abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 24 augustus 2023 @ 12:08:42 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_210405369
Studentenorganisaties willen seksueel grensoverschrijdend gedrag in het studentenleven bespreekbaar maken en stimuleren dat jonge mensen verantwoord met elkaar omgaan. Ook moet er beter worden gedeald met misstanden. Dat hebben de clubs afgesproken in een pact. Enkele grote studentenverenigingen steunen de afspraken.

Al jaren komen uit studentensteden verhalen over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag bij verenigingen. Zo sprak heel Nederland er in de zomer van 2022 nog schande van dat jongemannen tijdens de viering van het lustrum van het Amsterdamsch Studenten Corps (ASC) teksten uitten zoals ‘de nekken van vrouwen breken, om hun lul erin te steken’. Ook werd in toespraken gezegd dat vrouwen ‘sperma-emmers’ zijn.

Cultuuromslag bij studentenverenigingen: ‘Iedereen is er in ieder geval heel erg mee bezig’
Maar het probleem ligt veel dieper dan alleen bij taalgebruik. Uit onderzoek blijkt dat twee op de drie studenten weleens te maken heeft gehad met seksueel grensoverschrijdend gedrag tijdens de studententijd. En één op de tien vrouwelijke studenten heeft zelfs een verkrachting meegemaakt.

Tijd voor cultuurverandering, meent regeringscommissaris Mariëtte Hamer (seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld). ,,Want studenten zijn bovengemiddeld vaak slachtoffer, houden psychische problemen en weten niet waar ze hulp kunnen krijgen. Ook spelen de misstanden in groepen waarin de toekomstige leiders van bedrijven en organisaties opgroeien. En we willen graag dat ze in die rollen zorgdragen voor de veiligheid van hun werknemers. Dus moeten we zo vroeg mogelijk seksueel wangedrag aan de orde stellen en veroordelen. Jong geleerd oud gedaan.”

Gezond sociaal gedrag
Dus verbond Hamer studentenorganisaties om samen richtlijnen op te stellen voor gezond sociaal gedrag in het studentenleven en de aanpak van excessen. ,,De eerste stap is dat we elkaars grenzen leren herkennen, dat we stilstaan bij de manier waarop we overkomen op de ander. Dit betekent niet dat we nooit meer fouten zullen maken of niet meer mogen experimenteren. Maar echte vrijheid is er alleen als we ons veilig voelen.”

Concreet bevat het pact tips om ‘studenten in een voorbeeldfunctie’ te trainen om seksueel overschrijdend gedrag te herkennen en te handelen. Ook een gedragscode binnen elke organisatie is een vereiste. Maar het begint natuurlijk bij studenten die elkaar aanspreken op fout gedrag en actief om instemming vragen voordat ze seksuele handelingen bij een ander verrichten. Hippe slogans als ‘zonder consent ben je geen echte vent’ en ‘check even in bij de ander hoe die zich voelt’ horen daarbij.

Gaat het toch mis, dan moet de organisatie voorbereid zijn om adequaat te handelen. Met een meld- en klachtenprocedure en de aanwezigheid van vertrouwenspersonen. En als er sprake is van een strafbaar feit, moet de weg naar de juiste instanties worden gevonden en dienen experts te worden betrokken bij het onderzoek. Tot slot moet de weg richting hulpverlening duidelijk zijn voor slachtoffers.

Opmerkelijk, in het pact staat ook een pleidooi om het taalgebruik op verenigingen te kuisen. Er staat: ‘Zo hebben veel studentenorganisaties liederen die ze jaarlijks leren aan nieuwe leden. Regelmatig komt hierin seksistische taal voor. Door deze aan te passen of te schrappen draag je als organisatie bij aan het tegengaan van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Daarnaast zou je ook de taal in je interne beleid kunnen herzien.’

Het is code rood voor de sociale veiligheid van studenten. Het is niet uit te leggen dat zo veel studenten te maken krijgen met seksueel grensover­schrij­dend gedrag

Deelname is moedig
Bij de deelnemende partijen staan niet alleen studentenorganisaties, maar ook grote verenigingen als Virgiel (Delft) en Minerva (Leiden). Terwijl deze studentenverenigingen eerder ook in het nieuws waren vanwege misstanden. Regeringscommissaris Hamer noemt hun deelname ‘moedig'. ,,Zij nemen echt het voortouw om het anders te doen.” Hamer hoopt dat andere studentenverenigingen, zoals ASC (Amsterdam) en Vindicat (Groningen), zich eveneens aansluiten.

Voorzitter Daan Yesilkagit van Minerva vertelt: ,,We hebben intern al een slag gemaakt en bij dit pact geprobeerd de ervaringen van onze leden mee te nemen.” Zo is men zich binnen Minerva volgens de voorzitter steeds meer bewust van de rol van taalgebruik. ,,Er zijn al schunnige liedjes aangepast die niet meer van deze tijd waren. Dat is de kracht van een vereniging met jonge mensen en hun creatieve uitspattingen.” Volgens de vertrekkend voorzitter heeft het nieuwe bestuur zich ook gecommitteerd aan het pact. ,,Dat wil stappen zetten in de zichtbaarheid van vertrouwenspersonen binnen de vereniging, dat kunnen ook externe professionals zijn.”

Bestuurslid Jorgen Blom van het Interstedelijk Studenten Overleg, een van de schrijvende partijen, vindt het pact hoognodig. ,,Het is code rood voor de sociale veiligheid van studenten. Het is niet uit te leggen dat zoveel studenten te maken krijgen met seksueel grensoverschrijdend gedrag, juist in deze belangrijke periode voor je ontwikkeling. Het studentenpact is een stap in de goede richting om dit probleem echt aan te pakken.”

De Landelijke Studentenvakbond concludeert: ,,Dit studentenpact omvat concrete maatregelen die door studentenorganisaties kunnen worden genomen om deze procedures te versterken. Bovendien zetten we sterk in op preventie en op het bevorderen van een cultuuromslag naar een sociaal veilige omgeving voor alle studenten. Hoewel er nog veel werk aan de winkel is, vormt dit een belangrijke eerste stap.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)-geen-vent~a66bca4b/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210405586
Jammer van de TT
  Forum Admin donderdag 24 augustus 2023 @ 12:27:33 #3
35723 crew  GGMM
pi_210405605
Bijzondere TT

Bijzonder infantiel
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 augustus 2023 @ 12:29:48 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_210405615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 12:27 schreef GGMM het volgende:
Bijzondere TT

Bijzonder infantiel
Ken je Kotsemmer ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210405707
De knorren roeren zich weer hoor.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 12:44:44 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_210405771
Mogen ze ook niet meer even rustig ingeneukt worden, nadat ze moeders zegen gekregen hebben?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_210405805
In vind het een heel ziek cultuurtje en snap niet wat mensen daar in aantrekt maar ik kan niet anders concluderen dan dat vrouwen die zich daarbij aansluiten kennelijk graag spermaemmers zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210405981
TT is aangepast.

[ Bericht 81% gewijzigd door schommelstoel op 24-08-2023 16:17:55 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210405988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In vind het een heel ziek cultuurtje en snap niet wat mensen daar in aantrekt maar ik kan niet anders concluderen dan dat vrouwen die zich daarbij aansluiten kennelijk graag spermaemmers zijn.
Wat is ziek? Studenten? :? Nette meiden zouden niet moeten gaan studeren of zo?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2023 13:08:43 ]
pi_210406031
Wat een lap tekst om aan te geven dat er niks mis is met de slet uithangen, mits met wederzijdse instemming.
pi_210406179
Bij een studentenvereniging zitten :')

Onzekere kneusjes.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_210406189
School in z'n geheel afschaffen geeft te veel druk, ongemakken en staatsindoctrinatie.
pi_210406360
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 13:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat is ziek? Studenten? :? Nette meiden zouden niet moeten gaan studeren of zo?
Het corporale verenigingscultuurtje is ziek.

Nette meiden moeten zeker gaan studeren maar nette meiden sluiten zich niet aan bij verenigingen waar vrouwen spermaemmers genoemd worden. Vrouwen die zich daar wel aansluiten beschouwen zich blijkbaar zelf als spermaemmer.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210406463
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het corporale verenigingscultuurtje is ziek.

Nette meiden moeten zeker gaan studeren maar nette meiden sluiten zich niet aan bij verenigingen waar vrouwen spermaemmers genoemd worden. Vrouwen die zich daar wel aansluiten beschouwen zich blijkbaar zelf als spermaemmer.
Je hebt het artikel kennelijk nauwelijks gelezen.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 13:55:07 #15
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210406505
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 12:08 schreef tong80 het volgende:
Studentenorganisaties willen seksueel grensoverschrijdend gedrag in het studentenleven bespreekbaar maken en stimuleren dat jonge mensen verantwoord met elkaar omgaan. Ook moet er beter worden gedeald met misstanden. Dat hebben de clubs afgesproken in een pact. Enkele grote studentenverenigingen steunen de afspraken.

[ afbeelding ]

Al jaren komen uit studentensteden verhalen over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag bij verenigingen. Zo sprak heel Nederland er in de zomer van 2022 nog schande van dat jongemannen tijdens de viering van het lustrum van het Amsterdamsch Studenten Corps (ASC) teksten uitten zoals ‘de nekken van vrouwen breken, om hun lul erin te steken’. Ook werd in toespraken gezegd dat vrouwen ‘sperma-emmers’ zijn.

Cultuuromslag bij studentenverenigingen: ‘Iedereen is er in ieder geval heel erg mee bezig’
Maar het probleem ligt veel dieper dan alleen bij taalgebruik. Uit onderzoek blijkt dat twee op de drie studenten weleens te maken heeft gehad met seksueel grensoverschrijdend gedrag tijdens de studententijd. En één op de tien vrouwelijke studenten heeft zelfs een verkrachting meegemaakt.

[ afbeelding ]

Tijd voor cultuurverandering, meent regeringscommissaris Mariëtte Hamer (seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld). ,,Want studenten zijn bovengemiddeld vaak slachtoffer, houden psychische problemen en weten niet waar ze hulp kunnen krijgen. Ook spelen de misstanden in groepen waarin de toekomstige leiders van bedrijven en organisaties opgroeien. En we willen graag dat ze in die rollen zorgdragen voor de veiligheid van hun werknemers. Dus moeten we zo vroeg mogelijk seksueel wangedrag aan de orde stellen en veroordelen. Jong geleerd oud gedaan.”

Gezond sociaal gedrag
Dus verbond Hamer studentenorganisaties om samen richtlijnen op te stellen voor gezond sociaal gedrag in het studentenleven en de aanpak van excessen. ,,De eerste stap is dat we elkaars grenzen leren herkennen, dat we stilstaan bij de manier waarop we overkomen op de ander. Dit betekent niet dat we nooit meer fouten zullen maken of niet meer mogen experimenteren. Maar echte vrijheid is er alleen als we ons veilig voelen.”

Concreet bevat het pact tips om ‘studenten in een voorbeeldfunctie’ te trainen om seksueel overschrijdend gedrag te herkennen en te handelen. Ook een gedragscode binnen elke organisatie is een vereiste. Maar het begint natuurlijk bij studenten die elkaar aanspreken op fout gedrag en actief om instemming vragen voordat ze seksuele handelingen bij een ander verrichten. Hippe slogans als ‘zonder consent ben je geen echte vent’ en ‘check even in bij de ander hoe die zich voelt’ horen daarbij.

Gaat het toch mis, dan moet de organisatie voorbereid zijn om adequaat te handelen. Met een meld- en klachtenprocedure en de aanwezigheid van vertrouwenspersonen. En als er sprake is van een strafbaar feit, moet de weg naar de juiste instanties worden gevonden en dienen experts te worden betrokken bij het onderzoek. Tot slot moet de weg richting hulpverlening duidelijk zijn voor slachtoffers.

Opmerkelijk, in het pact staat ook een pleidooi om het taalgebruik op verenigingen te kuisen. Er staat: ‘Zo hebben veel studentenorganisaties liederen die ze jaarlijks leren aan nieuwe leden. Regelmatig komt hierin seksistische taal voor. Door deze aan te passen of te schrappen draag je als organisatie bij aan het tegengaan van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Daarnaast zou je ook de taal in je interne beleid kunnen herzien.’

Het is code rood voor de sociale veiligheid van studenten. Het is niet uit te leggen dat zo veel studenten te maken krijgen met seksueel grensover­schrij­dend gedrag

Deelname is moedig
Bij de deelnemende partijen staan niet alleen studentenorganisaties, maar ook grote verenigingen als Virgiel (Delft) en Minerva (Leiden). Terwijl deze studentenverenigingen eerder ook in het nieuws waren vanwege misstanden. Regeringscommissaris Hamer noemt hun deelname ‘moedig'. ,,Zij nemen echt het voortouw om het anders te doen.” Hamer hoopt dat andere studentenverenigingen, zoals ASC (Amsterdam) en Vindicat (Groningen), zich eveneens aansluiten.

[ afbeelding ]

Voorzitter Daan Yesilkagit van Minerva vertelt: ,,We hebben intern al een slag gemaakt en bij dit pact geprobeerd de ervaringen van onze leden mee te nemen.” Zo is men zich binnen Minerva volgens de voorzitter steeds meer bewust van de rol van taalgebruik. ,,Er zijn al schunnige liedjes aangepast die niet meer van deze tijd waren. Dat is de kracht van een vereniging met jonge mensen en hun creatieve uitspattingen.” Volgens de vertrekkend voorzitter heeft het nieuwe bestuur zich ook gecommitteerd aan het pact. ,,Dat wil stappen zetten in de zichtbaarheid van vertrouwenspersonen binnen de vereniging, dat kunnen ook externe professionals zijn.”

Bestuurslid Jorgen Blom van het Interstedelijk Studenten Overleg, een van de schrijvende partijen, vindt het pact hoognodig. ,,Het is code rood voor de sociale veiligheid van studenten. Het is niet uit te leggen dat zoveel studenten te maken krijgen met seksueel grensoverschrijdend gedrag, juist in deze belangrijke periode voor je ontwikkeling. Het studentenpact is een stap in de goede richting om dit probleem echt aan te pakken.”

De Landelijke Studentenvakbond concludeert: ,,Dit studentenpact omvat concrete maatregelen die door studentenorganisaties kunnen worden genomen om deze procedures te versterken. Bovendien zetten we sterk in op preventie en op het bevorderen van een cultuuromslag naar een sociaal veilige omgeving voor alle studenten. Hoewel er nog veel werk aan de winkel is, vormt dit een belangrijke eerste stap.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)-geen-vent~a66bca4b/

Kan er a.u.b. gestopt worden met Amerikaanse stockfoto's bij Nederlandse onderwerpen?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210406551
Ik hoorde e.e.a. er over op de Radio... Die Mariette Hamer er ook weer bij betrokken als een vlieg op een stronthoop. :D (ja, dat is haar taak ook, daar niet van)

TL:DR Niet gewoon hommo-dingen doen en achteraf 'nohommo' zeggen, en al die wraakzuchtige geiten links laten liggen. :7

Nouja, dan maar een Google-Form klaar hebben staan, die je naar je soon-to-be sekspartner moet sturen. :')

'ja, ik heb m al ingevuld en verstuurd hoor!'
-Hij wordt slap! Ik heb nog geen reply gehad!
'ja jammer dan' :')
-Gloeiende gloeiende :(
'zal ik nog maar wat inschenken dan?' B:)B
-Bejaat... :{
<PING>
'haha, TE LAAT' ^p^

inb4 studentenverenigingen die een consent insluiten in hun lidmaatschapsvoorwaarden. 2 vliegen in 1 klap, en je houdt Mariette buiten de deur. ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210406663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 13:07 schreef schommelstoel het volgende:
Die TT is echt een opmerking die extreem rechtse mensen maken, bah.

Links zou nooit zo praten.
Wat is er mis met de TT?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_210406729
Die kutverenigingen gewoon verbieden, er is teveel mis.
Purr.
pi_210406815
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 14:20 schreef Purrito het volgende:
Vroeger heetten dat nog gewoon 'damesdisputen'. 11.gif
pi_210406820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het corporale verenigingscultuurtje is ziek
Nee man, mooie tijd. Veel gelachen, nog meer geneukt ^O^
pi_210406841
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat is er mis met de TT?
Is aangepast inmiddels. TT was iets met sperma emmers en lekker rond neuken.
pi_210407013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 13:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je hebt het artikel kennelijk nauwelijks gelezen.
Zeker wel. Maar ik reageer met name op de bekende verenigingen waar als jaren misstanden zijn zoals vrouwen spermaemmers noemen en vrouwen blijven zich daar aansluiten. Daar trek ik een conclusie uit.
pi_210407023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 14:28 schreef Deshain het volgende:

[..]
Dat heb ik ook maar zonder kneuzenvereniging.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 14:43:29 #24
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210407031
Ik snap de ophef rond de tt niet zo maar verder heel goed dat ze dit doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210407037
Niet gesandwichted willen worden door Diederik Jan en Roderick in de senaatskamer.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 augustus 2023 @ 15:11:27 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_210407326
Ik ben vaak in m'n billen geknepen door hitserige geile wijven. Ook buiten carnaval. Dat was in m'n Brad Pitt periodes.

donderdag 24 augustus 2023 @ 15:45:25 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210407748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 15:11 schreef tong80 het volgende:
Ik ben vaak in m'n billen geknepen door hitserige geile wijven. Ook buiten carnaval. Dat was in m'n Brad Pitt periodes.

Ben je ook wel eens in je pik gebeten door een hert?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 24 augustus 2023 @ 16:07:13 #28
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210407979
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 14:28 schreef Deshain het volgende:

[..]
pi_210407996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 14:20 schreef Purrito het volgende:
Het gaat helemaal niet specifiek om die paar verenigingen.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 16:12:03 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210408016
Wat een afschuwelijke stockfoto ‘s in de OP
The End Times are wild
pi_210408059
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 13:10 schreef Regilio_ het volgende:
Wat een lap tekst om aan te geven dat er niks mis is met de slet uithangen, mits met wederzijdse instemming.
quote:
één op de tien vrouwelijke studenten heeft zelfs een verkrachting meegemaakt.
Alleen Olof uit B&B vol liefde zou zeggen dat er niks mis mee is.
Go hard or go home
pi_210408130
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 16:07 schreef Rostrup het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
En de volgende ochtend was het 'ik wist het niet!'
pi_210408253
Zelfs de minst corporale vereniging van Delft wordt hard aangepakt. _O-

quote:
Studentenvereniging Wolbodo mocht niet deelnemen aan de onlangs gehouden OWee, de traditionele ontvangstweek in Delft voor nieuwe studenten, omdat ze tijdens een workshop modeltekenen een naaktmodel liet poseren. De TU Delft is niet te spreken over de cursus en tikte de vereniging in een brief op de vingers. Het bestuur moet zich verantwoorden in een gesprek.

Studentenvereniging Wolbodo, die zichzelf meer een ‘mensenvereniging’ noemt waar iedereen welkom is, was zich van geen kwaad bewust toen zij op 12 juni tijdens de Ladies Intro van de TU Delft een workshop modeltekenen organiseerde en ook daadwerkelijk een mannelijk naaktmodel liet poseren.

Daar denkt de TU Delft echter anders over. Wolbodo heeft hiermee een overtreding begaan en daar moet een sanctie tegenover staan. ‘Het organiseren van een workshop met een mannelijk naaktmodel die wij op uw sociëteit hebben waargenomen, ziet de TU Delft als zeer ongepast, onverantwoord en onveilig voor (minderjarige) deelnemers’, aldus het College van Bestuur in een brief aan de studentenvereniging.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 16:44:04 #34
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210408265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 16:12 schreef LXIV het volgende:
Wat een afschuwelijke stockfoto ‘s in de OP
Terugkerend fenomeen: Amerikaanse stockfoto's bij Nederlandse berichten. Idem Engelsetaaldiarree in Nederlandstalige teksten.
pi_210408363
‘Iedereen is er in ieder geval heel erg mee bezig’
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 24 augustus 2023 @ 18:17:15 #36
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210409159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 12:08 schreef tong80 het volgende:
Ook werd in toespraken gezegd dat vrouwen ‘sperma-emmers’ zijn.

vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210409428
Het gaat over grensoverschrijdend gedrag maar ze zijn weer niet in staat een grens aan te geven, en ze zijn zelfs niet in staat om gedrag van woorden te onderscheiden. En dus komt er maar een taalpolitie die de gedachten gaat zuiveren. Sociaal veilig is ook weer zo'n woordje wat niks betekent. "Verantwoord met elkaar omgaan", hoezo, aan wie heb je verantwoording moeten afleggen om met iemand om te mogen gaan dan?

Hou eens op met dat gelul in de ruimte. Gezwets is het, woordjes zonder betekenis achter elkaar uitspreken door mensen en organisaties die moedertje willen spelen. Maar ze kunnen helemaal niks, dus gaan ze maar taal aanpakken want ze "moeten toch iets doen".
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210416626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 16:42 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]

Wat is precies het probleem als iedereen daar vrijwillig aan meedoet? Heeft de TU Delft tegenwoordig een gereformeerd bestuur ofzo? :')
  FOK!fotograaf vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:31:20 #39
842 Zorro
Z
pi_210416703
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 16:42 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]

Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_210416725