STOP MET METEN. je zit alleen jezelf gek te maken. Soms lijk je relativeringen te snappen maar dan in de zelfde zin soms sla je weer op hol.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
Nu een echte meter die op de bovenarm meet.
Voor zover:
1e keer meten soms wel 150+
Maar bij een tweede keer 130-140, en bij een derde keer onder de 130.
Lastig interpreteerbaar waar je qua conslusies verstandig aan doet.
Ben ik al, vandaar even zo'n risico analyse test. Ja hallo, wil geen onnodige (bovengemiddelde risico's) lopen he.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
STOP MET METEN. je zit alleen jezelf gek te maken. Soms lijk je relativeringen te snappen maar dan in de zelfde zin soms sla je weer op hol.
Dus stop even met je zelf gek te maken en leef gewoon je leven. Een bezoekje aan de HA kan geen kwaad maar als je daarna weer allerlei ongemotiveerde eigen conclusies gaat trekken dan heeft het weinig zin gehad.
Je grootste risico is dat je geen leuk leven meer hebt omdat je druk gaat maken om de foute reden. De HA heeft je getest en zegt dat er niets aan de hand is. Geloof die man/vrouw dan gewoon en stop met zonder aanleiding intensief naar bewijzen zoeken dat er wel iets aan de hand is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben ik al, vandaar even zo'n risico analyse test. Ja hallo, wil geen onnodige (bovengemiddelde risico's) lopen he.
Dat is nog niet zijn oordeel, eerst beginnen met meten en bloedprikken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je grootste risico is dat je geen leuk leven meer hebt omdat je druk gaat maken om de foute reden. De HA heeft je getest en zegt dat er niets aan de hand is. Geloof die man/vrouw dan gewoon en stop met zonder aanleiding intensief naar bewijzen zoeken dat er wel iets aan de hand is.
Des te meer reden om even pas op de plaats te maken en al dat zelf meten even achterwege te laten. Je verpest je leven daarmee op dit moment.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is nog niet zijn oordeel, eerst beginnen met meten en bloedprikken.
En die van mij raadt het juist aan. Vaak een betere indicatie dan de meeting in het ziekenhuis die vaak hoger is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn Cardiologe zegt: Zelf bloeddruk meten heeft geen zin, zelf meten is notoir onbetrouwbaar en van nul waarde
Maar wat is de reden dat je opeens zoveel zorgen maakt over je bloeddruk? Heb je ook nodige andere risicofactoren? Of misschien heeft een familielid hoge bloeddruk?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is nog niet zijn oordeel, eerst beginnen met meten en bloedprikken.
Is ie te koop?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:56 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb jaren terug een Omron gekocht, gewoon dezelfde die ook bij de HA op het buro stond. Koste iets maar het was het wel waard. Staat nu feitelijk werkeloos want ik wil het niet eens meer weten.
Nou, tijdje geleden (auto) ongeval gehad met ambulance, toen hebben ze bloeddruk gemeten om te kijken of ik interne bloedingen had. Was allemaal niks aan de hand, en de hoge bloeddruk zakte bij meting 2 alweer en was te wijten aan adrenaline (auto maakte salto zeg maar).quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:16 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Maar wat is de reden dat je opeens zoveel zorgen maakt over je bloeddruk? Heb je ook nodige andere risicofactoren? Of misschien heeft een familielid hoge bloeddruk?
Dat moet je met je huisarts bespreken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, tijdje geleden (auto) ongeval gehad met ambulance, toen hebben ze bloeddruk gemeten om te kijken of ik interne bloedingen had. Was allemaal niks aan de hand, en de hoge bloeddruk zakte bij meting 2 alweer en was te wijten aan adrenaline (auto maakte salto zeg maar).
Alleen dat triggerde mij om even uit te sluiten dat mijn bloeddruk niet nominaal al wat aan de hoge kant is. Vandaar.
Nee, naar aanleiding van dit topic weer even gemeten en eens per jaar wil de HA dat ik een weekje meet.quote:
Dan denk ik dat het wel meevalt. Als je geen overgewicht hebt of andere kwalen waardoor je een hoge bloeddruk hebt, dan is de kans klein dat je chronisch een hoge bloeddruk hebt. Maar je kan voor de zekerheid altijd naar de huisarts gaan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, tijdje geleden (auto) ongeval gehad met ambulance, toen hebben ze bloeddruk gemeten om te kijken of ik interne bloedingen had. Was allemaal niks aan de hand, en de hoge bloeddruk zakte bij meting 2 alweer en was te wijten aan adrenaline (auto maakte salto zeg maar).
Alleen dat triggerde mij om even uit te sluiten dat mijn bloeddruk niet nominaal al wat aan de hoge kant is. Vandaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |