abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 augustus 2023 @ 14:51:38 #1
485843 crew  Jippie
pi_210317748

Een groep van ongeveer 10.000 Nederlandse burgers heeft zichzelf uitgeroepen als ‘soeverein’ of ‘autonoom’. Ze weigeren belastingen en boetes te betalen en erkennen de autoriteit van de overheid niet. Margriet Brandsma is van mening dat de aandacht van de media gerechtvaardigd is, omdat er in Duitsland een vergelijkbare anti-overheidsbeweging genaamd ‘Rijksburger’ bestaat, die onlangs nog een staatsgreep probeerde te plegen. Zo meldt Radio1.

Volgens Pieter Klok, hoofdredacteur van de Volkskrant, kan zelfs een kleine groep aanzienlijke schade veroorzaken. Daarom hebben ze veel aandacht besteed aan dit verhaal. Ook Wouter de Winther van De Telegraaf vindt het goed dat er verslag wordt gedaan over dit fenomeen. Hij gelooft niet dat de media-aandacht een aantrekkingskracht heeft, omdat het duidelijk is dat deze houding tot grote problemen en schulden kan leiden.

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 17-08-2023 15:08:33 ]
pi_210317815
Ja zeker wel, het is goed voor de woningmarkt

Uiteindelijk worden de gene die weigeren belasting te betalen vanzelf hun huis uitgeflikkert
pi_210318282
Nee, deze mensen weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn.
Domme schapen die kritiekloos meelopen met een gladde praatjesmaker.
pi_210318693
Autonomen zorgen voor een enorme werkgelegenheid. Deurwaarders, hulpverleners, politie en last but nog least alle charlatans die goud geld verdienen met onzin over de rug van mensen die toch al aan de grond zitten.
pi_210318736
ze leven in de illusie dat het op een of andere manier legaal is om dit te doen.
lijkt me gewoon een kwestie van een grote rechtzaak die er moet komen om te laten zien dat het helemaal niet mag. uiteindelijk beland je waarschijnlijk in de gevangenis dan, of wordt illegaal en verzocht het land te verlaten.

en trouwens, dat ze zichzelf autonomen noemen is eigenlijk een schande. krakers zijn autonomen. en die snappen over het algemeen best hoever je kan gaan.
dit zijn gewoon weer die gestoorde, oerdomme wappies.
pi_210318796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
ze leven in de illusie dat het op een of andere manier legaal is om dit te doen.
lijkt me gewoon een kwestie van een grote rechtzaak die er moet komen om te laten zien dat het helemaal niet mag. uiteindelijk beland je waarschijnlijk in de gevangenis dan, of wordt illegaal en verzocht het land te verlaten.
De Nederlandse overheid mag niemand stateloos maken. Dat is besloten na de oorlog omdat het grote gevolgen heeft voor de persoon en het op grote schaal was gedaan tegen mensen die vochten tegen fascisme in Spanje. Ze zullen dus niet illegaal worden.

En een grote rechtszaak zal het ook niet worden, want moeilijke mensen die niet willen betalen bestaan al millennia. Deze mensen verliezen stap voor stap alles tot ze op straat dreigen te komen en uiteindelijk komen ze op straat te staan, of gaan ze een hulpverleningscircuit in met strenge voorwaarden, waar ze voorlopig niet uit zullen komen.
pi_210318827
Hij kan er weer eens in, wappies gonna wap.

Ik begeleid lvbers met meer herseninhoud.
pi_210318919
Deze mensen willen de lusten maar niet de lasten en verzinnen van alles om hun gedrag goed te praten.

Wel overeenkomsten met de huidige groene gekte.
Niet de lasten van klein wonen, fietsen, vegan leven, in Nederland op vakantie gaan,
Maar een warmtepomp nul-op-de-meter villa, electrische race-auto, biologisch vlees, en naar vietnam met Co2 afkoop.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_210318922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
Als je echt zo wil leven, zou dat, wat mij betreft, moeten kunnen, ergens op een autonoom stuk land, maar dan ook geen recht meer op zorg, uitkering, toeslagen, huis, riolering, stroom, water, gas, pensioen/aow, infrastructuur, politie. brandweer, dokter/ziekenhuis, gewoon helemaal nergens geen recht meer op.
pi_210320540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Nederlandse overheid mag niemand stateloos maken. Dat is besloten na de oorlog omdat het grote gevolgen heeft voor de persoon en het op grote schaal was gedaan tegen mensen die vochten tegen fascisme in Spanje. Ze zullen dus niet illegaal worden.

En een grote rechtszaak zal het ook niet worden, want moeilijke mensen die niet willen betalen bestaan al millennia. Deze mensen verliezen stap voor stap alles tot ze op straat dreigen te komen en uiteindelijk komen ze op straat te staan, of gaan ze een hulpverleningscircuit in met strenge voorwaarden, waar ze voorlopig niet uit zullen komen.
ik geloof dat zelfs gemeenten mensen de nederlandse nationaliteit op eigen verzoek mogen wegnemen.
dat dat alleen mag als iemand een andere nationaliteit heeft, lijkt me meer een afspraak dan een hard verbod.

in dit geval doen wappies zelf afstand van die nationaliteit, en leven in de veronderstelling dat ze geen toestemming nodig hebben. ik denk niet dat dat klopt, inderdaad. maar mochten ze toch een gaatje in de wetten hebben (vandaar die rechtzaak) dan zijn ze dus stateloos en heeft nederland geen enkele verplichting aan hen meer. hen eruit zetten is dan niet erger dan marokko die een persoon zonder paspoort weigert terug te nemen.
of net zo erg.
pi_210320552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Als je echt zo wil leven, zou dat, wat mij betreft, moeten kunnen, ergens op een autonoom stuk land, maar dan ook geen recht meer op zorg, uitkering, toeslagen, huis, riolering, stroom, water, gas, pensioen/aow, infrastructuur, politie. brandweer, dokter/ziekenhuis, gewoon helemaal nergens geen recht meer op.
lijkt me een erg slecht idee.
pi_210320764
Als je die Youri Plate zo ziet, dan snap je echt niet dat mensen daar in trappen.

En dan die brief 'inhouding zorgtoeslag ', gericht aan het cjib in Leeuwarden, dat betreft dan een wanbetaler die zijn zorgverzekering niet betaalt, waardoor de zorgverzekeraar via het cjib beslag legt op de uitbetaling van de zorgtoeslag. Toeslag die bedoeld is om je zorgverzekering mee te betalen..

Wat voor uitvreter ben je dan wel niet, dat je wel zorgtoeslag wilt opstrijken, geen zorgverzekering wilt betalen, en dan loopt te zeiken over een contract met het cjib dat er niet is.
Heb je dat contract dan wel voor het ontvangen van de zorgtoeslag?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210320849
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
lijkt me een erg slecht idee.
Mij ook, maar als ze dat echt heel graag willen mogen ze wat mij betreft ergens een eiland kopen, en lekker daar gaan zitten met zijn alle
pi_210321443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:05 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Mij ook, maar als ze dat echt heel graag willen mogen ze wat mij betreft ergens een eiland kopen, en lekker daar gaan zitten met zijn alle
ja maar binnen een paar jaar komen er kids en dan wordt het triest. en tegen die tijd heeft een of andere fascist vast ook de macht gegrepen daar.
pi_210321828
Ik ken er 1, die noemt het een samenleving buiten de samenleving bouwen. En tot in den treure blijft hij zich herhalen, is ook serieus bezig om op zijn gekochte grond woninkjes te bouwen voor gelijkgestemden. En dan werken ze her en der in ruil voor eten, drinken, kleding....

Heel aardige persoon waar je vroeger echt mee kon lachen en ook serieuze gesprekken mee kon voeren, maar tijdens Corona lijkt er iets geknakt te zijn. Probeer het ook zoveel mogelijk te ontlopen, maar kom die persoon soms nog tegen en maak dan wel een snel praatje.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 augustus 2023 @ 20:14:01 #16
485843 crew  Jippie
pi_210321955
Kan best begrijpen dat iemand niets met een overheid van doen wil hebben, maar het idee dat je jezelf dan maar autonoom verklaart is toch wel wereldvreemd.

Sneu dat mensen hier denken mee weg te komen.
pi_210322746
Ik begrijp wel waarom ze het willen, en ook weer niet. Als je zoiets wil dan zul je echt off grid moeten gaan leven op een stukje niemandsland en daar iets opbouwen. Anders zul je nooit autonoom zijn aangezien je in een land bent waar regels en wetten gelden. Je paspoort inleveren omdat je geen overheid wenst is al iets, maar hoe kom je dan naar dat stukje niemandsland wat nog onbewoond is?

Ik kan me best inleven in wat ze willen, maar zou ik zoiets willen? Never nooit nie :) Maar hey, ik sta voor iedere vrijheid van het individu. En als ze dit in Nederland doen trekken ze sowieso aan het korte eind, je kan er niet mee wegkomen. En ja velen van ze werken zich compleet in de shit ermee. Maar ik denk dat ze zo de focus op dit idee hebben dat ze het punt niet meer zien dat het hier niet kan.

En ook wat hierboven al geopperd werd over een eiland dat binnen de kortste keren een "fascist" ik noem het liever een dictator die de sterkste van de groep is en wat achterban heeft de boel overneemt. En zijn/haar wetten invoert. Zit je dan met je 'goede idee' :)
Lach met een schone bips
pi_210322813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja maar binnen een paar jaar komen er kids en dan wordt het triest. en tegen die tijd heeft een of andere fascist vast ook de macht gegrepen daar.
onderdeel van het totaalpakket
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:52:14 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210326915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:05 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Deze opmerking heb ik eerder gelezen.

Nederland is te klein voor dit soort buitensporigheden.
Volgens mij moet je zoiets doen waar nog veel ruimte is.

Als het echt intrinsiek autonoom is, (wat het hier bijna zeker niet is) dus met alle mogelijke nare persoonlijke gevolgen erbij, dan kan ik er best in meegaan.
pi_210326938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 08:52 schreef BertV het volgende:
(wat het hier bijna zeker niet is)
klopt, wat @Wantie hierboven al schreef

geen zorgverzekering betalen omdat je daar principieel op tegen bent, maar wel zorgtoeslag ontvangen 8)7

parasieten zijn het

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2023 08:57:22 ]
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:02:41 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210326982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 08:56 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
klopt, wat @:wantie hierboven al schreef

geen zorgverzekering betalen omdat je daar principieel op tegen bent, maar wel zorgtoeslag ontvangen 8)7

parasieten zijn het
Je ziet het ook op andere gebieden.
Meegaan met een de overheid gesteunde extreme denkrichting, maar voor zichzelf een comfortabel leventje kopen.

Mijn opa zei altijd: Gekken zijn (bijna) nooit gek naar zichzelf toe.
pi_210327009
Autonoom zijn is prima. Alleen dan mag je ook niet meer van alle openbare voorzieningen, infrastructuur en gezondheidszorg etc. gebruikmaken.
pi_210327102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

En ook wat hierboven al geopperd werd over een eiland dat binnen de kortste keren een "fascist" ik noem het liever een dictator die de sterkste van de groep is en wat achterban heeft de boel overneemt. En zijn/haar wetten invoert. Zit je dan met je 'goede idee' :)
Je bent dan gewoon een samenleving opnieuw aan het opbouwen. Een soort Great Reset zeg maar.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:21:19 #24
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210327154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:17 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Je bent dan gewoon een samenleving opnieuw aan het opbouwen. Een soort Great Reset zeg maar.
Dit is best wel een bedreiging voor de huidige overheid.
Niet dit groepje, dat ik best wel klaplopers wil noemen om jullie erbij te houden, maar die hele denkwijze.
pi_210327256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:21 schreef BertV het volgende:

[..]
Dit is best wel een bedreiging voor de huidige overheid.
Niet dit groepje, dat ik best wel klaplopers wil noemen om jullie erbij te houden, maar die hele denkwijze.
Grap is dat dat groepje juist tegen de Great Reset is .
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:35:01 #26
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210327284
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Grap is dat dat groepje juist tegen de Great Reset is .
Ja, eentje van bovenaf, ik zie juist geen tegenstrijdigheid hierin.
...ze resetten natuurlijk wel zelf. :P
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:45:10 #27
269689 crew  Viv
pi_210327387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Ik had een déjà vu, en het klopte! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2023 15:58 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
wat mij betreft onder bewust de parasiet uithangen

Als je echt zo wil leven, zou dat, wat mij betreft, moeten kunnen maar dan ook geen recht meer op zorg, uitkering, toeslagen, huis, riolering, stroom, water, gas, pensioen/aow, infrastructuur, politie. brandweer, dokter/ziekenhuis, gewoon helemaal nergens geen recht meer op.
Helemaal mee eens trouwens. :) Met een uitzondering voor school en medische zorg voor de kinderen van dit soort types, want die kunnen er ook niks aan doen.
pi_210778578
Als ik niks te verliezen zou hebben zou ik het best willen proberen, beetje zwartwerken erbij.
Maar ja ze kunnen bij mij loonbeslag leggen en m'n huis afpakken, dus laat dan maar :)
pi_210779681
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 16:36 schreef Candymannetje het volgende:
Als ik niks te verliezen zou hebben zou ik het best willen proberen, beetje zwartwerken erbij.
Maar ja ze kunnen bij mij loonbeslag leggen en m'n huis afpakken, dus laat dan maar :)
Heb jij dan een contract met natte handtekening met je bank?
#durftevragen
pi_210779855
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb jij dan een contract met natte handtekening met je bank?
#durftevragen
Wat bedoel je daar mee?
pi_210779879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat bedoel je daar mee?
Nou, soevereinen en autonomen doen alleen zaken met een andere partij als er eerst een contract is afgesloten met een natte handtekening.
Een blauwe handtekening, als je autonoom bent, rood als je Soeverein bent.
pi_210779977
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, soevereinen en autonomen doen alleen zaken met een andere partij als er eerst een contract is afgesloten met een natte handtekening.
Een blauwe handtekening, als je autonoom bent, rood als je Soeverein bent.
A zo, daar heb ik allemaal geen verstand van.
Ik spreek wel eens wat mensen die daar mee bezig zijn maar heb me er nooit in verdiept.
Geen zin in problemen.
pi_210780598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
A zo, daar heb ik allemaal geen verstand van.
Ik spreek wel eens wat mensen die daar mee bezig zijn maar heb me er nooit in verdiept.
Geen zin in problemen.
Het is een knotsgekke wereld waar je het beste ver van verwijderd kunt blijven.
Ieder weldenkend mens snapt wel dat je niet onder je verplichtingen vandaan kunt komen door jezelf opeens autonoom te verklaren.
pi_210841160
Het feit dat al die 'autonomen en soevereinen'-adviesbureautjes gewoon netjes belasting afdragen over hun inkomsten zou voldoende moeten zijn om deze bullshit niet te geloven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2023 10:27:43 ]
pi_210907554
quote:
6s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Het feit dat al die 'autonomen en soevereinen'-adviesbureautjes gewoon netjes belasting afdragen over hun inkomsten zou voldoende moeten zijn om deze bullshit niet te geloven.
Ik kan daar niks over vinden.
Heb jij een bron?
pi_210920630
Nee. Het bewijs dat het niet werkt is tig keer te zien op internet: arrestatie, inbeslagname van auto’s, huisuitzetting. Het enige wat de slachtoffers vervolgens zeggen, is dat ze door een spectaculair bewustwordingsproces gaan. Mocht je spirituele verrijking zoeken en die vinden in jarenlange tegenwerking en verlies van je vriendenkring, dan ben je aan het juiste adres.
Tegelijk bieden de autonome Telegramgroepen alleen maar anekdotische bewijzen van die-en-die, die alle rechtszaken wint (zonder daarbij het vonnis van rechtspraak.nl te voegen).
pi_210920911
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 22:31 schreef Magister_Artium het volgende:
Nee. Het bewijs dat het niet werkt is tig keer te zien op internet: arrestatie, inbeslagname van auto’s, huisuitzetting. Het enige wat de slachtoffers vervolgens zeggen, is dat ze door een spectaculair bewustwordingsproces gaan. Mocht je spirituele verrijking zoeken en die vinden in jarenlange tegenwerking en verlies van je vriendenkring, dan ben je aan het juiste adres.
Tegelijk bieden de autonome Telegramgroepen alleen maar anekdotische bewijzen van die-en-die, die alle rechtszaken wint (zonder daarbij het vonnis van rechtspraak.nl te voegen).
Ik denk dat een deel van deze groep het ook gebruikt als in vluchtgedrag, je hebt geen kans meer, ziet geen kans meer en dan worden dit soort dingen aangeboden.. Ik snap het eigenlijk wel als ik die insteek zo bekijk, maar rationeel gaat diegene alleen maar verder het schip in. Dus er zijn ook veel mensen die eigenlijk misbruik maken van een kwetsbare groep. Je kan dit gewoon niet doen, niet mogelijk, en ze komen je gewoon halen. Roepen dat je een autonoom burger bent heeft wetgeving niet zoveel mee op. En terecht ook, je gebruikt dezelfde weg om naar je koe te fietsen om die van je dagelijkse melk te voorzien ook. Wie betaald die weg? Belastinggeld, dus heel simpel gezegd, het lijkt echt op vluchtgedrag van de problemen die velen al hebben.

