Ik zeg nergens dat andere vormen van tarieven niet relevant zijn. Alleen dat het niet voor iedereen even relevant is, en dat 95% van het topic er wel over gaat.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik noem het bij jou gejank Helga. Maar dat kan komen door je "Hans" gezeik. En je gezeik dat alle ander vormen van tarieven niet relevant zijn volgens jou. Nou dat is voor mij inderdaad niet relevant.
Tja, half jaar geleden was dat hij gas Helga. Niemand die klaagde. Niemand die verwaand deed. Ja er waren mensen opgelucht er niet meer van afhankelijk te zijn.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat andere vormen van tarieven niet relevant zijn. Alleen dat het niet voor iedereen even relevant is, en dat 95% van het topic er wel over gaat.
Even dimmen Hans.
Ja hoe kan dat?quote:Op woensdag 13 september 2023 15:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tja, half jaar geleden was dat hij gas Helga. Niemand die klaagde. Niemand die verwaand deed. Ja er waren mensen opgelucht er niet meer van afhankelijk te zijn.
Maar open je eigen topic zou ik zeggen, een over traditioneel verbruik. Zal ik daar mijn mond houden over de prijs van houtpellets. Is het weer opgelost.
En ontopic: de dynamische prijzen zijn ineens een stuk gunstiger.
Koeler, voorspelbaarder opwek patroon verwacht ik, de centrales stoken denk ik alquote:Op woensdag 13 september 2023 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hoe kan dat?Omdat het koeler is en waait?
![]()
Mja weet niet of een moderator dat toestaat, als er echt daadwerkelijk behoefte aan is soit. Dan maar over het hele salderingsgeneuzel heen proberen te lezen. Ook al is dat 95% van de posts
Ik weet niet eens waar al die afkortingen voor staan. Ik lees af en toe wel mee, maar het topic is inderdaad slechts informatief voor een selecte groep mensen.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit topic ging oorspronkelijk over welk energiecontract een goede keuze was. Inmiddels gaat het inderdaad 80% van de tijd over pv, tvt, tlv, ev, wp. Leuk hoor, maar waarom hebben we dan nog een topic over pv?
Ik heb notabene panelen en een ev en erger me eerlijk gezegd best wel aan het feit dat het hier nauwelijks over daadwerkelijke energiecontracten gaat.
quote:Op woensdag 13 september 2023 17:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat ik het irritant vind omdat ik op zoek ben naar een nieuw contract en dus naar informatie over marktontwikkelingen. Dat kon altijd goed in dit topic.
Nee tuurlijk niet. Alleen maar prima. Maar de vraag is dus of 2 topics niet praktischer zou zijn. Het gaat hier echt vrijwel alleen maar over zonnepanelen en de salderingsregeling. Gesprekken over dynamische tarieven zijn andersom ook weer niet zo interessant voor mensen met panelen.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Blijkbaar is die behoefte om hierover te posten er niet en is er wel behoefte te posten over pv en ev.
Dat is toch niet erg?
Ik heb pv sind mei, ik woon in mij huis sinds mei.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Alleen maar prima. Maar de vraag is dus of 2 topics niet praktischer zou zijn. Het gaat hier echt vrijwel alleen maar over zonnepanelen en de salderingsregeling. Gesprekken over dynamische tarieven zijn andersom ook weer niet zo interessant voor mensen met panelen.
Dynamische gas tarieven zijn heel boeiend voor mensen met panelen.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet. Alleen maar prima. Maar de vraag is dus of 2 topics niet praktischer zou zijn. Het gaat hier echt vrijwel alleen maar over zonnepanelen en de salderingsregeling. Gesprekken over dynamische tarieven zijn andersom ook weer niet zo interessant voor mensen met panelen.
Je kan toch twee topics maken een met en de andere zonder zonnepanelen? Is ook een stuk makkelijker als mensen een vraag hebben of prijzen willen vergelijken. Ook voor de reageerder is dat makkelijker want nu moeten ze eerst vragen of iemand panelen heeft als hij ergens een vraag over heeft. Natuurlijk hou je altijd iets van overloop, dat is ook geen ramp verder. Maar het gaat nu wel echt heel veel over salderen.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dynamische gas tarieven zijn heel boeiend voor mensen met panelen.
See what is happening?
je verhaal over salderen word oud. Salderen is gewoon offtopic. Verder zijn het bezit van zonnepanelen relevant voor tarieven. Net als het hebben van stadsverwarming dat kan zijn.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan toch twee topics maken een met en de andere zonder zonnepanelen? Is ook een stuk makkelijker als mensen een vraag hebben of prijzen willen vergelijken. Ook voor de reageerder is dat makkelijker want nu moeten ze eerst vragen of iemand panelen heeft als hij ergens een vraag over heeft. Natuurlijk hou je altijd iets van overloop, dat is ook geen ramp verder. Maar het gaat nu wel echt heel veel over salderen.
Hoezo zou dat niet kunnen? En ja, je kan ook een aparte aanbieder voor stroom of gas nemen. Dat kan in principe altijd. Alleen bij sommige aanbieders niet, of ze willen je andere contracten aanbieden die soms minder voordelig zijn dan wanneer je beiden afneemt.quote:Stroom kan contractueel toch niet dynamisch met zonnepanelen? Krijg je dan een aparte aanbieder voor stroom en gas?
Goeie vraag. Ik ga vanaf november ook variabel maar had hier nog niet over gedacht.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:09 schreef capricia het volgende:
Ik heb een vraagje over salderen bij een variabel contract.
In de zomermaanden hebben we meer terug geleverd dan verbruikt (we hebben de panelen ook nog maar kort).
Is er een gangbare methode tegen welke periode die extra geleverde kWh weggestreept wordt?
Nu lijkt het gewoon de voorliggende periode te zijn (met een lager kWh tarief dan de januari periode).
Pfff het niveau van die opmerkingen eronder is (deels) nog onder dat van Fok. Treurig zoals mensen vastzitten in hun denkpatroon.quote:Op vrijdag 22 september 2023 08:05 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.energievergel(...)ing-energiebelasting
Juist.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik ga vanaf november ook variabel maar had hier nog niet over gedacht.
Ik had begrepen dat salderen op jaartotaal gaat. Maar hoe dat dan variabel werkt weet ik niet.
Variabel of dynamisch?quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik ga vanaf november ook variabel maar had hier nog niet over gedacht.
Ik had begrepen dat salderen op jaartotaal gaat. Maar hoe dat dan variabel werkt weet ik niet.
Oh geen idee, die reacties heb ik helemaal niet naar gekeken, maar ik geloof je direct als je zegt dat dat van ontzettend treurig niveau is.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Pfff het niveau van die opmerkingen eronder is (deels) nog onder dat van Fok. Treurig zoals mensen vastzitten in hun denkpatroon.
Zo doet de Eneco dat nu.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:28 schreef Nizno het volgende:
Er zijn energiebedrijven die salderen per tariefperiode. Dan ben je de sjaak met elke 3 maand nieuwe tarieven. Want de zomer saldeert dan met het zomerverbruik op de jaarnota en dan krijg je terugleververgoeding (laag dus) over het restant.. terwijl je in de winter minder opwekt en meer verbruikt.
Officieel staat er op de nota's dat er op jaarbasis wordt gesaldeerd dus behoort het logischerwijze niet op die manier gedaan te worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |