Na een eindeloos proces om o.a. iets hoger te mogen bouwen in de tuin (bestemmingsplan staat 4.5m toe, wens was 6m. Met enkele van de vele buren kwamen we daar niet uit, dus hebben we gedeald op 5.25m nokhoogte) hebben we qua wijziging bestemmingsplan een go! Stap 2 was voorbereiding van vergunningaanvraag met ontwerptekeningen e.d.. Ook dat is nu gedaan. Dus gaat binnenkort de vergunningaanvraag richting de gemeente .quote:En daarna gaat blei aan zijn volgende Opus Magnum beginnen: de bouw van zijn vrijstaande garage / werkplaats.
Is dat je oudste dochter die daar op de fiets dan aan komt rijden?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:41 schreef bleiblei het volgende:
Oh! En SQ had dit in de OP staan:
[..]
Na een eindeloos proces om o.a. iets hoger te mogen bouwen in de tuin (bestemmingsplan staat 4.5m toe, wens was 6m. Met enkele van de vele buren kwamen we daar niet uit, dus hebben we gedeald op 5.25m nokhoogte) hebben we qua wijziging bestemmingsplan een go! Stap 2 was voorbereiding van vergunningaanvraag met ontwerptekeningen e.d.. Ook dat is nu gedaan. Dus gaat binnenkort de vergunningaanvraag richting de gemeente .
En dit gaat het worden (over lange lange, heeeele lange tijd. Want ik ga het zelf doen, en ook dan gaat het teveel geld kosten om het in 1 keer te doen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En qua plattegrond/layout
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed, voordat dit af is, zijn we ben ik dus nog wel een tijdje aan het dromen .
Gaaf man, hoeveel m2 is dit wel niet?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Na een eindeloos proces om o.a. iets hoger te mogen bouwen in de tuin (bestemmingsplan staat 4.5m toe, wens was 6m. Met enkele van de vele buren kwamen we daar niet uit, dus hebben we gedeald op 5.25m nokhoogte) hebben we qua wijziging bestemmingsplan een go! Stap 2 was voorbereiding van vergunningaanvraag met ontwerptekeningen e.d.. Ook dat is nu gedaan. Dus gaat binnenkort de vergunningaanvraag richting de gemeente .
En dit gaat het worden (over lange lange, heeeele lange tijd. Want ik ga het zelf doen, en ook dan gaat het teveel geld kosten om het in 1 keer te doen):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed, voordat dit af is, zijn we ben ik dus nog wel een tijdje aan het dromen .
Dat is echt de droom!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is best erg zo, die "voor" foto's . Vergeet je toch snelquote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:26 schreef SQ het volgende:
Ik had nog wat voor/na-tjes gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eh... veels te veel .quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Gaaf man, hoeveel m2 is dit wel niet?
Oudste kleindochter gok ik.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat je oudste dochter die daar op de fiets dan aan komt rijden?
En lekker joh, dromen zijn goed, zeker als ze concreet best eens uit zouden kunnen komen!
Het is iig een WC die het waard isquote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Eh... veels te veel .
140
@:leandra , opzich is dat wel een optie inderdaad! Moet ik wel weer achter die schakelaar gaan knopen . Ik moet er ff over nadenken of ik 200+ euro over heb voor een lamp op de wc .
We hebben al iets van 100 huelampen dus laat blei de ikea suggestie maar niet horenquote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:30 schreef Leandra het volgende:
Het is iig een WC die het waard is
Maar als je nog geen Hue hebt dan is Ikea misschien een goedkoper alternatief?
Als ie wit en draadloos is kan ie undercover naast de pleerol op het plenkske!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:38 schreef Leandra het volgende:
Ik zie net dat de Hue bewegingssensor voor binnen ook op batterijen gaat, net als die voor buiten, hoef je dus niks achter een schakelaar te knopen.
Het nadeel is wel dat hij wit is
Die voor buiten is zwart, met een wit oog.
Ik meen me te herinneren dat daar wel allerlei hoekjes en dingen bij zaten zodat hij ook in een hoek geplaatst kan worden.
Oh, kijk dan, dan heb je ook geen bridge meer nodig (hoogstens een extra omdat je aan je max zit), dus dan is het een kwestie van een sensor en een lamp.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:40 schreef SQ het volgende:
[..]
We hebben al iets van 100 huelampen dus laat blei de ikea suggestie maar niet horen
[..]
Als ie wit en draadloos is kan ie undercover naast de pleerol op het plenkske!
Huhuhuequote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:40 schreef SQ het volgende:
[..]
We hebben al iets van 100 huelampen dus laat blei de ikea suggestie maar niet horen
We hebben al 2 Bridges . (Geen 100 lampen, maar wel iets meer dan 1 bridge aan kan. Lang leve 30% HUE ambassadeurskorting ).quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, kijk dan, dan heb je ook geen bridge meer nodig (hoogstens een extra omdat je aan je max zit), dus dan is het een kwestie van een sensor en een lamp.
Ik heb buiten 2 Hue bewegingssensoren hangen, en ik moet zeggen dat ze geweldig werken.
Hoe krijg je zo'n ambassadeurskorting?!quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben al 2 Bridges . (Geen 100 lampen, maar wel iets meer dan 1 bridge aan kan. Lang leve 30% HUE ambassadeurskorting ).
En een Homey. Maar omdat er vertraging zit van HUE naar Homey (van Homey naar HUE gaat met max een paar millisec vertraging). Adopteer ik je idee, maar ga ik op zoek naar een donkere 3rd party bewegingssensor op zwave of zigbee, laat ik die met Homey communiceren, en dat die weer de HUE lamp met de juiste scène aan zet.
Denk ik . Maar goed idee! Niet aan gedacht .
De Philips personeelswinkel heeft/had 1 a 2 keer per jaar een kortingsactie waar je HUE met 30% korting kan kopen. Op adviesprijzen natuurlijk, maar nog altijd goedkoper dan waar dan ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 00:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe krijg je zo'n ambassadeurskorting?!
Super tof! Lijkt me heerlijk.quote:
Heb ik ook. In de nacht zacht warm licht en overdag wat feller. Werkt prima.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
Wat een geweldige garage wordt dat!
Ik had even over het hoofd gezien dat de blauwe WC boven is, dan heb je idd niets aan bezoekers trollen.
Wel aan een Hue lamp omdat je de verlichting dan zo sterk en in welke kleur dan ook kunt doen, ook zacht voor de nacht, je zou er zelfs een instelling voor kunnen maken dat hij 's nachts zacht oranje is ofzo, zodat je niet wakker knalt van het licht.
Bewegingssensor erbij en hij brandt ook niet nodeloos.
Fibaro (Z-Wave) heeft die, maar zijn een stuk prijziger dan die van Xiaomi Aqara (Zigbee). Ik zou die laatste adviseren, want dat Aqara is wel prima spul (ook met Homey is/was mijn ervaring).quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
We hebben al 2 Bridges . (Geen 100 lampen, maar wel iets meer dan 1 bridge aan kan. Lang leve 30% HUE ambassadeurskorting ).
En een Homey. Maar omdat er vertraging zit van HUE naar Homey (van Homey naar HUE gaat met max een paar millisec vertraging). Adopteer ik je idee, maar ga ik op zoek naar een donkere 3rd party bewegingssensor op zwave of zigbee, laat ik die met Homey communiceren, en dat die weer de HUE lamp met de juiste scène aan zet.
Denk ik . Maar goed idee! Niet aan gedacht .
Nee joh, gewoon uit laten. Dat is een uitstekend signaal dat iemand te lang op de pot zit. Nergens voor nodig, eet maar wat meer vezels.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:11 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Heb ik ook. In de nacht zacht warm licht en overdag wat feller. Werkt prima.
Als je een wat langere kaksessie hebt ff bewegen en het gaat weer aan.
Ja, nee, ben meer van de snelle oplossingen momenteel .quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:50 schreef FranticDJ het volgende:
je zou ook nog met een microswitch in je kozijn kunnen werken
Je hoeft alleen niet je auto in je appartement te parkeren .quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:10 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Super tof! Lijkt me heerlijk.
(typ ik vanuit mijn 110 m2 appartement waar ik alleen in woon, ruimte... )
Haha klopt, die staat beneden in de immense garage die hier isquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, nee, ben meer van de snelle oplossingen momenteel .
[..]
Je hoeft alleen niet je auto in je appartement te parkeren .
Nee, maar eens... lijkt mij heerlijk. Ik vrees dat als ie af is, ik heel veel minder in ons huis te vinden ben .
Toch wel de brass en niet de silver?quote:Op maandag 21 augustus 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
Ik heb trouwens EINDELIJK een prullenbakje besteld voor het schijthuis boven. Had m al eerder op het oog, maar was steeds uitverkocht:
https://www.rituals.com/nl-nl/enume-trash-bin-1114928m.html
Ja, ik hoor je denken, hoe zit dat dan met de zakjes. Maar ik ga er (nav een tip van fok) een los emmertje in zetten waar het zakje dan in gaat
Ja, de brass. Kan niet naar een kleur linken kennelijk. En heb al gemeten, kan gewoon het emmertje van mijn huidige chroomkleur pedaalemmertje inquote:Op maandag 21 augustus 2023 09:19 schreef maily het volgende:
[..]
Toch wel de brass en niet de silver?
En heel goed van los emmertje
Hopelijk vind je er een in de goeie maat ...
Hoest nou met de toiletten afgelopen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, nee, ben meer van de snelle oplossingen momenteel .
[..]
Je hoeft alleen niet je auto in je appartement te parkeren .
Nee, maar eens... lijkt mij heerlijk. Ik vrees dat als ie af is, ik heel veel minder in ons huis te vinden ben .
Moet je even de laatste paar posts van het vorige deel lezenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoest nou met de toiletten afgelopen?
Die zijn gefixed! En het resultaat staat in de OPquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoest nou met de toiletten afgelopen?
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Moet je even de laatste paar posts van het vorige deel lezen
SQ in K&W / De twintiger jaren (halve) dorpsvilla van SQ en bleiblei #11
Nou ja strak werk, kan niet anders zeggen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zijn gefixed! En het resultaat staat in de OP
Nou ja we waren er niet bij, maar globaal:quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Nou ja strak werk, kan niet anders zeggen.
Maar ik lees niet HOE? Hebben ze de achterwand gedeeltelijk gesloopt om het frame te laten zakken?
Ja enige nette manier.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:40 schreef bleiblei het volgende:
Ze hebben een stuk wand ter grootte van het frame eruit gezaagd. Frame idd naar beneden en een nieuw stuk wedi plaat in dat gat teruggezet en die met nieuwe tegels weer getegeld.
Jep, ze wilden liever de vloer 4cm. ophogen... Maar ben hier uitzonderlijk tevreden mee. Hebben ze erg netjes gedaan .quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja enige nette manier.
Heeft veel tijd gekost.
Met die bloemen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:26 schreef Lemijn het volgende:
@:SQ honderd jaar geleden had je heel tof behang over. Ik neem aan dat je het niet meer hebt, maar heb je het toevallig nog?
Ik denk dat je dat blauwe behang bedoelt met die bosdieren, maar dat was wel in 2017 en heb ik toen bij een andere fokster op de muur staan plakkenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:50 schreef Lemijn het volgende:
Niet die je in de woonkamer hebt. Weet ook niet meer wat wel .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |