Deze warmte is veroorzaakt door een depressie die zich gewoon perfect positioneerde. Dat is nooit langdurig. Er wil maar geen hittekoepel ontstaan. Die stond wel aanvankelijk in de kaarten voor deze week, maar die depressie is toch te ver richting het oosten getrokken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:31 schreef INViCTuS het volgende:
Toch wel weer sneu dit. Waarom nou niet eens gewoon een tijd stabiel 22-25 graden
Vooral omdat de aanvoerrichting verandert. Was er tot nu te telkens een zuidelijke component bij, vanaf vrijdag lijkt ons weer vanuit het noordwesten te gaan komen. Dat betekent twee dingen: het wordt wisselvalliger, en de temperaturen gaan een eindje naar beneden. We komen dan een tijdje elke dag op ongeveer 19 graden uit.
Is dat nou echt zo bijzonder dan?quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Interesseert me niet eens meer, laat die herfst maar komen, ik ben door alle fases van rouwverwerking.
Dit weekend niet eens meer 20 graden aan de kust, godverdomme man
Dat op zichzelf is niet bijzonder, maar het betekent wel dat die zomerse periode die een paar dagen geleden nog in de kaarten stond helemaal foetsie is.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo bijzonder dan?
Als ik in de statistieken kijk voor de laatste week augustus van bijv. Wijk aan Zee dan zie ik in 2022 er nog 21+ of 22+ in staan.
Voor 2018, 2020, 2021 was het daar in de laatste week van augustus onder de 20 graden
in 2019 een flinke uitschieter met zelfs nog 24+ en een 28+
Dit dusquote:
Je bedoelt die hitte van 36-38 graden voor morgen? Blij dat het morgen max 26-27 wordtquote:Op maandag 21 augustus 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat op zichzelf is niet bijzonder, maar het betekent wel dat die zomerse periode die een paar dagen geleden nog in de kaarten stond helemaal foetsie is.
True... maar ruim een week terug stond er voor ons ook tot hooguit dinsdag mooi weer. Maar voor mijn gevoel is dat nog één dag gerekt tot woensdag.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat op zichzelf is niet bijzonder, maar het betekent wel dat die zomerse periode die een paar dagen geleden nog in de kaarten stond helemaal foetsie is.
Hier niet hoor. Alleen morgen nog mooi, daarna begint de herfst weer gedurende de woensdag. Wel heel misschien nog een lokale zomerse dag op donderdag, dan komen we in augustus op maarliefst 2.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
True... maar ruim een week terug stond er voor ons ook tot hooguit dinsdag mooi weer. Maar voor mijn gevoel is dat nog één dag gerekt tot woensdag.
Ik heb nu opnieuw gekeken en nu staat hier ineens ook voor donderdag droog weer en 27 graden. Dus hier lijkt het met twee dagen gerekt te zijn.
Voor vrijdag nu 25 graden en dan begint het ook te regenen.
Voor volgende week dan wel 20 graden en veel regen. Wel zuur voor de evenementen die hier juist in de regio waren gepland, maar tis niet anders.
Zo, BAM en dan sta je ineens weer buiten met een graad of 32. Lekker man, glad to be backquote:Op maandag 21 augustus 2023 11:31 schreef INViCTuS het volgende:
Toch wel weer sneu dit. Waarom nou niet eens gewoon een tijd stabiel 22-25 graden
Vooral omdat de aanvoerrichting verandert. Was er tot nu te telkens een zuidelijke component bij, vanaf vrijdag lijkt ons weer vanuit het noordwesten te gaan komen. Dat betekent twee dingen: het wordt wisselvalliger, en de temperaturen gaan een eindje naar beneden. We komen dan een tijdje elke dag op ongeveer 19 graden uit.
Ik heb over drie weken vakantie dus ben benieuwd waar we dan qua temperatuur zittenquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier niet hoor. Alleen morgen nog mooi, daarna begint de herfst weer gedurende de woensdag. Wel heel misschien nog een lokale zomerse dag op donderdag, dan komen we in augustus op maarliefst 2.
Mid September kan het nog best mooi weer zijn (zoals ook de laatste jaren) met soms zelfs zomers warm.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb over drie weken vakantie dus ben benieuwd waar we dan qua temperatuur zitten
Ik ga nog weg dus wie weet hebben jullie dan mooi weerquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mid September kan het nog best mooi weer zijn (zoals ook de laatste jaren) met soms zelfs zomers warm.
Ik ga ook weg (tot eind september)quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik ga nog weg dus wie weet hebben jullie dan mooi weer
Woar goaj hen dan?quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ga ook weg (tot eind september)
Geen lente en amper zomer laat dat als klote voelen, denk ik.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo bijzonder dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |