Ik heb al wat dingen genoteerd die ik de kids de afgelopen tijd heb horen zeggen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:10 schreef exode het volgende:
Wel een goede reminder om alvast rond te kijken voor cadeaus met allerlei aanbiedingen.
Wat een bizarre situatie Vickyquote:Op maandag 28 augustus 2023 20:18 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whahahahah
Ik heb een vermoeden, maar uitbuiting.. hoe dan?!?!
Normaal is het onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Bij FB is het schuldig totdat het tegendeel is bewezen, maar je mag niet in verweer want dat wordt meteen weggewuifd
Jazeker, erg lieve, gezellig en humorvolle familie. Ben erg blij ermee!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:25 schreef trui het volgende:
Ik kan er ook beter niet aan beginnen (aan de kruidnootjes), want ik ben ook zo'n doorsnaaier. Ik ga in elk geval m 'n best doen ze pas te kopen als de sint in 't land is.
En leuk, Troel, is 't een gezellige familie?
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 01:08 schreef trui het volgende:
[..]
Dit valt w.m.b. ook wel onder sociale media hoor. Nog veel publieker toegankelijk bovendien dan FB of instagram, daar kun je zelf nog enigszins bepalen wie jouw berichten mogen zien.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 03:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Begrijp me goed hoor, mijn kruidnoten hoeven ook niet te knetteren, maar de stap van chocola naar truffel is ook weer niet zo heel gek natuurlijk.
Oké, wist ik niet. Dacht de truffel truffelquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 06:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Truffel kruidnoten bestaan al eeuwen. Het is de cacao truffel he.
Er is wel een groot verschil in smaak tussen de verschillende merken heb ik het gevoel. Mijn voorkeur gaat toch echt wel uit naar Bolletje, die van de AH eigen merk waren wat tam.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:09 schreef Phaidra het volgende:
Afgelopen jaar heb ik hooguit 2 handjes kruidnoten op. Ik vond ze niet meer zo lekker als voorgaande jaren. Ik pak wel gewoon een goede reep chocola ter compensatie
.
Ik vind de paaseitjes van de Jumbo altijd lekker. Maar die zijn dus de dinsdag na pasen direct verdwenen uit de winkel!! Zeer irritant, ik hoopte ook op hoge kortingen, zodat ik een ruime voorraad aan kon leggen voor de rest van het jaar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:16 schreef FlyingFish het volgende:
Die bastogne milka kruidnoten zijn het lekkerst idd!
Wij eten vooral na Sinterklaas kruidnoten. Lang leve de 50% korting!
Dan heb je een jumbo met een voedselbankdeal waarschijnlijk. Bij de AH hier is het het sinterklaasspul ook direct vervangen door kerst, maar bij de jumbo ligt het wel met korting!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind de paaseitjes van de Jumbo altijd lekker. Maar die zijn dus de dinsdag na pasen direct verdwenen uit de winkel!! Zeer irritant, ik hoopte ook op hoge kortingen, zodat ik een ruime voorraad aan kon leggen voor de rest van het jaar.
Ah dat zou kunnen! Nou ja dat is een veel betere bestemming dan mijn maag, laten we wel wezenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:27 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan heb je een jumbo met een voedselbankdeal waarschijnlijk. Bij de AH hier is het het sinterklaasspul ook direct vervangen door kerst, maar bij de jumbo ligt het wel met korting!
You go SQ!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:31 schreef SQ het volgende:
Ik doe met exode mee, geen kruidnootjes dit jaar.
Ik vreet ze altijd vooral omdat ze er zijn, niet omdat ik ze nou zo extreem lekker vind, en daarbij tors ik momenteel 25 kilo overtollig vet mee, dus het kan ook best een tandje minder
Goed bezig! Wat was je sleutel tot succes?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:26 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik doe ook mee met de killer bodies. Ik ben eindelijk mijn corona kilo's kwijt en heb voor het eerst in 4 jaar een gezond gewicht. En dat wil ik graag ff houden.
Plus in mijn hoofd is het gewoon nog volop zomer. Ik heb geen zin in donkere dagen, kou en regen
Mij een hele zomer slecht in mijn vel voelen. En dat beu zijn dus besloten dat dit de laatste zomer was. Ik ben het voorbije jaar eerst langzaam afgevallen (6 kg in 10 maanden ofzo) maar nu lijkt de knop echt om en heb ik een plan om tegen volgende zomer weer op of rond mijn oude gewicht te zitten. Dat is nog 11kg te gaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Goed bezig! Wat was je sleutel tot succes?
Hier mag het overal over gaan hequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:59 schreef Morgane89 het volgende:
Succes! Jullie zijn van harte welkom in Topicreeks: Dieetclub.
Nee dank jequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:59 schreef Morgane89 het volgende:
Ik las net even terug naar het topic waarin ik mijn regeltje eindelijk doorgaf. Dat was een paar maanden na mijn operatie. Heb heel lang een groepje vriendinnen aan dat topic overgehouden, maar de haat en nijd die er zat. Nee dank jequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:35 schreef Morgane89 het volgende:
Ik lees daar eigenlijk ook vooral mee om ideeën op te doenEn ik ken de hele achtergrond/het gedoe met SLANK (gelukkig) niet.
Aww, dat zou nooit de bedoeling moeten zijnquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik las net even terug naar het topic waarin ik mijn regeltje eindelijk doorgaf. Dat was een paar maanden na mijn operatie. Heb heel lang een groepje vriendinnen aan dat topic overgehouden, maar de haat en nijd die er zat. Nee dank je
Ik dacht dat ik die aan het lezen wasquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:59 schreef Morgane89 het volgende:
Ik ben anderhalve kilo afgevallen vandaagquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik die aan het lezen was
Ga je dan ook fit20en en je grafiekjes delen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:14 schreef SQ het volgende:
Maar ik heb dus wel een excel aangemaakt nadat gisteren zo'n beetje iedereen in mijn familie-app zijn maandagochtendgewicht deelde
Let's make it a competitionik ben daar heel gevoelig voor namelijk
Nee hoor, ik blijf gewoon lekker naar mijn stinkende paupersportschool gaan en IF doenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ga je dan ook fit20en en je grafiekjes delen?
Ah toe?
Oh ik doe het met Mrs V bij een leuke. Dat maakt het (voor mij) echt leuk. Stuk leuker dan een halve dag in een sportschool sowieso.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:25 schreef SQ het volgende:
(Ik heb dat concept - onder de naam fitboutiqs - al eens 3 maanden gedaan en ja, het werkt wel, maar ik vond het zó saai en duur dat ik ben gestopt)
Nog geen problemen gehad hier. Op een vijftal bestellingen, twee kinderen. Wat doen ze mis?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:14 schreef Bami het volgende:
Ik wil 3 a 4 kilo kwijt, maar nog niet graag genoeg om te stoppen met snoepen.![]()
Ben ik trouwens de enige die consequent (2 bestellingen, 2x niet goed) verkeerd geprinte stickers krijgt van goedgemerkt? Wel een goedkope manier om veel stickers te krijgen als ze elke bestelling over moeten doen haha.
Ik IF ook weer en zit er weer helemaal in.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor, ik blijf gewoon lekker naar mijn stinkende paupersportschool gaan en IF doen
Er is een behoorlijke correlatie tussen OUD-users en de Dieetclubbers jaquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 16:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik die aan het lezen was
Ik sport maximaal een uur, dan ben ik er ook wel klaar mee. Gutsend van het zweet, stinkend, overal pijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:32 schreef SQ het volgende:
Ik sta ook geen halve dag in een sportschool hoor. Maar, ja, als ik naar de sportschool ga wil ik wel graag zwetendat geef ik toe.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:35 schreef BE het volgende:
[..]
Ik IF ook weer en zit er weer helemaal in.
Dat alles onder de motiverende stimulans van een Amerikaanse IF groep op facebook. Sommige echt fijne motiverende berichten en de rest van de tijd heerlijke krabben-aan-een-korstje-ergernis aan de ontzettende domheid van sommige mensen.
'I ate a hambuger last night, and now I gained 2lbs! Help! What am I doing wrong!?!'
Ik kan het dan niet laten te vragen hoe zwaar de hamburger was want dat die vast geen kilo woog en ze dus ook niet een kilo vet aangekomen zou moeten kunnen zijn.
Ooh ik ga altijd bijna 2 uurquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:48 schreef exode het volgende:
[..]
Ik sport maximaal een uur, dan ben ik er ook wel klaar mee. Gutsend van het zweet, stinkend, overal pijn.
Super aantrekkelijk.
3 kwartier cardio? Dat zou ik dus geen maanden volhouden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ooh ik ga altijd bijna 2 uur![]()
3 kwartier cardio en zo'n drie kwartier spieren zeg maar. Maar goed, k heb nog niet echt een structuur dus eerst maar eens volhouden
Ik bestel ze met voor- en achternaam erop waarbij voornaam groter gedrukt moet worden dan achternaam. De eerste bestelling waren ze allebei groot, bij deze bestelling zijn ze allebei klein.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:32 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Nog geen problemen gehad hier. Op een vijftal bestellingen, twee kinderen. Wat doen ze mis?
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er is een behoorlijke correlatie tussen OUD-users en de Dieetclubbers ja(ik lurk
)
Netflix aan en gaanquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:24 schreef exode het volgende:
[..]
3 kwartier cardio? Dat zou ik dus geen maanden volhouden.
De hoepel kopen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:29 schreef amaranta het volgende:
Wel heb ik een hoepel gekocht. Dat vind ik al genoeg inspanning.
Ja, dat heb ik nu gedaan. Een hoepel gekocht.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:34 schreef Hupje het volgende:
[..]
De hoepel kopen?![]()
Tja. Ik zou meer aan sport moeten/willen doen. Maar daar is mijn leven nu niet naar. En dus zou ik minder moeten eten. Maar dat gaat ook niet vanzelf. Dus.
Dat dus. Ik heb gewoon nul,nul motivatie om maar iets te doen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Och ja, sporten.... net als amaranta doe ik niks (zelfs geen hoepel gekocht).
Het liefst zou ik wel een kilo 5-6 kwijt willen, maar er iets voor doen om dat te bereikenDaar heb ik geen zin in.
Ooit heb ik wel een keer de halve marathon gelopen (15 jaar geleden). Soms denk ik een dergelijke uitdaging wel weer eens te willen, maar pffff, word al moe als ik eraan denk dat ik dan echt moet gaan trainen.
Als ik al weer zou gaan sporten, dan moet het iets zijn, waarbij ik flexibel zelf de tijd kan bepalen, dus dan wordt het al snel weer hardlopen. Maar mijn conditie is echt -/-10, dus om dan echt weer te beginnen is niet aanlokkelijk.
#teamlieverluidanmoe![]()
Kruidnoten met smaakjeDoe mij maar gewoon normale kruidnoten, maar vorig jaar vond ik ze niet super lekker, dus dan liever een goede reep chocolade met noten
Plus dat niemand dan vraagt "Mamaaaaa, wat heb je daar???" als je stiekem chocola probeert te pakken in de keuken en het papiertje ritselt, dus off limitsquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:52 schreef Donna het volgende:
Ik ben nu 10 kilo kwijt. De batterij van de weegschaal is leeg, maar ik denk dat het ook nog wel ietsje meer geworden is.
Met de relatiebreuk en de verhuizen en nu ongesteld gunde ik mezelf even wat taart en choco, maar wil nu toch wel wat meer m'n best gaan doen.
Heb nu meer tijd om te wandelen als de meiden bij m'n ex zijn, maar ook een supermarkt om de hoek. Meh!
Nou. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb 2 kinderen gemaakt waarbij ik het gewoon voor hun neus op kan eten zonder drama.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Plus dat niemand dan vraagt "Mamaaaaa, wat heb je daar???" als je stiekem chocola probeert te pakken in de keuken en het papiertje ritselt, dus off limits![]()
Wacht maar...quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb 2 kinderen gemaakt waarbij ik het gewoon voor hun neus op kan eten zonder drama.
Ja, wacht maar tot ze 19 zijn. En bij elk snoepje of koekje vragen of je niet op je lijn was aan het lettenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 21:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb 2 kinderen gemaakt waarbij ik het gewoon voor hun neus op kan eten zonder drama.
Hmm, dan heb ik liever dat ze nu zeuren haha.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, wacht maar tot ze 19 zijn. En bij elk snoepje of koekje vragen of je niet op je lijn was aan het letten
Mijn les is vanavond en ik ben ook vijf weken niet geweest, dus ik heb er wel zin in, maar pfff. Ik ben niet per se een mooi-weer-wandelaar, maar zoveel regen als is voorspeld is toch ook niet fijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:04 schreef BE het volgende:
Ij wilde vandaag eindelijk weer eens gaan lopen, zeikt het van de regen.
Ik vond vroeger hardlopen in de regen heerlijk, maar powerwalken is toch anders. Maar goed, ik ga toch maar gewoon, desnoods maar een klein rondje ofzo.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn les is vanavond en ik ben ook vijf weken niet geweest, dus ik heb er wel zin in, maar pfff. Ik ben niet per se een mooi-weer-wandelaar, maar zoveel regen als is voorspeld is toch ook niet fijn.
Hier is het al droog!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:04 schreef BE het volgende:
Ij wilde vandaag eindelijk weer eens gaan lopen, zeikt het van de regen.
Vind ik knap van je.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ik vond vroeger hardlopen in de regen heerlijk, maar powerwalken is toch anders. Maar goed, ik ga toch maar gewoon, desnoods maar een klein rondje ofzo.
Dat ouder worden is echt maar matig. Je doet er alleen weinig aan, dus probeer ik ook maar om het zo gezond mogelijk te doen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:15 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hier is het al droog!
Ik doe ook weer iedere dag mijn best om het stappendoel te halen. Sportschool en vooral cardio is voor mij gewoon een no-go. Ik vind dat vreselijk. Maar thuis zeker wel met gewichtjes bezig. Voor ons ouder wordende moekes van groot belang die spiermasse te behouden
Zonder dollen, dat ouder worden gaat snel. Moet echt harder werken nu voor conditie. En die tien kilo die ik er nog af wil... gaat eindelijk volgens planning. Rond maart zou ik er moeten zijn.
Klopt, is het ook. Ik merk alleen wel dat het soms ook lastig te zien is wat wel en niet vrijwillig is. Oudste doet bijvoorbeeld businessschool. Dat is een bepaalde, niet verplichte, richting. Daar betaal je extra voor. Dat is geen vrijwillige bijdrage. (Edit: ow, volgens deze website blijkbaar dus wel!)quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:14 schreef trui het volgende:
interessant, miss_sly! ben benieuwd of je mee kunt doen en wat het voor je doet.
Het ging hier toch laatst over de ouderbijdragen voor school? Ik kwam net toevallig dit stuk tegen. Het zou dus wel degelijk een vrijwillige bijdrage moeten zijn.
Het is fijn dat je als ouder niet per se hier voor hoeft te betalen of dus geen laptop aan hoeft te schaffen, maar ik denk dat je als ouder liever ergens anders op bezuinigd dan hier op, want je kind is er de dupe van. Dus je kunt gewoon zeggen 'het kind heeft geen laptop, succes school', maar het is wel kut voor het kind.quote:Laptop of tablet verplicht? De school betaalt
Scholen kunnen ervoor kiezen om de boeken (gedeeltelijk) via licenties digitaal beschikbaar te stellen. Je kind krijgt dan geen papieren boeken meer. Zonder tablet, laptop of pc kan je kind het onderwijs niet volgen. In dat geval moet de school ervoor zorgen dat je kind een laptop, tablet of computer tot diens beschikking heeft. Daarbij maakt het dan niet uit of de school een specifiek type voorschrijft of niet. De school mag een vrijwillige bijdrage vragen, maar in deze situatie mag de school ouders niet verplichten te betalen. Ook wanneer de school kiest voor een aparte klas binnen de school waar de lessen via de iPad of een ander digitaal leermiddel worden gegeven. Als een school een iPadklas aanbiedt, moet school ervoor zorgen dat iedere leerling daaraan kan deelnemen. Je kind mag ook zonder betaling dus gewoon meedoen.
Interessant. Ben wel benieuwd hoe je daar zo bij komt ook eigenlijk?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ouder worden is echt maar matig. Je doet er alleen weinig aan, dus probeer ik ook maar om het zo gezond mogelijk te doen.
Ik heb me opgegeven om mee te doen met een onderzoek naar gebruik van bio-identieke hormonen in/na de menopauze op botontkalking en bloedsuiker. Vorige week heb ik een intake gehad en is er bloed afgenomen en dat wordt dan op allerlei dingen onderzocht om te kijken of ik mee kan doen. Vandaag krijg ik als het goed is een (no) go en te horen hier het met me gesteld is. Ben er we benieuwd naar.
Fijn dat je zo je plek hebt gevonden!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:35 schreef exode het volgende:
Nou zit ik ook wel bij een leuke, kleine sportschool. 2 minuten fietsen maar. Er loopt echt van alles rond, van 70+ ouwehoerend met koffie op een fietsje tot Jersey Shore types. Het is er gezellig, iedereen groet elkaar en ik heb nog nooit moeten wachten omdat er een apparaat bezet was.
Verloofde sport er ook, die houdt echt totaal niet van sporten en al helemaal niet in een sportschool. Maar ze begint het leuk te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |