Idd, sowieso module Verkeer, kost je 4 euro in de maand.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:44 schreef Gaara22 het volgende:
Ook om dit soort dingen: neem een rechtsbijstandsverzekering.
Dan duurt het misschien ook lang, maar dan hoef je er niet zelf continu achteraan.
Waar staan de kruisjes voor partij A en B op het schadeformulier?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:28 schreef Amoeba het volgende:
Hallo,
Ik ben al een aantal maanden bezig met een schade afhandeling. In juni heeft iemand met mijn auto een schade gemaakt. Ik ben destijds bij de andere bestuurder langs geweest om een schadeformulier in te vullen en gegevens uit te wisselen. Omdat het een lease auto betreft kon de bestuurder me niet direct de gegevens verstrekken hoe en waar de auto verzekerd is.
We zijn nu ruim 2 maanden verder en ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik nog steeds geen aanvullende informatie ontvangen. Ik krijg steeds een reactie dat mijn vraag wordt neergelegd bij de collega die hierover gaat en daarna blijft het stil.
De claim van de tegenpartij (die bij mij dus onbekend is) is inmiddels binnen bij mijn verzekeraar en in behandeling. Omdat mijn verzekeraar voorstelt om de schade op basis van gedeelde aansprakelijkheid op te lossen wil ik nu ook een claim indienen, ik ben slechts WA verzekerd dus mijn verzekeraar helpt mij hier verder niet bij. Sterker, mijn verzekeraar weigert mij de gewenste gegevens te verstrekken vanwege privacy wetgeving en van de bestuurder word ik dus ook niet veel wijzer.
Iemand hier ervaring mee? Wat is nu wijsheid?
Ehmquote:
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad aangegeven bij mijn verzekeraar dat ik van mening ben dat er sprake is van gedeelde aansprakelijkheid. Het betreft een kleine schade ontstaan door een zijdelinge botsing bij een inhaalactie op een kruispunt. Mijn verzekeraar legt de situatie uit als een 'wegversmalling waarbij de voorrang onderling geregeld moet worden'. Volgens de tegenpartij ben ik echter volledig aansprakelijk. Ik kan niet bewijzen dat de tegenpartij fout zat en andersom ook niet, er zijn namelijk geen getuigen of beelden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Bij gebrek aan gegevens waar de auto verzekerd is: Persoon van de tegenpartij direct aansprakelijk stellen, voor jouw volledige schadebedrag.
Met daarbij het verzoek de schade binnen 14 dagen te vergoeden, omdat je anders genoodzaakt bent om op kosten van de tegenpartij juridisch hulp in te schakelen.
Richting jouw verzekering: die 50/50 aansprakelijkheid verwerpen, tenzij je zelf ook van mening bent dat je mede-schuldig bent aan de aanrijding.
Anders vraag je van welke leasemaatschappij de auto is, zodat je jouw claim daartoe kan richten. Die info hoeft hij niet op te vragen, want dat weet hij echt wel. Geef je desnoods aan dat je graag binnen 14 dagen reactie verwacht en anders genoodzaakt bent om hem aansprakelijk te stellen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:28 schreef Amoeba het volgende:
We zijn nu ruim 2 maanden verder en ondanks herhaaldelijke verzoeken heb ik nog steeds geen aanvullende informatie ontvangen. Ik krijg steeds een reactie dat mijn vraag wordt neergelegd bij de collega die hierover gaat en daarna blijft het stil.
Goed idee, ik heb de bestuurder een berichtje gestuurd.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Anders vraag je van welke leasemaatschappij de auto is, zodat je jouw claim daartoe kan richten. Die info hoeft hij niet op te vragen, want dat weet hij echt wel. Geef je desnoods aan dat je graag binnen 14 dagen reactie verwacht en anders genoodzaakt bent om hem aansprakelijk te stellen.
Maar je hoeft toch verder geen informatie vanuit de leasemaatschappij te hebben? Het enige wat ontbrak was toch de verzekeraar van de tegenpartij? Je weet nu de betreffende leasemaatschappij en dus de juridisch eigenaar van de auto. Dan kan je je claim toch direct aan hen richten onder vermelding van het kenteken en voeg je het schadeformulier eraan toe. De leasemaatschappij pakt koppelt claim dan wel aan de betreffende auto en handelt voor zover nodig af met de verzekeraar.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:01 schreef Amoeba het volgende:
Nou, de leasemaatschappij verstopt zich ook achter privacy wetgeving en verwijst terug naar de bestuurder. RDW gebeld en deze zeggen dat ik het beste eerst proces verbaal bij de politie op kan laten maken en daarna een verzoek om informatie in kan dienen. Zonder een PV hoef ik niet te mailen.
Ik heb de bestuurder een ultimatum gesteld en als die verstrijkt gaan we dat maar doen dan.
Lol, nee.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Bij gebrek aan gegevens waar de auto verzekerd is: Persoon van de tegenpartij direct aansprakelijk stellen, voor jouw volledige schadebedrag.
Met daarbij het verzoek de schade binnen 14 dagen te vergoeden, omdat je anders genoodzaakt bent om op kosten van de tegenpartij juridisch hulp in te schakelen.
Dat heb ik dus gevraagd maar de leasemaatschappij zei dat ze geen partij zijn in deze kwestie en verwees me terug naar de bestuurder.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch verder geen informatie vanuit de leasemaatschappij te hebben? Het enige wat ontbrak was toch de verzekeraar van de tegenpartij? Je weet nu de betreffende leasemaatschappij en dus de juridisch eigenaar van de auto. Dan kan je je claim toch direct aan hen richten onder vermelding van het kenteken en voeg je het schadeformulier eraan toe. De leasemaatschappij pakt koppelt claim dan wel aan de betreffende auto en handelt voor zover nodig af met de verzekeraar.
Ik kan echt heel raar denken, maar hoezo moet jij achter de andere maatschappij aan etc? Is dat niet een kwestie van schadeformulier insturen en de maatschappijen regelen dit onderling?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Dat heb ik dus gevraagd maar de leasemaatschappij zei dat ze geen partij zijn in deze kwestie en verwees me terug naar de bestuurder.
Dreigen met de politie heeft blijkbaar geholpen want ik heb inmiddels de naam van de verzekeraar gekregen van de bestuurder. Ik zal even de brief van mijn verzekering afwachten met de details omtrent de schulddeling en dan ga ik contact opnemen met die maatschappij.
WA verzekerd zonder verhaalsbijstand. Dan mag je je eigen recht gaan proberen te halen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 10:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik kan echt heel raar denken, maar hoezo moet jij achter de andere maatschappij aan etc? Is dat niet een kwestie van schadeformulier insturen en de maatschappijen regelen dit onderling?
Mijn vriendin heeft begin dit jaar een aanrijding gehad. Wij zijn alleen WA verzekerd. Het verhaal wat ik destijds van de verzekeraar kreeg:quote:Op zondag 27 augustus 2023 11:32 schreef Sometimes het volgende:
[..]
WA verzekerd zonder verhaalsbijstand. Dan mag je je eigen recht gaan proberen te halen.
Ik heb wel al mijn verzekeringen bij de zelfde verzekeraar, ik heb zeker weten geen rechtsbijstandsverzekering, mogelijk dat er in mijn autoverzekering wel een verhaalsbijstand zit.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:45 schreef XanderH het volgende:
@:Vliegbaard Het klinkt alsof jij wel iets van verhaalsrechtsbijstand bij je verzekering hebt, misschien is die optie wel standaard inbegrepen bij jouw verzekeraar. Als je meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar hebt kan het ook zijn dat de rechtsbijstandverzekering uit een ander pakket dan je voertuigverzekering komt. Ook een eventuele tussenpersoon zou je kunnen helpen met het indienen van een schadeclaim trouwens.
Als je echt alleen WA hebt, gaat jouw verzekeraar in principe niet voor jou aan de slag, laat staan dat ze jou ooit iets zullen uitbetalen. Die verzekering is er namelijk letterlijk alleen voor schade aan derden. Iets van verhaalsrechtsbijstand erbij afsluiten is dus wel handig.
https://www.verzekeringen(...)-is-verhaalsbijstand
Juist. Jaren terug was de aanschafwaarde van mijn auto zo'n 1000 euro dus dan is meer dan WA verzekeren helemaal niet interessant. Mijn claim is ook helemaal niet zo hoog maar omdat er zo moeilijk wordt gedaan door de tegenpartij is het inmiddels een principekwestie geworden voor mij.quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:45 schreef XanderH het volgende:
@:Vliegbaard Het klinkt alsof jij wel iets van verhaalsrechtsbijstand bij je verzekering hebt, misschien is die optie wel standaard inbegrepen bij jouw verzekeraar. Als je meerdere verzekeringen bij dezelfde verzekeraar hebt kan het ook zijn dat de rechtsbijstandverzekering uit een ander pakket dan je voertuigverzekering komt. Ook een eventuele tussenpersoon zou je kunnen helpen met het indienen van een schadeclaim trouwens.
Als je echt alleen WA hebt, gaat jouw verzekeraar in principe niet voor jou aan de slag, laat staan dat ze jou ooit iets zullen uitbetalen. Die verzekering is er namelijk letterlijk alleen voor schade aan derden. Iets van verhaalsrechtsbijstand erbij afsluiten is dus wel handig.
https://www.verzekeringen(...)-is-verhaalsbijstand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |