abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210573182
Iedereen is er succesvol enzo. Erger me ook kapot aan influencers dus heb Facebook al van m'n telefoon gemikt.
Tap tap tap
pi_210573347
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:10 schreef CherryLips het volgende:
Iedereen is er succesvol enzo.
Nee.
quote:
Erger me ook kapot aan influencers dus heb Facebook al van m'n telefoon gemikt.
Heel verstandig. Om meerdere redenen.
pi_210573374
quote:
Iedereen is er succesvol enzo. Erger me ook kapot aan influencers dus heb Facebook al van m'n telefoon gemikt.
zo veel fake daar allemaal. Dat zijn geen maatstaven. Maar wel irritant, lekker wegdoen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:29:33 #79
338319 ZarB
Piña colada
pi_210573409
quote:
Nee iedereen doet alsof. Dat is het enige waar al die platforms voor bedoeld zijn.

Dat iedereen het beter voor elkaar heeft gebeurt alleen in jouw hoofd. Jij ziet wat je wilt zien. Een en al zelfkastijding. Je ziet maar een fractie van die anderen, terwijl jij 100% ziet van jezelf. Daar ben je niet tevreden over maar je gaat het beeld van de ander ook nog eens zelf aanvullen. Geen eerlijk spel.

Waarom is vergelijken met anderen zo belangrijk en wat levert het je op om anderen op te hemelen en elke keer zo negatief over jezelf te denken?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210622511
Ik heb echt zo'n verschrikkelijke kutdag. Voel me zo vervreemd van m'n collega's. Ook weer heftig gedroomd vanacht (wel vergeten wat). Ben zwaar geirriteerd en kil. Zit er echt over na te denken om me morgen ziek te melden en maar in bed blijven liggen. Contract loopt af in november, misschien blessing in disguise als ik er maar met de pet naar gooi. Echt nul komma nul een lachje ofzo dat vanzelf gaat, van die dagen dat je je hyperbewust bent van elke minuut. Lijkt ook echt oneindig lang te duren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210627616
Snap echt niet hoe ik het leven überhaupt vol ga houden. :s)
pi_210628819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:00 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk, in ieder geval niet door middel van een of ander achterlijk geloof. Al kan ik wel enigszins jaloers zijn op mensen die daar hun kracht uit halen.
Niet elk "geloof" is achterlijk. Ik haal b.v. wel es inspiratie uit het boeddhisme of de stoïcijnse filosofie.

We geloven allemaal dingen. Je gedachten te serieus nemen en overweldigd voelen door emoties is de oorzaak van depressie. Daar zit ook een "geloof" in.

Er zijn manieren om daar lichter mee om te gaan, en die beginnen allemaal met aandacht.
pi_210628820
Nacht/avond is wel echt m'n favoriete tijd van de dag. Hebben meer mensen dit? Het donkere, de stilte, alleen jezelf en je omgeving. Niets anders.
pi_210630277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Nacht/avond is wel echt m'n favoriete tijd van de dag. Hebben meer mensen dit? Het donkere, de stilte, alleen jezelf en je omgeving. Niets anders.
Dan ben ik alleen maar te veel alleen met mijn gedachten.

Maandag gesprek gehad met de boekhouder die me geruststelde en tips gaf, drie kwartier aan de telefoon gehangen, daarna voelde ik me een stuk beter en had ik alweer zoiets van 'zie je nou wel, je stelt je al die tijd enorm aan'. Maar dat gevoel duurde een dag, want toen kwamen er weer andere beren op de weg. Dat ik hier en hier niet naar had gevraagd, en dit heb ik natuurlijk ook nog, en de inbox blijft angstvallig leeg, en die en die hebben het totaal niet rustig dus waarom gaat bij hen alles gewoon door, gewoon gaat bij anderen het leven sowieso gewoon door en zit ik gewoon helemaal vast, hier moet ik het mee doen, ik stel me aan, ik ben een mietje, ik ben verwend en het niet gewend om hard te werken, ik schaam me ervoor, wat ben je toch een loser.
Dus het was een fijne maandagmiddag zolang dat duurde, en dinsdag ging ook niet, maar sinds gister zijn die donkere wolken gewoon weer terug.
Tap tap tap
pi_210630325
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Dan ben ik alleen maar te veel alleen met mijn gedachten.

Maandag gesprek gehad met de boekhouder die me geruststelde en tips gaf, drie kwartier aan de telefoon gehangen, daarna voelde ik me een stuk beter en had ik alweer zoiets van 'zie je nou wel, je stelt je al die tijd enorm aan'. Maar dat gevoel duurde een dag, want toen kwamen er weer andere beren op de weg. Dat ik hier en hier niet naar had gevraagd, en dit heb ik natuurlijk ook nog, en de inbox blijft angstvallig leeg, en die en die hebben het totaal niet rustig dus waarom gaat bij hen alles gewoon door, gewoon gaat bij anderen het leven sowieso gewoon door en zit ik gewoon helemaal vast, hier moet ik het mee doen, ik stel me aan, ik ben een mietje, ik ben verwend en het niet gewend om hard te werken, ik schaam me ervoor, wat ben je toch een loser.
Dus het was een fijne maandagmiddag zolang dat duurde, en dinsdag ging ook niet, maar sinds gister zijn die donkere wolken gewoon weer terug.
Die beren op de weg zijn heel herkenbaar :{ ik zie grizzlyberen, maar als er al een beer zit is het meestal een klein teddybeertje...
Ik weet niet goed hoe ik ze anders kan bekijken en de moed zakt me wel eens in de schoenen... wordt het ooit beter...
Fake it till you make it...
pi_210630330
Ik faal ook gewoon als volwassene. Vorige week bijna elke avond bij m'n ouders gegeten en een wandeling gemaakt, tv gekeken, kaartje gelegd. Hartstikke leuk natuurlijk, maar die mensen hebben ook hun eigen leven en vooral m'n moeder trekt het zich heel erg aan dat ik me zo kut voel en ik wil niet dat zij zich ook waardeloos voelt. Ik kan niet eeuwig op hen teren. Maar zij bieden wel het ritme dat ik nodig heb, met op tijd eten, überhaupt fatsoenlijk eten, thee, even tv kijken en een blokje om. In mijn eentje red ik dat ritme niet. M'n moeder had gezegd dat ik maar een tijdje bij ze moest komen logeren ook, maar dat gaat me te ver.
Ik doe heel lang over de opdrachten die ik nog wel krijg en kreeg al negatieve feedback gister, dus ik zit nog steeds de hele dag achter de pc. Ben zondag voor het laatst bij mijn ouders geweest en ben sindsdien niet meer buiten geweest of onder de mensen. Gisteren begon ik pas na achten met het eten en heb het nog laten aanbranden ook, het smaakte me totaal niet zo in mijn eentje. Overdag brood uit de vriezer halen komt er eigenlijk ook niet van. De was doen? Jezus hou op.
Ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet.
Tap tap tap
pi_210631241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik faal ook gewoon als volwassene. Vorige week bijna elke avond bij m'n ouders gegeten en een wandeling gemaakt, tv gekeken, kaartje gelegd. Hartstikke leuk natuurlijk, maar die mensen hebben ook hun eigen leven en vooral m'n moeder trekt het zich heel erg aan dat ik me zo kut voel en ik wil niet dat zij zich ook waardeloos voelt. Ik kan niet eeuwig op hen teren. Maar zij bieden wel het ritme dat ik nodig heb, met op tijd eten, überhaupt fatsoenlijk eten, thee, even tv kijken en een blokje om. In mijn eentje red ik dat ritme niet. M'n moeder had gezegd dat ik maar een tijdje bij ze moest komen logeren ook, maar dat gaat me te ver.
Ik doe heel lang over de opdrachten die ik nog wel krijg en kreeg al negatieve feedback gister, dus ik zit nog steeds de hele dag achter de pc. Ben zondag voor het laatst bij mijn ouders geweest en ben sindsdien niet meer buiten geweest of onder de mensen. Gisteren begon ik pas na achten met het eten en heb het nog laten aanbranden ook, het smaakte me totaal niet zo in mijn eentje. Overdag brood uit de vriezer halen komt er eigenlijk ook niet van. De was doen? Jezus hou op.
Past freelance wel bij jou? Als buitenstaander krijg ik de indruk dat loondienst een hoop van je problemen zou oplossen. Ritme, structuur en geen zorgen meer over zelf opdrachten binnenhalen.

Je hebt daar zelf waarschijnlijk al duizend keer aan gedacht maar ik wilde toch even zeggen dat dat mijn indruk is als vreemde/buitenstaander.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_210631901
Ik ga vrijdagavond een coach mailen als ik het niet weer uitstel. (Krijg hulp van vriendin.) En volgende week weer psycholoog na drie maand pauze.

Maar vandaag is wel weer net zo'n kut dag als gister.
pi_210631922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga vrijdagavond een coach mailen als ik het niet weer uitstel. (Krijg hulp van vriendin.) En volgende week weer psycholoog na drie maand pauze.

Maar vandaag is wel weer net zo'n kut dag als gister.
Klote voor je.

Fijn dat je wat hulp krijgt.
pi_210633343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 10:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Past freelance wel bij jou? Als buitenstaander krijg ik de indruk dat loondienst een hoop van je problemen zou oplossen. Ritme, structuur en geen zorgen meer over zelf opdrachten binnenhalen.

Je hebt daar zelf waarschijnlijk al duizend keer aan gedacht maar ik wilde toch even zeggen dat dat mijn indruk is als vreemde/buitenstaander.
Ik heb een tijdje in loondienst gewerkt, maar dat was ook weer drama omdat ik als een zombie 40 uur achter de pc zat. Leuk werk, leuke collega's, maar ik was 11 uur per dag van huis, vijf dagen in de week, en had geen energie om nog een leven op te bouwen of voor mezelf te zorgen. Toen voelde ik me niet veel beter dan nu.
De opdrachten kwamen de afgelopen jaren aanwaaien, nu moet ik leren aan acquisitie te doen en dat is behoorlijk ontmoedigend.
Tap tap tap
pi_210634861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje in loondienst gewerkt, maar dat was ook weer drama omdat ik als een zombie 40 uur achter de pc zat. Leuk werk, leuke collega's, maar ik was 11 uur per dag van huis, vijf dagen in de week, en had geen energie om nog een leven op te bouwen of voor mezelf te zorgen. Toen voelde ik me niet veel beter dan nu.
Ik heb momenteel ook precies hetzelfde. Gelukkig werk ik maar 32 uur. Drie dagen weekend. Denk dat zoiets ook noodzakelijk is bij m'n volgende werkgever, anders gaat het namelijk niet lukken.
pi_210636422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:50 schreef CherryLips het volgende:
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
pi_210659714
Na er heel lang tegen aan aan hikken heb ik via de bedrijfsarts (de druppel die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen en werkuitval veroorzaakte) een doorverwijzing voor een psychologisch traject gekregen.
Afgelopen week is de intake geweest en de conclusie is een persistente depressie. Alhoewel ik het heel spannend en ook wel eng vind om er eindelijk mee aan de slag te gaan ben ik ook wel een beetje opgelucht dat het nu gaat lopen.
Ik ben altijd een enorme binnenvetter geweest maar wil nu wat meer open zijn, voornamelijk naar mijn directe naasten (ouders, zus). Maar hoe ik dat het beste kan doe is me nog even een raadsel. Ik wil geen overbezorgde familieleden veroorzaken maar ze ook niet onwetend houden. Er is voor hen geen reden om bang te zijn dat ik gekke dingen doe gelukkig. Beide ouders zijn werkzaam geweest in de psychiatrie (verzorgende functie) dus bekend met diverse diagnoses en problematiek. Ze dingen anders voorspiegelen (voor zover ik dat al zou willen) is dus geen optie.
Aan de andere kant, in het kader van uit m'n comfortzone stappen kan ik natuurlijk ook gewoon openheid van zaken geven en hun reactie, zorg en liefde nemen zoals het is.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_210672274
Ik faal ook heel erg als volwassene en weet het even echt niet meer. GGZ en hulp op dat vlak voelt momenteel ook als een doodlopende weg.
Koel en donker bewaren
pi_210672291
Enige wat me op dit moment een beetje helpt is hier (bijvoorbeeld) lezen dat ik niet de enige ben.
Koel en donker bewaren
pi_210672620
Na bijna 6 maanden nu eindelijk een intake kunnen plannen bij een psychiater. Wel pas over 5 weken maar toch :')
pi_210676936
Gaat met mij wel weer even chill. Same old, en dan onderbroken af en toe door wat kleine piekjes.

Maar wel echt mega gevoel van escapisme nog altijd. Heb ook zoiets van laat ik de Oekrainse ambassade mailen en het vreemdelingenlegioen in gaan. :') Misschien vind ik dan wel iets om voor te leven en wat m'n leven enige tijd betekenis geeft. Ga ik (denk ik) niet doen hoor, maar ik 'speel' echt veel met dat soort gedachten.

Bijna vakantie, hopelijk kom ik dan ook wat tot rust.
  maandag 18 september 2023 @ 22:07:19 #98
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210677909
Ik word de laatste tijd ontzettend snel 'moe' van andere mensen. Het voelt alsof iedereen altijd maar iets van je wil. Wanneer iemand alleen al aan me vraagt hoe het met gaat roept dat ten eerste al enige irritatie op en aan de andere kant zie ik het als moeizaam om erop te reageren. Aan de andere kant weet ik weer dat het maar een kleine moeite is maar ergens geven dit soort dingen me gewoon onrust.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210689479
Had vier dagen weekend, maar moet toch zeggen dat ik me vandaag echt wel heel uitgerust voelde. Zaterdag, zondag en maandag had ik dat totaal niet. Volgens mij draind werk, vooral collega's en het mentale gebeuren, mij ook ontzettend.

En was vandaag ook wel redelijk positief over de toekomst. Zo van ik ga die potentiele veranderingen gewoon omarmen en uit m'n comfort zone. Mja wát dat dan precies gaat zijn, no fucking idea, maar toch.
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 03:40:04 #100
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210691344
double.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mijk op 20-09-2023 03:51:40 ]
As above, so below.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')