Dan moet je misschien op zoek naar een manier van authentiek leven zonder hypotheekquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het ook gewoon lastig dat het systeem er niet op is ingericht om authentiek te leven. Niks in mijn authentieke behoeftes voorziet in het betalen vd hypotheek.
Wat zijn die authentieke behoeftes? Kunnen die niet bestaan naast een baan bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het ook gewoon lastig dat het systeem er niet op is ingericht om authentiek te leven. Niks in mijn authentieke behoeftes voorziet in het betalen vd hypotheek.
Tja, zal toch een leidraad moeten zijn bij mij. Ik ben veel meer filosofisch ingesteld wat dat betreft. Maar hé, als één of andere idioot het kan, kan ik het ook. En ik heb echt wel zo ongeveer een idee, ik ga hier alleen niet te veel persoonlijke informatie delen, dat doe ik nooit online. Máár, daarom dus ook die zoektocht naar een goede coach/psycholoog want ik weet inderdaad dat er heel veel onzin tussen zit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Tjah die vragen heb ik ook, een soms ook best moeite mee. Maar ik weet wel dat je die vragen nooit echt beantwoord gaat krijgen.
Ik zit in mijn carrière bijvoorbeeld nu in een fase dat ik nog steeds leuk vind wat ik wil doen, maar ik merk wel dat ik andere dingen wil gaan doen. Werk in de IT in een soort van beheerders rol maar wil meer de ontwikkelkant op. Lang genoeg mezelf daar niet goed genoeg voor gevonden; maar ga het nu toch proberen (mochten de ontwikkeling bij mijn werkgever daar de ruimte voor bieden).
Maar als ik je zo hoor klinkt het wel of je idd in een soort van langdurige (milde) depressie zit. Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Volgens mij heb je wel coaches die mensen helpen om de antwoorden op jouw vragen te vinden. Alleen zit er ook heel veel onzin en zooi tussen die coaches.
Niet gevraagd voor zover ik me herinner. Wel vroegen ze dan en heb je een vriend? En dan zei ik maar nee een vriendin (in tijden van relatie), anders zei ik gewoon nee heb geen relatie.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zat een verhaal te lezen over een Amerikaanse psycholoog. Het was allemaal best leerzaam, maar ik weet niet wat ik moet vinden van het feit dat ze bij een intake gesprek vraagt naar sexuele oriëntatie van haar patiënt. Ik snap dat zoiets onderdeel kan zijn van de reden van de therapie, maar ik vind het nogal een recht voor zijn raap vraag. Ik heb in het verleden verschillende therapeuten gehad en ik heb nog nooit deze vraag gehad. Ik weet ook niet of ik deze vraag op prijs zou stellen. Hebben jullie deze vraag bij jullie intake gehad?
Ergens is het misschien best een logische vraag.. Mensen die twijfelen of niet uit de kast kunnen/durven te komen hebben natuurlijk vaak ook psychisch wat klachten.. En kan dan zelfs de oorzaak van de klachten zijn waarvoor de patient komt..quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zat een verhaal te lezen over een Amerikaanse psycholoog. Het was allemaal best leerzaam, maar ik weet niet wat ik moet vinden van het feit dat ze bij een intake gesprek vraagt naar sexuele oriëntatie van haar patiënt. Ik snap dat zoiets onderdeel kan zijn van de reden van de therapie, maar ik vind het nogal een recht voor zijn raap vraag. Ik heb in het verleden verschillende therapeuten gehad en ik heb nog nooit deze vraag gehad. Ik weet ook niet of ik deze vraag op prijs zou stellen. Hebben jullie deze vraag bij jullie intake gehad?
Die pleuren vanzelf ook een keer om... Om gebruiken middelen om het vol te houden.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben ook ontzettend moe altijd. Begrijp er geen snars van dat, bijvoorbeeld, sommige collega's de hele dag werken, daarna nog een uur gaan sporten, dan nog eens uit eten, en dan 's avonds laat weer thuis om vervolgens de wekker weer om 6u 's ochtends te hebben staan. Gewoon allemaal op een doordeweekse dag. En de dag daarna zijn er weer andere plannen.
Hoe dan.
Ja echt hè. Dat snapte ik als student en als twintiger ook nooit. en ik heb ook niet eens kinderen of een relatie, hoef alleen voor mezelf en m'n veestapeltje te zorgen en kom al nergens aan toe. Gisteren voelde ik me moe alsof ik grieperig en koortsig was, maar dan zonder dat ik ziek was. En vanmorgen weer om zes uur wakkerquote:Op zaterdag 2 september 2023 19:21 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ben ook ontzettend moe altijd. Begrijp er geen snars van dat, bijvoorbeeld, sommige collega's de hele dag werken, daarna nog een uur gaan sporten, dan nog eens uit eten, en dan 's avonds laat weer thuis om vervolgens de wekker weer om 6u 's ochtends te hebben staan. Gewoon allemaal op een doordeweekse dag. En de dag daarna zijn er weer andere plannen.
Hoe dan.
Niet allemaal. Ik ken mensen die al sinds ze puber waren duracallkonijntjes waren. Studeren, bijbaan, druk sociaal leven, sporten, dan een relatie erbij en werken en een zwik kinderen en een hond en ook altijd druk in de weer zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:05 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Die pleuren vanzelf ook een keer om... Om gebruiken middelen om het vol te houden.
Ik blijf erbij, ook hun hebben een limiet aan energie haha.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet allemaal. Ik ken mensen die al sinds ze puber waren duracallkonijntjes waren. Studeren, bijbaan, druk sociaal leven, sporten, dan een relatie erbij en werken en een zwik kinderen en een hond en ook altijd druk in de weer zijn.
Ik ben jaloers. Ik vind een hond al te veel werk.
M'n broer en z'n vriendin zijn ook altijd aan het werk of de hort op en het huishouden doen ze allemaal zelf. Die gaan voor de lol op fietsvakantie, drie weken. Doe even normaal joh.
Soms denk ik echt dat ik ook lichamelijk niet in orde ben hoor
Dat laatste herken ik wel. Hoe zou je die zingeving kunnen vinden?quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:14 schreef PzKpfw het volgende:
Pff ik heb de laatste tijd steeds vaker last van zo'n leeg gevoel. Vooral nu ik eenmaal in de werkzame fase van het leven zit. Betrap mezelf erop dat ik me eigenlijk afvraag waar we dit allemaal voor doen, leven. Het voelt zo onzinnig allemaal. Vroeger had je nog de afleiding van school, opleiding en alles wat eromheen speelt. Nu is het gewoon zo eentonig allemaal. Ik mis een stukje zingeving.
Geen idee eigenlijk, in ieder geval niet door middel van een of ander achterlijk geloof. Al kan ik wel enigszins jaloers zijn op mensen die daar hun kracht uit halen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 16:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat laatste herken ik wel. Hoe zou je die zingeving kunnen vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tap tap tap
quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:28 schreef CherryLips het volgende:
Weer twee afwijzingen vandaag, voor werk dat ik al bijna m'n halve leven doe.Heel herkenbaar, en heel erg extra lastig als je voor jezelf begonnen bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zie ook echt (oud) bekenden dat ik denk van huh, hoe dan? Ik heb ook wel het idee dat het gewoon is wie is het beste in "walk the walk, talk the talk" en dat het echt maar voor 10% gaat over wat je kan. Ik kan dat allemaal niet hoor met m'n angst en somberheid. Laatste tijd echt heel vaak gehoord van collega's van "wat ben jij kil", "ben je wel happy?", "jij ziet het leven ook niet meer zitten of wel?" Klim dan maar eens naar boven als je 1) niet het spelletje aan elkaar kan praten en 2) je je gedraagt als een lege schil.
Maar waar ik zelf nu mee bezig ben is gewoon als een gek sparen en dat ook te blijven doen zodat ik tijd kan overbruggen als m'n contract niet verlengd wordt (rara waardoor). Dat geeft mij mentaal namelijk dan weer veel rust. En ik denk dat ik ook genoodzaakt ben om m'n hele leven maar wat te job hoppen.
Mja, dat is voor jou natuurlijk onmogelijk als je eigen baas bent.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 17:28 schreef CherryLips het volgende:
Weer twee afwijzingen vandaag, voor werk dat ik al bijna m'n halve leven doe.Je weet dat LI nogal vol zelfbevlekking staat, met al dan niet verzonnen en/of aangedikte verhalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ms is het verstandig dat soort gedoe te mijden zolang je niet weer wat steviger in je schoenen staat....
quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:21 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe dan.
Maar ik heb het wel nodig om te netwerken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:48 schreef Modus het volgende:
[..]
Je weet dat LI nogal vol zelfbevlekking staat, met al dan niet verzonnen en/of aangedikte verhalen?
Ms is het verstandig dat soort gedoe te mijden zolang je niet weer wat steviger in je schoenen staat....
Wat doe je voor werk dan?quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik heb het wel nodig om te netwerken.
Ik ben gaan freelancen omdat ik een doorgewinterde zolderkamerautist ben maar ik ben een belabberde ondernemer.
Kan je dat soort zelfpijperij niet gewoon mijden dan?quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik heb het wel nodig om te netwerken.
Ik ben gaan freelancen omdat ik een doorgewinterde zolderkamerautist ben maar ik ben een belabberde ondernemer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |