Lijkt mij een volkomen correcte vaststelling in die column.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:22 schreef Slayage het volgende:
Column akkerman over het geflirt van yeşil göz met Wilders https://www.trouw.nl/opin(...)errechten~bf945757f/
Betaalmuur.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:22 schreef Slayage het volgende:
Column akkerman over het geflirt van yeşil göz met Wilders https://www.trouw.nl/opin(...)errechten~bf945757f/
Hij postte een link en dat is prima, jammer dat het niet voor iedereen toegangelijk is maar we mogen nu eenmaal dit soort artikelen niet integraal posten hier vanwege copyrights.quote:
En de titel geeft de strekking van de column al heel aardig weer.quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij postte een link en dat is prima, jammer dat het niet voor iedereen toegangelijk is maar we mogen nu eenmaal dit soort artikelen niet integraal posten hier vanwege copyrights.
quote:Pieter Omtzigt loopt Hofvijver in om te bewijzen dat hij niet de nieuwe Messias is
22 augustus 2023 door Maarten Hopman en Maartje Huvenaars
Heel Nederland kijkt reikhalzend uit naar de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Een van de gedoodverfde kandidaten voor het minister-presidentschap is Pieter Omtzigt. De ‘nieuwe Messias’, zoals hij in de Haagse wandelgangen en in de pers al wordt genoemd, zit zelf absoluut niet te wachten op een plek in het Torentje. Hij is bang dat zijn nieuwe partij te snel zal groeien en doet er daarom alles aan om te bewijzen dat hij niet de nieuwe Messias is.
In zijn meest recente campagnefilmpje is te zien hoe Omtzigt brood en vis uitdeelt totdat het op is, maar er gaat inmiddels ook een filmpje rond waarin hij de Hofvijver in loopt. “Zoals ik al zei, ik ben de Messias NIET”, schreeuwt hij in de camera terwijl omstanders hem uit het water helpen.
Ondanks het feit dat Omtzigt er in de peilingen goed voor staat, noemt hij het niet verantwoord om als nieuwe partij meer dan 40 zetels te krijgen. “Ook al zou ik de Messias zijn, dan weet je nog niet wat voor apostelen of partijgenoten je achter je aan krijgt”, zegt hij terwijl hij een glas wijn in een glas water verandert. “Ja, dit kan ik dan toevallig wel, maar dat bewijst nog steeds niets!”
Ook over toekomstige samenwerkingen laat de kersverse fractievoorzitter van Nieuw Sociaal Contract zich niet uit. “Mijn deur staat open voor iedereen, maar ik heb Caroline al horen kraaien, dus ik ben bang dat die partij me nog driemaal zal verloochenen.”
Omtzigt begint erg moe te worden van alle reacties. “Als jullie me nog steeds niet geloven zal ik er binnenkort een einde aan maken, zullen wij eens kijken wie er na drie dagen niet meer opstaat uit de dood.”
Link
Net alsof de minister dit nog niet door had en het beleid ongewijzigd blijft. Net als bij die alarmkreten over de armoede volgend jaar: waarom doen zoveel mensen alsof we geen miljoenennota hebben elk jaar in september?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:44 schreef ipa84 het volgende:
Pieter is weer even van zijn roze wolk na het opstarten van zijn nieuwe partij en maakt zich druk om de brandstofprijzen. Die blijken 1 januari zonder nieuwe maatregelen flink omhoog te gaan. Blij dat ik 10 minuten rijden van de Belgische grens woon, want ik ga dan waarschijnlijk 36 tot 40 cent besparen per liter benzine.
[ twitter ]
Staat er toch bij als er geen maatregelen genomen worden. Maar goed overal lees en hoor je ook dat het geld wel een beetje aan het opraken is. Dus waar gaan ze dat geld dan vandaan halen? Maar goed mij zal het niet raken ik tank gewoon in België. Het zal er alleen behoorlijk druk worden. De laatste keer dat de benzineprijzen erg omhoog schoten en het in België veel goedkoper was waren die tankfiles in Luxemburg er niks bij.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net alsof de minister dit nog niet door had en het beleid ongewijzigd blijft. Net als bij die alarmkreten over de armoede volgend jaar: waarom doen zoveel mensen alsof we geen miljoenennota hebben elk jaar in september?
Waarschijnlijk omdat mensen er totaal geen vertrouwen meer in hebbenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net alsof de minister dit nog niet door had en het beleid ongewijzigd blijft. Net als bij die alarmkreten over de armoede volgend jaar: waarom doen zoveel mensen alsof we geen miljoenennota hebben elk jaar in september?
Kortom: hij zit weer populistisch paniek te zaaien om niks. Kamervragen: prima. Het zo populistisch op twitter smijten: dan zak je door de ondergrens.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Staat er toch bij als er geen maatregelen genomen worden.
Dat zou dan behoorlijk onterecht zijn, de prinsjesdagpakketten van Rutte III en Rutte IV waren altijd prima.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:09 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat mensen er totaal geen vertrouwen meer in hebben
Hoezo, hij mag toch gewoon zijn mening geven, of dat op twitter/X/Elon Musk hellsite, in de krant of in een talkshow is. Een beetje politieke druk mag er best wel komen op dit soort dingen want dit kan de inflatie nog erger maken en we hebben met toenemende armoede al een flink probleem.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kortom: hij zit weer populistisch paniek te zaaien om niks. Kamervragen: prima. Het zo populistisch op twitter smijten: dan zak je door de ondergrens.
Nee, als kamerlid geef je niet op deze manier je mening, door gewoon zulke dingen te posten zonder het commentaar "we weten allemaal dat dit allemaal nog gaat veranderen, gelukkig is prinsjesdag er nog" er bij. Als je als politicus zo losjes met feiten om gaat en mensen zo in paniek brengt, ben je wat mij betreft de naam politicus niet eens waard.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hoezo, hij mag toch gewoon zijn mening geven, of dat op twitter/X/Elon Musk hellsite, in de krant of in een talkshow is. Een beetje politieke druk mag er best wel komen op dit soort dingen want dit kan de inflatie nog erger maken en we hebben met toenemende armoede al een flink probleem.
Dat weten we helemaal nog niet.... Dat is ook wel erg los met de feiten omgaan of wens denken. Kamerlid onwaardig.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, als kamerlid geef je niet op deze manier je mening, door gewoon zulke dingen te posten zonder het commentaar "we weten allemaal dat dit allemaal nog gaat veranderen, gelukkig is prinsjesdag er nog" er bij. Als je als politicus zo losjes met feiten om gaat en mensen zo in paniek brengt, ben je wat mij betreft de naam politicus niet eens waard.
Dat weten we wel, want dat gebeurt elk jaar in het laatste kwartaal... dat noemen ze de begrotingsbehandelingen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat weten we helemaal nog niet.... Dat is ook wel erg los met de feiten omgaan of wens denken. Kamerlid onwaardig.
Dat weten we niet omdat als de huidige 2de kamer niet voor een accijns verlaging (of tijdelijk stemt) gebeurt er niks.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat weten we wel, want dat gebeurt elk jaar in het laatste kwartaal... dat noemen ze de begrotingsbehandelingen.
Het is gewoon populisme en paniekzaaierij om niks om zoiets zonder commentaar op twitter te smijten.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat weten we niet omdat als de huidige 2de kamer niet voor een accijns verlaging (of tijdelijk stemt) gebeurt er niks.
Ik vind dat een politicus gewoon zijn mening mag geven, ook wat er kan gebeuren als er geen maatregelen genomen worden. Voor de rest heb ik niks met Omtzigt want ik hou hem net zo verantwoordelijk voor de huidige crisissen als de partijen die de afgelopen 10 jaar in het kabinet hebben gezeten.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is gewoon populisme en paniekzaaierij om niks om zoiets zonder commentaar op twitter te smijten.
Maar goed, dat is blijkbaar tegenwoordig de standaard voor kamerleden.
Voor het geven van zulke meningen (wat hij niet eens doet, hij smijt commentaarloos dingen op twitter) hebben ze kamerdebatten, geen twitter.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind dat een politicus gewoon zijn mening mag geven, ook wat er kan gebeuren als er geen maatregelen genomen worden. Voor de rest heb ik niks met Omtzigt want ik hou hem net zo verantwoordelijk voor de huidige crisissen als de partijen die de afgelopen 10 jaar in het kabinet hebben gezeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |