abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210345948
Hallo,

Ik ben al een aantal maanden bezig met een schade afhandeling. In juni heeft iemand met mijn auto een schade gemaakt. Ik ben destijds bij de andere bestuurder langs geweest om een schadeformulier in te vullen en gegevens uit te wisselen. Omdat het een lease auto betreft kon de bestuurder me niet direct de gegevens verstrekken hoe en waar de auto verzekerd is.

We zijn nu ruim 2 maanden verder en ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik nog steeds geen aanvullende informatie ontvangen. Ik krijg steeds een reactie dat mijn vraag wordt neergelegd bij de collega die hierover gaat en daarna blijft het stil.

De claim van de tegenpartij (die bij mij dus onbekend is) is inmiddels binnen bij mijn verzekeraar en in behandeling. Omdat mijn verzekeraar voorstelt om de schade op basis van gedeelde aansprakelijkheid op te lossen wil ik nu ook een claim indienen, ik ben slechts WA verzekerd dus mijn verzekeraar helpt mij hier verder niet bij. Sterker, mijn verzekeraar weigert mij de gewenste gegevens te verstrekken vanwege privacy wetgeving en van de bestuurder word ik dus ook niet veel wijzer.

Iemand hier ervaring mee? Wat is nu wijsheid?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2023 20:31:50 ]
pi_210346046
Ik had een tijd terug schade gekregen in het buitenland. Heb ruim 13 maanden moeten wachten voordat het afgerond was.

Geduld zou ik zeggen :)
pi_210346064
Bij gebrek aan gegevens waar de auto verzekerd is: Persoon van de tegenpartij direct aansprakelijk stellen, voor jouw volledige schadebedrag.
Met daarbij het verzoek de schade binnen 14 dagen te vergoeden, omdat je anders genoodzaakt bent om op kosten van de tegenpartij juridisch hulp in te schakelen.


Richting jouw verzekering: die 50/50 aansprakelijkheid verwerpen, tenzij je zelf ook van mening bent dat je mede-schuldig bent aan de aanrijding.

En oh ja, dit kan een weg van lange adem zijn.
Ik kreeg vorige week onder ogen dat de tegenpartij mij aansprakelijk probeert te stellen (met een getuigenverklaring waarin 'heel toevallig' niets staat over de ter plaatse aanwezige voorrangsborden) voor een aanrijding die in maart heeft plaatsgevonden en waarvan mijn verzekering mijn schade al lang aan mij vergoed heeft omdat de schadebehandelaar er 'vrijwel zeker' van was dat ze de schade op de tegenpartij konden verhalen.
pi_210346120
Ook om dit soort dingen: neem een rechtsbijstandsverzekering.

Dan duurt het misschien ook lang, maar dan hoef je er niet zelf continu achteraan.
pi_210348983
Edit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_210349482
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:44 schreef Gaara22 het volgende:
Ook om dit soort dingen: neem een rechtsbijstandsverzekering.

Dan duurt het misschien ook lang, maar dan hoef je er niet zelf continu achteraan.
Idd, sowieso module Verkeer, kost je 4 euro in de maand.
Secundair: Consument&Wonen / Inkomen.
pi_210349486
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:28 schreef Amoeba het volgende:
Hallo,

Ik ben al een aantal maanden bezig met een schade afhandeling. In juni heeft iemand met mijn auto een schade gemaakt. Ik ben destijds bij de andere bestuurder langs geweest om een schadeformulier in te vullen en gegevens uit te wisselen. Omdat het een lease auto betreft kon de bestuurder me niet direct de gegevens verstrekken hoe en waar de auto verzekerd is.

We zijn nu ruim 2 maanden verder en ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik nog steeds geen aanvullende informatie ontvangen. Ik krijg steeds een reactie dat mijn vraag wordt neergelegd bij de collega die hierover gaat en daarna blijft het stil.

De claim van de tegenpartij (die bij mij dus onbekend is) is inmiddels binnen bij mijn verzekeraar en in behandeling. Omdat mijn verzekeraar voorstelt om de schade op basis van gedeelde aansprakelijkheid op te lossen wil ik nu ook een claim indienen, ik ben slechts WA verzekerd dus mijn verzekeraar helpt mij hier verder niet bij. Sterker, mijn verzekeraar weigert mij de gewenste gegevens te verstrekken vanwege privacy wetgeving en van de bestuurder word ik dus ook niet veel wijzer.

