Dacht ik al. Het enige wat hierin zou kunnen helpen is burgerlijke ongehoorzaamheid, protest(acties), en dan de langste adem hierin hebben, zoals de Afro-Amerikanen deden in de jaren 50/60 om hun rechten te eisen. Ze moeten het dan wel massaal doen en met sociale media moet dat makkelijk te realiseren zijn, ipv steeds klagen of retoriek op twitter.quote:Op donderdag 7 september 2023 19:00 schreef HiZ het volgende:
De Franse Raad van State heeft een rechtszaak tegen het verbod verworpen.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:32 schreef BansheeBoy het volgende:
"Vrijheid"
Je bent vrij om je akoestische achterwerk pontificaal onder de aandacht te brengen. Maar oh wee als je je kuis islamitisch wilt kleden.²
quote:Op donderdag 7 september 2023 19:00 schreef HiZ het volgende:
De Franse Raad van State heeft een rechtszaak tegen het verbod verworpen.
Wat heeft dit te maken met het verbod op abaya's?quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:35 schreef Brussel het volgende:
Niet te bedekt, niet te bloot, gebaseerd op wat, lucht.
NWS / School vraagt leerlingen zich minder bloot te kleden #2
Zeg, hoe is die religie in Algerije gekomen? Met expansionistische dwang. Voordat de Islam bestond was er geen Islam in Algerije en het ontstond in het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 7 september 2023 12:51 schreef Slayage het volgende:
“Cette femme qui voit sans être vue frustre le colonisateur. Il n’y a pas réciprocité.”
These words, written in 1959 by Algerian revolutionary Frantz Fanon, described the deep frustration of the country’s French rulers at the Muslim woman’s insistence on covering her hair with the hijab, her body with the abaya and, often, her face with the haik. Fanon writes that “The woman who sees without being seen frustrates the colonizer. There is no reciprocity. She does not yield herself, does not give herself, does not offer herself.”
The French saw the Algerian Muslim woman’s covering as a threat, an unwillingness to comply with French norms and an affront to the colonizer’s right to subjugate the Algerian to French customs. Fanon would pass away one year prior to Algeria’s independence in 1962, but his contributions to the intellectual revolutionary effort live on. Posthumously, Fanon’s writings continue to unveil, so to speak, how post-colonial France remains steadfast in its haughty ways.
[ twitter ]
Nee over de moslims die zich niet willen aanpassen maar hun religie en cultuur willen opdringen aan mensen die daar niks voor voelen. Dat vatten zij op als een belediging dus zetten ze steeds meer een tandje bij. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo maar de fatsoenlijke vallen natuurlijk niet op want die gedragen zich wel normaal.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:32 schreef HowardRoark het volgende:
'The war on muslim women'
Haha, ze hebben het hier over Iran?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |