Dit! En al helemaal met een zoon.quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:06 schreef Jahr00n het volgende:
1 van de dingen dat ze leren is zelfstandigheid. Probeer het dus wat los te laten
Het kan ook dat ze coachingsmomenten buiten de lesmomenten hebben.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:39 schreef Zana het volgende:
Er staan 2 coach uren per week in het rooster en ik vroeg mij af of dat klassikaal is of individueel/ kleine groepjes, want volgens mij zeiden ze
dat de kinderen één keer in de twee weken een gesprek hebben met de eigen coach.
Verder staan er ook 2 uur kunst en beeldende vorming op het rooster, maar mijn zoon zit in een combinatie met kinderen die of naar de extra sportklas of de extra kunstklas gaan. De extra sportklasuren zijn voor vrijdagmiddag ingeroosterd, maar hebben ze ook "normale" kunstles in de brugklas of zijn dat midden op de dag de extra kunstlessen van de "kunstmeisjes" en is hij dan twee uur vrij?
quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:37 schreef Vicky het volgende:
Oh en pak de eerste weken samen de tas in, hij voorkeur de avond ervoor.
Ik deed het wel, ook op verzoek van mijn dochter. ieder zijn ding.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]Dat heeft mijn moeder nou werkelijk nooit gedaan. Als ik wat vergat dan was het eigen schuld en deed je dat geen tweede keer meer. Of wel, en dan was het weer eigen schuld. Middelbare school is de tijd om zelfstandig te worden.
Zelfstandigheid is ook herkennen als je hulp nodig hebt. En een brugpieper heeft dat.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]Dat heeft mijn moeder nou werkelijk nooit gedaan. Als ik wat vergat dan was het eigen schuld en deed je dat geen tweede keer meer. Of wel, en dan was het weer eigen schuld. Middelbare school is de tijd om zelfstandig te worden.
Ja, als een kind erom vraagt prima. Maar als ouder vanuit jezelf gaan helpen met de eerste weken steeds een tas inpakken vind ik persoonlijk onzin.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:55 schreef Purrito het volgende:
[..]
Zelfstandigheid is ook herkennen als je hulp nodig hebt. En een brugpieper heeft dat.
Wat is rare kleding? Geen merkkleding? Niet iedereen kan dat betalen maar ze zullen je meteen erop pakken want kids zijn gemeen. Maarja als jij in een gothoutfit komt zul je wel negatief opvallen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:
zorg dat ze alles hebben, ik had niet alles en werd helemaal gestressed de eerste dag.
als ie het zelf niet doet, check dan even goed wat voor tassen de kids op school hebben, en wat ze aan hebben. en zorg dan dat hij niet binnen komt als buitenbeentje met een rare tas of kleding. gewoon voor het begin, daarna weet ie het zelf wel. in mijn tijd was het wel goed om niet te veel op te vallen als brugpieper.
je hoeft er niet bij te lopen als de coolste kid, dan val je ook op. meer gewoon en niet raar. dat is niet zo moeilijk hoor.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef Purrito het volgende:
[..]
Wat is rare kleding? Geen merkkleding? Niet iedereen kan dat betalen maar ze zullen je meteen erop pakken want kids zijn gemeen. Maarja als jij in een gothoutfit komt zul je wel negatief opvallen.
Maarja, zoek uit wat de hippe tas is: volgens mij nu Dakine of Eastpak, iig toen ik les gaf, geef geen grote backpack mee of, bij god, een rolkoffer🥲.
Middelbare school is sws een broeinest van subculturen. Vroeger was dat goth, emo en skater, nu heb je Y2k, e-girls, etc etc. Ook is transgender opeens een trend en is iedereen in de brugklas opeens 'bi', ookal hebben ze nog niet eens gezoend. Neem het niet al te serieus.
Ja idd niet met een pokemon tas of in een kinderoutfit.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je hoeft er niet bij te lopen als de coolste kid, dan val je ook op. meer gewoon en niet raar. dat is niet zo moeilijk hoor.
fjallraven is okee, eastpack vast ook nog steeds. maar ik bedoel meer, niet een vol met transformers of hello kitty. hij komt nu in een tiener cultuur terecht, niet meer die basisschool dingen.
goth, bi, al die dingen, dat ontwikkeld zichzelf, als hij vrienden krijgt daar, zich willen onderscheiden, etc. dat is als je nieuw bent nog niet belangrijk.
Tsja als ouddocent weet ik wat er speeltquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:27 schreef SQ het volgende:
Wat een bijzondere tips hier
Anyway TS, nog geen brugklassers hier, maar ik denk dat jullie het ook een beetje over je heen moeten laten komen en het gaan ervarenhet is natuurlijk gek en nieuw, maar juist dat ontdekken van het gekke nieuwe kan heel leuk en leerzaam zijn. Zowel voor jou als voor je brugklasser
tja maar als hij dat wil, dan doe je er toch niet veel tegen. of hij doet het stiekum. met kleedgeld kan een kind idnerdaad zelf kiezen, en als het duur is, nou dan is je geld op.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:39 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ja idd niet met een pokemon tas of in een kinderoutfit.
Persoonlijk zou ik mijn kind kleedgeld geven en bepalen wat hij draagt, die gothoutfits zijn ten eerste reteduur en ten tweede is dat niet bevorderlijk voor zijn sociale leven. Ik zou nooit meegaan in die subculturen bs.
dat heb je in de basisschool periode wel al aangeleerd toch? tas inpakkenquote:Op zondag 20 augustus 2023 13:37 schreef Vicky het volgende:
Oh en pak de eerste weken samen de tas in, hij voorkeur de avond ervoor.
Tas inpakken voor de basisschool is wel ff anders dan voor de middelbare natuurlijkquote:Op zondag 20 augustus 2023 15:44 schreef mschol het volgende:
[..]
dat heb je in de basisschool periode wel al aangeleerd toch? tas inpakken
in de basis is het zorgen dat je alles bij je hebt wat je die dag nodig hebt, dat het in de brugklas wat meer is dan op de basisschool doet daar niks aan afquote:Op zondag 20 augustus 2023 15:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Tas inpakken voor de basisschool is wel ff anders dan voor de middelbare natuurlijk
Ik zou alle clubjes stopzetten tot hij zijn draai heeft gevonden.quote:Op zondag 27 augustus 2023 15:22 schreef Zana het volgende:
De eerste drie introductiedagen zijn voorbij....
Wat opviel:
De rekbare kaften zijn minder geschikt voor boeken zonder harde kaft. Je kunt er eventueel een stukje stevig maar dun karton extra in de hoes doen.
Kluisjes op ooghoogte zijn handig... maar volgens mij moet je kind daar geluk mee hebben bij de uitgifte van de sleutel...
Een beetje chaos met de begintijden, op de uitnodigingsbrief voor de introductieweek stond iets anders dan in magister (waar op dat moment alleen de ouders nog toegang toe hadden) of wat de mentor zei...
Wij kregen een brief vooraf, welke accounts wij moesten aanmaken voor de ipad. Dat is nog wel een dingetje vanwege leeftijdsgrenzen en welk bestuursysteem je gewend bent. Ik kreeg het niet voorelkaar om zijn bestaande gmail adres in het mail programma van Apple werkend te krijgen (trouwens wat is dat voor een raar programma?). Het zou moeten kunnen en volgens mij waren de instellingen ook goed, maar het lukte niet. Uiteindelijk een e-mail adres via ons Internetprovider aangemaakt en daar ging het direct, maar ik denk dat hij gewoon zijn gmail adres met de gmail app gebruikt.
Een deel van zijn oudklasgenoten had een dagje extra vrij...daar ging de eerste introductiedag niet door (of wordt nog ingehaald?)
Trouwens, ze zijn al in een pauze/tussenuur naar de supermarkt of naar de stad geweest met goedkeuring van de leerkracht...dus deze nieuwigheid is er ook vanaf.
Volgens mij is hij van plan morgen weer te gaan...dan begint het echte werk...Kan mij nog niet voorstellen hoe de combinatie school, huiswerk en sporten soepeltjes werkt....maar dat ervaren wij de aankomende weken...
Dat is niet zo makkelijk met een teamsport.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:32 schreef Purrito het volgende:
[..]
Ik zou alle clubjes stopzetten tot hij zijn draai heeft gevonden.
Is ook echt niet nodig. Integendeel, het is juist fijn voor hem om ook nog lekker te kunnen sporten. Hij zal best eens verzuchten dat hij het druk heeft, en dat is ook zo in het begin. Daar moet hij aan wennen en dat moet hij leren managen. En dat kan hij net zo goed als anderen, hij heeft alleen even tijd nodig. En ruimte.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:16 schreef Zana het volgende:
[..]
Dat is niet zo makkelijk met een teamsport.
Wat ik heb begrepen alle twee weken een gesprek met de mentor, maar er staan 2 mentoruren per week op het rooster.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:00 schreef Troel het volgende:
Wat hebben ze bij de informatiedagen/open dagen verteld over hoe de school in elkaar zit voor wat betreft coaching? Denk dat je daar je antwoord had kunnen halen op die vraag, die is namelijk heel erg schoolspecifiek![]()
Maar wat is er nou zo “lastig”? Het is toch geen essentiële kennis zonder welke je zoon absoluut niet verder kan? Het wijst zichzelf heus wel allemaal. Geef het wat tijd en laat het gaan zolang je kind vrolijk naar school gaat en weer thuiskomt.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:20 schreef Zana het volgende:
[..]
Voor nieuwe ouders is dat wel een beetje lastiger, (…)
Dan wordt waarschijnlijk de klas in vier groepen gedeeld ofzoquote:Op maandag 28 augustus 2023 17:20 schreef Zana het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen alle twee weken een gesprek met de mentor, maar er staan 2 mentoruren per week op het rooster.
Ouderavond is pas volgende week, dan krijgen wij vast meer informatie. Volgens mij is die doorgeschoven en zou de avond eerst voor de vakantie zijn. Voor nieuwe ouders is dat wel een beetje lastiger, wie al een kind op de school heeft boeit het waarschijnlijk niet.
Je kent mij? Hoi!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 06:19 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het is gewoon benauwend hoe je er als ouder bovenop zit, zo wordt die nooit zelfstandig.
Roken jongeren tegenwoordig nog? Heb juist het idee dat ze eerder andere dingen proberen...quote:Op woensdag 30 augustus 2023 06:22 schreef Raw85 het volgende:
Wat lange vloei + tip in z’n tas doen zodat ‘ie alvast kan leren draaien voor in de tussenuurtjes
Vapen! Sommigen al in de brugklas.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:36 schreef Zana het volgende:
[..]
Roken jongeren tegenwoordig nog? Heb juist het idee dat ze eerder andere dingen proberen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |