abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215100829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:13 schreef Puala het volgende:

[..]
Waarom moet t zo perfect? Dr komen toch bakstenen op en grond tegenaan?
Goed punt. Maar ik ken mijzelf. En als ik scheef begin wordt alles scheef en vervloek ik mijzelf dat ik niet gewoon ff recht begonnen ben :') . Maar ik ga dat met die rotatielaser eens proberen. Al denk ik dat ik nu een best goed begin heb.

Strak op het lijntje:

En een nette hoek:

Weer een duidelijk voorbeeld waarom ik dit niet moet doen als werk. Langzaaaaam :') .
  vrijdag 27 september 2024 @ 10:27:14 #152
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215105748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 11:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hoe zorgen jullie voor perfect haakse hoeken? Ik merk dat ik veel moeite heb om de hoeken precies op 90gr. Te krijgen. Ik heb met een laser geprobeerd, wat geklooi is overdag en de 3-4-5 regel. En uiteindelijk lukt het wel met een marge van 1cm op 10m, maar het is wel echt tijds intensief ;( .
Ik ben bang dat dat bij ons ook gewoon uitmeten was, en dan vooral de diagonalen meten. Snel gaat het bij ons ook niet helaas.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_215145821
Nou, bekisting zit er voor een groot deel in, en vandaag het PVC klusje maar "ff" klaren :P .

Ik leg iets meer leidingen zodat we *ooit* indien nodig, zonder heftig sloopwerk, een keukentje en badkamer kunnen installeren in het achterste gedeelte :P .
pi_215146301
Lekker bezig hoor _O_
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:40:32 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_215151301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 15:13 schreef Puala het volgende:

[..]
Waarom moet t zo perfect? Dr komen toch bakstenen op en grond tegenaan?
Ik had ook 3cm verschil op 12,5m lengte, dat zie je echt nooit terug. In de bouw worden ook best wel wat toleranties gehanteerd.
pi_215474945
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 12:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De esdoorns staan nog vol in blad :P . De walnoot en kastanje zijn bijna leeg. En de beuk en plataan staan er te ver vanaf maar zijn op de helft.

En ben nu 2 matten verder dan dit, dus ongeveer op de helft?
[ afbeelding ]

Moet er wel bij zeggen matten zijn wel killing om in je eentje te leggen ;( . En de randen moet ik buigen. :') .
Blei, ik neem m ff mee naar je eigen topic O+

Maar ik denk dat je de fundering te netjes wilt doen. Er is geen betonboer die die matten zo netjes gaat leggen. Die pleuren gewoon gebogen betonnen voorgevormde stukken in de rand. Vlechten daar de mat aan vast. En een stuk overlap so be it. Dat blubberen ze wel weer vol en is een stukje extra stevigheid. Je hebt bovenop wel wat marge toch voor een cm extra mat dr in? En als de overlap te groot is knippen ze dat wel af en dan gebruiken ze die weer op een ander stuk. Maar dan moet t stuk overlap wel lonen qua grootte, anders vinden ze t te veel moeite en keilen ze t stuk ijzer liever weg.
pi_215476396
Nou, de randen heb ik zo gebogen. Want een 8mm mat buigen is niet te doen. En deze matten hebben van die uitstekende staven, dus dat buigt perfect.

Vraag is of dat voldoende is, of dat ik onderin de vorstrand nog ff een matje van 20 breed moet mikken op wat stukken tegel :P .
pi_215476462
En hier komt een HEA balk op te staan van de constructie. Dus moest conform constructeur dieper en dubbele wapening.

Dit heb ik ook op de plek waar de brug komt. Hoefde niet volgens constructeur, maar op internet stort iedereen minimaal 20cm beton waar ze een 2 koloms brug op zetten. Dus better safe then sorry :P

En ik strop de matten zo aan elkaar. Dus niet heel precies :') .

Ben vandaag wat vroeger gestopt op kantoor en weer een stukkie verder gekomen:
.

Ik heb trouwens ook voor 500 euro, ruim 3500 bakstenen op de kop kunnen tikken. Dus dat scheelt een paar 1000 euro volgend jaar als we de muur op gaan metselen *O* .
pi_215476481
Nadeel van die 3500 stenen is dat ik ze met de aanhangwagen uit België moet halen. Gelukkig.hier net over de grens, maar met max 750 stenen per rondje, ben ik er toch een weekend aan kwijt vrees ik :') .
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 22:03:59 #161
92034 crew  Vonkenboer
pi_215502911
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 19:10 schreef bleiblei het volgende:
Nadeel van die 3500 stenen is dat ik ze met de aanhangwagen uit België moet halen. Gelukkig.hier net over de grens, maar met max 750 stenen per rondje, ben ik er toch een weekend aan kwijt vrees ik :') .
Ach, kleinigheid.. _O-
pi_215675079
Ik heb nu spierpijn in mijn kont van al het bukken om die leidingen (klinkt nogal geloofwaardig :') ).

Maar vloerverwarming ligt erin, alle elektra & water ligt klaar. Rest nog 1 ding en dat is fixeren van de vloerverwarmingslang aan de uiteinden en dan kan het beton erin *O* .

Afstand is vooraan waar de auto komt te staan, 20cm. En de rest 15cm. Zou voldoende moet zijn. Alleen het fietsenhok heb ik overgeslagen :') .
  zondag 24 november 2024 @ 21:01:20 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215675123
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 20:54 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb nu spierpijn in mijn kont van al het bukken om die leidingen (klinkt nogal geloofwaardig :') ).
[ afbeelding ]
Maar vloerverwarming ligt erin, alle elektra & water ligt klaar. Rest nog 1 ding en dat is fixeren van de vloerverwarmingslang aan de uiteinden en dan kan het beton erin *O* .

Afstand is vooraan waar de auto komt te staan, 20cm. En de rest 15cm. Zou voldoende moet zijn. Alleen het fietsenhok heb ik overgeslagen :') .
Hard gewerkt! Wanneer wil je het beton doen?
Resistance is futile.
  zondag 24 november 2024 @ 21:17:22 #164
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215675247
Ik snuffel in dit topic en voor de zoveelste keer kijk ik met verbazing naar de foto’s: hoe weet je hoe je dat allemaal moet doen?? Wat moet wáár en zo. Ik begrijp dat maar niet, maar heb er veel bewondering voor.
pi_215675313
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2024 21:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hard gewerkt! Wanneer wil je het beton doen?
De deal met de betonboer (laat het gelijk vlinderen zodat het een super strakke vloer is) is "als het blad van de bomen is, en de temperatuur boven de 10 graden". Vandaag was technisch gezien dus de perfecte dag :+ . Maar dan rijden er geen betonmolens dus had ik tijd voor de vloerverwarming :D .

quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 21:17 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik snuffel in dit topic en voor de zoveelste keer kijk ik met verbazing naar de foto’s: hoe weet je hoe je dat allemaal moet doen?? Wat moet wáár en zo. Ik begrijp dat maar niet, maar heb er veel bewondering voor.
Nou ja, eh, weet ik vaak ook niet.
Of nouja, elektra enzo bedenk ik meestal als ik bezig ben. Zo bedacht ik terwijl ik bezig was dat het handig zou zijn om ook riool bij de buitenkeuken en in het achterste gedeelte te hebben. En besefte ik mij gisteren ineens dat ik de waterleiding voor de wc vergeten was :') .
  Moderator zondag 24 november 2024 @ 21:29:19 #166
92034 crew  Vonkenboer
pi_215678551
Misschien ben ik wel erg overdreven. Maar ik zou altijd overal de vloerverwarmingsleidingen op 10 cm leggen. Als je dan wilt verwarmen is het efficienter en ook nog eens sneller warm.
pi_215679290
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:42 schreef karelde14e het volgende:
Misschien ben ik wel erg overdreven. Maar ik zou altijd overal de vloerverwarmingsleidingen op 10 cm leggen. Als je dan wilt verwarmen is het efficienter en ook nog eens sneller warm.
Hangt van je doel af, t kan goed in een garage alleen maar zijn als vorstbeveiliging en dan is 20 zoals t nu ligt helemaal prima ;)
pi_215679298
Lekker bezig geweest @bleiblei !

Als dat beton dr in ligt is t toch weer heel anders O+ Dat storten + vlinderen gaat denk ik wel een flinke lange dag voor ze worden. Hoeveel m2 is t?
pi_215679566
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:42 schreef karelde14e het volgende:
Tja, nogmaals... Het is een garage/werkplaats. Doel is max 10gr warm. 10cm afstand zijn significant meer lussen en ik heb niet eeuwig de tijd. Heb nu alles erin kunnen gooien in een halve dag tijd in mijn eentje. Was niet gelukt als ik 10cm had gekozen (had ik sowieso niet genoeg buis gehad.)

Mocht ik het ooit ombouwen naar een kangaroewoning ofzo, zet ik er wel wat LTV radiatoren bij :+ . Het hele gebouw is dadelijk trouwens beter geïsoleerd dan ons huis (die energielabel B heeft, wat niet gek is voor een huis uit 1926). Dus maak mij er niet zo druk om :P .

@Puala, het is iets minder dan 130m2 :X :') .
pi_215679589
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 12:54 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tja, nogmaals... Het is een garage/werkplaats. Doel is max 10gr warm. 10cm afstand zijn significant meer lussen en ik heb niet eeuwig de tijd. Heb nu alles erin kunnen gooien in een halve dag tijd in mijn eentje. Was niet gelukt als ik 10cm had gekozen (had ik sowieso niet genoeg buis gehad.)

Mocht ik het ooit ombouwen naar een kangaroewoning ofzo, zet ik er wel wat LTV radiatoren bij :+ . Het hele gebouw is dadelijk trouwens beter geïsoleerd dan ons huis (die energielabel B heeft, wat niet gek is voor een huis uit 1926). Dus maak mij er niet zo druk om :P .

@:Puala, het is iets minder dan 130m2 :X :') .
oh daar blubberen ze wel redelijk wat in. Ik ga inzetten op een werkdag van 6.30-22u voor de betonboer O-)
  maandag 25 november 2024 @ 20:55:54 #172
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215683670
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De deal met de betonboer (laat het gelijk vlinderen zodat het een super strakke vloer is) is "als het blad van de bomen is, en de temperatuur boven de 10 graden". Vandaag was technisch gezien dus de perfecte dag :+ . Maar dan rijden er geen betonmolens dus had ik tijd voor de vloerverwarming :D .
[..]

Benieuwd naar de kosten van het beton straks aangezien we hier nog 100m2 beton en vlinderen nodig hebben onder de overkapping. En wie het doet?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_215684426
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 20:55 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Benieuwd naar de kosten van het beton straks aangezien we hier nog 100m2 beton en vlinderen nodig hebben onder de overkapping. En wie het doet?
Oef, het is 7500 euro ex btw voor 35m3 beton + transport + pomp (over een meter of 30) + vlinderen. Als er meer m3 in gaat wordt het wat duurder. Maar dat is gewoon de "beton per kuub"-prijs dat erbij komt. Heb 3 offertes opgevraagd en het scheelde allemaal niet heel veel. Dit is wel de goedkoopste, maar ook een pensionado uit de buurt die het doet. Heb een andere klus van hem gezien en dat zag er zo met mijn onervaren oog, goed uit :P .

En die 35m3 zal een vrachtwagen of 3 a 4 zijn vrees ik :') . Gaat een feest worden volgende week op straat :P .

Beton is wel duur geworden trouwens. Ik heb 11 jaar (damn, tijd vliegt) geleden een euro of 700 voor een betonwagen met 7kuub betaald. En die heeft nog geduldig 2.5uur staan draaien in de straat (chauffeur vertelde dat ie van zijn baas maximaal een uur bij een klant mag blijven staan :') ). Nu kost dat spul een veelvoud.

[ Bericht 25% gewijzigd door bleiblei op 25-11-2024 22:30:38 ]
pi_215745812
Vanmorgen was het feest!
pi_215745902
Want dit gat is volgestort:

Dus op het hoogtepunt stonden er 2 betonwagens met 13m3 beton de straat te blokkeren :') :

En na een paar uur blubberen zat het vol:

Ze gaan het nog vlinderen vandaag (is ie al mee begonnen). En dan wordt het een maand wachten tot het droog is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')