quote:
Op vrijdag 15 september 2023 12:47 schreef Mazikeen het volgende:[..]
Toen die persoon (die kanker fakete) in het topic kwam en ging provoceren..... zijn we er als groep opgedoken... (dat is waar, overigens niet allemaal)
Mede door persoonlijke kanker situaties thuis.....
Dat klopt en helemaal waar. Dat ontken ik ook niet.
Doordat die persoon bleef provoceren ging het er hard aan toe. Inclusief tr's en gescheld..
Toen is yvonne erbij geroepen blijkbaar en toen ging het topic op slot.
Dus het is die beruchte avond geweest...
Als die persoon niet in het topic aan het provoceren was geslagen... dan was het topic gewoon open geweest nu

Nu zeg ik niet dat het alleen aan hem heeft gelegen. Want sommige (waaronder ik) hebben heftig gereageerd naar die persoon toe.
Maar dat kwam puur door de kanker situaties privé. (Althans bij mij, en las gister ook bij @:ply )
Maar goed. Het zal wel aan mij liggen

Laat ik vooropstellen dat ik zelf ook weinig begrip kan opbrengen voor mensen die ziektes faken om aandacht te krijgen.
Een schreeuw om aandacht, net als trollen , cyberpesten etc .
Onbegrijpelijk. Maar het gebeurt ..helaas.
En er zijn er meer hier op FOK! die ziektes faken, lopen te trollen, ongeloofwaardige verhalen posten waar de fake overduidelijk van af druipt,
of mensen vals beschuldigen. En dat kan soms heel erg ver gaan.
Ik ben zeker niet de braafste op FOK! ik roep ook weleens dingen die ik beter niet had moeten zeggen

Vooral als dingen voor mijn gevoel niet kloppen, als mensen liegen, of je woorden verdraaien ,
maar die mij dan vervolgens wel een ban opleveren. En dat is dan het gevolg van mijn acties op dat moment.
DTS 'ontstond' ergens in 2017 zoiets? Het hoe wat en waarom doet er niet toe.
Geen idee hoe de sfeer in het begin was .
Ik ken DTS vanaf 2018 en wat ik in al die jaren ervan heb meegekregen is een hoop drama, gejank en ruzie tussen 'spelers'..
Aftroeven, afzeiken , uitsluiten, mensen tegen elkaar opzetten en uitspelen, slachtoffergedrag.
En dat allemaal om een paar punten te 'moeten' scoren alsof hun leven ervan afhangt.
Ik heb het nooit begrepen maar ik vind het ziekelijk hoever mensen gaan voor wat punten.
(niet iedereen uiteraard ,maar dat collectief blamen/flamen/shamen oid vind ik wel typisch gedrag.
In al die jaren dat ik DTS nu ken heb ik regelmatig gezien dat het weer uit de hand liep en het topic voor een tijd dichtging
Omdat mensen niet normaal met elkaar om kunnen gaan, alleen maar denken vanuit ik ik ik ikke.
In het begin is iedereen boos en beledigd want 'onterecht dat de mods het dicht hebben gegooid'
Het ligt iig nooit aan hun , 'dus gooi dat fokking topic gewoon weer open ,dan kunnen wij weer verder met puntjes scoren'
Hoe langer dat gedram en gejank , hoe langer het dicht blijft dus beter accepteren ze de situatie en proberen ze zelf ook iets aan hun eigen houding te doen i.p.v. kijken naar de ander.
Want die ene persoon is het probleem niet ,
het zijn de mensen in het spel , de omstanders.
En moeten mensen de rest van hun leven boeten voor een achterlijke mongolen actie van een (paar) jaar geleden?
Hij heeft straf gehad dan moet het toch ook een keer klaar zijn?
Ik vind wel dat zijn manier van posten ook niet echt heel erg helpt voor de sfeer. Buiten een andere naam zie ik niet veel verandering .
Maar dat geldt voor meer users in DTS die ook boter op hun hoofd hebben.
Het is wel makkelijk om de schuld collectief bij één persoon te leggen , daarmee geef je iemand alle macht en verantwoordelijkheid , ligt het niet aan hun en is een hele groep het slachtoffer .
Maar zo werkt dat niet, iedereen heeft zijn aandeel , en het begint bij jezelf.
Sorry maar ik zie DTS al jaren als een gif topic, en iedere keer als het dan weer opengaat is de sfeer hééél even positief en goed.
Vervolgens vallen mensen weer terug in asociaal gedrag. Als ik de de reacties van de laatste dagen lees dan zie ik mensen nog steeds klagen over 'die ene persoon die alles verpest' dus het gemaakte punt (DTS dicht) wordt nog steeds niet begrepen.
Ik denk dat er niet veel nog positief gaat veranderen, Maar dat is mijn mening.