abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:58:44 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210329266
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 12:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Seks is geen product of dienst.
Wel als je het verkoopt.
pi_210329272
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 12:52 schreef Momo het volgende:

[..]
700 euro vind ik niet superduur hoor. Zou zelf graag zoiets huren voor een bedrag als dat, maar dat mag natuurlijk niet.
Voor sociale huur is dat richting de bovengrens.
Maar het ging mij om het vergelijk tussen mijn 550 euro sociale huur per maand voor een appartement (waar een gezin zou kunnen wonen), en de 700 euro sociale huur per maand voor een tiny house met de fractie van de oppervlakte.
Totaal idioot is dat.
pi_210329278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 12:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zijn niet de meest succesvolle landen.
Hoe bedoel je? Dus jij vindt dat ingrijpen geen optie mag zijn?
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:03:37 #254
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210329320
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 12:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Maar het ging mij om het vergelijk tussen mijn 550 euro sociale huur per maand voor een appartement (waar een gezin zou kunnen wonen), en de 700 euro sociale huur per maand voor een tiny house met de fractie van de oppervlakte.
Totaal idioot is dat.
Ik snap die verhouding wel, aan de andere kant heb je weer geen directe buren aan je woning en iets wat nieuw is. Mensen in sociale huur mogen sowieso niet klagen over de prijzen (wel over systeem en lange wachtlijsten), je kan natuurlijk ook gewoon normaal huren en 1200 euro voor datzelfde appartement betalen.
pi_210329353
quote:

[..]
Zijn niet de meest succesvolle landen.
Er zijn verschillende vormen. Zo heeft België allerlei zaken rond de uitverkoop (solden) van winkels sterk gereguleerd. Ik zie de meerwaarde niet zo maar in principe werkt dat best wel. En ook in Nederland legt de overheid eigenlijk minimumprijzen op of beperkt ze de mogelijkheden voor kortingen voor bepaalde producten (tabak, drank, brandstof), dat is qua mechanisme in principe niet heel anders dan een maximumprijs voor een halfje volkoren verzinnen.
Nogmaals, ik zit er niet op te wachten maar het kan best wel. En de schade voor de supers zou ook wel meevallen.
pi_210329368
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 12:58 schreef Xperia het volgende:

[..]
Nou als je leest dat die bedrijven flinke winsten maken na prijsverhogingen,dan moet je toch gewoon kunnen ingrijpen? Ik bedoel je wilt toch niet dat het Nederlandse volk in armoede terecht komt? Of heeft de Nederlandse staat ook baat bij dit soort verhogingen? Dan doel ik het vullen van de staatskas?
In principe kiezen we in Nederland hierbij voor marktwerking.
En er is natuurlijk ook wel ingegrepen. Voor energie werd een prijsplafond geïntroduceerd. En ook de lonen en uitkeringen stijgen behoorlijk.
pi_210329417
quote:

[..]
Totaal idioot is dat.
Soortgelijke situatie bij mijn moeder. Woont sociaal, betaalt 550 voor een rijtjeshuis met 3 slaapkamers en een tuintje. Ze wil op zich wel verhuizen en kleiner wonen, maar flatwoninkjes met 1 slaapkamer gaan al richting de 700 euro. Totaal niet in verhouding.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_210329455
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men financiële steun nodig heeft en moet zoeken, dan heeft men al armoede. Want dat beheerst dan je hele leven.
Ligt aan je begrip van armoede.
Sure, je hebt dan steun nodig dat kun je zien als een bepaalde armoede.
Maar kun je dat in Nederland armoede noemen? Nee absoluut niet. In Nederland krijg je ergens rond de 1350 euro minimaal, daar komt dan nog een hele reeks aan toeslagen over heen.
pi_210329491
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat is een gegeven waar de kabinetten dan op konden inspelen. Of werken er bij de ministeries geen economen meer? Wordt er daar niet meer vooruitgedacht, geanticipeerd, gereageerd?

Inmiddels lijkt het CPB hiervoor het inzicht aan te geven, ipv dat dat op de ministeries gebeurd. Die reageren alleen maar met symptoommaatregelen.
Hou toch op man.
Alsof een econoom bij het ministerie en in verlengde daarvan het kabinet kan bepalen hoeveel de inflatie gaat zijn. Je praat nou net als alle tokkies die overal Rutte de schuld van geven waar hij totaal niets aan kan doen.

Ja, het kabinet kan alle belastingen intrekken en noem het maar. Is dat goed? Is dat realistisch? Nee.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het ging over een bijstand trekker die niet op vakantie kan maar ondertussen wel geld uitgeeft aan een huisdier of peuken en mensen dit veroordelen. Bijzonder hoe dit meerdere keren gezegd kan worden en jij dit (bewust?) negeert. Ik vraag me af waarom
Jij leest ook echt totaal langs wat Scorpie zegt.
Hij zegt toch dat iedereen naar zijn of haar norm moet leven? Dus ook die bijstandtrekkers....

En idd zit je in de bijstand, dan moet je naar die norm leven. Er zijn genoeg van die figuren die wel elke dag pakken aan shag oproken en 10 katten ofzo hebben. Ja goh, dan ben je al 90% van je bijstand kwijt. Vind je het gek dat je dan moeite hebt met rondkomen :')

Zulke mensen moet je gewoon de bijstand van intrekken.
pi_210329499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 23:02 schreef core2duo het volgende:
FNV pleit er al voor om het minimumloon naar 16 euro per uur te verhogen.
De FNV is sowieso volslagen wereldvreemd met nauwelijks aandacht voor hun werkelijke achterban. Met hun megalomane pandje aan de A2.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_210329503
quote:

[..]
Totaal idioot is dat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:13 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Soortgelijke situatie bij mijn moeder. Woont sociaal, betaalt 550 voor een rijtjeshuis met 3 slaapkamers en een tuintje. Ze wil op zich wel verhuizen en kleiner wonen, maar flatwoninkjes met 1 slaapkamer gaan al richting de 700 euro. Totaal niet in verhouding.
Kan ook liggen aan hoe lang je ergens woont he.
Als ik nu uit mijn woning zou gaan (4 slaapkamers, zolder, voor en achter een tuin), dan gaat die huur ook minstens met 100 euro omhoog.
Terwijl iemand die hier al 20 jaar zou wonen juist honderden euro's minder zou betalen.
pi_210329513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Kan ook liggen aan hoe lang je ergens woont he.
Als ik nu uit mijn woning zou gaan (4 slaapkamers, zolder, voor en achter een tuin), dan gaat die huur ook minstens met 100 euro omhoog.
Terwijl iemand die hier al 20 jaar zou wonen juist honderden euro's minder zou betalen.
Dat is ook waar inderdaad. Die huur die m'n moeder nu betaalt zal bij nieuwe huurders een stuk hoger liggen. Maar dan nog, stel die gaat van 550 naar 750. Dan staat het alsnog niet in verhouding met die 700 die ze zou betalen voor dat andere flatje.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:23:16 #263
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_210329519
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 10:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat focussen op roken is simpelweg te beperkt. Het gaat om een klein bedrag. Waarom die focus op dat kleine bedrag?
:? Een pakje per dag is wat, een euro of 10-13 tegenwoordig? Dat is helemaal geen klein bedrag.
quote:
Als dat bedrag het verschil maakt dan betekent dit dat er blijkbaar aan alle andere knoppen (geld) niet te draaien valt. Misschien kijkt die rokende bijstand trekker geen tv om 50 per maand uit te sparen, koopt geen nieuwe kleding, eet geen vlees, sport niet, geeft geen geld uit aan zichzelf. Weet toch niemand, alleen dat roken is een issue.
10 euro maal 30 dagen is 300 euro per maand. Dat krijg je er niet zomaar uit gespaard hoor.

Het punt is overigens niet wat alleenstaanden of stellen zonder kinderen doen. Als die roken prima, boeiend, hebben ze zichzelf mee. Maar je hebt het over besparen op andere kosten en als die mensen kinderen hebben is de kans groot dat die ook met die besparingen te maken krijgen en bijvoorbeeld niet op een leuke sport kunnen, inleveren op kleding of weinig/geen vakanties of uitjes meemaken. Die 300 euro geef je maar één keer uit.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_210329553
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar kun je dat in Nederland armoede noemen? Nee absoluut niet. In Nederland krijg je ergens rond de 1350 euro minimaal, daar komt dan nog een hele reeks aan toeslagen over heen.
Exact in Nederland ben je niet arm. Alles wordt genivelleerd en je ontvangt een shitload aan subsidies.

Armoede is voornamelijk een sociaal probleem van gezinnen die daar door eigen toedoen in zitten en ook in blijven. Dat is de overgrote groep en natuurlijk zitten er ook mensen in die er door samenloop van omstandigheden in zitten.
pi_210329567
Het leven wordt onbetaalbaar maar de vliegtickets naar Mallorca niet.
uiteindelijk lukt altijd alles
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:34:32 #266
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210329632
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 12:58 schreef Xperia het volgende:

[..]
Nou als je leest dat die bedrijven flinke winsten maken na prijsverhogingen,dan moet je toch gewoon kunnen ingrijpen? Ik bedoel je wilt toch niet dat het Nederlandse volk in armoede terecht komt? Of heeft de Nederlandse staat ook baat bij dit soort verhogingen? Dan doel ik het vullen van de staatskas?
Rutte heeft baat bij een carriere of goede contacten bij Ahold I guess.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210329636
quote:

[..]
Wel als je het verkoopt.
Als men seks gratis wil, heeft men wel een foute instelling.
pi_210329647
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hou toch op man.
Alsof een econoom bij het ministerie en in verlengde daarvan het kabinet kan bepalen hoeveel de inflatie gaat zijn. Je praat nou net als alle tokkies die overal Rutte de schuld van geven waar hij totaal niets aan kan doen.

Ja, het kabinet kan alle belastingen intrekken en noem het maar. Is dat goed? Is dat realistisch? Nee.
Nee, dat beweer ik dan ook niet. Ik beweer dat er structureel beleid moet komen om wat aan de armoede te doen, want de de stijging van het aantal armen is al jaren aan de gang, en het blijft maar stijgen. Al die ambteanren zitten erbij en kijken er naar. Het enige wat ze tot nu toe hebben kunnen doen is dus symptoombestrijding met telkens lapmiddeltjes. Dat is een teken van onkunde.

Er is/was geen visie om iets structureels goeds te doen aan de armoedebestrijding in de kabinetten Rutte.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210329661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:19 schreef bianconeri het volgende:

[...]

Jij leest ook echt totaal langs wat Scorpie zegt.
Hij zegt toch dat iedereen naar zijn of haar norm moet leven? Dus ook die bijstandtrekkers....

En idd zit je in de bijstand, dan moet je naar die norm leven. Er zijn genoeg van die figuren die wel elke dag pakken aan shag oproken en 10 katten ofzo hebben. Ja goh, dan ben je al 90% van je bijstand kwijt. Vind je het gek dat je dan moeite hebt met rondkomen :')

Zulke mensen moet je gewoon de bijstand van intrekken.
Ik ben het niet oneens met zijn: "iedereen moet het met zijn budget proberen te redden." Integendeel, mee eens.

Hij verzint er alleen allemaal rariteiten bij, alsof ik die debiele stellingen verdedig. Daar kan ik niks mee en ik kan ook niks met die groep die jij er nu bij haalt, alsof die groep 'dombo's' van jou goed de situatie voor iedereen weergeeft. Kunnen jullie überhaupt een normaal gesprek voeren vraag ik me oprecht af
pi_210329664
Het is helemaal niet erg dat de armoede stijgt in Nl.
Dat is de enige juiste remedi tegen het personeelstekort en met name die in prioritaire functies als de zorg.
Handjes zijn we nodig, wil je je huis en natje en droogje behouden, ga meer werken.
Desnoods een 2e baan.
NL heeft het nodig.
Vakman pur sang
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:37:56 #271
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210329673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:26 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Exact in Nederland ben je niet arm. Alles wordt genivelleerd en je ontvangt een shitload aan subsidies.

Armoede is voornamelijk een sociaal probleem van gezinnen die daar door eigen toedoen in zitten en ook in blijven. Dat is de overgrote groep en natuurlijk zitten er ook mensen in die er door samenloop van omstandigheden in zitten.
Nou mooi, dan doeken we de voedselbanken op, die hebben dan tenslotte geen functie...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210329687
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Men moet dan wel bezuinigen op ontspanning en persoonlijke verzorging. Want anders is die 1350 euro in korte tijd weg.
pi_210329691
De mensen met een sociale huurwoning; krijgen jullie geen huursubsidie? Als jullie kleiner willen wonen in een nu duurdere huurwoning ben je misschien net zoveel kwijt [of zelfs minder] dan wat je nu betaalt [als je tenminste in aanmerking komt voor subsidie, max. is 368.]
pi_210329693
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is de enige juiste remedi tegen het personeelstekort en met name die in prioritaire functies als de zorg.
Handjes zijn we nodig, wil je je huis en natje en droogje behouden, ga meer werken.
Desnoods een 2e baan.
NL heeft het nodig.
typisch liberalistisch nep-kapitalisme, dit.

bij schaarste hoort de prijs te stijgen. werkgevers moeten meer betalen voor banen die ze niet vervult kunnen krijgen.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:40:05 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210329695
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Desnoods een 2e baan.
NL heeft het nodig.
Dan ga je er nogmaals vanuit dat mensen in de bijstand altijd kunnen werken. Er zitten ook mensen met een verlamming of chronische ziekte in de bijstand, die kunnen soms niet eens voor zichzelf zorgen, laat staan iemand anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')