Ik zou alle clubjes stopzetten tot hij zijn draai heeft gevonden.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:22 schreef Zana het volgende:
De eerste drie introductiedagen zijn voorbij....
Wat opviel:
De rekbare kaften zijn minder geschikt voor boeken zonder harde kaft. Je kunt er eventueel een stukje stevig maar dun karton extra in de hoes doen.
Kluisjes op ooghoogte zijn handig... maar volgens mij moet je kind daar geluk mee hebben bij de uitgifte van de sleutel...
Een beetje chaos met de begintijden, op de uitnodigingsbrief voor de introductieweek stond iets anders dan in magister (waar op dat moment alleen de ouders nog toegang toe hadden) of wat de mentor zei...
Wij kregen een brief vooraf, welke accounts wij moesten aanmaken voor de ipad. Dat is nog wel een dingetje vanwege leeftijdsgrenzen en welk bestuursysteem je gewend bent. Ik kreeg het niet voorelkaar om zijn bestaande gmail adres in het mail programma van Apple werkend te krijgen (trouwens wat is dat voor een raar programma?). Het zou moeten kunnen en volgens mij waren de instellingen ook goed, maar het lukte niet. Uiteindelijk een e-mail adres via ons Internetprovider aangemaakt en daar ging het direct, maar ik denk dat hij gewoon zijn gmail adres met de gmail app gebruikt.
Een deel van zijn oudklasgenoten had een dagje extra vrij...daar ging de eerste introductiedag niet door (of wordt nog ingehaald?)
Trouwens, ze zijn al in een pauze/tussenuur naar de supermarkt of naar de stad geweest met goedkeuring van de leerkracht...dus deze nieuwigheid is er ook vanaf.
Volgens mij is hij van plan morgen weer te gaan...dan begint het echte werk...Kan mij nog niet voorstellen hoe de combinatie school, huiswerk en sporten soepeltjes werkt....maar dat ervaren wij de aankomende weken...
Dat is niet zo makkelijk met een teamsport.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:32 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik zou alle clubjes stopzetten tot hij zijn draai heeft gevonden.
Is ook echt niet nodig. Integendeel, het is juist fijn voor hem om ook nog lekker te kunnen sporten. Hij zal best eens verzuchten dat hij het druk heeft, en dat is ook zo in het begin. Daar moet hij aan wennen en dat moet hij leren managen. En dat kan hij net zo goed als anderen, hij heeft alleen even tijd nodig. En ruimte.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:16 schreef Zana het volgende:
[..]
Dat is niet zo makkelijk met een teamsport.
Wat ik heb begrepen alle twee weken een gesprek met de mentor, maar er staan 2 mentoruren per week op het rooster.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:00 schreef Troel het volgende:
Wat hebben ze bij de informatiedagen/open dagen verteld over hoe de school in elkaar zit voor wat betreft coaching? Denk dat je daar je antwoord had kunnen halen op die vraag, die is namelijk heel erg schoolspecifiek![]()
Maar wat is er nou zo “lastig”? Het is toch geen essentiële kennis zonder welke je zoon absoluut niet verder kan? Het wijst zichzelf heus wel allemaal. Geef het wat tijd en laat het gaan zolang je kind vrolijk naar school gaat en weer thuiskomt.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:20 schreef Zana het volgende:
[..]
Voor nieuwe ouders is dat wel een beetje lastiger, (…)
Dan wordt waarschijnlijk de klas in vier groepen gedeeld ofzoquote:Op maandag 28 augustus 2023 17:20 schreef Zana het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen alle twee weken een gesprek met de mentor, maar er staan 2 mentoruren per week op het rooster.
Ouderavond is pas volgende week, dan krijgen wij vast meer informatie. Volgens mij is die doorgeschoven en zou de avond eerst voor de vakantie zijn. Voor nieuwe ouders is dat wel een beetje lastiger, wie al een kind op de school heeft boeit het waarschijnlijk niet.
Je kent mij? Hoi!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 06:19 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het is gewoon benauwend hoe je er als ouder bovenop zit, zo wordt die nooit zelfstandig.
Roken jongeren tegenwoordig nog? Heb juist het idee dat ze eerder andere dingen proberen...quote:Op woensdag 30 augustus 2023 06:22 schreef Raw85 het volgende:
Wat lange vloei + tip in z’n tas doen zodat ‘ie alvast kan leren draaien voor in de tussenuurtjes
Vapen! Sommigen al in de brugklas.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:36 schreef Zana het volgende:
[..]
Roken jongeren tegenwoordig nog? Heb juist het idee dat ze eerder andere dingen proberen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |