Ja vind ik dus ook! Echt een verschil van niets.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb net gekeken naar de prijzen voor verzending van pakketten bij DHL en PostNL, en PostNL is duurder, maar we praten echt over nauwelijks iets. Dan snap ik ook niet waarom je niet voor PostNL zou gaan. Daar kan het ook mis gaan, maar DHL is gewoon next-level ruk.
Sssttt niet zeggen. Ik verwacht komende week een pakje uit België via DHL. Kon kiezen tussen DHL of UPS. De laatste is erger.... DHL heeft zo zijn kuren maar de post.nl is ook erg onbetrouwbaar tegenwoordig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Vandaag besteld, morgen in huis".
En morgen bljkt dan 3 dagen later.
Pakketten uit het buitenland is ook een loterij.
Dus nee.
Waarschijnlijk krijgt hij zijn geld terug gestort en heb ik pech, zou niet weten hoe het anders opgelost kan worden want je kan moeilijk beide partijen kosteloos gaan stellen. Het staat ook niet voor niks tijdelijk bij dat platform gestald.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:39 schreef baskick het volgende:
[..]
Marktplaats stelt bij Kopersbescherming wellicht kosteloos, maar doet dat door de verkoper niet uit te betalen, is het niet? Overigens als jij bewijs van verzending hebt, zit jij safe toch? Die Kopersbescherming is daarmee een wassen neus en iets waar ik als verkoper nooit mee in zou stemmen. Dan zoekt iemand maar op reisafstand zodat ie het kan ophalen.
Dit kan alleen UPS.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
En UPS? Die sturen gewoon een week lang iedere dag een mail dat het pakket tussen 11:15 en 14:15 bezorgd wordt maar er komt niemand. En dan op de dag dat ze niets sturen staat er ineens iemand op de stoep.
UPS kwam 3 keer langs bij mij om een aangemeld pakket op te halen. Edoch, ik had niets aangemeld, zelfs geen account bij UPS.quote:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:13 schreef blomke het volgende:
[..]
UPS kwam 3 keer langs bij mij om een aangemeld pakket op te halen. Edoch, ik had niets aangemeld, zelfs geen account bij UPS.
Chauffeur werd kwaad op mij, omdat ik niks had af te geven. Zei ie: "je moet UPS bellen hiervoor".
Dat kan alleen UPS.
Er staat dat het opgehaald is door de bezorger die maandag om 17:10. Wellicht heeft hij het achterover gedrukt of is hij het kwijt geraakt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:23 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat jouw pakketje wel aangemeld en ingeleverd is, maar nog niet afgehaald door DHL bij het punt waar het ingeleverd is. Zeker nu met vakantieperiode lijkt het erop dat DHL de afgesproken service niet na kan komen. Je zou het pakketpunt waar het ingeleverd is kunnen vragen wanneer DHL voor het laatst afgehaald heeft.
Kan ook zijn dat DHL een aantal locaties in deze periode niet dagelijks doorzet maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het tijd is om een zoekactie op touw te laten zetten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Er staat dat het opgehaald is door de bezorger die maandag om 17:10. Wellicht heeft hij het achterover gedrukt of is hij het kwijt geraakt.
Als het opgehaald is bij het punt waar jij het hebt afgegeven (een winkel bij jou in de buurt?) moet dat eerst naar het DHL distributiecentrum in jouw regio, vervolgens naar het distributiecentrum in de regio van de ontvanger en daar wordt de planning gemaakt met welke auto en wanneer het bezorgd wordt. Dat zou normaal gesproken niet langer dan 1 of 2 dagen moeten duren. Wat zou kunnen is dat ergens in één van de distributiecentra een achterstand is (vakantietijd, personeelstekort, whatever) waardoor een partij pakketjes nog niet over de band is gegaan om te sorteren. Of, en dat kan DHL ook goed, het is vanaf het DC in de regio naar een verkeerd DC gegaan en moet dan vandaar naar het juist DC en dat kan nog wel eens wat langer duren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Er staat dat het opgehaald is door de bezorger die maandag om 17:10. Wellicht heeft hij het achterover gedrukt of is hij het kwijt geraakt.
Inderdaad afgegeven in een winkel en opgehaald door de bezorger.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:58 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Als het opgehaald is bij het punt waar jij het hebt afgegeven (een winkel bij jou in de buurt?) moet dat eerst naar het DHL distributiecentrum in jouw regio, vervolgens naar het distributiecentrum in de regio van de ontvanger en daar wordt de planning gemaakt met welke auto en wanneer het bezorgd wordt. Dat zou normaal gesproken niet langer dan 1 of 2 dagen moeten duren. Wat zou kunnen is dat ergens in één van de distributiecentra een achterstand is (vakantietijd, personeelstekort, whatever) waardoor een partij pakketjes nog niet over de band is gegaan om te sorteren. Of, en dat kan DHL ook goed, het is vanaf het DC in de regio naar een verkeerd DC gegaan en moet dan vandaar naar het juist DC en dat kan nog wel eens wat langer duren.
Het bedrijf waar ik gewerkt heb verstuurde de goederen via DHL, zowel losse colli als hele pallets, en ik was betrokken bij de transport zaken.
Bedrijf waar ik werkte levert alleen aan bedrijven, niet aan particulieren, ik weet dan niet precies hoe het gaat met afgeven in een winkel. Weet wel dat wij als opdrachtgever een account hadden waarmee we meer tracking gegevens konden zien dat wat jij ziet op de tracking pagina op de webpagina. zo zagen wij alle scangegevens, dus wanneer iets in een bepaald depot is gescand. De meeste vertraging ontstond wanneer iets nu juist niet was gescand, bv als een pakketje in het eerste depot was gescand en doorgestuurd moest worden naar het depot in de ontvanger regio, maar fysiek ging het ten onrechte naar een ander depot, zolang dat andere depot het niet scande was het kwijt. En het wilde ook wel eens gebeuren dat het daar wel gescand werd, maar niet direct weer verstuurd naar het juiste depot.quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad afgegeven in een winkel en opgehaald door de bezorger.
Krijg je daar ook een update van dan als hij binnen is op het distributiecentrum?
Hij staat nog steeds op planning wordt gemaakt. Vandaag zijn ze niet bereikbaar morgen ga ik maar even bellen. Via de app word je ook niet wijzer.
als er goekope verzending gebruikt is,duurt het wel even(tussen vrij en ma) gebeurd er weinig bij dhl(sorteercenter),er is best kans dat het a.s. wo enof do arriveert.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:05 schreef Elan het volgende:
Maandag een pakketje opgestuurd op Marktplaats via DHL maar hoewel het opgehaald is door de bezorger staat bij status nog steeds op "Planning wordt gemaakt". Heeft iemand hier ervaring mee en wat er aan de hand kan zijn?
Degene die ik het product verkocht heb vind dat ik met geld over de brug moet komen maar ik heb mijn spullen dus ook niet meer
Voor het bellen naar DHL moet je nog 1 euro betalen ook. Vermijden dat bedrijf.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Al een paar keer meegemaakt. Bellen heeft ook weinig zin want je krijgt het standaard verhaaltje dat het pakketje morgen bezorgd wordt.
Heb het 3 weken geleden nog meegemaakt. Tijdens het klussen wat materiaal te weinig. Aan de andere kant van het land een bedrijfje wat de volgende dag kon leveren. Pakketje heeft 3 weken in de planning gestaan (pakketje is woensdag binnegekomen). Na 3 dagen de leverancier gebeld en via een andere koerier alsnog mijn bestelling laten komen maar ondertussen lig je 4 dagen stil.
Echt, ik vermijd bedrijven die leveren via DHL zo veel als mogelijk. Wat een kutbedrijf.
Vandaar:quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:03 schreef hockeytokkie het volgende:
Voor het bellen naar DHL moet je nog 1 euro betalen ook. Vermijden dat bedrijf.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:13 schreef blomke het volgende:
UPS kwam 3 keer langs bij mij om een aangemeld pakket op te halen. Edoch, ik had niets aangemeld, zelfs geen account bij UPS.
Chauffeur werd kwaad op mij, omdat ik niks had af te geven. Zei ie: "je moet UPS bellen hiervoor".
Dat kan alleen UPS.
Wacht even, wie is nu koper en wie is verkoper?quote:Op maandag 21 augustus 2023 01:41 schreef Elan het volgende:
Plot twist:
Het geld staat inmiddels op mijn rekening maar het pakket staat bij DHL nog steeds op "Planning wordt gemaakt" en de verkoper heeft niks ontvangen. Die hele verkopersbescherming waar je extra voor moet betalen is tenzij hij ook zijn geld terugkrijgt wel echt een farce op deze manier
Of hij probeert mij te naaien op de een of andere slinkse manier en heeft het allang ontvangen, maar dat lijkt me sterk. Dan zou er wel een update van DHL moeten zijn gekomen dat het inmiddels bezorgd is.
Ik ben de verkoper.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wacht even, wie is nu koper en wie is verkoper?
Maar jij hebt je geld terug gehad maar de koper niet? Was dit via marktplaats?quote:
Ik heb mijn geld ontvangen niet teruggekregen, heb tenslotte ook niks gekocht.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar jij hebt je geld terug gehad maar de koper niet? Was dit via marktplaats?
Nee verkoper ik heb het geld via het betalingsplatform ontvangen, er staat daar ook dat het bezorgd is maar de DHL status weten ze nergens van en de koper heeft ook nog niks ontvangen. In elk geval dat claimt hij.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:35 schreef Inbox het volgende:
Ben jij nou de koper of de verkoper?Omdat jij je geld terug heb, vermoed ik dat je de koper bent?
Pakket is overduidelijk nog niet gescand of er zit een fout in de tracktrace weergave. Soms blijft zo'n online volgsysteem weleens wat achter en is ie niet up to date.
Bij DHl een ander trackingsite dan de reguliere van DHL gebruiken kan soms meer informatie opleveren, trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |