SPOILER: Kun je stoppen met 1 product bij een leverancier en de andere er wel houden?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een linkje naar de WED waar dit specifiek als economisch delict genoemd is?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is ook geen probleem anders dan dat het jouw actie blijft. Ik teken(de) alleen maar aan hoe het zit en wat je daar van vindt of mee doet, is aan jou. Dat ik het aanhaal wil verder niet zeggen dat ik het een probleem en laat staan, de hele salderingsaanpak, juist vind. Wel goed dat je nu op de lijst staat om je meter te laten vervangen.
//--.//
De netbeheerder, zit verder (nog) niet op de stoel om te handhaven omdat het hoe daarvan moet nog worden ingevuld.
Dat een netbeheerder iets zegt, verandert niet voor jou dat het 1/1/23 moe(s)t en een paneelinstallatie niet zonder geschikte meter door een gebruiker in gebruik mag worden genomen. Die datum 1/1/25 is vooral dat dan het beslist moet omdat dan de salderingsregeling gaat worden afgebouwd. De overheid moet vanaf 2025 zicht hebben op de (fiscale geld)stromen (=> jouw levenancier doet een financiėle verrekening en de overheid kan dat weer via de netbeheerder weer automatisch kruischecken op/met andere waarnemingen).
Een economisch delict is een zg kaderwet waar van alles onder valt dat te zien is als opzettelijke overtreding in bv administraties - w.o. metingen - dat niet elders geldt als misdrijf. Dat iemand iets niet zou "weten", verandert niets aan een juridische opzet omdat de persoon zich had kunnen informeren.
Betrokken leveranciers doen dat het niet hun balletje is en ze zo in gemeenschap wegdraaien waarbij de consument de spil blijft die immers eventuele (aan)klachten gaat opvangen. Een beetje als een auto kunnen kopen en ermee rijden zonder rijbewijs of bewijs van verzekering, iets dat een autoverkoper of weet ik veel; een ANWB niet zal zien als (hun) probleem.
De dwangsom die nog ingesteld moet gaan worden geld niet als de netbeheerder zelf niet kan plaatsen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:01 schreef Leandra het volgende:
De netbeheerder is degene die de meter moet vervangen, beetje raar als diezelfde netbeheerder wil "handhaven" omdat iemand nog geen slimme meter heeft terwijl ze zelf niet aan hun wettelijke verplichting van maximaal 18 weken kunnen voldoen.
Als ze mensen kunnen vinden om voor dit "delict" te controleren en handhaven dan kunnen ze ook op tijd nieuwe aansluitingen realiseren en meters vervangen.
De lul op welke manier precies?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:20 schreef cherrycoke het volgende:
Wie is er in september allemaal de lul met de jaarafrekening van eneco?
Met betalenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De lul op welke manier precies?
Ik niet. Ik krijg alleen minder terug maar daar mijn contract net vernieuwd is zonder die boete vind ik het nog wel best.quote:
Nee, het is nergens expliciet zo genoemd... dat daarom ook een kaderwet wordt genoemd.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar de WED waar dit specifiek als economisch delict genoemd is?
Je weet dat dit niet is hoe de WED werkt? Enkel artikelen die met name genoemd zijn in de WED zijn economische delicten. Artikelen die niet genoemd zijn, zijn geen economisch delict.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, het is nergens expliciet zo genoemd... dat daarom ook een kaderwet wordt genoemd.
Verder --> https://wetten.overheid.nl/BWBR0002063/2023-07-01, pick your choice.
Wel staat het klimaatakkoord (zijnde wet) dat de terugdraaimeter per 1/1/23 icm zonnepanelen niet zijn toegestaan.
Verder zo je dat bedoelt, strikt formeel en juridisch, een aanklacht in aanzet zal worden geseponeerd omdat de onderliggende invulling van handhavende wetgeving nog niet gereed is. O.a. zal de elektriciteitswet en (overgangs wet) elektriciteitsproductiesector, daarvoor zal moeten worden aangepast.
Nogmaals, dit neemt niet weg dat er een wet is.
Wel niet zo leuk dat je zelf begon met vragen te stellen waarvan je ook weet hoe ze offtopic zal blijven worden beantwoord om vervolgens af te gaan zeiken.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:47 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je weet dat dit niet is hoe de WED werkt? Enkel artikelen die met name genoemd zijn in de WED zijn economische delicten. Artikelen die niet genoemd zijn, zijn geen economisch delict.
Ga de klepel eerst maar zoeken.
Maar zoals @:coolguy al zegt, dit is veel te ver offtopic en gaat nergens meer over de tarieven. Ik hou er dan ook mee op
Eneco wellicht?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Welke leverancier heeft momenteel de laagste gasprijs en doet nog niet mee aan het boete gebeuren voor zonnepanelen? Wil een jaar contract en heb nu vattenfall.
Bij gaslicht zie ik maar een beperkt aantal aanbieders.
Wij niet gelukkig!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:20 schreef cherrycoke het volgende:
Wie is er in september allemaal de lul met de jaarafrekening van eneco?
In juli had ik ook de jaarafrekening voor mijn laatste jaar bij Engie. Maar de lul was ik niet met meer dan 800 euro terugquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:50 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Wij niet gelukkig!
Wij waren al de lul in juli met de jaarrekening.
En wij daar maar de prijs voor betalen. Tijd voor een zonnepaneel boete oidquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In juli had ik ook de jaarafrekening voor mijn laatste jaar bij Engie. Maar de lul was ik niet met meer dan 800 euro terug
Op gaslicht zie ik United consumers en Eneco.quote:
Welke prijs per kuub?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op gaslicht zie ik United consumers en Eneco.
Maar gas is het goedkoopste bij mega. Aparte is wel dat als je geen teruglevering invult je ¤120 korting krijgt vul je wel teruglevering in dan ontvang je die niet.
Dus ook een soort boete voor paneel bezitters.
OK. Trek je er 552 euro vanaf. Krijg ik nog steeds geld terug. Toppie!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:54 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En wij daar maar de prijs voor betalen. Tijd voor een zonnepaneel boete oid
1,28.quote:
Heb ik een 6 weken geleden nog af kunnen sluiten voor 1,13 / kuubquote:
Mazzelaar, ik moest er duur aan voor 1.16/kuubquote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb ik een 6 weken geleden nog af kunnen sluiten voor 1,13 / kuub
Zou ook 1,16 kunnen zijn, weet het al niet meerquote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:18 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Mazzelaar, ik moest er duur aan voor 1.16/kuub
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |