SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Makkelijk eerste
Heeft niet zo veel met die ene speelronde te maken, die ook nogal beïnvloed wordt door een vroege ongelukkige rode kaart. Het lukt simpelweg (nog) niet om echt door te pakken. Ik hoop natuurlijk dat dat de komende weken nog verandert, maar vooralsnog lijkt het een pittig jaar te worden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:53 schreef ThePlaneteer het volgende: [..] Dit soort posts doen me altijd beetje denken aan een vriend die na 1 speelronde stopt met de voetbalpoule invullen omdat die bijna laatste stond.
Kwalitatief doe je echt amper onder voor Ajax en PSV joh. Dure(relatief gezien dan) jongens als Zerrouki, Stengs en Ueda zijn directe versterkingen en van een niveau waar Feyenoord 2 jaar terug alleen maar van kon dromen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:49 schreef De_Pel het volgende: Uiteraard is de transfermarkt nog wel effe open en kan er dus nog veel veranderen, maar vooralsnog denk ik dat we hard op weg zijn naar de 3e plek. Zowel Krabby als Slotgod zelf hebben het de afgelopen dagen goed omschreven; het lukt Feyenoord niet om van bovenaf aan te vullen, in plaats van van onderaf. We hebben simpelweg niet de slagkracht, kunnen of durven het risico niet te nemen om in te zetten op het opnieuw halen van de CL. We moeten het hebben van het collectief, niet van het individu. Vooralsnog is er niet 1 speler gehaald waarvan je echt zegt “goh, dat we zo’n topper kunnen halen zeg! Die maakt ons (1e 11) direct beter!”. Ivan de verschrikkelijke zou wat dat betreft de eerste kunnen zijn. Sini zou werelds zijn maar zie ik niet gebeuren. Ondertussen haalt PSV in 1 window een half elftal aan spelers >10m, en ook Ajax is bezig met spelers die voor ons godsonmogelijk zouden zijn.
Klopt. Het is ook volledig begrijpelijk, als je ziet waar je vandaan komt. Het bestuur hoeft nog niet tegen de muur ofzo. Maar jammer is het wel, dat dit de realiteit blijkt. Ik kijk wel met lichte afgunst hoe de concurrentie bezig is met spelers als Forbs of Schouten.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat komt ook wel omdat PSV een risico neemt die wij nog niet durven te nemen gezien de CL-plekken volgend jaar. Maar dat is niet onbegrijpelijk, natuurlijk. Ajax liet vorig seizoen zien hoe snel het mis kan gaan als je dure aankopen niet renderen en je de CL misloopt.
Das eerder een kwestie van niet kunnen in plaats van niet durven. Zo veel geld heeft Feyenoord ook niet.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:02 schreef hhh38 het volgende:
Klopt dat er bij de meeste aankopen nog niet de ambitie vanaf druipt. Ze durven eigenlijk nog niet in de categorie 10-15 miljoen te shoppen, maar dat is wel begrijpelijk nadat je jarenlang nooit meer dan 5-6 miljoen per speler hebt uitgegeven.
Wat ik wel winst vind is dat spelers met interesse van meerdere clubs van naam erg graag naar Feyenoord willen. Nog 1 keer top 2 en wij gaan die laatste stap ook wel zetten qua transferbedragen.
Natuurlijk zijn dat aankopen die je de afgelopen jaren niet kon doen. Maar alsnog zit je simpelweg een categorie lager te vissen dan de concurrentie.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Kwalitatief doe je echt amper onder voor Ajax en PSV joh. Dure(relatief gezien dan) jongens als Zerrouki, Stengs en Ueda zijn directe versterkingen en van een niveau waar Feyenoord 2 jaar terug alleen maar van kon dromen.
Die Forbs is die jeugdspeler van City van 15 miljoen ofzoiets?quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:04 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Klopt. Het is ook volledig begrijpelijk, als je ziet waar je vandaan komt. Het bestuur hoeft nog niet tegen de muur ofzo. Maar jammer is het wel, dat dit de realiteit blijkt. Ik kijk wel met lichte afgunst hoe de concurrentie bezig is met spelers als Forbs of Schouten.
PSV ook niet. Die gokken met toekomstige inkomsten. Feyenoord durft dat niet.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Das eerder een kwestie van niet kunnen in plaats van niet durven. Zo veel geld heeft Feyenoord ook niet.
Had je dat verwacht dan? Ik vind dat Feyenoord al enorme stappen gemaakt heeft.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:00 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heeft niet zo veel met die ene speelronde te maken, die ook nogal beïnvloed wordt door een vroege ongelukkige rode kaart. Het lukt simpelweg (nog) niet om echt door te pakken. Ik hoop natuurlijk dat dat de komende weken nog verandert, maar vooralsnog lijkt het een pittig jaar te worden.
Zelfs Slot spreekt uit dat de transferzomer (nog) niet helemaal lekker lukt.
Ja, maar dat is toch de logica zelve?quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:05 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dat aankopen die je de afgelopen jaren niet kon doen. Maar alsnog zit je simpelweg een categorie lager te vissen dan de concurrentie.
Volgens mij is dat niet (meer) zo.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
PSV ook niet. Die gokken met toekomstige inkomsten. Feyenoord durft dat niet.
En je kan in plaats van 4x een speler van 6 miljoen ook 2x een speler van 12 miljoen halen. Maar dan ligt er wel een stuk meer druk op het slagen van die 2 spelers.
Ze moesten vorig jaar nog Gakpo verkopen om de begroting te dichten. Dat is gokken met toekomstige inkomsten.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet (meer) zo.
Gokken met toekomstige inkomsten heeft Feyenoord in het verleden ook gedaan. Ging niet zo goed, lol.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
PSV ook niet. Die gokken met toekomstige inkomsten. Feyenoord durft dat niet.
En je kan in plaats van 4x een speler van 6 miljoen ook 2x een speler van 12 miljoen halen. Maar dan ligt er wel een stuk meer druk op het slagen van die 2 spelers.
Ik zeg ook niet dat Feyenoord dat moet doen, ik zeg alleen dat het een kwestie van durven is ipv kunnen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Gokken met toekomstige inkomsten heeft Feyenoord in het verleden ook gedaan. Ging niet zo goed, lol.
En ik heb 100x liever 4 aankopen van 6 miljoen dan 2 van 12. Eerst in de breedte opbouwen, dan pas de top. Anders is de basis van je torentje zeer instabiel en valt hij bij het minste of geringste om.
Ja mee eens, Zerrouki, Stengs en Ueda waren samen 23 miljoen maar het zijn niet echt opvolgers voor Idrissi, Szymanski en Kökcü. Wellicht Stengs wel die bij Antwerpen vaak op 8 en 10 stond maar wel in een iets andere rol.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Had je dat verwacht dan? Ik vind dat Feyenoord al enorme stappen gemaakt heeft.
Wat ik wel vreemd vind is dat als je zuinig moet doen met je geld je dan zo'n Zerrouki haalt terwijl je die positie al dubbel bezet hebt en je eigenlijk voetballend vermogen moet halen om vertrek Kokcu en die Pool op te vangen.
Dat klopt maar ze hebben met Gakpo en Madueke ook weer een aardig bedrag binnen gehaald waarvan ze de helft zo'n beetje kunnen herinvesteren, dat is zo'n 40 miljoen, als ze dan nog Sangare verkopen of CL halen is het voor een jaar ook weer opgelost, lukt het ze niet en ze verkopen Sangare niet, dan is de kans wel weer groot op een winterstop verkoop.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze moesten vorig jaar nog Gakpo verkopen om de begroting te dichten. Dat is gokken met toekomstige inkomsten.
Milambo mag wel eens kansen gaan krijgen. Als hij nu al niet in aanmerking komt, wanneer dan wel?quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja mee eens, Zerrouki, Stengs en Ueda waren samen 23 miljoen maar het zijn niet echt opvolgers voor Idrissi, Szymanski en Kökcü. Wellicht Stengs wel die bij Antwerpen vaak op 8 en 10 stond maar wel in een iets andere rol.
De vraag is echter of het überhaupt realistisch was om Kökcü te vervangen. Ideaal gezien had je nu Timber of een jeugdspeler klaargestoomd in die rol.
Maar ja, door wie laat je je dan lekker maken?quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:18 schreef Caland het volgende:
Ik zou een aanstaande deal met Sevilla toch wel lichtelijk teleurstellend vinden als je onterecht lekker wordt gemaakt met Sini.
@ZKAquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Maar ja, door wie laat je je dan lekker maken?
Lijkt me ook wel (deels) zo. Anderzijds verwacht ook iedereen dat PSV een voorschot neemt op de CL. Het zal een beetje van beiden zijn. En ook eventueel niet durven is begrijpelijk, daar niet van.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Das eerder een kwestie van niet kunnen in plaats van niet durven. Zo veel geld heeft Feyenoord ook niet.
Een goed Europees jaar en we hebben volgend jaar drie directe CL-plekken, dus wellicht niet zo gek. Dan is er ook nog deze bizarre regel:quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze moesten vorig jaar nog Gakpo verkopen om de begroting te dichten. Dat is gokken met toekomstige inkomsten.
Dat zou erg mooi zijn. Dit jaar nog even flink aan de bak in Europa om dat te realiserenquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Een goed Europees jaar en we hebben volgend jaar drie directe CL-plekken, dus wellicht niet zo gek. Dan is er ook nog deze bizarre regel:
“ ** if EL-TH qualifies for CL-GS by league, then club with highest 5yr club ranking among all CL qualifiers to CL-GS “
Dus wellicht hoef je niet eens voorrondes te spelen bij een derde plek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |