abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210398749
:s)
pi_210398760
Oh, en dicht. En vergeten de titel te wijzigen, maar op zich nog steeds wel toepasbaar.

Mijn één na laatste post mét klikbare link;
Jonggehandicaptenkorting is ¤830 in 2023. Arbeidskorting is afhankelijk van hoogte van je inkomen: zie deze tabel.
Als je arbeidskorting hoger uitvalt dan de jonggehandicaptenkorting, dan denk ik dat je netto per maand het meeste overhoudt als je bij je baan de loonheffingskorting aanzet en niet de jonggehandicaptenkorting. Anders andersom.
Het is wel zo dat dat dan dus nu direct het meeste netto overhouden is - bij de aangifte wordt wat je teveel of te weinig hebt gekregen rechtgetrokken, dus uiteindelijk maakt het niks uit bij welk van de twee je m uitzet. Ofwel er komt nu netto minder binnen en je krijgt bij aangifte meer terug/moet minder bijbetalen, ofwel er komt nu netto meer binnen en je krijgt bij aangifte minder terug/moet meer bijbetalen. Dat bedoelt @Molo denk ik.

Ik heb zelf met 2 banen dat ik altijd moet bijbetalen ondanks maar bij 1 baan loonheffingskorting aan, dat komt omdat de percentages die ingehouden worden en de loonheffingskorting die verrekend wordt, worden berekend op basis van alleen het loon bij die ene werkgever. En dat is dus te weinig betalen en teveel heffingskorting, want ik heb ook nog dat loon van de andere werkgever. Maar ik weet niet goed hoe dat zit bij combi baan+Wajong, en tot welk bedrag aan totaal jaarloon dat echt substantieel uitmaakt.

Laatste post waarmee ik topic sloot:
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 20:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil niet op beide inkomens mijn loonheffing aanzetten, ik wil weten wat me netto per maand meer oplevert, arbeidskorting op mijn loon of jonggehandicaptenkorting op mijn uitkering.

Dat ik zowel de arbeidskorting als de jonggehandicaptenkorting terug kan krijgen bij de belastingaangifte begrijp ik.

Of kan mijn werkgever ook de jonggehandicaptenkorting laten toepassen op mijn loon? Dat kan ik ook nergens vinden, geloof ik.
Dat laatste kon ik dit over vinden:
Klik

Maar ik vind dat uwv en Belastingdienst het wel ingewikkeld beschrijven. Er staat nergens 'als je loon uit loondienst hebt en een Wajong uitkering dan...' en dan gewoon simpel uitgelegd hoe het zit met de kortingen waar dan recht op is en wat je wel of niet moet laten toepassen in welk type situaties.
pi_210398802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, en dicht. En vergeten de titel te wijzigen, maar op zich nog steeds wel toepasbaar.

Laatste post die ik net nog plaatste:
[..]
Dat laatste kon ik dit over vinden:
Klik

Maar ik vind dat uwv en Belastingdienst het wel ingewikkeld beschrijven. Er staat nergens 'als je loon uit loondienst hebt en een Wajong uitkering dan...' en dan gewoon simpel uitgelegd hoe het zit met de kortingen waar dan recht op is en wat je wel of niet moet laten toepassen in welk type situaties.
Ja, het UWV en de Belastingdienst maken het ingewikkeld en wijzen naar elkaar voor informatie.

Als ik dat lees staat daar ook dat zolang ik nog wel geld van het UWV krijg mijn werkgever het niet mag verrekenen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210398804
Oke fuck it, ik zoek wel een boekhouder. Hoofdpijn.
pi_210399226
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 20:38 schreef Lonaa het volgende:
Oke fuck it, ik zoek wel een boekhouder. Hoofdpijn.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar weet de BelastingTelefoon misschien het antwoord op je vraag?
Spoilers!
pi_210399420
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen maar weet de BelastingTelefoon misschien het antwoord op je vraag?
Alleen al van die vraag krijg ik hoofdpijn :D :')
pi_210399422
Ik heb 2x10 reps met 30kg gelegpresst en 1x10 met 40 *O*
Spoilers!
pi_210399429
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zou daar niet op durven rekenen.
@Lonaa, heb je al geprobeerd gewoon online de aangifte in te vullen met alle opties die je overweegt? Dat is altijd mijn go to. De enige die écht weet hoe de BD shit berekent is het aangifteprogramma.
Zo lang je niet verzendt, zit je er niet aan vast.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210399491
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Mijn laatste ex (en enige waarmee samengewoond etc) is mijn allerbeste bestie. Zou me niet anders kunnen of willen voorstellen :{w
Heb jij een relatie gehad met @DancingPhoebe , zij was toch je bestie?
pi_210399518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 21:18 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heb jij een relatie gehad met @:DancingPhoebe , zij was toch je bestie?
:N
DP is mijn online bestie. De ex mijn irl. Heel andere vormen van liefde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210399716
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 21:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
@:lonaa, heb je al geprobeerd gewoon online de aangifte in te vullen met alle opties die je overweegt? Dat is altijd mijn go to. De enige die écht weet hoe de BD shit berekent is het aangifteprogramma.
Oh dat is best slim. Dat ga ik proberen. Binnenkort.
pi_210399737
quote:

[..]
@:lonaa, heb je al geprobeerd gewoon online de aangifte in te vullen met alle opties die je overweegt? Dat is altijd mijn go to. De enige die écht weet hoe de BD shit berekent is het aangifteprogramma.
Dit kwam ook in mijn hoofd op, maar durfde het niet als advies te geven :D
pi_210400336
quote:

[..]
Dat is wel een goeie, de optie waarbij je minder terugkrijgt/meer moet bijbetalen zou dan de optie moeten zijn waarbij je maandelijks al meer hebt gekregen :).

Je zou overigens voor je loon uit loondienst met en zonder heffingskorting loonwijzer.nl kunnen gebruiken, die hebben een bruto/netto calculator. Dan kun je zien wat het verschil is in netto loon daarbij, maar volgens mij kan die calculator dat niet met een Wajong (wel aow, ww en wia zie ik staan).

Inmiddels ook wat dingen uitgezocht voor jou @Isabeau, het is niet het mooie heldere 'kies deze' overzicht dat ik je eigenlijk het liefst had willen sturen, maar dat is toch wat moeilijk te maken. Maar hopelijk wel wat meer info die je kan gebruiken om vergelijkingen te maken!!
  woensdag 23 augustus 2023 @ 21:54:19 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_210400389
Vlindertje, wat ben je toch ook gewoon een tof mens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210400484
@cabdaasje, veel plezier met de Doctor Who rewatch! Dat staat hier ook op de planning. Ik heb tot en met het eerste seizoen met Jodie Whittaker gezien, waarin de nieuwe producer voor mij de serie om zeep hielp. Daarna vond ik het gewoon niet belangrijk meer.
Spoilers!
pi_210400567
quote:
17s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 21:54 schreef Troel het volgende:
O+ lief!
Ik vind sommige dingen uitzoeken en begrijpen gewoon leuk, en als anderen daar dan iets aan hebben, vind ik t heel fijn als ik ze dan een beetje kan helpen :Y
Al ben ik nu wel enigszins gefrustreerd dat ik het antwoord op Lonaa's vraag niet zeker weet. Dat is dus ook zoiets wat ik leuk vind om uit te zoeken en te berekenen, maar als de diensten die erover gaan te stom zijn om goeie info online te zetten wordt het wel lastig :+
pi_210400570
@Candaasje dus.

Over Doctor Who gesproken, ik kijk nu een serie die geschreven is door Russell T Davies: Years and Years. Over een familie gedurende 15 jaar aan dystopische gebeurtenissen. Angstaanjagend realistisch en erg goed. Vaak is dystopische tv ver van mijn bed show maar dit totaal niet.
Spoilers!
pi_210400579
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
O+ lief!
Ik vind sommige dingen uitzoeken en begrijpen gewoon leuk, en als anderen daar dan iets aan hebben, vind ik t heel fijn als ik ze dan een beetje kan helpen :Y
Al ben ik nu wel enigszins gefrustreerd dat ik het antwoord op Lonaa's vraag niet zeker weet. Dat is dus ook zoiets wat ik leuk vind om uit te zoeken en te berekenen, maar als de diensten die erover gaan te stom zijn om goeie info online te zetten wordt het wel lastig :+
Herkenbaar wel. :')

Ik zoek ook graag dingen uit opzich maar geef gewoon info dan.
pi_210400633
Ik sluit me aan bij dat vlindertje tof is :Y
pi_210400678
Ik bedenk me nu overigens dat het mogelijk wel ietwat ingewikkeld is om de aangifte in te vullen @Lonaa, omdat je dan natuurlijk je ontvangen loon en ingehouden kortingen moet invullen over het hele jaar. Of heb je die gegevens wel? Dat t nu bij loondienst wel aan staat de kortingen en bij Wajong niet de jonggehandicaptenkorting? Dan zou t wel moeten kunnen (dat je met wat je hebt tot nu toe, omrekent naar op jaarbasis). En anders zou je via loonwijzer dus ook wel redelijk grof in elk geval voor loondienst aan of uit wel die berekening moeten kunnen maken op basis van de wel/geen loonheffingskorting salarisstrook uitkomsten die je dan naar jaar kunt omrekenen. Daar staat de verrekende arbeidskorting en heffingskorting ook op namelijk.
pi_210400731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 21:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat is wel een goeie, de optie waarbij je minder terugkrijgt/meer moet bijbetalen zou dan de optie moeten zijn waarbij je maandelijks al meer hebt gekregen :).

Je zou overigens voor je loon uit loondienst met en zonder heffingskorting loonwijzer.nl kunnen gebruiken, die hebben een bruto/netto calculator. Dan kun je zien wat het verschil is in netto loon daarbij, maar volgens mij kan die calculator dat niet met een Wajong (wel aow, ww en wia zie ik staan).

Inmiddels ook wat dingen uitgezocht voor jou @:Isabeau, het is niet het mooie heldere 'kies deze' overzicht dat ik je eigenlijk het liefst had willen sturen, maar dat is toch wat moeilijk te maken. Maar hopelijk wel wat meer info die je kan gebruiken om vergelijkingen te maken!!
_O_ ik wilde net naar bed gaan, ik ga het morgenavond op mijn gemak eens doorlezen :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210400830
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 22:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik bedenk me nu overigens dat het mogelijk wel ietwat ingewikkeld is om de aangifte in te vullen @:Lonaa, omdat je dan natuurlijk je ontvangen loon en ingehouden kortingen moet invullen over het hele jaar. Of heb je die gegevens wel? Dat t nu bij loondienst wel aan staat de kortingen en bij Wajong niet de jonggehandicaptenkorting? Dan zou t wel moeten kunnen (dat je met wat je hebt tot nu toe, omrekent naar op jaarbasis). En anders zou je via loonwijzer dus ook wel redelijk grof in elk geval voor loondienst aan of uit wel die berekening moeten kunnen maken op basis van de wel/geen loonheffingskorting salarisstrook uitkomsten die je dan naar jaar kunt omrekenen. Daar staat de verrekende arbeidskorting en heffingskorting ook op namelijk.
Ik heb mijn loonheffingskorting nog aanstaan op mijn uitkering op dit moment, omdat dat de grootste inkomstenbron zou zijn. Toen ging ik toch meer uren werken.

Ga er morgen wel weer even naar kijken. Nu eerst naar bed. Heb geloof ik ook hoofdpijn van vermoeidheid
pi_210400880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 22:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O_ ik wilde net naar bed gaan, ik ga het morgenavond op mijn gemak eens doorlezen :*
Slaap lekker!

@Lonaa, je zou ook uwv eens kunnen bellen. Die hebben dit heus wel eens vaker aan de hand gehad, wie weet hebben zij advies voor je :) en anders zou je ook gewoon het een maand kunnen proberen bij uitkering uit te zetten en bij loondienst aan en dan kijken hoe dat verschilt :+ je kunt in elk geval bij loondienst dat gewoon aan laten passen, is niet 1x kiezen en mag je nooit meer veranderen ofzo, neem aan bij uwv ook niet. Is alleen iets meer administratie voor werk/uwv/formuliertje invullen voor jou, maar dan weet je wel meteen hoe t zit haha. Maar het zou dus wel kunnen dat als je degene kiest die nu het meeste uitbetaalt, je bij de aangifte wat bij moet betalen.
Ook voor jou slaaplekker!
pi_210401364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 22:05 schreef Tele6 het volgende:
Ik sluit me aan bij dat vlindertje tof is :Y
:Y
pi_210401485
Wat zijn jullie lief O+

Ik had een fijne dag vandaag, mn ouders kwamen hierheen en we hebben heerlijk geluncht bij De Veldkeuken in Bunnik. Leuke plek, lekker eten, en gezellig met mn ouders.

Werk ging iets minder productief :+ maar dat is het voordeel van rustig kunnen opstarten. Morgenochtend PT en daarna wel echt even hard aan de slag.

Nog een kwartiertje en dan mag ik naar bed. Slaaplekker allen!
pi_210401538
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 22:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat zijn jullie lief O+

Ik had een fijne dag vandaag, mn ouders kwamen hierheen en we hebben heerlijk geluncht bij De Veldkeuken in Bunnik. Leuke plek, lekker eten, en gezellig met mn ouders.

Werk ging iets minder productief :+ maar dat is het voordeel van rustig kunnen opstarten. Morgenochtend PT en daarna wel echt even hard aan de slag.

Nog een kwartiertje en dan mag ik naar bed. Slaaplekker allen!
Ze hebben ook allemaal gelijk.

Slaap lekker straks
We have far more in common than that which devides us..
pi_210402629
Goedemorgen dotjes!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210402719
quote:
17s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 21:54 schreef Troel het volgende:
Amen, superattent :)

@vlindertje89 kom je ook zaterdag? O-)
pi_210402723
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 06:47 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen dotjes!
[ afbeelding ]
Ik vind het altijd leuk wakker worden met die foto's van jou O+
pi_210402759
Wakker.
pi_210402836
Ik ben uit bed. :O
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210402838
Tijd om op te staan en naar kantoor te gaaaaaann.
pi_210402842
Ik geloof dat mijn ouders vandaag naar een dierentuin wilden. Maar de plannen wijzigen elke dag, dus ik ben benieuwd.
pi_210402888
Ik moet naar de fysio en vanavond heb ik een borrel. Mogelijk benader ik een noeljou maar wil eerst even goed verhaal hebben over wat ik allemaal precies wil (weten). En ik ga de slaapkamer opruimen.
pi_210402983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 07:56 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet naar de fysio en vanavond heb ik een borrel. Mogelijk benader ik een noeljou maar wil eerst even goed verhaal hebben over wat ik allemaal precies wil (weten). En ik ga de slaapkamer opruimen.
Een wat?

Ik ga vandaag verder met mijn cursus en hoop dat ik iets van mijn onkruidplannen kan waarmaken voor de buien losbarsten.

Ik ga ook nog een rondje planten bestellen. Gisteren heb ik er al 101 besteld bij 2 Marktplaatsmensen.
Spoilers!
pi_210403080
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Een wat?

Ik ga vandaag verder met mijn cursus en hoop dat ik iets van mijn onkruidplannen kan waarmaken voor de buien losbarsten.

Ik ga ook nog een rondje planten bestellen. Gisteren heb ik er al 101 besteld bij 2 Marktplaatsmensen.
Ik weet niet wat daar gebeurde. Boekhouder.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 augustus 2023 @ 08:54:59 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210403269
Morning. Vanmiddag naar afscheidsborrel van collega die paar maanden geleden is vertrokken. In Zandvoort :P. Dus ben benieuwd hoe het dorp erbij ligt de day before.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210403426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 08:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210403435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 08:54 schreef borisz het volgende:
Morning. Vanmiddag naar afscheidsborrel van collega die paar maanden geleden is vertrokken. In Zandvoort :P. Dus ben benieuwd hoe het dorp erbij ligt de day before.
Goeie planning 😂
Lijkt mij wel gezellig in het centrum en langs de boulevard.
(En een regenvoorspelling voor zondag w/ )

Een noeljou w/ Weer een stapje.

Naar de Zoo. Vond ik altijd een leuk uitstapje totdat ik het zielig begon te vinden.

Straks naar de groenten juwelier voor een boel asperges. En een boel yoghurt.
Zou dat uitmaken of het 0,2% of 10% is?
Voor die speciale keer dacht ik 10% vol en romig te nemen. Dat blijf je toch proeven in labne?
Hemeltje…wat een beslissingen nog.
pi_210403458
Handig dat vlindertje van rekenen en uitzoeken houdt. _O_

Over die 10% yoghurt is weinig te rekenen. Meer een smaak kwestie, vermoed ik.
pi_210403491
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 08:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ah vandaar dat google het ook niet begreep.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 24 augustus 2023 @ 09:33:14 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210403660
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 09:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goeie planning 😂
Lijkt mij wel gezellig in het centrum en langs de boulevard.
(En een regenvoorspelling voor zondag w/ )

Een noeljou w/ Weer een stapje.

Naar de Zoo. Vond ik altijd een leuk uitstapje totdat ik het zielig begon te vinden.

Straks naar de groenten juwelier voor een boel asperges. En een boel yoghurt.
Zou dat uitmaken of het 0,2% of 10% is?
Voor die speciale keer dacht ik 10% vol en romig te nemen. Dat blijf je toch proeven in labne?
Hemeltje…wat een beslissingen nog.
10% smaakt echt veel beter, net als volle kwark, die smaakt ook zoveel beter dan magere. Had vroegah een bio-winkel om de hoek die had een gevaarlijke volle kwark, als die pot open ging, dan moest die gelijk leeg.
pi_210403870
Over Dr. Who: ik was nog aan het kijken, maar nu heeft amazon de latere seizoenen offline gehaald dus moet ik op vakantie naar de UK om via iplayer verder te kijken. Of zijn ze ergens anders nog wel te vinden?
pi_210403922
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 09:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
10% smaakt echt veel beter, net als volle kwark, die smaakt ook zoveel beter dan magere. Had vroegah een bio-winkel om de hoek die had een gevaarlijke volle kwark, als die pot open ging, dan moest die gelijk leeg.
Ja, dank je.

Terwijl ik het schreef werd het mij eigenlijk al duidelijk.
De vorige keer gebruikte ik inderdaad ook 10%.
Het maakt veel uit!
pi_210403947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 09:49 schreef Tuindier het volgende:
Over Dr. Who: ik was nog aan het kijken, maar nu heeft amazon de latere seizoenen offline gehaald dus moet ik op vakantie naar de UK om via iplayer verder te kijken. Of zijn ze ergens anders nog wel te vinden?
😂

Ik lees wel eens iets over VPN oid. Dan kun je alsnog kijken toch?
Of snap ik het begrip gewoon niet. B-)
pi_210404146
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 09:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
😂

Ik lees wel eens iets over VPN oid. Dan kun je alsnog kijken toch?
Of snap ik het begrip gewoon niet. B-)
Ik zoek een legale manier (en de bbc iplayer is behoorlijk goed ingericht tegen het gebruik van vpn).
  donderdag 24 augustus 2023 @ 10:17:14 #47
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_210404174
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 10:13 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik zoek een legale manier (en de bbc iplayer is behoorlijk goed ingericht tegen het gebruik van vpn).
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze in November op Disney+ beschikbaar kwamen. Of dat alle afleveringen zijn of alleen nieuwe weet ik niet.

https://collider.com/where-can-i-stream-doctor-who-disney-plus/
pi_210404261
Even mopperen over alle (ver)huis-opties die ik heb of mogelijk heb en allemaal best wel kuttig zijn om verschillende redenen. Het zijn allemaal...halve opties. Maar goed, soms is een halve optie beter dan geen optie.
pi_210404268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 10:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze in November op Disney+ beschikbaar kwamen. Of dat alle afleveringen zijn of alleen nieuwe weet ik niet.

https://collider.com/where-can-i-stream-doctor-who-disney-plus/
Oh :o . Toch weer een Disney abbo dus.
pi_210404432
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 10:26 schreef Lonaa het volgende:
Even mopperen over alle (ver)huis-opties die ik heb of mogelijk heb en allemaal best wel kuttig zijn om verschillende redenen. Het zijn allemaal...halve opties. Maar goed, soms is een halve optie beter dan geen optie.
Of een halve optie die tijdelijk is ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')