Al zal ik niet zeggen dat er geen mensen zijn die het niet kunnen doen, maar denk wel de overgrote groep gooit zichzelf in een nog diepere put waar de belastingbetaler weer voor kan opdraaien. Een reactie van iemand die in deze leefwijze geloofd toen ik dit zei was "Stop allemaal met belasting/rekeningen betalen dan is het zo voorbij". Tja, lekker makkelijk wel gezegd als je nog steeds bij mij komt douchen en je was doet en als het koud is er een logeerkamer is... Maar wie betaald dat? Ik dus. En ja ik betaal gewoon mijn rekeningen en belastingen.
Lach met een schone bips
pi_210921065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk dat een deel van deze groep het ook gebruikt als in vluchtgedrag, je hebt geen kans meer, ziet geen kans meer en dan worden dit soort dingen aangeboden.. Ik snap het eigenlijk wel als ik die insteek zo bekijk, maar rationeel gaat diegene alleen maar verder het schip in. Dus er zijn ook veel mensen die eigenlijk misbruik maken van een kwetsbare groep. Je kan dit gewoon niet doen, niet mogelijk, en ze komen je gewoon halen. Roepen dat je een autonoom burger bent heeft wetgeving niet zoveel mee op. En terecht ook, je gebruikt dezelfde weg om naar je koe te fietsen om die van je dagelijkse melk te voorzien ook. Wie betaald die weg? Belastinggeld, dus heel simpel gezegd, het lijkt echt op vluchtgedrag van de problemen die velen al hebben.

Al zal ik niet zeggen dat er geen mensen zijn die het niet kunnen doen, maar denk wel de overgrote groep gooit zichzelf in een nog diepere put waar de belastingbetaler weer voor kan opdraaien. Een reactie van iemand die in deze leefwijze geloofd toen ik dit zei was "Stop allemaal met belasting/rekeningen betalen dan is het zo voorbij". Tja, lekker makkelijk wel gezegd als je nog steeds bij mij komt douchen en je was doet en als het koud is er een logeerkamer is... Maar wie betaald dat? Ik dus. En ja ik betaal gewoon mijn rekeningen en belastingen.
Het is ook vluchtgedrag, en de overheid loopt zeker niet op rolletjes. Onder druk ga je natuurlijk veel verzwartwitten en verdwijnt het rationeel denken. Helaas gaan een paar financiële kwakzalvers met die zwakke mensen aan de haal.
Moraal: maak jezelf niet kwetsbaar en doe er alles aan om te voorkomen dat je kwetsbaar wordt. Geloof niet alles meteen en ontken niet alles meteen. Vertrouw en wantrouw niemand blindelings. Houd je leven op orde. Omring je met mensen die je leven verrijken.
pi_210922346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 23:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het is ook vluchtgedrag, en de overheid loopt zeker niet op rolletjes. Onder druk ga je natuurlijk veel verzwartwitten en verdwijnt het rationeel denken. Helaas gaan een paar financiële kwakzalvers met die zwakke mensen aan de haal.
Moraal: maak jezelf niet kwetsbaar en doe er alles aan om te voorkomen dat je kwetsbaar wordt. Geloof niet alles meteen en ontken niet alles meteen. Vertrouw en wantrouw niemand blindelings. Houd je leven op orde. Omring je met mensen die je leven verrijken.
Het zou ook wel helpen als de overheid mensen die het moeilijk hebben gaat helpen ipv beboeten e.d.
Sommige mensen komen geheel buiten hun schuld om in de problemen, kunnen het geestelijk niet meer aan.
Zo iemand heeft gewoon een buddy van de overheid nodig, een aanspreekpunt waarmee ze plannen kunnen maken.
Maar worden ze alleen maar dieper in de shit getrapt en komen ze bij mensen uit die een oplossing bieden in de vorm van autonoom leven.
pi_210922550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 08:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het zou ook wel helpen als de overheid mensen die het moeilijk hebben gaat helpen ipv beboeten e.d.
Sommige mensen komen geheel buiten hun schuld om in de problemen, kunnen het geestelijk niet meer aan.
Zo iemand heeft gewoon een buddy van de overheid nodig, een aanspreekpunt waarmee ze plannen kunnen maken.
Maar worden ze alleen maar dieper in de shit getrapt en komen ze bij mensen uit die een oplossing bieden in de vorm van autonoom leven.
Op zich gebeurt dat al.
Neem bijvoorbeeld toeslagen.
Ik schets hier 1 scenario:
Stel, iemand moet toeslagen terugbetalen, dan mag dat in 24 termijnen. Stel dat na bijv. 12 termijnen het maandbedrag te hoog blijkt, dan kun je in de meeste gevallen de belastingdienst vragen om het resterende bedrag opnieuw uit te smeren over 24 maanden. Mocht je een paar keer te laat betalen en de regeling wordt stopgezet, dan kun je in de meeste gevallen een nieuwe regeling aanvragen van max 24 maanden.
Mocht je financiële situatie ondertussen zo slecht zijn dat je niet kunt betalen, dan kun je een persoonlijke betalingsregeling aanvragen, waarbij naar je betaalcapaciteit wordt gekeken. En alleen dat bedrag betaal je dan 24 maanden lang terug. De restschuld blijft openstaan, maar wordt niet ingevorderd. Die wordt enkel verrekend met teruggaven van de belastingen en toeslagen.
Blijk je geen betaalcapaciteit te hebben, dan wordt het openstaande bedrag ook niet meer ingevorderd.

Wat hierin cruciaal is, is dat je dus in contact blijft met de belastingdienst. Laat je alles belopen, dan krijg je te maken met aanmaningen, dwangbevelen en uiteindelijk beslagleggingen.

Verder heb je in Nederland hulp bij bibliotheken, wijkteams, etc.
pi_210923651
De periode van de wettelijke schuldsanering is onlangs nog gehalveerd naar 18 maanden.
Er wordt van alles gedaan om het Nederlanders met problemen makkelijker te maken. Terecht ook imo.

Je moet alleen wel bereid zijn om mee te willen werken en daar gaat het al fout bij de zelfverklaarde autonomen en soevereinen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210927388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De periode van de wettelijke schuldsanering is onlangs nog gehalveerd naar 18 maanden.
Er wordt van alles gedaan om het Nederlanders met problemen makkelijker te maken. Terecht ook imo.

Je moet alleen wel bereid zijn om mee te willen werken en daar gaat het al fout bij de zelfverklaarde autonomen en soevereinen.
Precies, al zou een gemeentelijk loket met maatschappelijk werkers er meer moeten zijn (of meer zichtbaar, want ik zie het niet). Zit je in de shit, alleen financieel of sociaal, moet je met weinig problemen binnen kunnen lopen. We gaan er te makkelijk van uit dat iedereen voldoende basis heeft om alle regelingen te begrijpen. Als functioneel analfabeet mag je een woning huren (gelukkig wel), maar je huurcontract lezen lukt dan niet.
Ik ben wel van mening dat genoeg opvoeders (ouders, verzorgers, pedagogen) tekort schieten qua opvoeding in geletterdheid. Een goede basis is tenslotte het halve werk, dus erg belangrijk om iedereen voldoende te leren lezen, schrijven en rekenen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:00:36 #43
80382 manny
30 is best veel
pi_211134453
Er staan zoveel van die zogenaamde autonomen video's van met name amerikanen op youtube. Verliezen elke rechtszaak. Zijn volledig autonoom, tot ze ziek worden en dan gewoon naar het ziekenhuis gaan en deel uit maken van het systeem, en uiteraard staat de pick-up gewoon geparkeerd 300 meter van de blokhut.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211148246
quote:
19s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:00 schreef manny het volgende:
Er staan zoveel van die zogenaamde autonomen video's van met name amerikanen op youtube. Verliezen elke rechtszaak. Zijn volledig autonoom, tot ze ziek worden en dan gewoon naar het ziekenhuis gaan en deel uit maken van het systeem, en uiteraard staat de pick-up gewoon geparkeerd 300 meter van de blokhut.
Ik vind dat eigenlijk wel slim, wel de lusten en niet de lasten.
Er zijn zo veel mensen die dat doen dus ik gun het die autonomen ook wel.
pi_211148672
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 18:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vind dat eigenlijk wel slim, wel de lusten en niet de lasten.
Er zijn zo veel mensen die dat doen dus ik gun het die autonomen ook wel.
Ja, echt ongelooflijk slim. Gelukkig dondert het hele systeem ook niet in elkaar als iedereen zo zou denken ofzo. Is dat werkelijk iets waar ze op hopen? Met alle respect voor de autonomen hoor, maar als het recht van de sterkste zou gelden dan zijn zij vermoedelijk niet degenen die als winnaar uit de bus komen.
pi_211148810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:30 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja, echt ongelooflijk slim. Gelukkig dondert het hele systeem ook niet in elkaar als iedereen zo zou denken ofzo. Is dat werkelijk iets waar ze op hopen? Met alle respect voor de autonomen hoor, maar als het recht van de sterkste zou gelden dan zijn zij vermoedelijk niet degenen die als winnaar uit de bus komen.
Het systeem hangt van rottigheid, corruptie en vriendjespolitiek aan elkaar dus zo fris is dat ook niet en zou geen drama zijn als dat in elkaar stort.
En sommige autonomen zijn vrij simpel maar heb er pas geleden een paar leren kennen die toch echt wel scherp waren en goed wisten waar ze mee bezig waren.
Ze hadden ook meer geld als ik :') zaten ze me mee te plagen.
Tja wie doet het dan verkeerd?
Ik kies voor de makkelijke weg, gewoon werken enzo.
Hun schijt aan alles maar iedere week weer een strijd.
pi_211148903
Wel,de lusten niet de lasten, die autonomen zouden nergens recht meer op moeten hwbbsn
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:59:45 #48
80382 manny
30 is best veel
pi_211149188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het systeem hangt van rottigheid, corruptie en vriendjespolitiek aan elkaar dus zo fris is dat ook niet en zou geen drama zijn als dat in elkaar stort.
Er zijn landen die echt van rottigheid, corruptie en vriendjespolitiek aan elkaar hangen. En ik vermoed zo maar dat jij, en heel veel autonomen, daar heel heel graag niet willen wonen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_211149327
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:59 schreef manny het volgende:

[..]
Er zijn landen die echt van rottigheid, corruptie en vriendjespolitiek aan elkaar hangen. En ik vermoed zo maar dat jij, en heel veel autonomen, daar heel heel graag niet willen wonen.
Sterker nog, ik woon er al.
pi_211149534
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 19:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En sommige autonomen zijn vrij simpel maar heb er pas geleden een paar leren kennen die toch echt wel scherp waren en goed wisten waar ze mee bezig waren.
Ze hadden ook meer geld als ik :') zaten ze me mee te plagen.
Tja wie doet het dan verkeerd?
Ik kies voor de makkelijke weg, gewoon werken enzo.
Hun schijt aan alles maar iedere week weer een strijd.
Ja, jij hebt een aantal autonomen ontmoet die scherp waren, veel geld hadden en niet in de problemen zitten omdat ze geen belasting betalen, geen zorgverzekering betalen, geen autoverzekering afsluiten etc. etc?

Juist. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')