Iemand hier ervaring mee? Wat is nu wijsheid?
Waar staan de kruisjes voor partij A en B op het schadeformulier?
pi_210350451
Het kenteken is genoeg voor jouw verzekering om in contact te komen met de verzekering van de andere partij.

Als jouw verzekering voorstelt om de schade op basis van gedeelde aansprakelijkheid op te lossen, dan hebben zij geoordeeld dat jij (of de bestuurder van jouw auto op dat moment) mede schuldig is aan de schade.

Wat wil je nu precies bereiken?
  zondag 20 augustus 2023 @ 09:28:06 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210350950
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 07:47 schreef 2xHenk het volgende:
Wat wil je nu precies bereiken?
Ehm

TS is voor 50% schuldig, de tegenpartij ook. Maar de tegenpartij is nog niet aansprakelijk gesteld door TS (en dat moet TS doen want WA en schijt verzekeraar blijkbaar).
Dum de dum
pi_210351480
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Bij gebrek aan gegevens waar de auto verzekerd is: Persoon van de tegenpartij direct aansprakelijk stellen, voor jouw volledige schadebedrag.
Met daarbij het verzoek de schade binnen 14 dagen te vergoeden, omdat je anders genoodzaakt bent om op kosten van de tegenpartij juridisch hulp in te schakelen.

Richting jouw verzekering: die 50/50 aansprakelijkheid verwerpen, tenzij je zelf ook van mening bent dat je mede-schuldig bent aan de aanrijding.
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad aangegeven bij mijn verzekeraar dat ik van mening ben dat er sprake is van gedeelde aansprakelijkheid. Het betreft een kleine schade ontstaan door een zijdelinge botsing bij een inhaalactie op een kruispunt. Mijn verzekeraar legt de situatie uit als een 'wegversmalling waarbij de voorrang onderling geregeld moet worden'. Volgens de tegenpartij ben ik echter volledig aansprakelijk. Ik kan niet bewijzen dat de tegenpartij fout zat en andersom ook niet, er zijn namelijk geen getuigen of beelden.

Ik zat zelf ook te denken om de bestuurder dan maar direct aansprakelijk te stellen. Met bovenstaande in gedachten, is het dan nog steeds redelijk om een 100% vergoeding te eisen? En is 14 dagen een redelijke termijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2023 10:19:04 ]
pi_210352397
Jammer, anders had je van DSA gebruik kunnen maken
pi_210354110
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:28 schreef Amoeba het volgende:
We zijn nu ruim 2 maanden verder en ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik nog steeds geen aanvullende informatie ontvangen. Ik krijg steeds een reactie dat mijn vraag wordt neergelegd bij de collega die hierover gaat en daarna blijft het stil.
Anders vraag je van welke leasemaatschappij de auto is, zodat je jouw claim daartoe kan richten. Die info hoeft hij niet op te vragen, want dat weet hij echt wel. Geef je desnoods aan dat je graag binnen 14 dagen reactie verwacht en anders genoodzaakt bent om hem aansprakelijk te stellen.
pi_210366202
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:55 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Anders vraag je van welke leasemaatschappij de auto is, zodat je jouw claim daartoe kan richten. Die info hoeft hij niet op te vragen, want dat weet hij echt wel. Geef je desnoods aan dat je graag binnen 14 dagen reactie verwacht en anders genoodzaakt bent om hem aansprakelijk te stellen.
Goed idee, ik heb de bestuurder een berichtje gestuurd.
pi_210368507
Nou, de leasemaatschappij verstopt zich ook achter privacy wetgeving en verwijst terug naar de bestuurder. RDW gebeld en deze zeggen dat ik het beste eerst proces verbaal bij de politie op kan laten maken en daarna een verzoek om informatie in kan dienen. Zonder een PV hoef ik niet te mailen.

Ik heb de bestuurder een ultimatum gesteld en als die verstrijkt gaan we dat maar doen dan.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2023 16:16:32 ]
pi_210413372
Heb je geen rechtsbijstand? Maakt het een stuk makkelijker...
pi_210414345
quote:
15s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:01 schreef Amoeba het volgende:
Nou, de leasemaatschappij verstopt zich ook achter privacy wetgeving en verwijst terug naar de bestuurder. RDW gebeld en deze zeggen dat ik het beste eerst proces verbaal bij de politie op kan laten maken en daarna een verzoek om informatie in kan dienen. Zonder een PV hoef ik niet te mailen.

Ik heb de bestuurder een ultimatum gesteld en als die verstrijkt gaan we dat maar doen dan.
Maar je hoeft toch verder geen informatie vanuit de leasemaatschappij te hebben? Het enige wat ontbrak was toch de verzekeraar van de tegenpartij? Je weet nu de betreffende leasemaatschappij en dus de juridisch eigenaar van de auto. Dan kan je je claim toch direct aan hen richten onder vermelding van het kenteken en voeg je het schadeformulier eraan toe. De leasemaatschappij pakt koppelt claim dan wel aan de betreffende auto en handelt voor zover nodig af met de verzekeraar.
pi_210423589
Ik snap hier niks van. Ook een lease auto heeft toch gewoon een groene kaart waarop de naam van de verzekering staat met het verzekeringnummer.
Vraag gewoon copy van de groene kaart op van de bestuurder, en dan heb je wat he nodig hebt.
pi_210423688
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Bij gebrek aan gegevens waar de auto verzekerd is: Persoon van de tegenpartij direct aansprakelijk stellen, voor jouw volledige schadebedrag.
Met daarbij het verzoek de schade binnen 14 dagen te vergoeden, omdat je anders genoodzaakt bent om op kosten van de tegenpartij juridisch hulp in te schakelen.
Lol, nee.

@Amoeba doe gewoon het formulier invullen met de gegevens die jij wel hebt. De verzekering, de verzekeringnemer of wat dan ook hoef jij geheel niet te weten of in te vullen. Dat kan je maatschappij echt vrij eenvoudig zelf uitvinden.
pi_210438459
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Maar je hoeft toch verder geen informatie vanuit de leasemaatschappij te hebben? Het enige wat ontbrak was toch de verzekeraar van de tegenpartij? Je weet nu de betreffende leasemaatschappij en dus de juridisch eigenaar van de auto. Dan kan je je claim toch direct aan hen richten onder vermelding van het kenteken en voeg je het schadeformulier eraan toe. De leasemaatschappij pakt koppelt claim dan wel aan de betreffende auto en handelt voor zover nodig af met de verzekeraar.
Dat heb ik dus gevraagd maar de leasemaatschappij zei dat ze geen partij zijn in deze kwestie en verwees me terug naar de bestuurder.

Dreigen met de politie heeft blijkbaar geholpen want ik heb inmiddels de naam van de verzekeraar gekregen van de bestuurder. Ik zal even de brief van mijn verzekering afwachten met de details omtrent de schulddeling en dan ga ik contact opnemen met die maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2023 23:55:20 ]
pi_210440565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 23:54 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Dat heb ik dus gevraagd maar de leasemaatschappij zei dat ze geen partij zijn in deze kwestie en verwees me terug naar de bestuurder.

Dreigen met de politie heeft blijkbaar geholpen want ik heb inmiddels de naam van de verzekeraar gekregen van de bestuurder. Ik zal even de brief van mijn verzekering afwachten met de details omtrent de schulddeling en dan ga ik contact opnemen met die maatschappij.
Ik kan echt heel raar denken, maar hoezo moet jij achter de andere maatschappij aan etc? Is dat niet een kwestie van schadeformulier insturen en de maatschappijen regelen dit onderling?
pi_210441031
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 10:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik kan echt heel raar denken, maar hoezo moet jij achter de andere maatschappij aan etc? Is dat niet een kwestie van schadeformulier insturen en de maatschappijen regelen dit onderling?
WA verzekerd zonder verhaalsbijstand. Dan mag je je eigen recht gaan proberen te halen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210441208
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:32 schreef Sometimes het volgende:

[..]
WA verzekerd zonder verhaalsbijstand. Dan mag je je eigen recht gaan proberen te halen.
Mijn vriendin heeft begin dit jaar een aanrijding gehad. Wij zijn alleen WA verzekerd. Het verhaal wat ik destijds van de verzekeraar kreeg:
Beide partijen dienen schadeclaim in bij hun verzekeraar. Die gaan onderling bekijken wie de schuldige is. Van vaststellen van schade bedrag krijgt de rechthebbende het schade bedrag door de eigen verzekeraar uitgekeerd die dan weer door de verzekeraar van de tegenpartij vergoed wordt.

Wat ik in dit verhaal vreemd vind is dat verzekeraar van TS zegt dat hij het zelf maar uit moet zoeken. Daarnaast ligt er wel een claim van de tegenpartij, daarmee zou ik denken dat de verzekeraar van de tegenpartij ook bekend is.
pi_210441769
@Vliegbaard Het klinkt alsof jij wel iets van verhaalsrechtsbijstand bij je verzekering hebt, misschien is die optie wel standaard inbegrepen bij jouw verzekeraar. Als je meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar hebt kan het ook zijn dat de rechtsbijstandverzekering uit een ander pakket dan je voertuigverzekering komt. Ook een eventuele tussenpersoon zou je kunnen helpen met het indienen van een schadeclaim trouwens.

Als je echt alleen WA hebt, gaat jouw verzekeraar in principe niet voor jou aan de slag, laat staan dat ze jou ooit iets zullen uitbetalen. Die verzekering is er namelijk letterlijk alleen voor schade aan derden. Iets van verhaalsrechtsbijstand erbij afsluiten is dus wel handig.

https://www.verzekeringen(...)-is-verhaalsbijstand
pi_210442900
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:45 schreef XanderH het volgende:
@:Vliegbaard Het klinkt alsof jij wel iets van verhaalsrechtsbijstand bij je verzekering hebt, misschien is die optie wel standaard inbegrepen bij jouw verzekeraar. Als je meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar hebt kan het ook zijn dat de rechtsbijstandverzekering uit een ander pakket dan je voertuigverzekering komt. Ook een eventuele tussenpersoon zou je kunnen helpen met het indienen van een schadeclaim trouwens.

Als je echt alleen WA hebt, gaat jouw verzekeraar in principe niet voor jou aan de slag, laat staan dat ze jou ooit iets zullen uitbetalen. Die verzekering is er namelijk letterlijk alleen voor schade aan derden. Iets van verhaalsrechtsbijstand erbij afsluiten is dus wel handig.

https://www.verzekeringen(...)-is-verhaalsbijstand
Ik heb wel al mijn verzekeringen bij de zelfde verzekeraar, ik heb zeker weten geen rechtsbijstandsverzekering, mogelijk dat er in mijn autoverzekering wel een verhaalsbijstand zit.
pi_210452499
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:45 schreef XanderH het volgende:
@:Vliegbaard Het klinkt alsof jij wel iets van verhaalsrechtsbijstand bij je verzekering hebt, misschien is die optie wel standaard inbegrepen bij jouw verzekeraar. Als je meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar hebt kan het ook zijn dat de rechtsbijstandverzekering uit een ander pakket dan je voertuigverzekering komt. Ook een eventuele tussenpersoon zou je kunnen helpen met het indienen van een schadeclaim trouwens.

Als je echt alleen WA hebt, gaat jouw verzekeraar in principe niet voor jou aan de slag, laat staan dat ze jou ooit iets zullen uitbetalen. Die verzekering is er namelijk letterlijk alleen voor schade aan derden. Iets van verhaalsrechtsbijstand erbij afsluiten is dus wel handig.

https://www.verzekeringen(...)-is-verhaalsbijstand
Juist. Jaren terug was de aanschafwaarde van mijn auto zo'n 1000 euro dus dan is meer dan WA verzekeren helemaal niet interessant. Mijn claim is ook helemaal niet zo hoog maar omdat er zo moeilijk wordt gedaan door de tegenpartij is het inmiddels een principekwestie geworden voor mij.
pi_210452736
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Juist. Jaren terug was de aanschafwaarde van mijn auto zo'n 1000 euro dus dan is meer dan WA verzekeren helemaal niet interessant. Mijn claim is ook helemaal niet zo hoog maar omdat er zo moeilijk wordt gedaan door de tegenpartij is het inmiddels een principekwestie geworden voor mij.
Dan nog zou ik altijd verhaalsrechtsbijstand meeverzekeren.

Je schade is niet per se tot de dagwaarde van je auto beperkt he. Wees blij dat er geen letselschade is...
pi_210452757
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Mijn vriendin heeft begin dit jaar een aanrijding gehad. Wij zijn alleen WA verzekerd. Het verhaal wat ik destijds van de verzekeraar kreeg:
Beide partijen dienen schadeclaim in bij hun verzekeraar. Die gaan onderling bekijken wie de schuldige is. Van vaststellen van schade bedrag krijgt de rechthebbende het schade bedrag door de eigen verzekeraar uitgekeerd die dan weer door de verzekeraar van de tegenpartij vergoed wordt.

Wat ik in dit verhaal vreemd vind is dat verzekeraar van TS zegt dat hij het zelf maar uit moet zoeken. Daarnaast ligt er wel een claim van de tegenpartij, daarmee zou ik denken dat de verzekeraar van de tegenpartij ook bekend is.
Blijkt (wist ik eigenlijk ook niet) dat verzekeraars tegenwoordig (sinds juli 2021) een claim op basis van de WA-verzekering in behandeling nemen. Dit om het de consument makkelijker te maken om de schade te verhalen op de tegenpartij en de verzekerde dus niet zelf achter de verzekeraar van de tegenpartij aan hoeft.

Het verschilt blijkbaar per verzekeraar of men hieraan mee werkt. Wellicht doet de verzekeraar van TS dat niet en die van jou wel.
pi_210453151
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Blijkt (wist ik eigenlijk ook niet) dat verzekeraars tegenwoordig (sinds juli 2021) een claim op basis van de WA-verzekering in behandeling nemen. Dit om het de consument makkelijker te maken om de schade te verhalen op de tegenpartij en de verzekerde dus niet zelf achter de verzekeraar van de tegenpartij aan hoeft.

Het verschilt blijkbaar per verzekeraar of men hieraan mee werkt. Wellicht doet de verzekeraar van TS dat niet en die van jou wel.
Kijk, hier ben ik voor op Fok, dat mensen nog 's wat van me opsteken
pi_210453174
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 06:40 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Kijk, hier ben ik voor op Fok, dat mensen nog 's wat van me opsteken
Toevallig pik je net een post voor mijn post in dat topic eruit, dat was op 18 april j.l. Ondertussen is er nog geen fuck geregeld en hoor ik enkel dom gelul van de partij die het verhalen regelt. Elke 2 weken heb ik zelf gebeld voor een update tot op heden. Strontziek word ik er van.
pi_210453577
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Juist. Jaren terug was de aanschafwaarde van mijn auto zo'n 1000 euro dus dan is meer dan WA verzekeren helemaal niet interessant. Mijn claim is ook helemaal niet zo hoog maar omdat er zo moeilijk wordt gedaan door de tegenpartij is het inmiddels een principekwestie geworden voor mij.
Onze tweede auto heeft hetzelfde; lage aanschafwaarde en bijna geen dagwaarde. Wel WA+ verzekerd, want voor die ene Euro per maand zijn de extra's wel fijn.

Verhaalsbijstand afgesloten om gedoe te voorkomen. Afgelopen vrijdag is het autootje hard van achteren aangereden, die is klaar. Hopen dat het daar bij blijft. Ondanks dat het duidelijk is waar de schuld / aansprakelijkheid ligt in deze situatie, toch fijn dat het geregeld wordt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210454232
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:30 schreef XanderH het volgende:

[..]
Dan nog zou ik altijd verhaalsrechtsbijstand meeverzekeren.

Je schade is niet per se tot de dagwaarde van je auto beperkt he. Wees blij dat er geen letselschade is...
Dan neem je gewoon een advocaat in de arm als dat nodig is.

quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 08:33 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Onze tweede auto heeft hetzelfde; lage aanschafwaarde en bijna geen dagwaarde. Wel WA+ verzekerd, want voor die ene Euro per maand zijn de extra's wel fijn.

Verhaalsbijstand afgesloten om gedoe te voorkomen. Afgelopen vrijdag is het autootje hard van achteren aangereden, die is klaar. Hopen dat het daar bij blijft. Ondanks dat het duidelijk is waar de schuld / aansprakelijkheid ligt in deze situatie, toch fijn dat het geregeld wordt.
Mijn '84 W201 is inmiddels bijna belastingvrij dus die dagwaarde is flink aan het stijgen. Misschien toch maar eens mijn verzekering uitbreiden. :P

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 10:25:42 ]
pi_210454302
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Blijkt (wist ik eigenlijk ook niet) dat verzekeraars tegenwoordig (sinds juli 2021) een claim op basis van de WA-verzekering in behandeling nemen. Dit om het de consument makkelijker te maken om de schade te verhalen op de tegenpartij en de verzekerde dus niet zelf achter de verzekeraar van de tegenpartij aan hoeft.

Het verschilt blijkbaar per verzekeraar of men hieraan mee werkt. Wellicht doet de verzekeraar van TS dat niet en die van jou wel.
Inderdaad doet mijn verzekeraar (die uit Apeldoorn) daar niet aan mee. Maar ik neem aan dat als we overeenkomen om de tegenpartij z'n schade 50-50 te regelen dat mijn schade dan een formaliteit is, toch? Of heb ik nu te veel vertrouwen in het systeem? :')
pi_210571736
Hoe gaat het TS?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:31:39 #34
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_210577573
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:44 schreef Gaara22 het volgende:
Ook om dit soort dingen: neem een rechtsbijstandsverzekering.

Dan duurt het misschien ook lang, maar dan hoef je er niet zelf continu achteraan.
Wat was ik blij dat ik een rechtsbijstandverzekering had toen mijn dochtertje werd aangereden, bestuurder reed door en is later gepakt, maar wat een ellende. Gelukkig had ze geen letsel maar wel haar fiets totaal loss. Afhandeling snel en correct via rechtsbijstand.
pi_210578148
Ter info, hier is gisteren de schade eindelijk uitbetaald. Meer dan 5 maanden later, en dat voor wat lakschade.
pi_210578217
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Dan neem je gewoon een advocaat in de arm als dat nodig is.
[..]
Mijn '84 W201 is inmiddels bijna belastingvrij dus die dagwaarde is flink aan het stijgen. Misschien toch maar eens mijn verzekering uitbreiden. :P
W201 zal wel meevallen toch qua waardestijging,tenzij in topconditie en perfect in de lak

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 12:24:19 ]
pi_210579540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:17 schreef GereDathan het volgende:
Ter info, hier is gisteren de schade eindelijk uitbetaald. Meer dan 5 maanden later, en dat voor wat lakschade.
Het is allemaal erg traag.

Hier al 2 weken aan het wachten op de expert en daar komt zeker nog een week bij.
Auto’s zijn total loss en verzekeraar van tegenpartij heeft een week geleden al schriftelijkschuld / aansprakelijkheid erkend.

Mijn verzekeringsmaatschappij vindt mij onredelijk ongeduldig
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210591766
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:14 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Het is allemaal erg traag.

Hier al 2 weken aan het wachten op de expert en daar komt zeker nog een week bij.
Auto’s zijn total loss en verzekeraar van tegenpartij heeft een week geleden al schriftelijkschuld / aansprakelijkheid erkend.

Mijn verzekeringsmaatschappij vindt mij onredelijk ongeduldig
Sterkte ermee, wordt ook weken geklooi.

Alles goed met alle inzittenden?
pi_210591782
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Sterkte ermee, wordt ook weken geklooi.

Alles goed met alle inzittenden?
Dank je.

Gelukkig wel.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210591798
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:14 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Het is allemaal erg traag.

Hier al 2 weken aan het wachten op de expert en daar komt zeker nog een week bij.
Auto’s zijn total loss en verzekeraar van tegenpartij heeft een week geleden al schriftelijkschuld / aansprakelijkheid erkend.

Mijn verzekeringsmaatschappij vindt mij onredelijk ongeduldig
Bij ons duurde het destijds ook 2 weken maar toen hij eenmaal langs was geweest en we akkoord gingen met het bedrag was het dezelfde dag nog overgemaakt.
pi_210592413
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 15:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bij ons duurde het destijds ook 2 weken maar toen hij eenmaal langs was geweest en we akkoord gingen met het bedrag was het dezelfde dag nog overgemaakt.
Ik ben benieuwd, zowel naar de verdere doorlooptijd als naar het uit te keren bedrag. Expert wordt door mijn maatschappij extern ingehuurd en bedrag wordt betaald door tegenpartij.

Nadeel van het rijden met een oudere auto; dagwaarde heeft weinig raakvlak met vervangingswaarde.

De vervanger, daar rijden we ondertussen al mee rond. Erg vervelend wanneer dat niet kan en je afhankelijk bent van dit proces.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210594397
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 16:36 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, zowel naar de verdere doorlooptijd als naar het uit te keren bedrag. Expert wordt door mijn maatschappij extern ingehuurd en bedrag wordt betaald door tegenpartij.

Nadeel van het rijden met een oudere auto; dagwaarde heeft weinig raakvlak met vervangingswaarde.

De vervanger, daar rijden we ondertussen al mee rond. Erg vervelend wanneer dat niet kan en je afhankelijk bent van dit proces.
Bij mijn verzekeraar kreeg ik het door de eigen verzekeraar vergoed, die verhaalt het weer op de tegenpartij. In ons geval betrof het een 20 jaar oude auto en op een paar 100 na hebben wij wel de vervangingswaarde waarde terug gekregen. Hebben er zelf 2300 voor betaald en een jaar later 2750 voor gekregen.
pi_210594868
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 19:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bij mijn verzekeraar kreeg ik het door de eigen verzekeraar vergoed, die verhaalt het weer op de tegenpartij.
Ja die constructie geldt bij mij ook.

quote:
In ons geval betrof het een 20 jaar oude auto en op een paar 100 na hebben wij wel de vervangingswaarde waarde terug gekregen. Hebben er zelf 2300 voor betaald en een jaar later 2750 voor gekregen.
Dat is zelfs meer dan je zelf betaald had, netjes.

Die van ons was / is 24 jaar oud en 1950 voor betaald, 21 maanden geleden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_210599583
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:35 schreef Sometimes het volgende:
Hoe gaat het TS?
Ik heb een indicatie van mijn schade opgevraagd bij een schadeherstelbedrijf in de buurt. 550-600 euro voor een paar krasjes, tikt snel aan natuurlijk.

Deze week even die verzekeringsmaatschappij een mail sturen.
pi_210608096
Ik heb tijdje terug nog een berichtje gehad van de bestuurder dat hij net als ik van plan was zich neer te leggen bij een schulddeling en dat hij binnenkort bericht zou krijgen. Ik heb al ruim een maand niets meer gehoord van mijn verzekering dus vandaag toch maar een aansprakelijkstelling verstuurd voor 50% van mijn schade.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:23 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
W201 zal wel meevallen toch qua waardestijging,tenzij in topconditie en perfect in de lak
Technisch beter dan ooit! Auto is reeds 7 jaar in mijn bezit en afgelopen APK complimenten gekregen wat betreft de staat van onderhoud. Roest ook altijd direct aangepakt. Zal er uiteindelijk wel op neerkomen dat ik die kras zelf ga wegwerken want ga echt geen 500 euro voor wat spuitwerk betalen wat ik zelf ook kan. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:17 schreef GereDathan het volgende:
Ter info, hier is gisteren de schade eindelijk uitbetaald. Meer dan 5 maanden later, en dat voor wat lakschade.
Opzich vind ik het niet erg dat onze gevallen onderaan de lijst bungelen. Kan me voorstellen dat die lui die hard geraakt zijn door die hagelstorm in Italië even prioriteit krijgen. Mijn ongeduld was puur richting de andere bestuurder die z'n papieren niet op orde heeft.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2023 23:24:38 ]
pi_210610374
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 11:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Mijn vriendin heeft begin dit jaar een aanrijding gehad. Wij zijn alleen WA verzekerd. Het verhaal wat ik destijds van de verzekeraar kreeg:
Beide partijen dienen schadeclaim in bij hun verzekeraar. Die gaan onderling bekijken wie de schuldige is. Van vaststellen van schade bedrag krijgt de rechthebbende het schade bedrag door de eigen verzekeraar uitgekeerd die dan weer door de verzekeraar van de tegenpartij vergoed wordt.

Wat ik in dit verhaal vreemd vind is dat verzekeraar van TS zegt dat hij het zelf maar uit moet zoeken. Daarnaast ligt er wel een claim van de tegenpartij, daarmee zou ik denken dat de verzekeraar van de tegenpartij ook bekend is.
Ik wil hier nog even verder op ingaan. Dit zijn de voorwaarden van mijn verzekeraar voor Directe Schade Afhandeling (DSA). Er worden 4 voorwaarden genoemd waarbij DSA wél toepasbaar is, nu ik alle informatie heb kan ik met zekerheid stellen dat mijn verzekering mij dus wel zou moeten kunnen helpen. De leden van het Verbond van Verzekeraars staan op deze website en beide partijen worden hier genoemd.

Ik heb dat zojuist telefonisch nagevraagd en het punt "Als niet duidelijk is wie de schade heeft veroorzaakt." wordt nu zo uitgelegd dat als er enige discussie is over de aansprakelijkheid (of schulddeling) dat DSA dan niet toepasbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2023 09:53:11 ]
pi_210618336
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Ik wil hier nog even verder op ingaan. Dit zijn de voorwaarden van mijn verzekeraar voor Directe Schade Afhandeling (DSA). Er worden 4 voorwaarden genoemd waarbij DSA wél toepasbaar is, nu ik alle informatie heb kan ik met zekerheid stellen dat mijn verzekering mij dus wel zou moeten kunnen helpen. De leden van het Verbond van Verzekeraars staan op deze website en beide partijen worden hier genoemd.

Ik heb dat zojuist telefonisch nagevraagd en het punt "Als niet duidelijk is wie de schade heeft veroorzaakt." wordt nu zo uitgelegd dat als er enige discussie is over de aansprakelijkheid (of schulddeling) dat DSA dan niet toepasbaar is.
Dat is misschien ook niet meer dan terecht. Verzekeraars handelen deze schades nu zelf voor je af, maar je betaalt in je premie niet voor een rechtsbijstandsverzekering of een verhaalservice. Als zij dus in discussie komen over de aansprakelijkheid met de tegenpartij komen ze in de situatie dat ze én opeens gratis jouw verweer of discussie met de tegenpartij moeten voeren, én dat ze jou al geld gegeven hebben dat ze mogelijk moeten terugvorderen als blijkt dat je de aansprakelijkheid niet helemaal goed had ingeschat. Daar zit natuurlijk ook helemaal niemand op te wachten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_210619665
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 22:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat is misschien ook niet meer dan terecht. Verzekeraars handelen deze schades nu zelf voor je af, maar je betaalt in je premie niet voor een rechtsbijstandsverzekering of een verhaalservice. Als zij dus in discussie komen over de aansprakelijkheid met de tegenpartij komen ze in de situatie dat ze én opeens gratis jouw verweer of discussie met de tegenpartij moeten voeren, én dat ze jou al geld gegeven hebben dat ze mogelijk moeten terugvorderen als blijkt dat je de aansprakelijkheid niet helemaal goed had ingeschat. Daar zit natuurlijk ook helemaal niemand op te wachten.
Ik ben het hier helemaal mee eens overigens.
pi_210621590
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 15:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Bij ons duurde het destijds ook 2 weken maar toen hij eenmaal langs was geweest en we akkoord gingen met het bedrag was het dezelfde dag nog overgemaakt.
Hier zelfs nog sneller. Voordeel was dat het duidelijk was wie schuldig was. (achteruit tegen stilstaande auto gereden) Bestuurder gaf dit ook meteen toe op het schade formulier en we waren beide verzekerd bij dezelfde verzekereaar.:

Maandag schade, aangegeven bij de verzekeraar dat we de schade zelf op willen knappen en dat de auto naar mijn adres moest worden verplaatst.
Dinsdag werd te auto geleverd
Donderdag expert langs gekomen
Maandag erop uitgekeerd.

Alles in 1 week afgehandeld.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_210824657
Nog een update:

Had een reactie ontvangen van de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij dat mijn aansprakelijkstelling in goede orde ontvangen was. Klaarblijkelijk heeft de tegenpartij de schade niet gemeld bij de eigen verzekering want ze wisten nergens van. Ze hebben hun verzekerde verzocht om schademelding en zouden daarna bij mij terug komen op de aansprakelijkheid.

Inmiddels zijn we 3 weken verder en heb ik natuurlijk nog niks gehoord. Ik heb nu nogmaals gevraagd of ze een expert willen sturen of dat ik mijn schade eindelijk eens kan gaan repareren.

Wat een gedoe zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')