abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 15 september 2023 @ 21:06:44 #1
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210646596
FOK! (en dus ook DTS) is van, voor, door en met de users.

Daarom dit topic waarin iedereen z'n ideeën kwijt kan over (de toekomst van) DTS.

We gaan niet wijzen naar users. Dus geen ".... moet er gewoon niet meer posten" of ".... moet gewoon een ban krijgen".

Ook gaan we niet bespreken waar het (weer) is misgegaan. Positief kijken naar hoe dan wel.

Wat maakt dat DTS zo belangrijk is en hoe kunnen jullie/wij er voor zorgen dat het gezellig blijft? Waarom zou DTS überhaupt open moeten, de sc is toch ook gezellig? Wat maakt dat, zodra er punten in het spel zijn, het sneller mis loopt?

Overtuig ons dat DTS weer open moet en ook weer open kan.

F.K.A. SuperwormJim
  Redactie Frontpage vrijdag 15 september 2023 @ 21:20:24 #2
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_210646751
Ik ben nog niet heel lang in DTS, ben blij dat ik het ontdekt heb. Het puntensysteem is simpelweg eerlijk te noemen, de een is er meer dan de ander, de een is er op een andere tijd dan de ander. Ik ben altijd erg vroeg wakker en het spel maakt dat er altijd mensen zijn, anders als in een willekeurig ander topic. Zonder DTS zou ik mij best wel vervelen, gezien ik wel van een praatje hou in de ochtend.

Wat maakt dat het mis gaat is dat iedereen graag wil winnen, maar niet de mogelijkheid heeft om echt mee te kunnen doen. Nu heb ik het "geluk" altijd vroeg wakker te zijn waardoor ik relatief veel tijd doormaak in de vroege ochtenden, maar velen zullen dat niet hebben. Die worden 7 uur wakker en zijn 8 uur op hun werkplek.

De rotte appels moeten zo snel mogelijk worden verwijderd zodra het mis lijkt te gaan, wellicht een snellere verbinding naar de dienstdoende mod(s) en men moet niet zo naar een ander kijken. Mijn twee centen.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
pi_210646770
Ik zit er meestal omdat ik alle users daar leuk vind en al wat langer ken en vaak gezellig is. En wil altijd wel in de top 20 staan. Dus de ene keer ga je voor gesprekken en andere keer toch wat punten proberen te scoren, blijft een spel. en als je niet slapen kan is er altijd wel aanspraak in dts

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2023 21:23:03 ]
pi_210646867
Volg
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie FP vrijdag 15 september 2023 @ 21:31:22 #5
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_210646876
Goed, ik ga even een poging wagen, maar niet om het open te houden:

Ik post sinds vorige maand mee en an sich is het gezellig en prima. Een soort SC+ zeg maar. Zodra er punten in het spel komen, is er ook competitie. En dan ga je elkaar een beetje dwarsliggen en blokkeren. Dat is ook gewoon normaal en hoort erbij. Een beetje gezonde competitie is niet verkeerd.

Wat mij begon op te vallen is dat mensen het wel heel erg serieus namen. Zodra mensen boven hen uitstegen, werd er al snel gezegd dat men tegen hen was, dat mensen hadden afgesproken specifiek hen te blokkeren, dat er geen punten gegund werden, etc etc.

Toen ik dat begon door te krijgen dacht ik: jongens en meisjes (en anderen), het is maar een spelletje. Waarom is nummer 1 worden nu zo belangrijk voor je? Ik zag (en zie) dat het bij users lijkt alsof DTS hun enige manier van vermaak is. En nu het dicht is ze niet weten wat ze moeten doen. Dat is jammer en misschien ook best zorgelijk, maar goed dat is mijn beeld erbij :)

Wat het binnenkomen van provocerende users betreft: dat kan ook in andere topics voorbij komen. Gewoon negeren die handel. Laat je plezier niet bederven door een of andere malloot die zich de ballen uit de broek lacht om de reacties.

Wil je het gezellig houden, dan zou er wellicht strenger gemod moeten worden. Maar dat kan ook niet altijd. En in de SC kan iedereen ook zijn ei kwijt, zonder dat men elkaar in de haren vliegt. Het idee van DTS is niet verkeerd. Maar als ik zie dat het in de korte tijd dat ik er geweest ben het al 2x dicht is geweest, denk ik ook: heeft DTS wel toegevoegde waarde?

Je kan ook kiezen om niet te posten, dat klopt. En je kan ook accepteren dat je niet gaat winnen. Doe gewoon mee voor de gezelligheid. Wat kunnen die punten je nou toch schelen? Vergaat de wereld als je geen punten pakt? Verlaat je partner je? Verlies je je baan? Persoonlijk maakt het mij niet uit of DTS open gaat of dicht blijft. Maar als het elke keer op gezeik en gedoe uitdraait, is het wellicht beter om het gewoon dicht te laten.

My 2 cents.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 15 september 2023 @ 21:31:42 #6
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_210646883
NepTopic? :{
  Moderator vrijdag 15 september 2023 @ 21:34:13 #7
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210646902
Iedereen vindt t leuk en iedereen wil dat t open blijft, toch loopt t iedere keer weer spaak. Er ontstaan irritaties, de gemoederen lopen steeds hoger op, er worden mensen uit andere sc's bijgehaald, kliekjes worden gevormd, sneren die net binnen de policy blijven, tr's stromen binnen en uiteindelijk .... op slot.

Hoe kunnen we dit voorkomen?

Want uiteindelijk wil iedereen die er post hetzelfde: dts open.
F.K.A. SuperwormJim
pi_210646904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

Ik post sinds vorige maand mee en an sich is het gezellig en prima. Een soort SC+ zeg maar. Zodra er punten in het spel komen, is er ook competitie. En dan ga je elkaar een beetje dwarsliggen en blokkeren. Dat is ook gewoon normaal en hoort erbij. Een beetje gezonde competitie is niet verkeerd.

Wat mij begon op te vallen is dat mensen het wel heel erg serieus namen. Zodra mensen boven hen uitstegen, werd er al snel gezegd dat men tegen hen was, dat mensen hadden afgesproken specifiek hen te blokkeren, dat er geen punten gegund werden, etc etc.

Toen ik dat begon door te krijgen dacht ik: jongens en meisjes (en anderen), het is maar een spelletje. Waarom is nummer 1 worden nu zo belangrijk voor je? Ik zag (en zie) dat het bij users lijkt alsof DTS hun enige manier van vermaak is. En nu het dicht is ze niet weten wat ze moeten doen. Dat is jammer en misschien ook best zorgelijk, maar goed dat is mijn beeld erbij :)

Wat het binnenkomen van provocerende users betreft: dat kan ook in andere topics voorbij komen. Gewoon negeren die handel. Laat je plezier niet bederven door een of andere malloot die zich de ballen uit de broek lacht om de reacties.

Wil je het gezellig houden, dan zou er wellicht strenger gemod moeten worden. Maar dat kan ook niet altijd. En in de SC kan iedereen ook zijn ei kwijt, zonder dat men elkaar in de haren vliegt. Het idee van DTS is niet verkeerd. Maar als ik zie dat het in de korte tijd dat ik er geweest ben het al 2x dicht is geweest, denk ik ook: heeft DTS wel toegevoegde waarde?

Je kan ook kiezen om niet te posten, dat klopt. En je kan ook accepteren dat je niet gaat winnen. Doe gewoon mee voor de gezelligheid. Wat kunnen die punten je nou toch schelen? Vergaat de wereld als je geen punten pakt? Verlaat je partner je? Verlies je je baan? Persoonlijk maakt het mij niet uit of DTS open gaat of dicht blijft. Maar als het elke keer op gezeik en gedoe uitdraait, is het wellicht beter om het gewoon dicht te laten.

My 2 cents.
Ook mooi gesproken ^O^
  Moderator vrijdag 15 september 2023 @ 21:37:21 #9
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210646923
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

My 2 cents.
Sterke post.

Nu, in de onz-sc, is het prima gezellig. Zodra er punten in het spel komen, verandert dat. Voor de een zijn de punten een primaire levensbehoefte, een ander komt er voor de sc/gezelligheid. Dat botst.
F.K.A. SuperwormJim
pi_210646963
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:34 schreef SwJ het volgende:
Iedereen vindt t leuk en iedereen wil dat t open blijft, toch loopt t iedere keer weer spaak. Er ontstaan irritaties, de gemoederen lopen steeds hoger op, er worden mensen uit andere sc's bijgehaald, kliekjes worden gevormd, sneren die net binnen de policy blijven, tr's stromen binnen en uiteindelijk .... op slot.

Hoe kunnen we dit voorkomen?

Want uiteindelijk wil iedereen die er post hetzelfde: dts open.
Hey.. fijn dat er ruimte is om te reageren. O+ Blijft dit topic open t weekend? Dan reageer ik later even rustig, nu te moe.
Trust nobody
  Moderator vrijdag 15 september 2023 @ 21:41:35 #11
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210646978
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:40 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Hey.. fijn dat er ruimte is om te reageren. O+ Blijft dit topic open t weekend? Dan reageer ik later even rustig, nu te moe.
Zolang er positief en constructief gereageerd wordt, blijft dit topic heel het weekend open.
F.K.A. SuperwormJim
  vrijdag 15 september 2023 @ 21:41:50 #12
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_210646983
quote:

Wil je het gezellig houden, dan zou er wellicht strenger gemod moeten worden.
My 2 cents.

Dat was nou juist het probleem waar het om begon
pi_210647004
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:37 schreef SwJ het volgende:

[..]
Sterke post.

Nu, in de onz-sc, is het prima gezellig. Zodra er punten in het spel komen, verandert dat. Voor de een zijn de punten een primaire levensbehoefte, een ander komt er voor de sc/gezelligheid. Dat botst.
Anders monitor de eerste 3 weken uit beeld houden en de laatste week in de OP zetten? Is maar een idee :D
pi_210647005
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:41 schreef SwJ het volgende:

[..]
Zolang er positief en constructief gereageerd wordt, blijft dit topic heel het weekend open.
Constructief lijkt me verstandig. Feedback is inhoudelijk niet per se positief, dat moet ook kunnen toch?
Trust nobody
pi_210647006
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:37 schreef SwJ het volgende:

[..]
Sterke post.

Helemaal geen sterke post juist. Hij is ook weer een user die onnodig fel reageerde en zich mee liet slepen met de rest.

'een of andere malloot', dat heeft betrekking op mij in dit geval. En dat benoem jij nu als 'Sterke post'.

Ik geloof er niet in dat users en moderators objectief kunnen nadenken/dingen bekijken. Jullie moderators hebben toch gewoon na kunnen lezen wat er gebeurd is? Ik heb er een bestand van gemaakt, gewoon om voor mijzelf ook eens na te gaan waar het 'mis' ging. Maar dat staat los van mij, dat kan iedereen overkomen die een groep hier niet mag en zoveel online is (en hun reacties gedoogd worden) dat ze niks anders meer weten
pi_210647009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:41 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Dat was nou juist het probleem waar het om begon
Kun je dit uitleggen?
Trust nobody
  Moderator / Redactie FP vrijdag 15 september 2023 @ 21:44:00 #17
Brabo Bastard
pi_210647011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:43 schreef PLY het volgende:

[..]
Anders monitor de eerste 3 weken uit beeld houden en de laatste week in de OP zetten? Is maar een idee :D
Dan gaan mensen het zelf bijhouden :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Redactie Frontpage vrijdag 15 september 2023 @ 21:45:03 #18
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_210647017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:43 schreef JeWa100 het volgende:

[..]
Helemaal geen sterke post juist. Hij is ook weer een user die onnodig fel reageerde en zich mee liet slepen met de rest.

'een of andere malloot', dat heeft betrekking op mij in dit geval. En dat benoem jij nu als 'Sterke post'.

Ik geloof er niet in dat users en moderators objectief kunnen nadenken/dingen bekijken. Jullie moderators hebben toch gewoon na kunnen lezen wat er gebeurd is? Ik heb er een bestand van gemaakt, gewoon om voor mijzelf ook eens na te gaan waar het 'mis' ging. Maar dat staat los van mij, dat kan iedereen overkomen die een groep hier niet mag en zoveel online is (en hun reacties gedoogd worden) dat ze niks anders meer weten
Ik dacht dat we juist niet zouden wijzen naar.. Dat er juist niet besproken zou worden hoe en waar het de laatste keer mis ging. Hoe kunnen we dit voorkomen in de toekomst?
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
  Moderator vrijdag 15 september 2023 @ 21:45:16 #19
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210647021
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:43 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Constructief lijkt me verstandig. Feedback is inhoudelijk niet per se positief, dat moet ook kunnen toch?
Ik snap wat je bedoelt, ik doel meer op "niet wijzen naar anderen" maar opbouwend reageren.
F.K.A. SuperwormJim
pi_210647037
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:45 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Ik dacht dat we juist niet zouden wijzen naar.. Dat er juist niet besproken zou worden hoe en waar het de laatste keer mis ging. Hoe kunnen we dit voorkomen in de toekomst?
In dit geval wordt er gewezen naar mij en reageer ik daarop. Dat je meldt dat ik wijs maar dat de ander niet wijst is ook weer zoiets.. Waar zijn jullie mee bezig geweest joh? Heeft iemand echt teruggelezen wat er gaande was uberhaupt?
pi_210647042
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:45 schreef SwJ het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt, ik doel meer op "niet wijzen naar anderen" maar opbouwend reageren.
Oké fijn, wilde het even checken. Dan zitten we op een lijn. O+
Trust nobody
  Moderator vrijdag 15 september 2023 @ 21:47:16 #22
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210647044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:43 schreef JeWa100 het volgende:

[..]

Zeker wel een sterke post. Jij pakt er één passage uit en betrekt het meteen op jezelf. Dit topic is niet bedoeld om te analyseren wat er is gebeurd, ook is dit topic niet een JeWa100-topic. Dit topic is om te kijken naar de toekomst van dts.
F.K.A. SuperwormJim
pi_210647045
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dan gaan mensen het zelf bijhouden :P
Zou jij dat doen? :D ik niet hoor _O-
  Moderator / Redactie FP vrijdag 15 september 2023 @ 21:47:54 #24
Brabo Bastard
pi_210647051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:47 schreef PLY het volgende:

[..]
Zou jij dat doen? :D ik niet hoor _O-
Ik ook niet.

Denk ik.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator vrijdag 15 september 2023 @ 21:48:25 #25
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_210647060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:46 schreef JeWa100 het volgende:

[..]
In dit geval wordt er gewezen naar mij en reageer ik daarop. Dat je meldt dat ik wijs maar dat de ander niet wijst is ook weer zoiets.. Waar zijn jullie mee bezig geweest joh? Heeft iemand echt teruggelezen wat er gaande was uberhaupt?
Ga dat lekker via dm/pm bespreken met anderen. Hier kijken we constructief naar de toekomst van dts.
F.K.A. SuperwormJim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')