Dit. Zelf ook een keer gehad. Werd uiteindelijk gewoon bezorgd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:17 schreef CoolGuy het volgende:
Dit schijnt vaker voor te komen bij DHL. Als je er op zoekt op Google kom je dit met behoorlijke regelmaat tegen. Daar staat ook bij dat de meeste pakketjes binnen 2 dagen alsnog bezorgd worden maar ja, die 2 dagen zijn al lang en heel breed voorbij.
Aangezien jij het pakket hebt verstuurd ben jij iig degene die bij DHL moet zijn (niet de ontvanger).quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:05 schreef Elan het volgende:
Maandag een pakketje opgestuurd op Marktplaats via DHL maar hoewel het opgehaald is door de bezorger staat bij status nog steeds op "Planning wordt gemaakt". Heeft iemand hier ervaring mee en wat er aan de hand kan zijn?
Degene die ik het product verkocht heb vind dat ik met geld over de brug moet komen maar ik heb mijn spullen dus ook niet meer
UPS en DHL mogen wat mij betreft morgen nog failliet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Al een paar keer meegemaakt. Bellen heeft ook weinig zin want je krijgt het standaard verhaaltje dat het pakketje morgen bezorgd wordt.
Heb het 3 weken geleden nog meegemaakt. Tijdens het klussen wat materiaal te weinig. Aan de andere kant van het land een bedrijfje wat de volgende dag kon leveren. Pakketje heeft 3 weken in de planning gestaan (pakketje is woensdag binnegekomen). Na 3 dagen de leverancier gebeld en via een andere koerier alsnog mijn bestelling laten komen maar ondertussen lig je 4 dagen stil.
Echt, ik vermijd bedrijven die leveren via DHL zo veel als mogelijk. Wat een kutbedrijf.
Is het niet zo dat de verkoper niet meer verantwoordelijk gesteld kan worden nadat hij het product op de post heeft gedaan met aantoonbare bewijs, dus een trackingnummer?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:05 schreef Elan het volgende:
Maandag een pakketje opgestuurd op Marktplaats via DHL maar hoewel het opgehaald is door de bezorger staat bij status nog steeds op "Planning wordt gemaakt". Heeft iemand hier ervaring mee en wat er aan de hand kan zijn?
Degene die ik het product verkocht heb vind dat ik met geld over de brug moet komen maar ik heb mijn spullen dus ook niet meer
Is het?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de verkoper niet meer verantwoordelijk gesteld kan worden nadat hij het product op de post heeft gedaan met aantoonbare bewijs, dus een trackingnummer?
Dat ligt eraan. Was het de koper die opperde dat het verzonden moest worden?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de verkoper niet meer verantwoordelijk gesteld kan worden nadat hij het product op de post heeft gedaan met aantoonbare bewijs, dus een trackingnummer?
Mag DPD ook mee doen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
UPS en DHL mogen wat mij betreft morgen nog failliet.
DHL pleurt hier overal pakketten neer als het droog is, zonder er bij stil te staan dat het over een uur wel kan regenen.
PostNL brengt het netjes naar het afhaalpunt als ik er niet ben, zoals ik heb ingesteld (al heb ik wel eens een pakketbezorger er op moeten wijzen dat klanten een voorkeur kunnen instellen in hun profiel en dat ik graag zie dat ze daar rekening mee houden).
En UPS? Die sturen gewoon een week lang iedere dag een mail dat het pakket tussen 11:15 en 14:15 bezorgd wordt maar er komt niemand. En dan op de dag dat ze niets sturen staat er ineens iemand op de stoep.
Echt... pakketdiensten![]()
"Vandaag besteld, morgen in huis".quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:47 schreef Het_Bokje het volgende:
Mensen die van alles bestellen, maar nooit thuis zijn en dan gaan zeiken op de bezorging.x miljoenmiljard
Ik meen dat je als verkoper verantwoordelijk blijft, maar hij heeft met kopersbescherming gedaan dus ik neem aan dat Marktplaats hem kosteloos stelt mocht het niet aankomen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de verkoper niet meer verantwoordelijk gesteld kan worden nadat hij het product op de post heeft gedaan met aantoonbare bewijs, dus een trackingnummer?
Als het met kopersbescherming is, dan heb jij nog niet betaald gekregen toch?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik meen dat je als verkoper verantwoordelijk blijft, maar hij heeft met kopersbescherming gedaan dus ik neem aan dat Marktplaats hem kosteloos stelt mocht het niet aankomen.
edit: en voor verkopers https://help.marktplaats.nl/s/article/hoe-werkt-kopersbescherming-voor-verkopersquote:Hoe werkt Kopersbescherming voor kopers
Met Kopersbescherming kun je als koper zorgeloos en veilig handelen. Voor 5% van het afgesproken aankoopbedrag sluit je de Kopersbescherming af. De verkoper krijgt pas betaald als je het afgesproken product hebt ontvangen.
In een reclame-uiting op een commerciële website trappenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Vandaag besteld, morgen in huis".
En morgen bljkt dan 3 dagen later.
Pakketten uit het buitenland is ook een loterij.
Dus nee.
Je hebt je bokkenpruik wel weer op vandaag.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
In een reclame-uiting op een commerciële website trappenGa lekker janken bij de ACM dan
![]()
Mensen die iets dat op een website staat als absolute en niet te beïnvloeden werkelijkheid beschouwen
Als je 100% zeker wil zijn dat je je shit op tijd hebt, dan ga je het maar lekker zelf halen. Denk je dat je de enige bent of zo?
Mensen
Gaat ie ooit af dan?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt je bokkenpruik wel weer op vandaag.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het met kopersbescherming is, dan heb jij nog niet betaald gekregen toch?
[..]
edit: en voor verkopers https://help.marktplaats.nl/s/article/hoe-werkt-kopersbescherming-voor-verkopers
Begrijp ik hier nu uit dat je kunt kiezen met welke toko je het kunt verzenden? Of wordt je dat gewoon opgelegd? Ik doe helemaal niets met marktplaats en dingen versturen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Ben wel benieuwd hoe het afgehandeld want na 7 dagen kan de kopende partij reeds een geschil indienen.
Wat als het pakketje later alsnog komt? Dan heeft hij en het geld en het product.
Qua oplossingen zijn er ook verschillende scenario's mogelijk die gaat de het betalingsplatform bepalen.
Ik ga er maar vanuit dat hij zijn geld terug krijgt en ik pech heb. Gelukkig was het tientjeswerk, maar alsnog balen doe geen zaken meer met DHL.
Spullen via marktplaats onder kopersbescherming moet je gewoon altijd verzekerd via PostNL verzenden (tot ¤500,- kost ¤2,- extra ofzo). Dan heb je al die problemen niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Begrijp ik hier nu uit dat je kunt kiezen met welke toko je het kunt verzenden? Of wordt je dat gewoon opgelegd? Ik doe helemaal niets met marktplaats en dingen versturen.
Marktplaats stelt bij Kopersbescherming wellicht kosteloos, maar doet dat door de verkoper niet uit te betalen, is het niet? Overigens als jij bewijs van verzending hebt, zit jij safe toch? Die Kopersbescherming is daarmee een wassen neus en iets waar ik als verkoper nooit mee in zou stemmen. Dan zoekt iemand maar op reisafstand zodat ie het kan ophalen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik meen dat je als verkoper verantwoordelijk blijft, maar hij heeft met kopersbescherming gedaan dus ik neem aan dat Marktplaats hem kosteloos stelt mocht het niet aankomen.
Ik heb net gekeken naar de prijzen voor verzending van pakketten bij DHL en PostNL, en PostNL is duurder, maar we praten echt over nauwelijks iets. Dan snap ik ook niet waarom je niet voor PostNL zou gaan. Daar kan het ook mis gaan, maar DHL is gewoon next-level ruk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:33 schreef Gaara22 het volgende:
[..]
Spullen via marktplaats onder kopersbescherming moet je gewoon altijd verzekerd via PostNL verzenden (tot ¤500,- kost ¤2,- extra ofzo). Dan heb je al die problemen niet.
Mensen die het om een knaak per sé via DHL willen hebben, zeg ik altijd dat het risico dan voor henzelf is en dat ik alleen kopersbescherming doe als het met PostNL wordt verzonden.
Er is een keer iets via DHL niet aangekomen. Heel vervelend, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
DHL, DPD alleen gebruiken voor internationaal spul (veel betere tracking en dekking) en GLS altijd vermijden ongeacht de situatie.
Ja vind ik dus ook! Echt een verschil van niets.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb net gekeken naar de prijzen voor verzending van pakketten bij DHL en PostNL, en PostNL is duurder, maar we praten echt over nauwelijks iets. Dan snap ik ook niet waarom je niet voor PostNL zou gaan. Daar kan het ook mis gaan, maar DHL is gewoon next-level ruk.
Sssttt niet zeggen. Ik verwacht komende week een pakje uit België via DHL. Kon kiezen tussen DHL of UPS. De laatste is erger.... DHL heeft zo zijn kuren maar de post.nl is ook erg onbetrouwbaar tegenwoordig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Vandaag besteld, morgen in huis".
En morgen bljkt dan 3 dagen later.
Pakketten uit het buitenland is ook een loterij.
Dus nee.
Waarschijnlijk krijgt hij zijn geld terug gestort en heb ik pech, zou niet weten hoe het anders opgelost kan worden want je kan moeilijk beide partijen kosteloos gaan stellen. Het staat ook niet voor niks tijdelijk bij dat platform gestald.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:39 schreef baskick het volgende:
[..]
Marktplaats stelt bij Kopersbescherming wellicht kosteloos, maar doet dat door de verkoper niet uit te betalen, is het niet? Overigens als jij bewijs van verzending hebt, zit jij safe toch? Die Kopersbescherming is daarmee een wassen neus en iets waar ik als verkoper nooit mee in zou stemmen. Dan zoekt iemand maar op reisafstand zodat ie het kan ophalen.
Dit kan alleen UPS.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
En UPS? Die sturen gewoon een week lang iedere dag een mail dat het pakket tussen 11:15 en 14:15 bezorgd wordt maar er komt niemand. En dan op de dag dat ze niets sturen staat er ineens iemand op de stoep.
UPS kwam 3 keer langs bij mij om een aangemeld pakket op te halen. Edoch, ik had niets aangemeld, zelfs geen account bij UPS.quote:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:13 schreef blomke het volgende:
[..]
UPS kwam 3 keer langs bij mij om een aangemeld pakket op te halen. Edoch, ik had niets aangemeld, zelfs geen account bij UPS.
Chauffeur werd kwaad op mij, omdat ik niks had af te geven. Zei ie: "je moet UPS bellen hiervoor".
Dat kan alleen UPS.
Er staat dat het opgehaald is door de bezorger die maandag om 17:10. Wellicht heeft hij het achterover gedrukt of is hij het kwijt geraakt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:23 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat jouw pakketje wel aangemeld en ingeleverd is, maar nog niet afgehaald door DHL bij het punt waar het ingeleverd is. Zeker nu met vakantieperiode lijkt het erop dat DHL de afgesproken service niet na kan komen. Je zou het pakketpunt waar het ingeleverd is kunnen vragen wanneer DHL voor het laatst afgehaald heeft.
Kan ook zijn dat DHL een aantal locaties in deze periode niet dagelijks doorzet maar eerlijk gezegd denk ik wel dat het tijd is om een zoekactie op touw te laten zetten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Er staat dat het opgehaald is door de bezorger die maandag om 17:10. Wellicht heeft hij het achterover gedrukt of is hij het kwijt geraakt.
Als het opgehaald is bij het punt waar jij het hebt afgegeven (een winkel bij jou in de buurt?) moet dat eerst naar het DHL distributiecentrum in jouw regio, vervolgens naar het distributiecentrum in de regio van de ontvanger en daar wordt de planning gemaakt met welke auto en wanneer het bezorgd wordt. Dat zou normaal gesproken niet langer dan 1 of 2 dagen moeten duren. Wat zou kunnen is dat ergens in één van de distributiecentra een achterstand is (vakantietijd, personeelstekort, whatever) waardoor een partij pakketjes nog niet over de band is gegaan om te sorteren. Of, en dat kan DHL ook goed, het is vanaf het DC in de regio naar een verkeerd DC gegaan en moet dan vandaar naar het juist DC en dat kan nog wel eens wat langer duren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Er staat dat het opgehaald is door de bezorger die maandag om 17:10. Wellicht heeft hij het achterover gedrukt of is hij het kwijt geraakt.
Inderdaad afgegeven in een winkel en opgehaald door de bezorger.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:58 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Als het opgehaald is bij het punt waar jij het hebt afgegeven (een winkel bij jou in de buurt?) moet dat eerst naar het DHL distributiecentrum in jouw regio, vervolgens naar het distributiecentrum in de regio van de ontvanger en daar wordt de planning gemaakt met welke auto en wanneer het bezorgd wordt. Dat zou normaal gesproken niet langer dan 1 of 2 dagen moeten duren. Wat zou kunnen is dat ergens in één van de distributiecentra een achterstand is (vakantietijd, personeelstekort, whatever) waardoor een partij pakketjes nog niet over de band is gegaan om te sorteren. Of, en dat kan DHL ook goed, het is vanaf het DC in de regio naar een verkeerd DC gegaan en moet dan vandaar naar het juist DC en dat kan nog wel eens wat langer duren.
Het bedrijf waar ik gewerkt heb verstuurde de goederen via DHL, zowel losse colli als hele pallets, en ik was betrokken bij de transport zaken.
Bedrijf waar ik werkte levert alleen aan bedrijven, niet aan particulieren, ik weet dan niet precies hoe het gaat met afgeven in een winkel. Weet wel dat wij als opdrachtgever een account hadden waarmee we meer tracking gegevens konden zien dat wat jij ziet op de tracking pagina op de webpagina. zo zagen wij alle scangegevens, dus wanneer iets in een bepaald depot is gescand. De meeste vertraging ontstond wanneer iets nu juist niet was gescand, bv als een pakketje in het eerste depot was gescand en doorgestuurd moest worden naar het depot in de ontvanger regio, maar fysiek ging het ten onrechte naar een ander depot, zolang dat andere depot het niet scande was het kwijt. En het wilde ook wel eens gebeuren dat het daar wel gescand werd, maar niet direct weer verstuurd naar het juiste depot.quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad afgegeven in een winkel en opgehaald door de bezorger.
Krijg je daar ook een update van dan als hij binnen is op het distributiecentrum?
Hij staat nog steeds op planning wordt gemaakt. Vandaag zijn ze niet bereikbaar morgen ga ik maar even bellen. Via de app word je ook niet wijzer.
als er goekope verzending gebruikt is,duurt het wel even(tussen vrij en ma) gebeurd er weinig bij dhl(sorteercenter),er is best kans dat het a.s. wo enof do arriveert.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:05 schreef Elan het volgende:
Maandag een pakketje opgestuurd op Marktplaats via DHL maar hoewel het opgehaald is door de bezorger staat bij status nog steeds op "Planning wordt gemaakt". Heeft iemand hier ervaring mee en wat er aan de hand kan zijn?
Degene die ik het product verkocht heb vind dat ik met geld over de brug moet komen maar ik heb mijn spullen dus ook niet meer
Voor het bellen naar DHL moet je nog 1 euro betalen ook. Vermijden dat bedrijf.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 22:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Al een paar keer meegemaakt. Bellen heeft ook weinig zin want je krijgt het standaard verhaaltje dat het pakketje morgen bezorgd wordt.
Heb het 3 weken geleden nog meegemaakt. Tijdens het klussen wat materiaal te weinig. Aan de andere kant van het land een bedrijfje wat de volgende dag kon leveren. Pakketje heeft 3 weken in de planning gestaan (pakketje is woensdag binnegekomen). Na 3 dagen de leverancier gebeld en via een andere koerier alsnog mijn bestelling laten komen maar ondertussen lig je 4 dagen stil.
Echt, ik vermijd bedrijven die leveren via DHL zo veel als mogelijk. Wat een kutbedrijf.
Vandaar:quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:03 schreef hockeytokkie het volgende:
Voor het bellen naar DHL moet je nog 1 euro betalen ook. Vermijden dat bedrijf.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 21:13 schreef blomke het volgende:
UPS kwam 3 keer langs bij mij om een aangemeld pakket op te halen. Edoch, ik had niets aangemeld, zelfs geen account bij UPS.
Chauffeur werd kwaad op mij, omdat ik niks had af te geven. Zei ie: "je moet UPS bellen hiervoor".
Dat kan alleen UPS.
Wacht even, wie is nu koper en wie is verkoper?quote:Op maandag 21 augustus 2023 01:41 schreef Elan het volgende:
Plot twist:
Het geld staat inmiddels op mijn rekening maar het pakket staat bij DHL nog steeds op "Planning wordt gemaakt" en de verkoper heeft niks ontvangen. Die hele verkopersbescherming waar je extra voor moet betalen is tenzij hij ook zijn geld terugkrijgt wel echt een farce op deze manier
Of hij probeert mij te naaien op de een of andere slinkse manier en heeft het allang ontvangen, maar dat lijkt me sterk. Dan zou er wel een update van DHL moeten zijn gekomen dat het inmiddels bezorgd is.
Ik ben de verkoper.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wacht even, wie is nu koper en wie is verkoper?
Maar jij hebt je geld terug gehad maar de koper niet? Was dit via marktplaats?quote:
Ik heb mijn geld ontvangen niet teruggekregen, heb tenslotte ook niks gekocht.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar jij hebt je geld terug gehad maar de koper niet? Was dit via marktplaats?
Nee verkoper ik heb het geld via het betalingsplatform ontvangen, er staat daar ook dat het bezorgd is maar de DHL status weten ze nergens van en de koper heeft ook nog niks ontvangen. In elk geval dat claimt hij.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:35 schreef Inbox het volgende:
Ben jij nou de koper of de verkoper?Omdat jij je geld terug heb, vermoed ik dat je de koper bent?
Pakket is overduidelijk nog niet gescand of er zit een fout in de tracktrace weergave. Soms blijft zo'n online volgsysteem weleens wat achter en is ie niet up to date.
Bij DHl een ander trackingsite dan de reguliere van DHL gebruiken kan soms meer informatie opleveren, trouwens.
En als je de tracktrace invult bij 17track of bijv de tracktrace van DHL express?quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee verkoper ik heb het geld via het betalingsplatform ontvangen, er staat daar ook dat het bezorgd is maar de DHL status weten ze nergens van en de koper heeft ook nog niks ontvangen. In elk geval dat claimt hij.
Vreemde gang van zaken.
De verkoper lijkt me verder een integer persoon maar goed schijn kan ofc bedriegenquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:41 schreef Inbox het volgende:
Oh, wacht. Topicstarter is de verkoper. Dus de betaling is goedgekeurd en de tracktrace geaccepteerd.
Fijn voor de verkoper in ieder geval. Die wordt nu niet genaaid in ieder geval, als in: hij kan niet meer benadeeld worden in geval de koper aangeeft niets ontvangen te hebBen omdat de tracktrace dat wellicht ten onrechte lijkt te suggereren.
Dat wat nu gebeurd is dus de reden dat ik nooit wat zou verkopen dat betaald is met die bescherming. Als de tracktrace niet blijkt te kloppen, kan een malafide koper zeggen dat ie niks ontvangen heeft en ben jij het haasje. Daar pas ik voor.
Denk automatisch als er na een x-aantal dagen verstreken is zonder claim bij marktplaats?quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
De verkoper lijkt me verder een integer persoon maar goed schijn kan ofc bedriegen. Bij DHL staat als je de barcode invoert het ook nog steeds in de planning, dat maakt zijn verhaal dat hij het (nog) niet zou hebben ontvangen wel redelijk plausibel.
Maar waarom keert marktplaats dan wel al geld uit? Of is dat standaard als er een pakketje onverhoopt mocht verdwijnen?
In transport geeft die 17track aan en DHL geeft nog steeds aan dat de planning wordt gemaakt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:46 schreef Inbox het volgende:
[..]
En als je de tracktrace invult bij 17track of bijv de tracktrace van DHL express?
Heb gemerkt dat de ene tracktrace van DHL de andere niet is en de ene soms veel meer weergeeft dan de andere qua scans en locatie.
Vaag wel, dat het betalingsplatforn aangeeft dat er bezorgd is maar de tracktrace van DHL dus niet. Hoe dan?
Jij hebt verzonden, aantoonbaar. Dus terecht dat het geld naar je overgemaakt is. Waarschijnlijk gebeurt dat automatisch als er vanuit de koper niet geklaagd is bij het platform na een x-aantal dagen?
Dat zou vanuit het perspectief van kopersbescherming wel een lachwekkende take zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:48 schreef Inbox het volgende:
[..]
Denk automatisch als er na een x-aantal dagen verstreken is zonder claim bij marktplaats?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |