Omdat het te gruwelijk is. En dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:01 schreef KingRoland het volgende:
Waarom staat dit topic zo laag in NWS??? Man man man
Je bent dus geen felle tegenstander van de doodstraf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:08 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens, hiervoor moet de doodstraf weer worden ingevoerd bij dit soort zaken. Ik ben een felle tegenstander als het gaat om de doodstraf maar dit is een zaak waar dit gepast is. Dit is echt een monster dat geen leven moet hebben meer.
Uitzonderingen bestaan ook als je fel bentquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent dus geen felle tegenstander van de doodstraf.
En wie bepaald wat de uitzondering is? Want daar zal iedereen anders over denken.quote:
Ik spreek toch geen Chineesquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wie bepaald wat de uitzondering is? Want daar zal iedereen anders over denken.
Dus laat maar.
Hoeveel geld denk je te besparen met het 'in dit soort zaken' invoeren van de doodstraf?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:08 schreef KingRoland het volgende:
Trouwens, hiervoor moet de doodstraf weer worden ingevoerd bij dit soort zaken. Ik ben een felle tegenstander als het gaat om de doodstraf maar dit is een zaak waar dit gepast is. Dit is echt een monster dat geen leven moet hebben meer.
In deze zaak zijn enorm veel grote fouten gemaakt, die de maatschappij ook heel veel geld heeft gekost, veel meer dan wat doodstraf daadwerkelijk kost. Om dit juist te voorkomen in de toekomst, en die kans bestaat er zeker hoe makkelijk mensen hem geloven, moet hij geen leven meer hebben. Dat is het beste voor de maatschappij.
In de VS zie je dat er zoveel procedures, rechtszaken en gedoe is omtrent death row, dat het helemaal geen geld bespaart.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoeveel geld denk je te besparen met het 'in dit soort zaken' invoeren van de doodstraf?
Hoe wil je de doodstraf eigenlijk laten uitvoeren? Stroomstoel? Spuitje met gif? Guillotine? Vuurpeloton?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:25 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Uitzonderingen bestaan ook als je fel bent
Heel veel. Jij weet dondersgoed waar ik werk dus jij kan mij op mijn woord vertrouwen:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoeveel geld denk je te besparen met het 'in dit soort zaken' invoeren van de doodstraf?
20-30 jaar TBS kost echt miljoenen, per persoon. Dat bleek wel uit die docu "In de TBS".quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:04 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Heel veel. Jij weet dondersgoed waar ik werk dus jij kan mij op mijn woord vertrouwen:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:18 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Nederland is daar toevallig een van
Hoewel ik tegen de doodstraf ben, ik begrijp heel goed dat dit soort wanstaltig uitschot door een hoop mensen aan een strop wordt gewenst. Weg van deze aardbol.quote:
Los van de straf die je koppelt aan een dergelijk misdrijf vind ik het veel erger/pijnlijker dat dit stuk uitschot dat duidelijk op de radar stond bij justitie. Voor een soortgelijk nota bene. Als je zijn voorgeschiedenis leest mogen we wel wat meer voorzorgsmaatregelen nemen jegens dit soort figuren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:21 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hoewel ik tegen de doodstraf ben, ik begrijp heel goed dat dit soort wanstaltig uitschot door een hoop mensen aan een strop wordt gewenst. Weg van deze aardbol.
Hopelijk leren ze ervan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Los van de straf die je koppelt aan een dergelijk misdrijf vind ik het veel erger/pijnlijker dat dit stuk uitschot dat duidelijk op de radar stond bij justitie. Voor een soortgelijk nota bene. Als je zijn voorgeschiedenis leest mogen we wel wat meer voorzorgsmaatregelen nemen jegens dit soort figuren.
Waarbij het uitgangspunt in zedenzaken moet zijn better safe than sorry.
Ja dat klinkt heel leuk, totaal onrealistisch maar wel leuk. Zo een enkelband stopt iemand van het plegen van strafbare feiten hoe?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Los van de straf die je koppelt aan een dergelijk misdrijf vind ik het veel erger/pijnlijker dat dit stuk uitschot dat duidelijk op de radar stond bij justitie. Voor een soortgelijk nota bene. Als je zijn voorgeschiedenis leest mogen we wel wat meer voorzorgsmaatregelen nemen jegens dit soort figuren.
Waarbij het uitgangspunt in zedenzaken moet zijn better safe than sorry. Zie ook Michael P. Als je eenmaal zo gruwelijk over de schreef bent gegaan dan desnoods de rest van je leven digitale controle en/of een enkelband.
Mee eens. Ik snap niet hoe dit kan, hoe kan zo iemand er nu doorheen glippen. Dan gaat er toch iets heel ernstigs mis.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarbij het uitgangspunt in zedenzaken moet zijn better safe than sorry. Zie ook Michael P. Als je eenmaal zo gruwelijk over de schreef bent gegaan dan desnoods de rest van je leven digitale controle en/of een enkelband.
Waarschijnlijk niet. Op zich hebben we hier ook best een aardig systeem opgetuigd, maar soms vallen er figuren door de mazen van het net waarvan je je toch achter de oren krabbelt waarom ze met hun verleden niet veel meer onder toezicht stonden.quote:
Jongetje kwijt. Zedendelinquent is in de buurt geweest van laatst geziene locatie jongetje. Politie gaat zedendelinquent preventief thuis bezoeken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja dat klinkt heel leuk, totaal onrealistisch maar wel leuk. Zo een enkelband stopt iemand van het plegen van strafbare feiten hoe?
Damn wat moedig dat zij dat zo kan zeggen. Wat vreselijk dit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:51 schreef Elan het volgende:
Geëmotioneerden Kelly & Naomi praten tegen Donny M. in zaak Gino: 'Jij bent een monster' | L1 Nieuws
Laffe hond
Tja deskundigen maken een risico inschatting van hem op basis van psychologisch profiel. Dat blijft aan interpretatie en eventuele fouten onderhevig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:43 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik snap niet hoe dit kan, hoe kan zo iemand er nu doorheen glippen. Dan gaat er toch iets heel ernstigs mis.
Ik geloof ook niet dat mensen die dit soort misdaden plegen te genezen zijn. Dit is zulk extreem geweld dat is voor normale mensen niet voor te stellen. Helaas komen dit soort personen meestal wel weer vrij. En de maatschappij zit met de gevolgen.
Absoluut waar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Nah, bij Michael P. snap ik nog wat er mis is gegaan. Die was (op basis van de verhalen) bovengemiddeld intelligent voor een cliënt en heeft mensen doelbewust misleid.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja dat klinkt heel leuk, totaal onrealistisch maar wel leuk. Zo een enkelband stopt iemand van het plegen van strafbare feiten hoe?
Heel intelligent.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:37 schreef Saboo het volgende:
[..]
Nah, bij Michael P. snap ik nog wat er mis is gegaan. Die was (op basis van de verhalen) bovengemiddeld intelligent voor een cliënt en heeft mensen doelbewust misleid.
Ik heb bij Donny het idee dat iedereen wist dat het een tikkende tijdbom was maar dat geen enkele instantie nog zijn handen er aan wilde branden omdat het dweilen met de kraan open was. Gebeurt vaker dan je denkt, maar meestal met minder grotere gevolgen.
Geen idee wat je er mee moet als je ze niet meer kunt vervolgen, maar ze los laten lijkt in de maatschappij lijkt me geen oplossing. Dan is een enkelband misschien toch beter dan niets.
Daar is die dwangverpleging voor. Die wordt bij tbs niet altijd opgelegd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 18:01 schreef Ed1234 het volgende:
Het recidive risico na TBS is 20% binnen 2 jaar. Bij 9% is het delict zo ernstig dat het opnieuw een delict is waarvoor TBS gegeven kan worden. Voor dit soort figuren wil je dat risico gewoon niet lopen en is alleen levenslang beschermen van de maatschappij op zijn plaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |