Ik denk ook niet Donny precies vertelde wat nou echt speelde bij hem.quote:
Nee moet dan toch vaak denken aan de vader van Marianne Vaatstra die zei dat Jasper S. van hem was als hij vrij kwam o.i.d. Zelfde met ouders in de zaak van Robert M. Ik denk dat je ook aardig wat hulp nodig hebt om van die gedachten af te komen, want jezus als je dit leest kun je dat soort gevoelens heel goed begrijpen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:35 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Niet. Dit verwerk je niet. Op dit soort momenten ben ik ervan overtuigd dat er geen (goede almachtige) god bestaat. Zo triest.
Toch ontslaat dat je niet van de plicht om de maatschappij te beschermen tegen zo iemand (gedwongen en intern dus). Dan maar zonder dure behandeling...quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:15 schreef Canopus het volgende:
[..]
Ik denk ook niet Donny precies vertelde wat nou echt speelde bij hem.
De zorg de schuld geven is altijd heel makkelijk, maar een cliënt moet wel meewerken.
Ik hoop dat de familie van Gino ook zoveel begeleiding, aandacht en zorg krijgt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 00:26 schreef Paddo het volgende:
[..]
De PI Vught waar Donny zit kent zowel regulier (unit 6+7) als PPC. Maar ook een zedenafdeling, zoals bijna overal. Meestal hoort dat bij de EZV, maar in Vught is het PPC. Vught ken iets van 8 units (5 is de EBI), en zijn unit is idd een stuk relaxter. Al geldt dat voor hem maar beperkt. Want door zijn bekende kop kan hij niet naar arbeid, en hij heeft een pasje/keycord wat voor hem aangeeft dat hij alleen onder begeleiding over het terrein mag; Er moeten altijd twee bewakers mee.
Donny heeft de eerste vijf maanden in 2022 in beperkingen in een PPC gezeten, maar daar was het te gevaarlijk om hem met anderen te laten luchten/recreëren. Nu hij op de zedenafdeling zit kan hij wel van veel meer vrijheden genieten dan gewone gedetineerden. Zo is de cel overdag doordeweeks gewoon open, van 7:45 tot 20:00. Overigens zijn meerdere zedendelinquenten niet blij met zijn aanwezigheid, maar dit is een niet agressieve groep gevangenen.
Deze (PPC) unit bevat meer gevangenen die in de luwte gehouden worden. Of ze zijn niet bestand tegen een regulier systeem, of hun imago is zo onwenselijk dat ze nergens anders terecht kunnen. Of door de combinatie leeftijd/straf hebben ze een rustiger plekje verdiend. Enkele sub-units van deze unit worden ook wel "long-stay" genoemd, en zoals ik op de frontpage al aangaf zitten daar ook mensen als Thijs H en Jos B. En veel meer namen die iedereen kent.
Dat heeft hij gedaan inderdaad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou hij die jongen ook gedrogeerd hebben vantevoren vraag ik me af.
Die jongen die eerder door Donny misbruikt werd wacht al twee jaar op geestelijke hulpverlening…quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:22 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik hoop dat de familie van Gino ook zoveel begeleiding, aandacht en zorg krijgt.
Omdat het te gruwelijk is. En dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:01 schreef KingRoland het volgende:
Waarom staat dit topic zo laag in NWS??? Man man man
Je bent dus geen felle tegenstander van de doodstraf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:08 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens, hiervoor moet de doodstraf weer worden ingevoerd bij dit soort zaken. Ik ben een felle tegenstander als het gaat om de doodstraf maar dit is een zaak waar dit gepast is. Dit is echt een monster dat geen leven moet hebben meer.
Uitzonderingen bestaan ook als je fel bentquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent dus geen felle tegenstander van de doodstraf.
En wie bepaald wat de uitzondering is? Want daar zal iedereen anders over denken.quote:
Ik spreek toch geen Chineesquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wie bepaald wat de uitzondering is? Want daar zal iedereen anders over denken.
Dus laat maar.
Hoeveel geld denk je te besparen met het 'in dit soort zaken' invoeren van de doodstraf?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:08 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens, hiervoor moet de doodstraf weer worden ingevoerd bij dit soort zaken. Ik ben een felle tegenstander als het gaat om de doodstraf maar dit is een zaak waar dit gepast is. Dit is echt een monster dat geen leven moet hebben meer.
In deze zaak zijn enorm veel grote fouten gemaakt, die de maatschappij ook heel veel geld heeft gekost, veel meer dan wat doodstraf daadwerkelijk kost. Om dit juist te voorkomen in de toekomst, en die kans bestaat er zeker hoe makkelijk mensen hem geloven, moet hij geen leven meer hebben. Dat is het beste voor de maatschappij.
In de VS zie je dat er zoveel procedures, rechtszaken en gedoe is omtrent death row, dat het helemaal geen geld bespaart.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoeveel geld denk je te besparen met het 'in dit soort zaken' invoeren van de doodstraf?
Hoe wil je de doodstraf eigenlijk laten uitvoeren? Stroomstoel? Spuitje met gif? Guillotine? Vuurpeloton?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:25 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Uitzonderingen bestaan ook als je fel bent
Heel veel. Jij weet dondersgoed waar ik werk dus jij kan mij op mijn woord vertrouwen:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoeveel geld denk je te besparen met het 'in dit soort zaken' invoeren van de doodstraf?
20-30 jaar TBS kost echt miljoenen, per persoon. Dat bleek wel uit die docu "In de TBS".quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Heel veel. Jij weet dondersgoed waar ik werk dus jij kan mij op mijn woord vertrouwen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |