SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://worldathletics.or(...)budapest23/timetable
Dit wordt uitgezonden op RTL!quote:
Turkije-Noorwegen is geen sport.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit wordt uitgezonden op RTL!
Had dit filmpje nog niet gezien.quote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:16 schreef Salina het volgende:
[..]
Had dit filmpje nog niet gezien.
Maar blijkbaar is - volgens Eurosport of wie hier het commentaar aan het verzorgen is - het naast de horde belanden geen reden tot diskwalificatie (want wel toegestaan), maar het niet bereiken van de (denkbeeldige) hoogte van die horde is dat wel.
De interpretatie van de jury/commissarissen gaat dan blijkbaar over dat laatste aspect (komt hij met het linkerbeen over de denkbeeldige lijn/hoogte van de horde). Als ik alles goed begrijp.
Weer wat geleerd. Als dit klopt allemaal. Ken de atletiekregels niet uit mijn hoofd.
Alleen komt hij niet over de denkbeeldige lijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:16 schreef Salina het volgende:
[..]
Had dit filmpje nog niet gezien.
Maar blijkbaar is - volgens Eurosport of wie hier het commentaar aan het verzorgen is - het naast de horde belanden geen reden tot diskwalificatie (want wel toegestaan), maar het niet bereiken van de (denkbeeldige) hoogte van die horde is dat wel.
De interpretatie van de jury/commissarissen gaat dan blijkbaar over dat laatste aspect (komt hij met het linkerbeen over de denkbeeldige lijn/hoogte van de horde). Als ik alles goed begrijp.
Weer wat geleerd. Als dit klopt allemaal. Ken de atletiekregels niet uit mijn hoofd.
Joepie snelwandelenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:02 schreef heywoodu het volgende:
Een goedemorgen, we zijn weer begonnen
Ga terug naar bed man.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:20 schreef franklop het volgende:
Hoe vet zou het zijn als je van dit onderdeel een gemengde estafette kan maken!
Niks dubieus aan. Dat mensen die het nooit kijken het er vreemd uit vinden zien is wel te begrijpen natuurlijk, je bent toch meer gewend dat mensen óf hard rennen óf rustig wandelen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:28 schreef TAmaru het volgende:
Snelwandelen
Blijft een vreemd en dubieus onderdeel
Nou, dubieus omdat er toch wel mensen bij zitten die overduidelijk aan het rennen zijn of beide voeten van de grond hebben. Zie bijv. de Fransman die nu achterin het groepje hangt. Hij maakt wel die snelwandelingbeweging met zijn heupen maar verder rent hij gewoon. Je krijgt toch de indruk dat de strategie is om zoveel mogelijk op het randje te "wandelen" tot je 2 waarschuwingen krijgt.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niks dubieus aan. Dat mensen die het nooit kijken het er vreemd uit vinden zien is wel te begrijpen natuurlijk, je bent toch meer gewend dat mensen óf hard rennen óf rustig wandelen.
Zoiets had ik gisteren bij polsstokhoogspringen ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:38 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf me altijd weer afvragen hoe iemand denkt dat ie op atletiek wil en dan op een dag opstaat en dan bloedserieus denkt: Weet je wat, ik ga snelwandelen, dat lijkt me nou echt leuk!
Maar waarom is het nou dubieus dat er sporters zijn die de regels overtreden, en dan gestraft worden wegens het overtreden van de regels? Dat gebeurt in letterlijk elke sport, maar waarom is exact dat in het snelwandelen dubieus, maar in sporten waar mensen bekender mee zijn niet?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, dubieus omdat er toch wel mensen bij zitten die overduidelijk aan het rennen zijn of beide voeten van de grond hebben. Zie bijv. de Fransman die nu achterin het groepje hangt. Hij maakt wel die snelwandelingbeweging met zijn heupen maar verder rent hij gewoon. Je krijgt toch de indruk dat de strategie is om zoveel mogelijk op het randje te "wandelen" tot je 2 waarschuwingen krijgt.
Het voelt dan toch een beetje als een jurysport, terwijl het een soort hardloopnummer is. Je krijgt dan toch het idee dat het niet de bedoeling is om echt volgens de regels te lopen, maar meer om je fouten te verhullen voor de jury. Overigens geldt dit ook voor een sport als voetbal hè. Daarom kijk ik ook weinig voetbal tegenwoordig, omdat ik niet van die mentaliteit van de spelers houd. Zelf kijk ik wel graag naar een sport als snooker, die over het algemeen heel fair is en waar spelers hun eigen fouten erkennen. Helaas speelt daar dan weer een klein gokprobleem. Het moderne wielrennen wordt ook mooi en sportief uitgevochten.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 07:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar waarom is het nou dubieus dat er sporters zijn die de regels overtreden, en dan gestraft worden wegens het overtreden van de regels? Dat gebeurt in letterlijk elke sport, maar waarom is exact dat in het snelwandelen dubieus, maar in sporten waar mensen bekender mee zijn niet?
Copy-pastediscussie natuurlijk, maar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |