Dank je voor de update en het navragen. Mijn irritatie zit er vooral in dat Collin er een handje van heeft om bij voorkeur informeel te informeren (bij navraag) maar niet zoals het hoort dit gewoon actief te communiceren naar alle investeerders.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 10:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Na vragen heb ik twee weken geleden nog een update gehad maar helaas was er nog weinig concreet te melden.
[..]
Het onderpand staat overigens inderdaad al langere tijd niet meer in de verkoop. Ook heb ik er weinig vertrouwen in dat deze ondernemer het pand daadwerkelijk door onderhandse verkoop zal gaan verkopen. Vermoedelijk is ook dit weer een manier om de boel op de langebaan te schuiven. Daarin is hij namelijk kampioen. Zelf ben ik een paar weken geleden nog langs het adres gereden. De verhuurde woning lijkt nog steeds bewoond en verder ziet het perceel er een beetje troosteloos uit met o.a. veel onkruid tussen de bestrating van het buitengedeelte.
Geldt niet alleen voor Collin...quote:Op donderdag 24 augustus 2023 12:44 schreef bonenstaak het volgende:
Op basis van de laatste reacties hier maar even besloten om over alle default projecten bij Collin waar ik inzit en naar mijn mening geen actie wordt ondernomen te mailen met wat kritische vragen. Als we dit allemaal doen worden ze wellicht wakker...
Gedeeltelijk wel mee eens maar de betere projecten kunnen, ook bij wat hogere bedragen, toch nog snel gaan. Neem het project van het Lunchcafé waarbij jij het linkje hebt kunnen regelen. 425k en in 45 minuten vol.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:44 schreef Jaco078 het volgende:
Heel even over de linkjes, hoe het ook al weer begon :-). Linkjes zijn natuurlijk altijd fijn, maar met name interessant voor projecten die zeer snel vol dreigen te komen.
Recent voorbeeld:
van Jong Amelta,
4PM Real Estate waren ook linkjes, maar die staan al dagen open.
M.a.w. of er nu een linkje komt of niet, grote kans dat je tijd hebt om te storten.
Dat enerzijds.
Anderzijds: als er een paar mensen heel groot ingaan, kan hij snel volzitten...
Laatste 2 openstaande projecten van Collin zijn voor morgen. Hier ga ik om 11.00 en 14.00 ouderwets de wekker voor zetten.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel mee eens maar de betere projecten kunnen, ook bij wat hogere bedragen, toch nog snel gaan. Neem het project van het Lunchcafé waarbij jij het linkje hebt kunnen regelen. 425k en in 45 minuten vol.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Het heeft wat langer geduurd dan de bedoeling was, maar toch mooi een KoM project uit mijn eerste cf-jaren afgerondWas voor mij ook een van mijn eerste cf projecten, en tevens mijn laatste nog lopende project bij KoMSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel nog een rare finale hick-up van het KoM systeem: ik kreeg vandaag een mailtje dat de financiering is overgemaakt naar de ondernemer, en dat de eerste uitbetaling plaats zal vinden op 06-04-2016!![]()
Banken willen vaak niet meewerken aan verlaging van de hypotheek. Lastige bureaucraten laten we maar zeggenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:05 schreef Jaco078 het volgende:
Nu staat de Boer open op Collin. Ik snap niet waarom er niet voor gekozen wordt door Collin om notarieel de inschrijving van ASR te verlagen naar het huidige schuldbedrag bij ASR en vervolgens een 2e hypotheek te verstrekken t.b.v. de stichting Zekerheden
óf dat er een pos-neg wordt afgegeven.
Van beide is geen sprake. Dit wel even naar Collin gemaild.
Vooral Cygnus kan, ondanks de lage rente, wel eens snel gaan. Is maar een lening van 100k en de zekerheden zijn erg sterk. Ik neem hem wat hoger mee. v.d. Dong probeer ik basis mee te nemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Laatste 2 openstaande projecten van Collin zijn voor morgen. Hier ga ik om 11.00 en 14.00 ouderwets de wekker voor zetten.
Ik heb nauwelijks defaults verder, heb weinig projecten bij kom,hcf en gve. En weinig defaults bij sig en matching capital gelukkigquote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:39 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Geldt niet alleen voor Collin...
Bedankt voor de samenvatting. Zelf had ik er geen zin in om er nog tijd in te steken.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:53 schreef quepos het volgende:
Zit net dat Webinar van Max te kijken. Daar word je niet veel wijzer van.
Je krijgt in september per project van Corbelo, een voorstel waar je op kunt stemmen. Alle kosten die al gemaakt zijn, van o.a. receivers worden van de toekomstige verkoop of veiling afgetrokken.
Dus reken je vooral niet te rijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb deels meegekeken. Belangrijk is nog dat de totale uitstaande som ca ¤ 5 mio is en de waardering 2,7 GBP. Daar moeten nog alle kosten van af. Overweeg MAX aansprakelijk te stellen want ze hebben grote steken laten vallenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:53 schreef quepos het volgende:
Zit net dat Webinar van Max te kijken. Daar word je niet veel wijzer van.
Je krijgt in september per project van Corbelo, een voorstel waar je op kunt stemmen. Alle kosten die al gemaakt zijn, van o.a. receivers worden van de toekomstige verkoop of veiling afgetrokken.
Dus reken je vooral niet te rijk.
Denk dat je daar niet veel mee bereikt en weinig kans van slagen heeft. Bij die brit valt denk ik eerder wat te halen en is waarschijnlijk wel sprake van laakbaar handelen in de zin van de wet en/of de leningovereenkomst.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:37 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik heb deels meegekeken. Belangrijk is nog dat de totale uitstaande som ca ¤ 5 mio is en de waardering 2,7 GBP. Daar moeten nog alle kosten van af. Overweeg MAX aansprakelijk te stellen want ze hebben grote steken laten vallen
Inderdaad vreemd dat er gewoon bijgeleend kan worden obv de 1e hypotheek inschrijving.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:05 schreef Jaco078 het volgende:
Nu staat de Boer open op Collin. Ik snap niet waarom er niet voor gekozen wordt door Collin om notarieel de inschrijving van ASR te verlagen naar het huidige schuldbedrag bij ASR en vervolgens een 2e hypotheek te verstrekken t.b.v. de stichting Zekerheden
óf dat er een pos-neg wordt afgegeven.
Van beide is geen sprake. Dit wel even naar Collin gemaild.
Staat open, was voor livegang al 50% ingelegdquote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Bedrijfsmatig vastgoed
A.M. van der Dong
¤ 600.000 | 7,5% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/a-m-van-der-dong/
1e hypotheek, 32% ltv
Ja, ik zag het.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Staat open, was voor livegang al 50% ingelegd
Kan eindelijk om 11:00 er zelf eens achter zitten. Zit er nu ook in.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Staat open, was voor livegang al 50% ingelegd
Ook meegepakt, loopt snel vol inderdaad.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:05 schreef Essebes het volgende:
[..]
Kan eindelijk om 11:00 er zelf eens achter zitten. Zit er nu ook in.
11:06 90% vol
Vol in 11 minutenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:05 schreef Essebes het volgende:
[..]
Kan eindelijk om 11:00 er zelf eens achter zitten. Zit er nu ook in.
11:06 90% vol
Dus echt een nadeel ook bij wat grotere leningen als er geen linkje vooraf is. Gelukkig was ik nog net op tijd.quote:
Er was wel een linkje, maar niet bij het forum.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dus echt een nadeel ook bij wat grotere leningen als er geen linkje vooraf is. Gelukkig was ik nog net op tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |