeken daar!
Tja, daar vinden ze elke keer wel weer een aanleiding voor.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:30 schreef BMW1993 het volgende:
Het is altijd riskant dat je met dit soort beperkingen het tegenovergestelde bereikt, een moslimbevolking in je land wat zwaar ontevreden is of zich onderdrukt voelt, en zich nog meer gaat verzetten tegen de maatschappij en het land.
Je zag het al met de rellen laatst, gemeentehuizen gingen in de fik, politiebureaus werden aangevallen, of de aanslagen tijdens de IS periode, die in Frankrijk heftiger waren dan in het VK of Duitsland.
Aan de anderen kant moet je ook niet zoals het VK alles maar toelaten, zoals het oprichten van sharia rechtbanken, en toelaten dat er speciale scholen zijn waar enkel en alleen vrouwen opzitten, want dat wekt alleen maar de radicalere variant aan waar ouders hun kind kunnen verplichten om volledig volgens de sharia te leven.
Trek jij je hijab dan maar aanquote:Op maandag 28 augustus 2023 07:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Idd de Fok! dresscode mag best wat strenger.
Dit. Er is eigenlijk geen enkel valide argument om religieuzen privileges te geven.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:23 schreef nixxx het volgende:
Tsja, in Saudi Arabia moest mijn vrouw een abaja aan als we van de compound af gingen.
Op scholen vind ik het nog een redelijke maatregel, in de rest van de samenleving moet je dit soort regels niet in willen voeren. Ik ben nogal anti-islam, maar zoiets zou ik niet acceptabel vinden. Als je iets zou willen doen aan de invloed van de islam en dan voornamelijk de meest strenge vormen, pak dan moskeeën aan die dat prediken. Geen visa voor gastsprekers, sluiting bij constatering van misstanden etc. Wat mij betreft zouden we de islam ook meer als een sociaal-politieke beweging moeten beschouwen ipv als puur een religie. En ik ben er sowieso voor om alle wettelijke uitzonderingen voor religies en religieuze instellingen radicaal te verwijderen. Het is wmb een mening als alle andere.
Hou je muil eens met dat gehenk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:45 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Als zijnde
Misschien eens Nederlands leren Henk
Helemaal viloor de nog niet zo verlichte moslims met hun gekuffar, neerkijken op niet moslims en het gemoord van ook niet moslims uit 'dat is heilig voor ons' argument.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit. Er is eigenlijk geen enkel valide argument om religieuzen privileges te geven.
“Maar het is heilig voor ons” is geen valide argument.
Pvv forum is elders.quote:Op maandag 28 augustus 2023 08:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Helemaal viloor de nog niet zo verlichte moslims met hun gekuffar, neerkijken op niet moslims en het gemoord van ook niet moslims uit 'dat is heilig voor ons' argument.
Dat doet de staat niet. De staat verbiedt je om op openbare (cq door de staat betaalde) scholen religieuze symbolen te dragen teneinde de gelijkwaardigheid tussen leerlingen te bewaken. Dwz te voorkomen dat mensen op basis van religie worden voorgetrokken of achtergesteld.quote:Op maandag 28 augustus 2023 01:06 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom verbiedt de staat mensen dan om zich te kleden volgens hun interpretatie van hun religie?
Het verplichte schooluniform staat in Frankrijk weer volop in de schijnwerpersquote:Op maandag 28 augustus 2023 08:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Schooluniform. Haal je ook gelijk de klasseverschillen weg.
Voel je je aangesproken of heb ik op je lange teentjes getrapt?quote:
Gelukkig heb jij geen moeite met de moslims geen homo's en joden helpen als dat nodig is.quote:
Religies, welke dan ook, houdt je maar achter de voordeur.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:43 schreef theunderdog het volgende:
Moslims treiteren, terwijl je wel heel wat moslims hebt binnen je landgrenzen.
Frankrijk maakt een keuze. Je laat moslims toe, en gunt hen dan ook om hun religie op geheel eigen keuze te mogen praktiseren , of je focust je op immigratiestop en remigratie in bepaalde gevallen.
Heel schattig. Maar dat gaan ze dus niet doen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Religies, welke dan ook, houdt je maar achter de voordeur.
Er zijn ook moslima's die geen hoofddoek dragen dus er zit wel een individuele keuze in.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Moslim-vrouwen bedekken zich in eerste instantie omdat Allah dat zo wil.
Wat staat hier?quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij geen moeite met de moslims geen homo's en joden helpen als dat nodig is.
Vooral de vaders, broers, ooms, neven, verloofdes, echtgenoten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alle abrahamatische godsdiensten verlangen dat.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Tja...quote:Op maandag 28 augustus 2023 01:01 schreef Hathor het volgende:
want hier zitten alleen maar meisjes met hoofddoeken achter de kassa.
Seculiere fransen treiteren, terwijl je daar héél veel meer van hebt binnen de landgrenzen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:43 schreef theunderdog het volgende:
Frankrijk maakt een keuze. Je laat moslims toe, en gunt hen dan ook om hun religie op geheel eigen keuze te mogen praktiseren , of je focust je op immigratiestop en remigratie in bepaalde gevallen.
Vreemde redenatie. Er worden zoveel mensen toegelaten. Allemaal met hun aparte eigenschappen. En die moet je het dan allemaal volledig naar de zin maken?quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:43 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Hier bij de jumbo zaten vandaag ook weer 2 meisjes met een (zwarte) hoofddoek achter de kassa, waardoor ik eigenlijk weer genoodzaakt was om bij de zelfscan af te rekenen [...]
Ik voel mij daar persoonlijk wel door geïntimideerd als niet moslim zijnde...
Maakt het wat uit dan wie of wat er achter de kassa zit?quote:
Zeker wel, want wie wil een koude ontvangst?quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maakt het wat uit dan wie of wat er achter de kassa zit?
Ze kunnen altijd terug naar de zandbak. Daar mag men best stelliger in zijn, anders wordt het alleen maar erger.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:30 schreef BMW1993 het volgende:
Het is altijd riskant dat je met dit soort beperkingen het tegenovergestelde bereikt, een moslimbevolking in je land wat zwaar ontevreden is of zich onderdrukt voelt, en zich nog meer gaat verzetten tegen de maatschappij en het land.
Je zag het al met de rellen laatst, gemeentehuizen gingen in de fik, politiebureaus werden aangevallen, of de aanslagen tijdens de IS periode, die in Frankrijk heftiger waren dan in het VK of Duitsland.
Aan de anderen kant moet je ook niet zoals het VK alles maar toelaten, zoals het oprichten van sharia rechtbanken, en toelaten dat er speciale scholen zijn waar enkel en alleen vrouwen opzitten, want dat wekt alleen maar de radicalere variant aan waar ouders hun kind kunnen verplichten om volledig volgens de sharia te leven.
Niet iedere moslim komt uit de zandbak Henkquote:Op maandag 28 augustus 2023 11:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd terug naar de zandbak. Daar mag men best stelliger in zijn, anders wordt het alleen maar erger.
Bijna elke moslim dan.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:55 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Niet iedere moslim komt uit de zandbak Henk
Iedere moslim behoort thuis in de zandbak Henk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:55 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Niet iedere moslim komt uit de zandbak Henk
Bij de kassa eindig je meestal, daar kom je niet binnen..quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Zeker wel, want wie wil een koude ontvangst?
Beginnen ze daar maar eens vlot mee, scheelt veel gedoe en gezeik.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel schattig. Maar dat gaan ze dus niet doen.
Ik ben er alleen om af te rekenen, niet om sociaal te zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Zeker wel, want wie wil een koude ontvangst?
Waar ligt de grens? Mannen in vrouwenkleding vetbieden? Tatoeages verbieden? Korte rokken verbieden? Piercings verbieden?quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vreemde redenatie. Er worden zoveel mensen toegelaten. Allemaal met hun aparte eigenschappen. En die moet je het dan allemaal volledig naar de zin maken?
Hoe doen we dat dan met de homoseksueel die zijn land moest ontvluchten vanwege zijn geaardheid en de orthodoxe moslim die hem van de toren wil gooien?
Lage torens bouwen of zo?
Ja, maar ik bedoel "het wordt voorgeschreven door Allah ( niet door de echtgenoot, buurman, neef of whatever)quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:05 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Alle abrahamatische godsdiensten verlangen dat.
Ik vind het zwaar vermoeiend om steeds van die enorme opgemaakte en ook opgespoten moslima's te zien maar wel hun haar verbergen om niet hun vrouwelijke schoonheid te laten zien.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Je snapt het punt niet echt, he?quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Seculiere fransen treiteren, terwijl je daar héél veel meer van hebt binnen de landgrenzen.
Er mist een komma, Gerda.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:45 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Als zijnde
Misschien eens Nederlands leren Henk
Nee, idioot. Je moet ze überhaupt niet binnen laten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vreemde redenatie. Er worden zoveel mensen toegelaten. Allemaal met hun aparte eigenschappen. En die moet je het dan allemaal volledig naar de zin maken?
Hoe doen we dat dan met de homoseksueel die zijn land moest ontvluchten vanwege zijn geaardheid en de orthodoxe moslim die hem van de toren wil gooien?
Lage torens bouwen of zo?
Schelden is een manier van converseren die vooral is voorbehouden voor cognitief gehandicapten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, idioot. Je moet ze überhaupt niet binnen laten.
Probleem met moslims is dat die praktisering steeds extremer/orthodoxer wordt als je geen grenzen stelt. In Frankrijk heb je complete moslimsghettos waar de Sharia wet is.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:43 schreef theunderdog het volgende:
Precies. En dan focus je niet op remigratie, of verdere stop van het importeren van zulke mensen. Maar je laat ze toe, om ze vervolgens niet de kans te geven hun religie vrijuit te kunnen beoefenen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Probleem met moslims is dat die praktisering steeds extremer/orthodoxer wordt als je geen grenzen stelt. In Frankrijk heb je complete moslimsghettos waar de Sharia wet is.
En toen de kruizen verboden werden waren ze katholieken aan het etteren?quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:43 schreef theunderdog het volgende:
Mag ik weten hoe oud jij bent?quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:57 schreef Noek het volgende:
[..]
En toen de kruizen verboden werden waren ze katholieken aan het etteren?
Maar we hebben het over de doelgroep die altijd gekwetst is en daarom alles in de hens gaan steken want ze worden gediscrimineerd. Ja, die arme zieltjes wil je niet raken natuurlijk. Daar moet je voor oppassen.
Fijn dat Frankrijk dit niet doet. Vind het normaal een ontzettend klote land maar hulde en vive enzo.
Wat zal je een moeilijk leven hebben man.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik vind het zwaar vermoeiend om steeds van die enorme opgemaakte en ook opgespoten moslima's te zien maar wel hun haar verbergen om niet hun vrouwelijke schoonheid te laten zien.
Wat een act. Stel clowns.
Ja joh, je moet er gewoon doorheen kijkenquote:Op maandag 28 augustus 2023 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat zal je een moeilijk leven hebben man.
Dat heeft te maken met wanbeleid van de Franse overheid hoe om te gaan met schrijnende armoede en discriminatie. Als je arme mensen bij elkaar gaat proppen zonder toekomstperspectief, dan krijg je kansenwijken. En omdat het in Frankrijk om wat grotere aantallen gaat, krijg je ghetto'squote:Op maandag 28 augustus 2023 12:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Probleem met moslims is dat die praktisering steeds extremer/orthodoxer wordt als je geen grenzen stelt. In Frankrijk heb je complete moslimsghettos waar de Sharia wet is.
Of niet naar kijken als het je zo stoort.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja joh, je moet er gewoon doorheen kijkenZitten af en toe best lekkere meiden tussen hoor .......
De echte reden waarom Frankrijk de vrouwen zo naakt mogelijk wil zien.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:09 schreef matspontius het volgende:
Zitten af en toe best lekkere meiden tussen hoor .......
Ik zie Nederland er niet bij staan. Kan ik daaruit concluderen dat we in dit land niet aan vreemdgaan doen?quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:13 schreef Brussel het volgende:
[..]
De echte reden waarom Frankrijk de vrouwen zo naakt mogelijk wil zien.
Frankrijk is het enige land waar geen meerderheid te vinden is tegen vreemdgaan terwijl je getrouwd bent.
https://www.pewresearch.o(...)-in-other-countries/
Precies, kunnen ze net zo goed thuis blijven. Dus lekker blijven waar je bent want dit levert geen enkele verbetering op en je wordt nog eens uitgekotst ook. Tel uit je winst!quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met wanbeleid van de Franse overheid hoe om te gaan met schrijnende armoede en discriminatie. Als je arme mensen bij elkaar gaat proppen zonder toekomstperspectief, dan krijg je kansenwijken. En omdat het in Frankrijk om wat grotere aantallen gaat, krijg je ghetto's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |