Joh, denk niet dat je iemand beledigt met je opmerkingquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben dus geen BNW-wappie, sorry als ik velen van jullie hiermee beledig. Is echt niet mijn bedoeling. Integendeel, mensen die kritisch zijn, hebben mijn voorkeur.
Maar ik snap dus niet waarom zoveel mensen moeite hebben met mondkapjes, afstand houden of een tijdje avondklok te moeten ondergaan.
Ik heb destijds het AIDS-tijdperk meegemaakt en toen was iedereen huiverig om sex te hebben.
Waar komt deze weerstand vandaan? Angst voor de overheid? Angst voor de medische wereld?
Waarom geen weerstand tegen oorlogen waar wij geen zak mee te maken hebben?
Jullie zijn allemaal destijds ingent tegen mazelen, pokken en weet ik veel wat nog meer.
Heeft het jullie nadelige gevolgen opgeleverd?
Of als je gebeten wordt door een hond ga je een spuitje halen tegen hondsdolheid. Heel terecht en verstandig.
Waarom deze weerstand tegen het covid vaccin?
Gelukkig dan maar. Maar toch, je weet het nooit. Mensen zijn vandaag de dag om het minste al beledigd.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Joh, denk niet dat je iemand beledigt met je opmerking
Goed punt wel, misschien dat iedereen die dit topic opent ook deze opmerking van jou ziet voor ze uit hun slof schietenquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar. Maar toch, je weet het nooit. Mensen zijn vandaag de dag om het minste al beledigd.
Laten we het hopen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Goed punt wel, misschien dat iedereen die dit topic opent ook deze opmerking van jou ziet voor ze uit hun slof schieten
quote:Nieuwe corona-variant rukt op
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft een nieuwe variant van het corona-virus bestempeld tot een "variant of interest" wat onder meer wil zeggen dat het gaat om een mutatie die extra in de gaten gehouden moet worden. De variant roept belangstelling op omdat deze besmettelijker is dan andere varianten.
Er zijn nu nog geen aanwijzingen dat de variant die de namen EG.5 en Eris draagt een extra bedreiging voor de volksgezondheid betekent maar er wordt wel verwacht dat de mutatie tot meer besmettingen gaat leiden. Eris waart nu onder meer rond in de VS, het VK en China. De WHO noemt het risico van de variant vooralsnog laag. In Nederland is volgens het RIVM wel sprake van een stijging in het aantal corona-besmettingen maar de cijfers blijven laag. Christina Pagel, een expert van het University College London stelt tegenover The Guardian dat er waarschijnlijk een golf besmettingen komt, met meer ziekenhuisopnames en longcovid-gevallen maar voorziet niet dat de mutatie harder zal toeslaan dan eerdere golven dit jaar. Ze wijst er op dat de afnemende vaccinatiegraad er wellicht toe leidt dat Eris later en heviger gaat pieken. Andere experts verwachten dat het aantal besmettingen fors gaat toenemen als de vakanties ten einde lopen.
Ondertussen is uit onderzoek duidelijk geworden dat het coronavirus, niet alleen deze variant. een aanslag pleegt op de energiehuishouding van besmette personen en de gevolgen daarvan langer duren dan verwacht. De longen weten zich snel te herstellen maar hart en andere organen soms niet. Dat draagt vermoedelijk bij aan de longcovid-klachten die een deel van de slachtoffers ervaren.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)gdurig-aan-te-tasten
En daar schort het nog al eens aan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:24 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
We moeten het samen doen op dit stukje aarde
Ik denk dan we gewoon alles moeten accepteren zolang het jou niet bedreigt in jouw levenswijze. Live and let live voor iedereenquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En daar schort het nog al eens aan.
We zijn een volk van individualisten.
En die pikken niks van andersdenkenden.
Hoeft ook niet, maar die moeten dan wel hun standpunten met steekhoudende argumenten kunnen onderbouwen.
Linkdump mag hier, zolang het niet over iets tegen de wet of policy gaat.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je hierover nog je eigen mening of vind jij een linkdump voldoende?
Tuurlijk, omdat je het zo vriendelijk vraagt............in.Europa is Eris nog niet dominant, maar volgens de WHO is dat een kwestie van tijd. De variant is in de meeste werelddelen al dominant en verspreid zich snel. Gelukkig is het niet ziekmakender dan de gemiddelde eerdere variant, maar volgens de WHO is deze variant wel een 'aanslag op de energiehuishouding' van degene die besmet is. De verwachting is dan ook dat tot een explosie van longcovid gaat leiden en maatschappelijke ellende. Ben benieuwd of we daarom voor het najaar weer een grote vaccinatieronde gaan krijgen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:32 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heb je hierover nog je eigen mening of vind jij een linkdump voldoende?
Okee, wist ik niet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Linkdump mag hier, zolang het niet over iets tegen de wet of policy gaat.
Daar ben ik ook benieuwd naar. En ik zal me dan angstvallig aan de regels houden. En wat doe jij?quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, omdat je het zo vriendelijk vraagt............in.Europa is Eris nog niet dominant, maar volgens de WHO is dat een kwestie van tijd. De variant is in de meeste werelddelen al dominant en verspreid zich snel. Gelukkig is het niet ziekmakender dan de gemiddelde eerdere variant, maar volgens de WHO is deze variant wel een 'aanslag op de energiehuishouding' van degene die besmet is. De verwachting is dan ook dat tot een explosie van longcovid gaat leiden en maatschappelijke ellende. Ben benieuwd of we daarom voor het najaar weer een grote vaccinatieronde gaan krijgen.
Geen angst, maar wantrouwen. De overheid heeft de laatste jaren zoveel gelogen, dat ik gewoon geen enkel woord meer van ze vertrouw. Maar dan ook echt geen enkel. Angst voor de medische wereld? Ook hier weer wantrouwen. Fauci die non-stop heeft staan liegen. Onder andere om China niet tegen de schenen te schoppen. Staat die kneus met 3 mondkapjes op te wachten, terwijl de fabrikanten hebben laten weten dat de mondkapjes 0 bescherming bieden.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben dus geen BNW-wappie, sorry als ik velen van jullie hiermee beledig. Is echt niet mijn bedoeling. Integendeel, mensen die kritisch zijn, hebben mijn voorkeur.
Maar ik snap dus niet waarom zoveel mensen moeite hebben met mondkapjes, afstand houden of een tijdje avondklok te moeten ondergaan.
Ik heb destijds het AIDS-tijdperk meegemaakt en toen was iedereen huiverig om sex te hebben.
Waar komt deze weerstand vandaan? Angst voor de overheid? Angst voor de medische wereld?
Jullie zijn allemaal destijds ingent tegen mazelen, pokken en weet ik veel wat nog meer.
Of als je gebeten wordt door een hond ga je een spuitje halen tegen hondsdolheid. Heel terecht en verstandig.
Ik val in de risicogroep. Hopelijk hebben ze de griepprik en de booster ineens en anders moet ik ze apart gaan halen. Verder hoop ik dat er met de vaccinaties rekening wordt gehouden met deze nieuwe variant, zeker als die erg verschilt van de omicronvariant waar de booster nu op gemaakt is.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar. En ik zal me dan angstvallig aan de regels houden. En wat doe jij?
Dit topic is dan ook niet specifiek BNW net als een aantal andere topics hier dat niet is. Had net zogoed in LIF of VER kunnen staan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:15 schreef Senzaaaaa het volgende:
Hoe is dit berhaupt BNW verworden? Buiten EUropa is het gewoon een discussie. Bizar eigenlijk. Hoe men allemaal een vaccin heeft genomen. Ben ik even blij dat ik zowel Moderna als Pfizer heb gekocht ten tijde van de waanzin.
Inderdaad. Het Nederlandse volk stort volledig in als er een keer een echt zware crisis zou zijn. Deze crisis stelde natuurlijk maar weinig voor.quote:Op maandag 14 augustus 2023 07:44 schreef christmastsunami het volgende:
Ik vond het een leerzame tijd. Ik heb me heel erg verbaasd, over dat men hierzo, een soort recht had op vakantie of een of ander uitje.
Men moest naar het voetbal en men moest naar de kerk en men had het hele jaar gewerkt, dus moest men op vakantie, omdat het hele jaar al klote was. En dat was elk jaar al zo.
En ineens hadden mensen "grondrechten". Terwijl ze niet eens wisten wat dat betekende.
En zowat elke subgroep van bejaarden tot studenten, had moeite met een paar aanpassingen.
Ik weet nu, dat de Nederlandse samenleving zwaar asociaal is en ook echt elke groep en subgroep zo is.
Covid-19 is 1 vd redenen dat ik stopte met drinken.
Tja mijn persoonlijke mening is nog steeds dat het geen crisis was, en de maatregelen schromelijk overdreven zijn door overheden wereldwijd. Maar goed dat is ook maar een mening, ik kon verder lekker naar de kroeg (illegale, die trouwens altijd bomvol was). Was altijd blij met persconferenties, dan ging ik boodschappen doen want ging lekker snel aangezien de winkels dan vrij leeg waren. Mondkapjes werd verder weinig moeilijk over gedaan waar ik woon, dus dikke prima.quote:Op maandag 14 augustus 2023 08:55 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Inderdaad. Het Nederlandse volk stort volledig in als er een keer een echt zware crisis zou zijn. Deze crisis stelde natuurlijk maar weinig voor.
Zie bepaalde aannames in jouw post die ik dan weer niet helemaal snap. BNW wappies, dus toch voornamelijk mensen die zelf geen vaccin willen, hebben volgens jou ook ook allemaal moeite met mondkapjes, afstand houden en de avondklok. Dit is dus al een aanname die niet klopt maar wel heel veel mensen die dat denken en dat vind ik dan weer heel bijzonder.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, mijn excuses daarvoor.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zie bepaalde aannames in jouw post die ik dan weer niet helemaal snap. BNW wappies, dus toch voornamelijk mensen die zelf geen vaccin willen, hebben volgens jou ook ook allemaal moeite met mondkapjes, afstand houden en de avondklok. Dit is dus al een aanname die niet klopt maar wel heel veel mensen die dat denken en dat vind ik dan weer heel bijzonder.
Zelf vond ik de mondkapjes alleen vervelend omdat ik half doof ben en dit communicatie lastiger maakte en het heeft niet veel geholpen denk ik. Had geen verplichting hoeven worden wat mij betreft, de meesten hadden het sowieso wel gedragen.
De avondklok vond ik wel heel apart en die bezoekregeltjes absurd. Ik was niet perse tegen de meeste van die regeltjes maar meer tegen het verplichten. Heb mijn best gedaan om het virus zo lang mogelijk niet op te lopen. Heb ook altijd doorgewerkt op locatie die hele periode tussen veel reizende mensen. Ben er niet bang voor geweest en had het voordat ik uitgenodigd was voor de spuit.
En wie zegt dat ik geen weerstand heb tegen een oorlog? Wie heeft dat niet vraag ik me af.
Had op zich geen weerstand tegen het vaccin. Iedereen die het wilde stond vrij het te nemen maar vond het voor mezelf niet nodig. Het is wel een mooi verdienmodel met sterke lobby geweest wat me tegenstond. Vond de opdringerigheid van andere mensen die het een morele plicht vonden jegens de rest wel vervelend, ieder zn keus toch? Waarom zou je die keus perse willen begrijpen?
De statistieken waren al vrij snel duidelijk over wat de doelgroep van het virus was. Het risico wat ik liep was minimaal en achteraf ook goed ingeschat want had niet vernomen dat ik het als als ik niet getest had omdat mijn collega het had en dat bij ons verplicht was.
Toen moest ik 10 dagen in quarantaine, dus ziektewet, was niet eens ziek, is enige keer in 10 jaar dat ik in de ziektewet ben geweest.
Ook niet helemaal waar. De partij van de dieren waarschuwde hier al jaren voor, kun je opzoeken, wat niet wegneemt dat het onverwachts was want dat moment precies is natuurlijk niet te voorspellen. Het was wachten op wanneer zoiets zou gebeuren en niet of het uberhaupt kon gebeuren want dat was echt wel duidelijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, mijn excuses daarvoor.
Maar ik snap ook onze overheid wel, die moesten toch iets doen en niemand wist precies wat.
Tja, ga er maar aan staan. Als overheid moet je iets doen, niksdoen levert ook een hele hoop kritiek en geklaag op.
Het kwam voor iedereen als een donderslag bij heldere hemel.
Als je zulke maatregelen ondergaat moeten ze wel nut hebben, of vind je van niet? Medische mondkapjes (als ze al werken tegen virus verspreiding) mocht men niet gebruiken anders konden er tekorten ontstaan. Dus als je met een lapje stof voor je mond liep (die vaak weken lang achter elkaar gedragen werd) was je goed bezigquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Dat is toch bewezen? Virussen kunnen niet vrij door de lucht reizen, ze nemen een 'lift' in een miniscuul speekseldruppeltje. Die druppeltjes werden tegengehouden door het mondkapje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je zulke maatregelen ondergaat moeten ze wel nut hebben, of vind je van niet? Medische mondkapjes (als ze al werken tegen virus verspreiding) mocht men niet gebruiken anders konden er tekorten ontstaan. Dus als je met een lapje stof voor je mond liep (die vaak weken lang achter elkaar gedragen werd) was je goed bezig![]()
Zelfde met afstand houden en avondklok veel mensen geloven gewoon niet dat het helpt.
Dat is onzin. Bijna niemand zal hebben geloofd dat het compleet zinloos was. Als je dat daadwerkelijk geloofd ben je ook niet goed bij je hoofd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je zulke maatregelen ondergaat moeten ze wel nut hebben, of vind je van niet? Medische mondkapjes (als ze al werken tegen virus verspreiding) mocht men niet gebruiken anders konden er tekorten ontstaan. Dus als je met een lapje stof voor je mond liep (die vaak weken lang achter elkaar gedragen werd) was je goed bezig![]()
Zelfde met afstand houden en avondklok veel mensen geloven gewoon niet dat het helpt.
Dat 'druppeltje' waar het virus in zit is zo minuscuul, ze noemen dat een aerosol, die zijn 0,2 tot 200 micrometer groot, dat een normaal mondkapje ze niet tegenhoud. Waren het maar die grotere druppeltjes, dan hadden ze wel gewerkt maar die druppeltjes zijn zo klein dat ze in je normale adem zitten en dat gaat gewoon langs die mondkapjes die we moesten dragen. Staat ook gewoon op de verpakking dat ze niet geschikt zijn voor virussen. Maar kan me voorstellen dat als je hoest of niest dat het dan wel wat tegenhoud.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is toch bewezen? Virussen kunnen niet vrij door de lucht reizen, ze nemen een 'lift' in een miniscuul speekseldruppeltje. Die druppeltjes werden tegengehouden door het mondkapje.
En dat de mondkapjes die wel toegestaan werden wekenlang gedragen werden, betwijfel ik.
Ik zag dagelijks een heleboel mondkapjes over en door winkelcentra, parkeerplaatsen en in de straten rondzwerven.
quote:Hoogste aantal virusdeeltjes sinds mei, nieuwe variant corona komt op
Na een rustige zomer lijkt het aantal besmettingen met het coronavirus langzaam weer toe te nemen. In het rioolwater is het hoogste aantal virusdeeltjes sinds half mei aangetroffen. Daarnaast belanden ook wat meer mensen vanwege coronaklachten in een ziekenhuis. Een nieuwe subvariant van het virus is in opkomst.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-variant-rioolwater
Tenzij je op kortere afstand staat, en tegenover iemand staat een gesprek te voeren, en die persoon is toevallig besmet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:04 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat 'druppeltje' waar het virus in zit is zo minuscuul, ze noemen dat een aerosol, die zijn 0,2 tot 200 micrometer groot, dat een normaal mondkapje ze niet tegenhoud. Waren het maar die grotere druppeltjes, dan hadden ze wel gewerkt maar die druppeltjes zijn zo klein dat ze in je normale adem zitten en dat gaat gewoon langs die mondkapjes die we moesten dragen. Staat ook gewoon op de verpakking dat ze niet geschikt zijn voor virussen. Maar kan me voorstellen dat als je hoest of niest dat het dan wel wat tegenhoud.
Het laat wel zien hoe gek mensen gemaakt zijn. Het kan zomaar opnieuw gebeuren zodra het sein gegeven wordt dat het circus weer begint.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat een irritant rotfilmpje zeg. Zowel beeld als geluid zijn niet te pruimen.
Sommige mensen krijgen een lekker gevoel van gewoon een beetje dwars doen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar het zijn wel de dwarsliggers die het spoor doen rechtlopen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 08:08 schreef Intint het volgende:
[..]
Sommige mensen krijgen een lekker gevoel van gewoon een beetje dwars doen.
Oja? Vertel.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 09:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar het zijn wel de dwarsliggers die het spoor doen rechtlopen.
Die domme 'virus' CGI beelden ook grappig blijven.quote:
Triest maar grappig.quote:
Ik ben nog steeds van mening dat alle covid regels helemaal geen verschil heeft gemaakt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
Ook al is Covid voor velen van ons voorbij, toch lijkt er een vraag te zijn naar een BNW topic over Covid. Deze mogelijkheid moet er dan ook zijn om te praten over hoe wij de afgelopen jaren ervaren hebben.
Lockdowns, afstand houden, mondkapjes, vaccinaties. En schijnbaar is Covid nog niet weg aangezien er weer varianten opduiken die mensen ziek maken.
Laten we dit topic hiervoor gebruiken, en laten we elkaar niet de tent uitvechten over de vaccinaties. Maar laten we het hebben over Covid de afgelopen jaren en Covid nu![]()
Dus Covid23 is hier in dit topic
Het zegt vooral iets over jouw (on)vermogen om logisch te redeneren.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 16:00 schreef Tingo het volgende:
Het feit dat voor de hele drie jaar durende corona shitshow de gemiddelde covid dood leeftijd iets hoger dan gemiddelde life expectancy (81-82 jaar of zo) zegt genoeg,imo.
Dat is inderdaad jouw mening en niet veel meer dan dat.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 16:00 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds van mening dat alle covid regels helemaal geen verschil heeft gemaakt.
Dat zegt voornamelijk dat statistisch redeneren niet jouw sterkste kant is.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 16:00 schreef Tingo het volgende:
Het feit dat voor de hele drie jaar durende corona shitshow de gemiddelde covid dood leeftijd iets hoger dan gemiddelde life expectancy (81-82 jaar of zo) zegt genoeg,imo.
Jij denkt; "oei ik zei iets stoms, laat ik maar de quote van een filosoof plaatsen dan kom ik hopelijk toch nog een beetje intelligent over"?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 18:59 schreef Tingo het volgende:
https://academyofideas.com/2015/11/fear-and-social-control/
Humans, especially since the Industrial Revolution, have become increasingly protected from the dangers that our ancestors faced in relation to the natural world. But as mankind’s fear of nature and the elements has fallen, in its place many other fears have come to fill the void. Some of these fears have arisen in response to real threats, but many have been in response to things imagined.
As the Stoic philosopher Seneca pointed out:
“There are more things…likely to frighten us than there are to crush us; we suffer more often in imagination than in reality.” (Letters from a Stoic, Seneca)
While some of these imagined fears are of one’s own making, many are the consequence of narratives created by those in positions of power. Individuals looking to take advantage of, and manipulate others, have long realized the power of fear. When one is gripped by fear of a threat, real or imagined, their rational and higher cognitive capacities shut down, making them easily manipulable by anyone that promises safety from the threat.
Ag gossie toch. Gaat het?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ach gut het beledigen is weer begonnen.
De ironie.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 07:44 schreef controlaltdelete het volgende:
Met mij gaat het prima zoals altijd mede dankzij mijn uitstekend werkend immuunsysteem. Blijf jij maar lekker gallen om je verheven te voelen.
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 08:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het laat wel zien hoe gek mensen gemaakt zijn. Het kan zomaar opnieuw gebeuren zodra het sein gegeven wordt dat het circus weer begint.
[ twitter ]
Trappen mensen nog steeds in de leugens van deze oplichter?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gaat het circus weer beginnen?
De eerste bange poeperds heb ik al zien lopen met het vodje. Zwaar in de minderheid dat weer wel maar als het officile signaal wordt gegeven worden ze weer massaal tevoorschijn gehaald en worden de mouwen weer opgestroopt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
De eerste bange poeperds heb ik al zien lopen met het vodje. Zwaar in de minderheid dat weer wel maar als het officile signaal wordt gegeven worden ze weer massaal tevoorschijn gehaald en worden de mouwen weer opgestroopt.
Dat moet ieder toch zelf weten? Waarom deze mensen belachelijk maken, heb jij er last van als een ander met een mondkapje loopt?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
De eerste bange poeperds heb ik al zien lopen met het vodje. Zwaar in de minderheid dat weer wel maar als het officile signaal wordt gegeven worden ze weer massaal tevoorschijn gehaald en worden de mouwen weer opgestroopt.
Stel je niet aan man zo erg is het niet, moet je es ergens verderop lezen hoe er over zogenaamde wappies wordt gesproken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:58 schreef Stemma het volgende:
[..]
Dat moet ieder toch zelf weten? Waarom deze mensen belachelijk maken, heb jij er last van als een ander met een mondkapje loopt?
Ik reageer op wat hier staat, vind dat nogal bot uit de bek komenquote:Op maandag 21 augustus 2023 22:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Stel je niet aan man zo erg is het niet, moet je es ergens verderop lezen hoe er over zogenaamde wappies wordt gesproken.
Onzin, 'slapjanussen' zijn van alle tijden. Het verschil is dat je ze meer 'hoort' door internet en er soms mensen aan blijven kleven.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Mensen zijn al snel gekwetst, zijn al op hun teentjes getrapt door wat uitspraken dit komt door het hebben van steeds minder ruggengraat, we leven in een tijd van de slapjanussen.
Jij bent schijnbaar al gergerd als iemand voor zijn eigen gezondheid wat maatregelen neemt, wat maakt dat jou dan?quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Mensen zijn al snel gekwetst, zijn al op hun teentjes getrapt door wat uitspraken dit komt door het hebben van steeds minder ruggengraat, we leven in een tijd van de slapjanussen.
Gergerd niet dat maak jij ervan om mij in een kwaad daglicht proberen te zetten. Als je nu al met een mondkapje rondloopt dan ben je een grote angsthaas, ik moet er een beetje om lachen maar ik heb dan vooral medelijden met zo'n persoon. Daar loop je dan in benauwd zomerweer met een lap voor je mondquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 09:56 schreef Stemma het volgende:
[..]
Jij bent schijnbaar al gergerd als iemand voor zijn eigen gezondheid wat maatregelen neemt, wat maakt dat jou dan?
En buiten doet zo'n mondkapje al helemaal niks. De nieuwe alu hoedjes.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Gergerd niet dat maak jij ervan om mij in een kwaad daglicht proberen te zetten. Als je nu al met een mondkapje rondloopt dan ben je een grote angsthaas, ik moet er een beetje om lachen maar ik heb dan vooral medelijden met zo'n persoon. Daar loop je dan in benauwd zomerweer met een lap voor je mond
Nee, jij maakt mensen belachelijk die uit voorzorg voor hun eigen een mondkapje opdoen. Dat is hun eigen keuze. Door de spot met ze te drijven plaats jij ze in een kwaad daglicht. Maak je ook mensen belachelijk die met een zonnebril op lopen?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:28 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Gergerd niet dat maak jij ervan om mij in een kwaad daglicht proberen te zetten. Als je nu al met een mondkapje rondloopt dan ben je een grote angsthaas, ik moet er een beetje om lachen maar ik heb dan vooral medelijden met zo'n persoon. Daar loop je dan in benauwd zomerweer met een lap voor je mond
Hangt van het type kapje af, en dan nog waar maak je je druk om.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:10 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
En buiten doet zo'n mondkapje al helemaal niks. De nieuwe alu hoedjes.
Dude je hebt een beetje last van aanstelleritis, met wappies (ofwel snappies) wordt zo vaak de spot gedreven, nog niet zo lang geleden waren er zelfs mensen die flipten als iemand geen mondkapje droeg of als je niet voor de spuitjes ging dan werd het ze helemaal rood voor de ogen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:24 schreef Stemma het volgende:
[..]
Nee, jij maakt mensen belachelijk die uit voorzorg voor hun eigen een mondkapje opdoen. Dat is hun eigen keuze. Door de spot met ze te drijven plaats jij ze in een kwaad daglicht. Maak je ook mensen belachelijk die met een zonnebril op lopen?
Waar maak jij je precies druk om hier in BNW?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:24 schreef Stemma het volgende:
[..]
Hangt van het type kapje af, en dan nog waar maak je je druk om.
Ga maar door met anderen belachelijk te maken, zegt veel over hoe je zelf in het leven staat.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dude je hebt een beetje last van aanstelleritis, met wappies (ofwel snappies) wordt zo vaak de spot gedreven, nog niet zo lang geleden waren er zelfs mensen die flipten als iemand geen mondkapje droeg of als je niet voor de spuitjes ging dan werd het ze helemaal rood voor de ogen.![]()
[ afbeelding ]
Grapje... moet kunnen...
Ik reageer op een opmerking, mag dat niet?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:20 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waar maak jij je precies druk om hier in BNW?
Alles mag maar waar maak je je druk omquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:15 schreef Stemma het volgende:
[..]
Ik reageer op een opmerking, mag dat niet?
Het feit dat iemand die de keuze maakt om een mondkapje te dragen belachelijk wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Alles mag maar waar maak je je druk om
Zelf zou ik ook niet zo snel een mondmasker dragen maar van als je het zwaar te pakken hebt gehad kan ik me wel voorstellen dag je wat huiveriger bent.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:24 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Eigen schuld! Met vaccin had je waarschijnlijk nergens last van gehad!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:13 schreef UncleScorp het volgende:
* UncleScorp zit momenteel enkele dagen ziek thuis …
covid volgens een zelftestje. Mondwisser deze keer ipv die belachelijke stok door je neus.
Zonder vaccin. Het voelt als een combi van verkoudheid en lichte griep.
Ik dacht dat jij een hekel had aan zuigerig gedrag?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:09 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Eigen schuld! Met vaccin had je waarschijnlijk nergens last van gehad!
Hoax!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:13 schreef UncleScorp het volgende:
covid volgens een zelftestje. Mondwisser deze keer ipv die belachelijke stok door je neus.
Ik hoop dat het mild blijft, van harte beterschap!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:13 schreef UncleScorp het volgende:
Als we een paar dagen niks van je horen dan weten we hoe laat het is. Alvast RIPquote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:13 schreef UncleScorp het volgende:
Je zal iets heftiger moeten boven halen dit onkruid te verdelgen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:13 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Als we een paar dagen niks van je horen dan weten we hoe laat het is. Alvast RIP
Ojee. ivm een combi van verkoudheid en lichte griep had ik ook (voor de lol) ook een van de bullshit zelftestjes (in mn neus) gedaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 21:13 schreef UncleScorp het volgende:
Waarschijnlijk denk je wel meerquote:Op donderdag 24 augustus 2023 10:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een hekel had aan zuigerig gedrag?
Thx manquote:Op donderdag 24 augustus 2023 16:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ojee. ivm een combi van verkoudheid en lichte griep had ik ook (voor de lol) ook een van de bullshit zelftestjes (in mn neus) gedaan.
Negatief.
Paar dagen zielig op de bank liggen...paar paracetamol, aantal Westmalle Tripels, groene thee met een whisky erbij,veel water drinken.
Heel veel sterkte met je verkoudheid en lichte griep ouwe!
Niet zo schijnheilig doen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denk je wel meerMaar Uncle zal mijn post weer anders lezen dan jij
Zijn post was aan mij gericht.quote:
Ik heb best lange tenen hoor.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:17 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Joh, denk niet dat je iemand beledigt met je opmerking
Hunnie doen het dus mag ik het ook.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Stel je niet aan man zo erg is het niet, moet je es ergens verderop lezen hoe er over zogenaamde wappies wordt gesproken.
Vast ook grote schoenen dan.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb best lange tenen hoor.
Wat een dramatiseren omdat ik de eerste mondkapjesdragers bange poeperds noem, selectieve verontwaardiging noemen we dat. Weet nog en dat is nog niet zo heel lang geleden, werden ongevaccineerden kakkerlakken genoemd ergens verderop.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hunnie doen het dus mag ik het ook.
Omdat hij er elke keer als de kippen bij is als iets wordt gepost waarvan de toon hem niet bevalt. Dan ben je gewoon een schijnheilige lul als je dat vervolgens zelf ook doet.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zijn post was aan mij gericht.
Snap niet waarom jij er dan zo'n probleem van maakt.
Is gewoon het topic verzieken wat jij doet.
Ga mij niet vertellen wat ik wel of niet zeg, serieusquote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Niet zo schijnheilig doen.
Dan kun je dit beter melden in het FB topic als je iets over mij stoort. Maar mij een schijnheilige lul noemen? Dan moet je misschien even wat verder terug lezen in verschillende topicsquote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:44 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Omdat hij er elke keer als de kippen bij is als iets wordt gepost waarvan de toon hem niet bevalt. Dan ben je gewoon een schijnheilige lul als je dat vervolgens zelf ook doet.
Oh dus mensen op een forum waren niet lief, dus mensen die wel buitenkomen en je verder niet lastig vallen mag je dan bange poeperds met een vodje op noemen. Jaja.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:43 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een dramatiseren omdat ik de eerste mondkapjesdragers bange poeperds noem, selectieve verontwaardiging noemen we dat. Weet nog en dat is nog niet zo heel lang geleden, werden ongevaccineerden kakkerlakken genoemd ergens verderop.
Stel je niet aan je maakt van een mug een olifant. Bepaalde mensen als kakkerlakken zien is van een heel ander kaliber dan iemand een bange poeperd noemen. Nu is deze discussie klaar want het gaat nergens over en het is bovendien offtopicquote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dus mensen op een forum waren niet lief, dus mensen die wel buitenkomen en je verder niet lastig vallen mag je dan bange poeperds met een vodje op noemen. Jaja.
Doe dat dan ook bij anderen niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ga mij niet vertellen wat ik wel of niet zeg, serieus
Joh en dat is precies wat ik niet doequote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:50 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Doe dat dan ook bij anderen niet.
Het verschil is dat de mondkapjes dragers dit waarschijnlijk doen, omdat ze zelf niet ernstig ziek kunnen/willen worden van Covid-19 of dat ze de risico's voor misschien medisch zwakkeren zo laag mogelijk willen houden.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:43 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een dramatiseren omdat ik de eerste mondkapjesdragers bange poeperds noem, selectieve verontwaardiging noemen we dat. Weet nog en dat is nog niet zo heel lang geleden, werden ongevaccineerden kakkerlakken genoemd ergens verderop.
Kakkerlakken rennen ook weg als ze bang zijn en ik heb ze nog nooit hun ongelijk toe zien geven. Als je mij niet mag helemaal prima, maar je agressie op onbekende mensen af reageren terwijl je niks van ze weet. M'n moeder is al 2x bijna dood geweest door een longontsteking en staat dus iets anders in het leven als het gaat om longinfecties. Het is echt het toppunt van triestheid dat je dat soort mensen gaat uitschelden en belachelijk maken voor een keuze waar ze jou helemaal geen kwaad mee doen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Stel je niet aan je maakt van een mug een olifant. Bepaalde mensen als kakkerlakken zien is van een heel ander kaliber dan iemand een bange poeperd noemen. Nu is deze discussie klaar want het gaat nergens over en het is bovendien offtopic
Aha, volgens jouw redenering komt het er op neer dat mondkapjesdragers geen bange poeperds mogen worden genoemd en het volledig terecht is dat ongevaccineerden als kakkerlakken bestempeld mogen worden?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:20 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Het verschil is dat de mondkapjes dragers dit waarschijnlijk doen, omdat ze zelf niet ernstig ziek kunnen/willen worden van Covid-19 of dat ze de risico's voor misschien medisch zwakkeren zo laag mogelijk willen houden.
En andere, zijn niet zo slim en dachten alleen aan zichzelf met alle risico's voor andere.
Dat is het verschil.
Je redenering slaat nergens op. Agressief ben ik al helemaal niet, je maakt van een mug een olifant om mij iets in de schoenen te kunnen schuiven over iets wat totaal overtrokken is. Nu ga je de longziekte van je moeder projecteren op mij of op mensen die geen mondkapjes droegen in die tijd net alsof daar de oorzaak ligt. Het wordt weer een zinloze discussie merk ik. Niettemin sterkte voor je moeke.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kakkerlakken rennen ook weg als ze bang zijn en ik heb ze nog nooit hun ongelijk toe zien geven. Als je mij niet mag helemaal prima, maar je agressie op onbekende mensen af reageren terwijl je niks van ze weet. M'n moeder is al 2x bijna dood geweest door een longontsteking en staat dus iets anders in het leven als het gaat om longinfecties. Het is echt het toppunt van triestheid dat je dat soort mensen gaat uitschelden en belachelijk maken voor een keuze waar ze jou helemaal geen kwaad mee doen.
Moet je eens voorstellen dat een grote kerel op straat je aanspreekt met bange poepert met je domme vodje. Is het dan wel agressie?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:48 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
[..]
Je redenering slaat nergens op. Agressief ben ik al helemaal niet, je maakt van een mug een olifant om mij iets in de schoenen te kunnen schuiven over iets wat totaal overtrokken is. Nu ga je de longziekte van je moeder projecteren op mij of op mensen die geen mondkapjes droegen in die tijd net alsof daar de oorzaak ligt. Het wordt weer een zinloze discussie merk ik. Niettemin sterkte voor je moeke.
Dat was niet de insteek van mijn opmerking, dat maak jij ervan. Als je verder kijkt dan je neus lang is zou je ook kunnen bedenken dat iemand die nu met een mondkapje op loopt daar een gegronde reden voor heeft. Toen de mondkapjes plicht verviel ben ik een mondkapje blijven dragen omdat ik in afwachting was van een operatie ivm kanker, had geen zin om corona op te lopen waardoor de operatie zou worden uitgesteld. Zo zijn er tal van mensen die gewoon rekening houden met hun persoonlijke situatie of dat van hun dierbaren en een mondkapje dragen als dat hun verstandig lijkt. Geen enkele reden om deze mensen belachelijk te maken op een forum.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:35 schreef controlaltdelete het volgende:
Jaja ik heb het begrepen mondkapjesdragers&co daar moeten we respect voor hebben geen kwaad woord en ongevaccineerden die mogen voor vanalles uitgemaakt worden.
Dit is eigenlijk wel een heel fijne uitleg zo als je deze geeft, persoonlijk droeg en ga ik ze ook niet dragen. En dat is ook mijn eigen keuze. Maar als iemand ze wel draagt heb ik er ook geen moeite mee. Een buurman even verderop loopt iedere dag naar de winkel met een compleet gezichtsmasker op met filters. En op de een of andere manier begrijp ik hem wel aangezien als ie in zijn tuin staat zijn longen ophoest. Ja dan snap ik wel dat hij bang is en voorzorgsmaatregelen neemt die voor hem als veilig aanvoelen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:19 schreef Stemma het volgende:
[..]
Dat was niet de insteek van mijn opmerking, dat maak jij ervan. Als je verder kijkt dan je neus lang is zou je ook kunnen bedenken dat iemand die nu met een mondkapje op loopt daar een gegronde reden voor heeft. Toen de mondkapjes plicht verviel ben ik een mondkapje blijven dragen omdat ik in afwachting was van een operatie ivm kanker, had geen zin om corona op te lopen waardoor de operatie zou worden uitgesteld. Zo zijn er tal van mensen die gewoon rekening houden met hun persoonlijke situatie of dat van hun dierbaren en een mondkapje dragen als dat hun verstandig lijkt. Geen enkele reden om deze mensen belachelijk te maken op een forum.
Of iemand zich wel of niet laat vaccineren tegen Covid-19 moet ieder voor zich weten. Dat de anti-vaccinatie 'vibe' nu tot gevolg lijkt te hebben dat ouders hun kinderen niet laten vaccineren volgens het Rijksvaccinatie programma vind ik wel zorgelijk.
Toch blij dat ik de prikjes niet gehaald heb als ik dit zo lees.quote:BA.2.86 may be more capable of causing infection in people who have previously had COVID-19 or who have received COVID-19 vaccines.
oh knoesquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 02:50 schreef Bananenbennie het volgende:
https://www.cdc.gov/respi(...)ovid-19-variant.html
[..]
Toch blij dat ik de prikjes niet gehaald heb als ik dit zo lees.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 02:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Of je hebt je eigen tekst niet gelezen of je begrijpt totaal niet wat er gezegd word. Ik pak de tekst er even bij:quote:
Met andere woorden: deze variant is beter in staat de bescherming van eerder besmette mensen en gevaccineerde mensen te omzeilen in vergelijking met eerdere varianten.quote:Based on what CDC knows now, existing tests used to detect and medications used to treat COVID-19 appear to be effective with this variant. BA.2.86 may be more capable of causing infection in people who have previously had COVID-19 or who have received COVID-19 vaccines. Scientists are evaluating the effectiveness of the forthcoming, updated COVID-19 vaccine. CDC’s current assessment is that this updated vaccine will be effective at reducing severe disease and hospitalization.
Waarom zet je die quote waar dit vermeld wordt er niet bij dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ongevaccineerden hebben nog steeds een grotere kans op schade van het virus, zowel tijdens hun ziekte als daarna met long-covid.
Die quote staat er. Nergens staat dat ongevaccineerden beter beschermd zijn tegen deze variant dan gevaccineerde of eerder besmette mensen. Je moet het in de context van die hele uitspraak lezen en dan kan het verwarrend zijn, maar het is triest als je geloofd dat hier gezegd word dat je beter ongevaccineerd kan zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 13:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zet je die quote waar dit vermeld wordt er niet bij dan?
Ik ook ondanks dat ik tot een risicogroep hoor nog steeds niet verkouden geweest of de griep, mijn immuunsysteem heeft geen spuitjes nodig om goed zijn werk te doen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 02:50 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ongevaccineerden als kakkerlakken neergezet kunnen worden. Ik vind ze wel heel respectloos naar andere toe.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Aha, volgens jouw redenering komt het er op neer dat mondkapjesdragers geen bange poeperds mogen worden genoemd en het volledig terecht is dat ongevaccineerden als kakkerlakken bestempeld mogen worden?
Het laat wel je respectloosheid en mogelijkheid om in andere in te leven zien.quote:Je redenering slaat nergens op. Agressief ben ik al helemaal niet, je maakt van een mug een olifant om mij iets in de schoenen te kunnen schuiven over iets wat totaal overtrokken is. Nu ga je de longziekte van je moeder projecteren op mij of op mensen die geen mondkapjes droegen in die tijd net alsof daar de oorzaak ligt. Het wordt weer een zinloze discussie merk ik. Niettemin sterkte voor je moeke.
Of je hebt geluk gehad?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ook ondanks dat ik tot een risicogroep hoor nog steeds niet verkouden geweest of de griep, mijn immuunsysteem heeft geen spuitjes nodig om goed zijn werk te doen.
Die ziektes waren al lang aan het dalen toen vaccins werden ingevoerd. iets met schoon water en hygine.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 16:21 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Of je hebt geluk gehad?
Juist je immuunsysteem heeft enorm baat bij de vaccinaties. iets wat juist 200 jaar aan vaccinaties laat zien.
Vroeger vertrouwede men ook op hun "immuunsysteem", echter de meeste infecties en ziektes waren heel dodelijk.
Pokken nog wel eens gezien?
Of Polio?
Mazelen?
TBC?
Komt niet door je immuunsysteem.... Maar door de vaccins.
Totdat er grote groepen ontstaan die iedere vaccinatie weigeren. Dan blijkt ineens dat hygine een stuk minder belangrijk is dan vaccinaties en komen ziektes als polio en de mazelen ineens weer terug. En telkens zijn de grote uitbraken weer in dezelfde gebieden in Nederland en onder dezelfde groepen mensen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die ziektes waren al lang aan het dalen toen vaccins werden ingevoerd. iets met schoon water en hygine.
Klopt, dat heeft zeker geholpen...... Maar dat verklaard niet waarom mazelen voornamelijk in Nederland op bepaalde plekken voorkomt. Of zou het daar minder schoon water zijn, of mindere hygine? Wat is het verschil daar tussen het immuunsysteem of op andere plaatsen in Nederland?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die ziektes waren al lang aan het dalen toen vaccins werden ingevoerd. iets met schoon water en hygine.
Je krijgt meestal wat je ook geeft. Ik zou het anders verwoorden, maar iedere ongevaccineerde opname, had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden. Nu zou dat niet direct uitmaken, er is zorg capaciteit genoeg, maar tijden de pandemie, was dat wel anders.quote:Op zondag 27 augustus 2023 08:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Ja hoor ik snap het, gevaccineerden en mondkapjesdragers zijn sociale, respectvolle en medelevende mensen en ongevaccineerden al helemaal die geen mondkapje willen dragen zijn de egostische aso's die met de nek moeten worden aangekeken.
Waarschijnlijk wel, want de grote meerderheid is nooit ernstig ziek worden. Echter een klein percentage, wat met Absoluut getallen best een flink aantal personen kan zijn, was niet zo gelukkig.quote:Ondanks geen griep al die tijd heb ik de afgelopen 10 jaar geluk gehad omdat ik geen griep of covidvaccin heb genomen. We gaan het zien de volgende ronde of ik weer zoveel geluk heb.
20 jaar bezuinigingen en wanbeleid in de zorg en als de ziekenhuizen vervolgens overstromen is het de schuld van de mensen die in het ziekenhuis belandenquote:Op zondag 27 augustus 2023 10:34 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Je krijgt meestal wat je ook geeft. Ik zou het anders verwoorden, maar iedere ongevaccineerde opname, had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden. Nu zou dat niet direct uitmaken, er is zorg capaciteit genoeg, maar tijden de pandemie, was dat wel anders.
Mijn ervaring was dat ze de meeste vage claims erbij haalde, maar voornamelijk aan hunzelf dachten. Beetje IKKE IKKE IKKE en niet WIJ.
Mensenrechten, vrijheid, dictaruur waren een veel gebruikte kreet. Mensenrecht op gezondheidszorg was blijkbaar minder belangrijk, net zoals vrijheid van andere. En dat ze dit allemaal mochten schreeuwen, geeft al aan, dat ze niet in een dictatuur leefde.
Eerst klapten we ook voor de zorg, daarna gave vele ze een dikke middelvinger, omdat sommige liever alleen aan hunzelf dachten.
Hoe je dat dan wilt verwoorden, laat ik aan iedereen zelf over. Maar respect was ver te zoeken in mijn ogen.
[..]
Waarschijnlijk wel, want de grote meerderheid is nooit ernstig ziek worden. Echter een klein percentage, wat met Absoluut getallen best een flink aantal personen kan zijn, was niet zo gelukkig.
Ik heb gewoon normaal een paar keer de griep gehad, en gelukkig maar 1 keer corona. Heeft mij daarna wel 2,3 jaar gekost om te herstellen. Was ook gewoon gezond en begin 40. Dus geen risico groep.
Ik hoop op beter "geluk" de volgende keer......
Voorkomen en gereed zijn is altijd het beste....
Komt deze onzin weer voorbij?quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:59 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
20 jaar bezuinigingen en wanbeleid in de zorg
Tijdens de pandemie waren ze over vertegenwoordigt, maar vooral deze waren deze opnames waarschijnlijk te voorkomen, als ze gevaccineerd waren.quote:en als de ziekenhuizen vervolgens overstromen is het de schuld van de mensen die in het ziekenhuis belanden![]()
Er zijn best nog we de nodige onder de 60 jaar opgenomen. En juist daarin had het vaccin waarschijnlijk nog veel effectiever kunnen zijn, en dus had de zorg aan andere besteed kunnen worden.quote:De meeste mensen onder de 60 kwamen sowieso niet in het ziekenhuis.
De meeste landen hadden geen maatregelen nodig (de meeste ziekenhuizen bleven leeg) maar het was gewoon uit angst door al die doemverhalen. Zweden draaide ook gewoon door. Zelfde verhaal met Afrika.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:16 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Komt deze onzin weer voorbij?
Bijzonder dat alle landen maatregelen nodig hadden... Ondanks "20 jaar bezuinigingen en wanbeleid" hier in Nederland.
[..]
Leuk verzonnen weer Hans. Hihi.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De meeste landen hadden geen maatregelen nodig (de meeste ziekenhuizen bleven leeg) maar het was gewoon uit angst door al die doemverhalen. Zweden draaide ook gewoon door. Zelfde verhaal met Afrika.
Komt ook deze onzin weer voor bij?quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
De meeste landen hadden geen maatregelen nodig (de meeste ziekenhuizen bleven leeg) maar het was gewoon uit angst door al die doemverhalen. Zweden draaide ook gewoon door. Zelfde verhaal met Afrika.
Slim bedacht van de GGD. Misschien zijn er wel mensen die naar die niet gemaakte vaccinatieafspraken zijn gegaan.quote:Circa 10.000 mensen uit verschillende delen van het land hebben van de GGD een e-mail of sms ontvangen over een afspraak voor de coronaprik die ze niet zelf gemaakt hebben.
Volgens de gezondheidsdienst komt dat door een technische fout. De dienst werkt aan een nieuw systeem om mensen uit te nodigen voor een vaccinatie tegen corona.
https://nos.nl/artikel/24(...)ngen-voor-coronaprik
Ik ben wel serieus benieuwd naar de opkomst van de volgende booster campagne, ik moet je heel eerlijk zeggen dat misschien 1 op de 50 mensen die ik spreek nog animo heeft ervoor.. Dus ben serieus benieuwd, en ja ik weet dat dit voor bepaalde groepen is niet voor de hele bevolking. Maar hoor juist ook veel mensen uit de doelgroep die zeggen "ja maar ik ben er wel klaar mee".quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Slim bedacht van de GGD. Misschien zijn er wel mensen die naar die niet gemaakte vaccinatieafspraken zijn gegaan.
Het animo voor de spuiten loopt terug ja. Zelfs als we de msm mogen geloven. De groep van weigeraars zal alleen maar groter worden vermoed ik, als je het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ben wel serieus benieuwd naar de opkomst van de volgende booster campagne, ik moet je heel eerlijk zeggen dat misschien 1 op de 50 mensen die ik spreek nog animo heeft ervoor.. Dus ben serieus benieuwd, en ja ik weet dat dit voor bepaalde groepen is niet voor de hele bevolking. Maar hoor juist ook veel mensen uit de doelgroep die zeggen "ja maar ik ben er wel klaar mee".
Dus wel benieuwd.
Ik denk dat de helft van de 65-plussers wel gaat. En mensen met een zwakke gezondheid. Verder is het momenteel ook niet echt nodig denk ik.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:10 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik ben wel serieus benieuwd naar de opkomst van de volgende booster campagne, ik moet je heel eerlijk zeggen dat misschien 1 op de 50 mensen die ik spreek nog animo heeft ervoor.. Dus ben serieus benieuwd, en ja ik weet dat dit voor bepaalde groepen is niet voor de hele bevolking. Maar hoor juist ook veel mensen uit de doelgroep die zeggen "ja maar ik ben er wel klaar mee".
Dus wel benieuwd.
De groep die het vaccin krijgt, is ook gelimiteerd.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:25 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Het animo voor de spuiten loopt terug ja. Zelfs als we de msm mogen geloven. De groep van weigeraars zal alleen maar groter worden vermoed ik, als je het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug.
Dan hebben wij een andere kijk op zaken en dat is verder ook prima.quote:Op vrijdag 1 september 2023 22:03 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
De groep die het vaccin krijgt, is ook gelimiteerd.
Om die nu weigeraars te noemen, klinkt ook niet erg vriendelijk.
Ik denk niet dat dit ligt aan "als je het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug.", maar dat covid momenteel niet heel veel voorsteld icm de huidige mutaties. Al blijft covid voor risicogroepen nog gewoon een risico.
Het vaccin beschermt deze groep gewoon beter na een booster, studies laten dit gewoon zien.
En als je die het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug?.....
Als je eenmaal wat ziet?quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:25 schreef Bananenbennie het volgende:
als je het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug
Het vaccin wordt alleen aangeboden aan risicogroepen, net zoals het griepvaccin.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:25 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Het animo voor de spuiten loopt terug ja. Zelfs als we de msm mogen geloven. De groep van weigeraars zal alleen maar groter worden vermoed ik, als je het eenmaal ziet dan zie je het, dan ga je niet meer terug.
Als je goede onderbouwingen hebt, is dat ook geen probleem toch?quote:Op zondag 3 september 2023 18:32 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Dan hebben wij een andere kijk op zaken en dat is verder ook prima.
Neehoor.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:23 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Als je goede onderbouwingen hebt, is dat ook geen probleem toch?
Daar zit hem wel vaak het probleem, helaas.
Je gebruikte bronnen, zijn nog al eens matig tot slecht en vaak meer meningen, dan op wetenschappelijke artikel.
Die Alex Jones, had ie toch gelijk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:50 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op donderdag 7 september 2023 18:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die Alex Jones, had ie toch gelijk.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:33 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Trappen mensen nog steeds in de leugens van deze oplichter?
Hij maakt een aantal covid-voorspellingen dat de overheid al helemaal gepland heeft wanneer er een mondkapjesplicht is en wanneer er weer lockdowns komen en doet net alsof het een klokkenluider is die van dit overheidscomplot afweet en hem ingelicht heeft. En jij gelooft dit gelijk?quote:Op donderdag 7 september 2023 21:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Vervelend voor mensen dat ie toch regelmatig gelijk heeft.
Heeftie niet, maar hij weet alles zo te brengen dat simpletons gaan geloven dat hij het allemaal voorzien heeft.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik wed niet met gekken, sorry.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij maakt een aantal covid-voorspellingen dat de overheid al helemaal gepland heeft wanneer er een mondkapjesplicht is en wanneer er weer lockdowns komen en doet net alsof het een klokkenluider is die van dit overheidscomplot afweet en hem ingelicht heeft. En jij gelooft dit gelijk?
Zullen we een weddenschap maken dan? Als de voorspellingen van Alex Jones blijken te kloppen dan beloof ik dat ik nooit meer in deze reeks post, maar als het niet blijkt te kloppen dan post jij nooit meer iets van Jones.
Lijkt me geen slechte deal toch, want Alex Jones zou toch nooit zomaar zoiets verzinnen. Toch?
Kiek, je hebt zelf ook wel door dat Alex geen gelijk heeft.quote:Op donderdag 7 september 2023 22:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik wed niet met gekken, sorry.
quote:Op donderdag 7 september 2023 22:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik wed niet met gekken simpletons, sorry.
quote:
Ik vind dit racistisch.quote:
quote:Het boosterprikken voor het najaar begint weer: vanaf 2 oktober
Mensen die een verhoogd risico lopen om ernstig ziek te worden door corona, kunnen vanaf 2 oktober een nieuwe coronavaccinatie krijgen. Naast 60-plussers en zwangere vrouwen komen ook zorgmedewerkers die contact hebben met patinten als eerste aan de beurt voor een boosterprik. De GGD voert de vaccinatieronde uit met het XBB-vaccin, dat het best beschermt tegen de huidige varianten van het virus.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nt-weer-op-2-oktober
Hahaha, waar heeft die man ooit gelijk gehad? Sandy Hook (de ongelofelijke hufter)? Bij Reptielen? Bij pedofielennetwerken? Bij zijn kwakzalverij? Waar, vertel me!quote:Op donderdag 7 september 2023 21:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ook erg benieuwd. Helaas zullen we geen antwoord gaan krijgen.quote:Op woensdag 13 september 2023 23:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hahaha, waar heeft die man ooit gelijk gehad? Sandy Hook (de ongelofelijke hufter)? Bij Reptielen? Bij pedofielennetwerken? Bij zijn kwakzalverij? Waar, vertel me!
'vaker ziek' dekt niet goed de lading.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:00 schreef Bananenbennie het volgende:
Gezondheidswerkers zijn met iedere volgende coronavaccinatie vaker ziek. Een wetenschappelijke studie onder 1704 Duitse gezondheidswerkers laat zien dat meer dan een derde van hen zich heeft ziekgemeld na n of meer corona-mRNA-vaccinaties. Met elke extra dosis was er een significante toename in het aandeel gezondheidszorgpersoneel dat met ziekteverlof was Ook het gemiddelde aantal ziektedagen liep op. In verband hiermee gebruikten gezondheidswerkers steeds meer medicatie tegen bijwerkingen van de coronavaccins bij elke aanvullende dosis.
Bron:
https://www.sciencedirect(...)623002470?via%3Dihub
Mensen kunnen zich een paar dagen wat ziekjes voelen na een vaccinatie. Wat een nieuws.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:00 schreef Bananenbennie het volgende:
Gezondheidswerkers zijn met iedere volgende coronavaccinatie vaker ziek. Een wetenschappelijke studie onder 1704 Duitse gezondheidswerkers laat zien dat meer dan een derde van hen zich heeft ziekgemeld na n of meer corona-mRNA-vaccinaties. Met elke extra dosis was er een significante toename in het aandeel gezondheidszorgpersoneel dat met ziekteverlof was Ook het gemiddelde aantal ziektedagen liep op. In verband hiermee gebruikten gezondheidswerkers steeds meer medicatie tegen bijwerkingen van de coronavaccins bij elke aanvullende dosis.
Bron:
Voor de branche is het wel belangrijk. In coronatijd zag je dat de verpleging massaal tegelijkertijd werd ingent, waardoor 1/3 daarvan een paar dagen afwezig was.quote:Op zaterdag 16 september 2023 07:57 schreef Intint het volgende:
[..]
Mensen kunnen zich een paar dagen wat ziekjes voelen na een vaccinatie. Wat een nieuws.
je verwacht het niet.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:00 schreef Bananenbennie het volgende:
Bron:
Tja, mensen die de vorige keer niet meededen aan de maatregelen roepen nu dat ze dat straks ook niet doen..quote:
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op zondag 17 september 2023 13:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, mensen die de vorige keer niet meededen aan de maatregelen roepen nu dat ze dat straks ook niet doen..
Verder is het al voorbij half september.
Graag gedaan.quote:
Beter say yes to lockdowns?quote:Op zondag 17 september 2023 14:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Hopelijk slaap je vannacht wat beter.
Tja als je in Canada woont en toch al niet meedoet aan maatregelen, wat boeien dan vervolgmaatregelen.quote:
Ik weet nog wel toen men hier zo hoopvol deed over de truckersprotesten in Canada toen die hun werk niet meer konden doen als ze ongevaccineerd bleven. Die zouden wel even naar de hoofdstad komen, alles blokkeren met hun grote vrachtwagens en Trudeau dwingen zijn beleid aan te passen.quote:
Dat coronabeleid in Canada was vreselijk fascistisch vooral die financile truuken. Niet voor niks is China het grote voorbeeld van Trudeau. Bijzonder dat dat hier aangemoedigd wordt.quote:Op zondag 17 september 2023 17:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik weet nog wel toen men hier zo hoopvol deed over de truckersprotesten in Canada toen die hun werk niet meer konden doen als ze ongevaccineerd bleven. Die zouden wel even naar de hoofdstad komen, alles blokkeren met hun grote vrachtwagens en Trudeau dwingen zijn beleid aan te passen.
Dat bleken uiteindelijk maar een handvol truckers te zijn die onmiddellijk weggesleept werden en/of financieel uitgekleed werden met het nieuwe Canadese coronabeleid. Bijna alle truckers lieten zich alsnog vaccineren en al snel hoorde je niks meer van deze groep.
Zo zal het straks weer gaan met de groep mensen uit dat filmpje. Zoals gewoonlijk.
Mwah, ik ben eerder verbaasd dat je echt denkt dat deze mensen iets gaan bereiken met hun recalcitrante houding.quote:Op zondag 17 september 2023 17:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bijzonder dat dat hier aangemoedigd wordt.
Ze hopen dat heel Canada zegt dat ze het niet gaan doen.quote:Op zondag 17 september 2023 17:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mwah, ik ben eerder verbaasd dat je echt denkt dat deze mensen iets gaan bereiken met hun recalcitrante houding.
Als ze straks in Canada weer een mondkapjesplicht hebben dan kan je wel heel stoer roepen dat je je daar nooit aan gaat houden, maar dan kom je gewoon nergens meer binnen. In Canada word dergelijk beleid gewoon gehandhaafd.
Nee, deze studie laat zien dat het risico op bijwerkingen voor gezondheidswerkers met elke injectie groter wordt. En die gaan verder dan bijv. een stijve arm, ze moeten steeds meer medicatie innemen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor de branche is het wel belangrijk. In coronatijd zag je dat de verpleging massaal tegelijkertijd werd ingent, waardoor 1/3 daarvan een paar dagen afwezig was.
Dat is natuurlijk niet handig.
En zo is het artikel ook bedoeld. Alleen verdraaien antivaxxers dat naar 'mensen worden vaker ziek na 3 vaccinaties '
Nee, prik 1 en 2 verschillen amper qua ziekteverzuim, prik 3 had een hoger ziekteverzuim.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:52 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nee, deze studie laat zien dat het risico op bijwerkingen voor gezondheidswerkers met elke injectie groter wordt. En die gaan verder dan bijv. een stijve arm, ze moeten steeds meer medicatie innemen.
Jawel, deze afbeelding uit het onderzoek laat post-vaccinatiemedicatie na de eerste, tweede en derde coronavaccinatie-injectie zien.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, prik 1 en 2 verschillen amper qua ziekteverzuim, prik 3 had een hoger ziekteverzuim.
Dat wil niet zeggen dat prik 4 en hoger nog meer ziekteverzuim geven.
Verder gaat het onderzoek om ziekteverzuim, niet om de ernst van de bijwerkingen.
Deze studie is natuurlijk niet volledig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:00 schreef Bananenbennie het volgende:
Bron:
"wetenschappelijke studie".... This study examined sick leave and intake of pro re nata medication after the first, second, and third COVID-19 vaccination in HCWs. Data were collected by using an electronic questionnaire.quote:Op vrijdag 15 september 2023 13:00 schreef Bananenbennie het volgende:
Bron:
Wat een totale BS, zonder enige onderbouwing natuurlijk.quote:
Nee, we kunnen beter gewoon de basis maatregelen volgen als dit nodig gaat worden, zoals vaccinaties, afstand houden of mondkapjes en bij klachten thuis blijven.quote:
Ik heb ook alle keren medicatie moeten innemen, namelijk paracetamol.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:17 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Jawel, deze afbeelding uit het onderzoek laat post-vaccinatiemedicatie na de eerste, tweede en derde coronavaccinatie-injectie zien.
[ afbeelding ]
Wel ziek gemeld op het werk toch? Kun je die paar dagen nog meepakken.... Oh wacht, ook niet meer want je hoeft niet meer in isolatie bij Covid dus ben je ook niet ziekquote:Op woensdag 20 september 2023 21:49 schreef ems. het volgende:
Ik heb vorige week voor het eerst Covid gehad. Uitgerekend op de eerste dag van mijn vakantie, uiteraard.
Nou, "gelukkig" had ik dus vakantie genomen maar ik zat letterlijk de eerste avond in Duitsland in de bergen aan een glaasje wijn toen ik mij langzaam doch zeker steeds slechter begon te voelen. Het was ook meer een lang weekend weg dan een volwaardige vakantie maar die heb ik dus grotendeels in bed doorgebracht.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wel ziek gemeld op het werk toch? Kun je die paar dagen nog meepakken.... Oh wacht, ook niet meer want je hoeft niet meer in isolatie bij Covid dus ben je ook niet ziek![]()
Of zie ik dat verkeerd?
Was ook meer als grap bedoelt, doe ik trouwens ook nooit als ik op vakantie ziek geworden ben. Na een keer echt ziek zijn duurt conditie opbouwen nou even en zo werkt het lichaam nou eenmaal. Of het nou Covid, Griep of whatever is... Hey, je leeft nog zoals de meeste mensen na Covid. Ik heb Covid nou eenmaal nooit zo serieus genomen en doe ik nog steeds niet. Heb wel ergere dingen meegemaakt.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Nou, "gelukkig" had ik dus vakantie genomen maar ik zat letterlijk de eerste avond in Duitsland in de bergen aan een glaasje wijn toen ik mij langzaam doch zeker steeds slechter begon te voelen. Het was ook meer een lang weekend weg dan een volwaardige vakantie maar die heb ik dus grotendeels in bed doorgebracht.
Maar wel gewoon gewerkt. Ik dacht eigenlijk pas later ook aan covid en heb toen van het weekend een test gedaan die ik toevallig nog had liggen en die was positief. Daarvoor en daarna (in overleg) wel gewoon gewerkt. Ging prima maar mijn conditie is gewoon geruneerd. Komt wel weer goed.
Of je bedoelt ziekmelden tijdens vakantie om 'extra' vakantie te pakken? Heb ik niet gedaan, nee. Win ik ook niet veel mee in mijn werksituatie, trouwens.
Vervelende users op fok?quote:Op woensdag 20 september 2023 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:
Heb wel ergere dingen meegemaakt.
Denken dat het om het voorkomen van Covid doden gaatquote:
Nee het ging eerst om het voorkomen van de verspreiding, maar daar deden de spuiten ook weinig tegen.quote:Op donderdag 21 september 2023 06:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denken dat het om het voorkomen van Covid doden gaat
Nee, het ging om het verminderen van ernstig ziekteverloop.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee het ging eerst om het voorkomen van de verspreiding, maar daar deden de spuiten ook weinig tegen.
Waarom werd die QR code dan ingevoerd?quote:Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het ging om het verminderen van ernstig ziekteverloop.
Gek genoeg hebben antivaxxers het altijd over de doden, terwijl alle maatregelen zijn gebaseerd op het beperken van ziekenhuisopnames...
Om aan te tonen dat je niet dood was...quote:Op donderdag 21 september 2023 13:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom werd die QR code dan ingevoerd?
Toch blijf ik de term antivaxxers fascinerend vinden, ik denk namelijk dat velen hier die de C19 vaccinatie geweigerd hebben wel vaccinaties genomen hebben voor gebieden waar ze naar toe wilden reizen om zichzelf te beschermen tegen gele koorts, Hep C enz enz. Dus om iemand die de C19 prik geweigerd heeft een antivaxxer te noemen blijf ik raar vinden, maar kan aan mij liggen hoor. Ik weet van anderen ook niet welke vaccinaties ze wel of niet genomen hebben in het verleden.quote:Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het ging om het verminderen van ernstig ziekteverloop.
Gek genoeg hebben antivaxxers het altijd over de doden, terwijl alle maatregelen zijn gebaseerd op het beperken van ziekenhuisopnames...
De mens is nu eenmaal inconsequent.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Toch blijf ik de term antivaxxers fascinerend vinden, ik denk namelijk dat velen hier die de C19 vaccinatie geweigerd hebben wel vaccinaties genomen hebben voor gebieden waar ze naar toe wilden reizen om zichzelf te beschermen tegen gele koorts, Hep C enz enz. Dus om iemand die de C19 prik geweigerd heeft een antivaxxer te noemen blijf ik raar vinden, maar kan aan mij liggen hoor. Ik weet van anderen ook niet welke vaccinaties ze wel of niet genomen hebben in het verleden.
Herinner je je ook de reden waarom hij het gedaan heeft ondanks zijn tegenstand ertegen? Ik weet namelijk wie je bedoelt, en hij heeft de keuze toen gemaakt voor zijn vriendin. Niet omdat hij zo graag naar de VS wilde, maar er waren meerdere dingen die speelden waarom hij met tegenzin die keus gemaakt heeft. Dus, hij heeft die keus niet zozeer gemaakt op basis van het "willen" reizen, maar meer om het "moeten" om die reis te kunnen maken.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
De mens is nu eenmaal inconsequent.
Ik herinner me nog een fokker die hele pleidooien hield over waarom hij niet gevaccineerd was, totdat hij op het einde van de pandemie naar de VS wilde, en zich gewoon liet vaccineren.
Tja, dan blijken de bezwaren niet meer te gelden.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:43 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Herinner je je ook de reden waarom hij het gedaan heeft ondanks zijn tegenstand ertegen? Ik weet namelijk wie je bedoelt, en hij heeft de keuze toen gemaakt voor zijn vriendin. Niet omdat hij zo graag naar de VS wilde, maar er waren meerdere dingen die speelden waarom hij met tegenzin die keus gemaakt heeft. Dus, hij heeft die keus niet zozeer gemaakt op basis van het "willen" reizen, maar meer om het "moeten" om die reis te kunnen maken.
Nee dat is wat jij ervan maakt, het is een keuze die iedereen moet maken. Ik ben nog steeds blij dat ik het niet gedaan heb. En wat heeft het mij voor schade berokkend? Nou ja, ik had geen geldige QR. Die ik overigens makkelijk ook via omwegen had kunnen krijgen, maar heb me altijd verzet ertegen dus wilde ook op die wijze er niet aan mee doen.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dan blijken de bezwaren niet meer te gelden.
Hij heeft inderdaad de keuze voor zijn vriendin gemaakt.
Dat siert hem, dat hij zijn principes voor haar opzij zet.
Maar dan blijft er wel weinig over van het pleidooi tegen het vaccin.
,
Hij is nu gevaccineerd .quote:Op donderdag 21 september 2023 22:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nee dat is wat jij ervan maakt, het is een keuze die iedereen moet maken. Ik ben nog steeds blij dat ik het niet gedaan heb. En wat heeft het mij voor schade berokkend? Nou ja, ik had geen geldige QR. Die ik overigens makkelijk ook via omwegen had kunnen krijgen, maar heb me altijd verzet ertegen dus wilde ook op die wijze er niet aan mee doen.
De betreffende user heeft het eigenlijk onder dwang gedaan vanwege de omstandigheden waarin zijn vriendin haar familie leden wilden dat ze die kant op kwamen.
Wat dat aangaat blijft het pleidooi wat hij altijd voerde tegen de vaccinaties gewoon staan, hetzelfde als ik erin stond en sta. Dat de vaccinaties voor jongeren compleet onnodig waren en zijn. Bescherm de ouderen, en laat het gaan. Dat heeft hij ook meermaals genoemd, en ik hetzelfde.
Kom op, 60- is echt een heel klein percentage opgenomen geweest. En degenen wel, ja sorry hoor. Echt kut! meen ik serieus, maar daarvoor een wereld op slot gooien is gewoon gekkenwerk geweest voor een virus als dit.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij is nu gevaccineerd .
En heeft dat schade opgeleverd?
Kennelijk niet.
Wat ouderen beschermen betreft: hoe wil je dat doen?
Je kunt kwetsbaren niet volledig opsluiten en vaccins werken minder goed bij een slechte weerstand.
Aan het begin van de pandemie werd nog gedacht dat door de kwetsbaren te ontzien en de rest gewoon te laten besmetten voor groepsimmuniteit, we door de pandemie heen komen.
Dat bleek binnen 2 weken al een vergissing.
Dat jij geen schade hebt ondervonden door je niet te vaccineren, dat is mooi.
Collega van me heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen door Covid.
Bij haar pakte het anders uit.
Probleem is dat je dat op voorhand niet kan weten.
Ja, het geheugen is kort, de zorginfarct van maart 2020 is alweer vergeten...quote:Op donderdag 21 september 2023 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kom op, 60- is echt een heel klein percentage opgenomen geweest. En degenen wel, ja sorry hoor. Echt kut! meen ik serieus, maar daarvoor een wereld op slot gooien is gewoon gekkenwerk geweest voor een virus als dit.
Maar nu gaan we weer dezelfde discussie aan als 2 jaar geleden denk ikEn we denken er gewoon ook anders over.
Zorginfarct -> Leeftijdquote:Op donderdag 21 september 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het geheugen is kort, de zorginfarct van maart 2020 is alweer vergeten...
Ik ben blij dat het voorbij is en vindt het jammer dat niet iedereen bereid was om zich daarvoor in te zetten.
Kennelijk hadden we de ouderen volledig moeten opsluiten...quote:Op donderdag 21 september 2023 22:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zorginfarct -> Leeftijd
Dus wie had je af moeten schermen?
Hij schijnt maar 1 X in de 100 jaar voor te komen.quote:Maar goed, wie weet tot de volgende pandemie
Afschermen is wat anders dan opsluiten.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kennelijk hadden we de ouderen volledig moeten opsluiten...
Voordeel is dat we dan veel hadden bespaart aan thuiszorg en pgb.
[..]
Hij schijnt maar 1 X in de 100 jaar voor te komen.
Een airborne virus afschermen betekent opsluiten, oftewel volledig afzonderen van de buitenwereld.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:39 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Afschermen is wat anders dan opsluiten.
En hey, door Climate Change roepen ze ook al dat we vaker een pandemie kunnen verwachten
Tjoh, dit gebeurde in de verzorgingshuizen hier in de buurt ook al..... Dus wat is het verschil met de rest van de bevolking wel door laten leven?quote:Op donderdag 21 september 2023 22:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een airborne virus afschermen betekent opsluiten, oftewel volledig afzonderen van de buitenwereld.
De zorg mag alleen worden uitgevoerd in hasmat pakken. Contact met familie achter glas.
Gemengde gezinnen uit elkaar trekken.
Nee hoor. Icm de Wuhan variant was de verspreiding aanzienlijk lager. Zelfs met de mutaties was de verspreiding lager. Maar volledige voorkoming van verspreiden doet eigenlijk geen enkel vaccin.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee het ging eerst om het voorkomen van de verspreiding, maar daar deden de spuiten ook weinig tegen.
En juist bij de jongeren was het vaccin helemaal goed. Dit waren juist voorkombare opnames.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
Dat de vaccinaties voor jongeren compleet onnodig waren en zijn. Bescherm de ouderen, en laat het gaan. Dat heeft hij ook meermaals genoemd, en ik hetzelfde.
Maar dit percentage had waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden en dus voor andere minder uitgestelde zorg.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
Kom op, 60- is echt een heel klein percentage opgenomen geweest.
Terwijl we meerdere keren code zwart gehad hebben, MET maatregelen, waar gelukkig de meeste zich aan hielden, maar genoeg niet.quote:En degenen wel, ja sorry hoor. Echt kut! meen ik serieus, maar daarvoor een wereld op slot gooien is gewoon gekkenwerk geweest voor een virus als dit.
Afschermen is een utopie... Ouderen hebben natuurlijk ook geen verzorging nodig, werken ook niet bijvoorbeeld in het onderwijs (scholen sluiten?), werken ook niet in supermarkten, horeca hebben geen gezinnen.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:39 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Afschermen is wat anders dan opsluiten.
Ik stel voor om de toegang bij dit soort huizen dan via QR code te regelen...... O wacht even.... Dat was iets met mensenrechten, grondwet, discriminatie heb ik zo vaak gehoord. Bijzonder dat men dit durft te adviseren.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tjoh, dit gebeurde in de verzorgingshuizen hier in de buurt ook al..... Dus wat is het verschil met de rest van de bevolking wel door laten leven?
Complete onzin in mijn ogen aangezien het aantal opgenomen jongeren nihil was vergeleken met het aantal ouderen, en in je post die je hieronder nog plaatst en ik te lui ben nu om te quoten vraag ik me serieus af welke onderzoeken en hoe goed die onderzoeken dan wel zijn om long Covid te voorkomen? Ik ken echt heel veel ongevaccineerden, tevens ook gevaccineerden. Maar onder de ongevaccineerden ken ik serieus niemand met long Covid, de andere groep ook maar 1 of 2. Dus nog steeds een heel kleine groep.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
En juist bij de jongeren was het vaccin helemaal goed. Dit waren juist voorkombare opnames.
Iedere ernstige zieke jongeren die niet gevaccineerd was en dat een bad nodig had, had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden, als hij wel gevaccineerd was.
Juist de makkelijkste doelgroep om opnames te voorkomen ivm vaccins.
Nee hoor, mijn moeder ligt in verzorgingshuis en heb braaf thuis testjes gedaan voor ik erheen ging.. 2x positief dus niet gegaan al had ik geen klachten. Het afschermen van de ouderen ligt ook bij je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:58 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik stel voor om de toegang bij dit soort huizen dan via QR code te regelen...... O wacht even.... Dat was iets met mensenrechten, grondwet, discriminatie heb ik zo vaak gehoord. Bijzonder dat men dit durft te adviseren.
Blijkbaar is vrijheid afhankelijkheid van leeftijd / risico groep? Je moet jezelf en je vrijheid dan maar even opofferen zodat andere naar de kroeg kunnen?
Wat enorm veel schade heeft veroorzaakt bij de ouderen.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tjoh, dit gebeurde in de verzorgingshuizen hier in de buurt ook al.....
Dat aks get virus vrij rond waard door de rest van de bevolking, het gevaar voor de ouderen groter wordt, en elk contact met de jongere generatie vermeden moet worden.quote:Dus wat is het verschil met de rest van de bevolking wel door laten leven?
Stel dat ze op haar zelf woont, hoe moet ze dan worden afgeschermd?quote:Op donderdag 21 september 2023 23:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn moeder ligt in verzorgingshuis en heb braaf thuis testjes gedaan voor ik erheen ging.. 2x positief dus niet gegaan al had ik geen klachten. Het afschermen van de ouderen ligt ook bij je eigen verantwoordelijkheid.
Iemand die grote claims doet, zonder wetenschappelijk bewijs hiervoor te hebben.quote:
Het doet een beetje denken aan wat we tijdens de Covid-19 pandemie zagen ..quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:02 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Iemand die grote claims doet, zonder wetenschappelijk bewijs hiervoor te hebben.
Ontstaan op de dierenmarkt? Dat werd helemaal niet beweert. Dat vaccins de verspreiding zouden stoppen en geen bijwerkingen hebben is er zo te zien ook door iemand bij verzonnen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het doet een beetje denken aan wat we tijdens de Covid-19 pandemie zagen ..
'Mondkapjes werken', 'Het virus is ontstaan op een dierenmarkt', 'De vaccins zijn 95% effectief', 'De vaccins stoppen verdere verspreiding en kennen geen bijwerkingen', enzovoorts.
Het opmerkelijke is dat een heleboel naeve en goedgelovige mensen toen meteen besloten mee te gaan in die narratieven, maar richting andere narratieven enorm sceptisch en kritisch zijn.
Klopt, het is opvallend hoe selectief sommige mensen hierin zijn. Discutabele lieden als van Ranst en Koopmans worden blind gelooft en een professor die in de senaat zijn zorgen uitspreekt wordt op voorhand niet gelooft. Eerlijk is eerlijk, ikzelf ben - na alle ellende die ik voorbij heb zien komen - ook selectief geworden in het serieus nemen van bepaalde berichtgeving.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het doet een beetje denken aan wat we tijdens de Covid-19 pandemie zagen ..
'Mondkapjes werken', 'Het virus is ontstaan op een dierenmarkt', 'De vaccins zijn 95% effectief', 'De vaccins stoppen verdere verspreiding en kennen geen bijwerkingen', enzovoorts.
Het opmerkelijke is dat een heleboel naeve en goedgelovige mensen toen meteen besloten mee te gaan in die narratieven, maar richting andere narratieven enorm sceptisch en kritisch zijn.
Hmm.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ontstaan op de dierenmarkt? Dat werd helemaal niet beweert. Dat vaccins de verspreiding zouden stoppen en geen bijwerkingen hebben is er zo te zien ook door iemand bij verzonnen.
Dat het over gesprongen is op een dierenmarkt is niet hetzelfde als ontstaan op een dierenmarkt. En dat tweede artikel schrijft over grotendeels voorkomt, niet volledig stopt.quote:
Klopt, vaak wordt vergeten dat veel andere zorg niet adequaat gegeven kon worden doordat ziekenhuizen overbelast werden.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:53 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar dit percentage had waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden en dus voor andere minder uitgestelde zorg.
Maar diverse onderzoeken laten zien, dat het vaccin ook beter is om geen long covid te krijgen.
[..]
Terwijl we meerdere keren code zwart gehad hebben, MET maatregelen, waar gelukkig de meeste zich aan hielden, maar genoeg niet.
Dan krijg je inderdaad dat weer.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:58 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik stel voor om de toegang bij dit soort huizen dan via QR code te regelen...... O wacht even.... Dat was iets met mensenrechten, grondwet, discriminatie heb ik zo vaak gehoord. Bijzonder dat men dit durft te adviseren.
Blijkbaar is vrijheid afhankelijkheid van leeftijd / risico groep? Je moet jezelf en je vrijheid dan maar even opofferen zodat andere naar de kroeg kunnen?
Kan deze 2 opmerkingen redelijk in 1 antwoord samenvatten, denk dat alles meer schade heeft berokkent aan opgroeiende jeugd. (En nee, daar val ik al lang niet meer onder)quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat enorm veel schade heeft veroorzaakt bij de ouderen.
[..]
Dat aks get virus vrij rond waard door de rest van de bevolking, het gevaar voor de ouderen groter wordt, en elk contact met de jongere generatie vermeden moet worden.
Dus ook met de verpleging.
Verder woont niet elke bejaarde in een soort gevangenis. Veel wonen thuis.
Soms bij hun kinderen in, of met mantelzorgers.
Daarnaast heb je kwetsbaren die deel uitmaken van een gezin met gezinsleden die niet kwetsbaar zijn.
Moet je die dan ook opsluiten voor hun veiligheid?
Plus dat ziekteverzuim flink omhoog gaat als er geen maatregelen zijn, wat een vergelijkbaar effect heeft als een lockdown.
Nou ja, dat is toch aan de mensen die haar bezoeken verantwoordelijkheid te nemen? En hey, als ze om een boodschapje zou gaan was mondkapje toch verplicht dus op en top safe #sarcasmquote:Op vrijdag 22 september 2023 10:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stel dat ze op haar zelf woont, hoe moet ze dan worden afgeschermd?
Nee, veel meer.quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kan deze 2 opmerkingen redelijk in 1 antwoord samenvatten, denk dat alles meer schade heeft berokkent aan opgroeiende jeugd. (En nee, daar val ik al lang niet meer onder)
Ziekteverzuim flink omhoog? Net als tijdens een goeie griepgolf bedoel je?![]()
Hoe dan?quote:Mensen met een kwetsbaar gezinslid moeten zelf verantwoordelijkheid nemen.
Tja, zelfs bij het hele land plat gooien lagen de ziekenhuizen overvol.quote:Niet een hele bevolking plat gooien terwijl het voor dit virus compleet onnodig was in mijn ogen.
Hoe gaat een bejaarde boodschappen doen?quote:Hetzelfde wat ik al zei voor ik bij mijn moeder op bezoek ging, thuis test doen. Want in het verzorgingshuis wonen de zwaksten. Heb je iemand thuis die een groot risico loopt dan moet je ook zelf die verantwoording nemen.
Het ging niet om de sterfgevallen he.quote:Je kunt geen hele samenleving plat gooien voor een virus met een sterftepercentage als Covid is mijn mening.
Ik ook, maar ik vind dat omdat er gewoon een vaccin tegen is.quote:Maar goed, ik vind het ook onzin dat hele pluimvee houderijen geruimd worden om de vogelgriep.
Tja, dieren zijn handelswaar he?quote:Het is nou eenmaal de natuur dat er virussen zijn. En je kunt niet iedereen beschermen. Denk ook niet dat wij het over dit onderwerp het ooit eens zullen wordenMaar wel leuke discussie
Ah, dus je snapt zelf wel dat dat dus niet werkt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou ja, dat is toch aan de mensen die haar bezoeken verantwoordelijkheid te nemen? En hey, als ze om een boodschapje zou gaan was mondkapje toch verplicht dus op en top safe #sarcasm
Dus om alles en ook je post hierboven samen te vatten is, neem je verantwoording, bescherm je kwetsbaren in je omgeving, en laat een virus in een gezonde populatie rondgaan en het dooft uit.. Dat is hoe een virus over het algemeen werkt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus je snapt zelf wel dat dat dus niet werkt.
Ook in een massa kippenhouderij blijven bij vogelgriep de sterkste dieren over... Dat is de natuur, laat het lekker gaan. Wat ik eerder ook zei, je kunt de natuur niet veranderen en zeker niet iedereen beschermen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:06 schreef Wantie het volgende:
Tja, dieren zijn handelswaar he?
Totaal niet te vergeten mensen in de zin van ziektebestrijding.
Vogelgriep in je kippenstal betekent dat er heel veel dieren overlijden. Dat betekent geldverspilling, en geen enkel land koopt dierlijke producten uit bijvoorbeeld Nederland, als daar een virus in zit dat dieren doodt.
Heel leuk bedacht, maar als niemand die dieren wil kopen schiet je daar niets mee op.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ook in een massa kippenhouderij blijven bij vogelgriep de sterkste dieren over... Dat is de natuur, laat het lekker gaan. Wat ik eerder ook zei, je kunt de natuur niet veranderen en zeker niet iedereen beschermen.
Nee, zo werkt het niet over het algemeen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus om alles en ook je post hierboven samen te vatten is, neem je verantwoording, bescherm je kwetsbaren in je omgeving, en laat een virus in een gezonde populatie rondgaan en het dooft uit.. Dat is hoe een virus over het algemeen werkt.
Nee, een virus muteert niet op die manier.quote:Vaccineer je iedereen in een hele korte tijd dan muteert die shit om te overleven...
Wat een maffe stelling is.quote:Het had veel sneller afgelopen kunnen zijn, en nee niet als iedereen zich had laten vaccineren.
Tja, in Nederland puilt de horeca uit.quote:Maar ja, het is maar net wie of wat je geloofd over wat er overal geroepen werd... Gelukkig hebben ze in Amerika hamburgers weggegeven voor een prik.... Terwijl obesitas daar nogal een groter aantal doden veroorzaakt dan Covid ooit zou doen. 't is maar net wat je geloofd Wantie. "A healthy lifestyle contributes to beating Covid19".... Bring out the burgers
Neh, dat is dus totaal niet wat ik zeg. Wat ik zeg is had het virus zijn beloop laten gaan onderen de gezonde populatie dan was het eerder uitgedoofd dan met massa vaccinaties waardoor er juist mutaties ontstonden... Mutaties die dus de vaccinaties omzeilden... Omdat je alles rekt. Bescherm de ouderen al dan niet met vaccinaties maar laat een virus als dit gewoon lekker rond gaan en we waren er 2 jaar eerder klaar mee geweest.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:59 schreef Wantie het volgende:
Maar terug naar de pandemie: wat je lijkt te vergeten is dat je ervoor pleit dat er geen maatregelen zijn voor het grootste deel van de bevolking. Dat betekent dus meer besmettingen, een grotere viral load per besmetting, meer mogelijkheden voor het virus om te muteren, waardoor immuniteit door eerdere besmetting weinig oplevert.
In die hoedanigheid zijn kwetsbaren veel minder beschermd dan bij de maatregelen die getroffen zijn.
Verder hebben we nu te maken met een grote groep zorgmedewerkers die arbeidsongeschikt zijn geraakt door Covid. Die kregen een dusdanig hoge viral load binnen dat het voor permanent letsel heeft gezorgd.
Als het virus volledig vrij spel had gekregen was die groep nog veel groter geweest.
Zoals al vaker benoemd hier was het grote probleem niet de mensen die stierven aan corona.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ook in een massa kippenhouderij blijven bij vogelgriep de sterkste dieren over... Dat is de natuur, laat het lekker gaan. Wat ik eerder ook zei, je kunt de natuur niet veranderen en zeker niet iedereen beschermen.
En als we na die eerste grote golf niet massaal waren gaan prikken onder de gezonde bevolking wereldwijd had het virus zich niet steeds gemuteerd, want dat was niet nodig voor het virus en zouden we eerder een natuurlijke bescherming gehad hebben dan na een cocktail prik die niet deed wat in den beginnen beloofd was.quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zoals al vaker benoemd hier was het grote probleem niet de mensen die stierven aan corona.
Het grote probleem waardoor meestal maatregelen ingevoerd werden waren het aantal besmettingen die zorgden dat de ziekenhuizen het niet meer aankonden. Oftewel mensen die niet meer zelfstandig konden ademen zonder hulp, maar die gewoon bleven leven met de goede zorgen van het ziekenhuispersoneel.
Maatregelen werden altijd genomen met het oog om de zorg overeind te houden. Beperkte maatregelen zoals een mondkapjesplicht als de cijfers snel opliepen, maar de ziekenhuizen het nog goed aankonden en zwaardere maatregelen zoals lockdowns wanneer we al maanden een wekelijkse verdubbeling hadden en de ziekenhuizen overspoeld dreigden te raken.
En als de zorg daadwerkelijk overstroomd was, dan hadden we wel gigantische aantallen doden gezien. Iedereen die dan zorg nodig had gehad was dan overleden omdat er geen plek meer was in het ziekenhuis. Daarom werden zulke drastische maatregelen genomen. Niet dus omdat covid nou zo'n killervirus was, maar wel omdat het een exponentieel verspreidend virus is dat heel veel zorg vereist voor de mensen die wel ziekenhuiszorg nodig hebben.
Gek he dat kinderen die een ziekte doorgemaakt hebben een betere bescherming tegen die ziekte hebben dan kinderen die alleen gevaccineerd ertegen zijn? Ik zeg niet dat dit bij iedere ziekte hetzelfde is, maar voor Covid denk ik echt dat een natuurlijke infectie betere bescherming biedt dan een Pfizer prik die toch niet 95% beschermt tegen infectie zoals geroepen werd.quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:06 schreef Wantie het volgende:
Wat een maffe stelling is.
Want je suggereert dat als iedereen de ziekte heeft doorstaan, deze uitdooft.
Iedereen die daar dan aan overlijdt of permanent letsel aan overhoudt, dat is de natuur.
Maar iedereen vaccineren voor dezelfde immuniteit, dat is dan weer uit den boze.
Terwijl vaccineren veel sneller kan, en veel minder risicos kent dan een infectieziekte.
Nee, een vaccinatie zorgt niet voor mutatie. Je wordt gevaccineerd met een dood virus, of een geconstrueerd eiwit, of mRNA dat het eiwit laat maken. Daardoor kan geen virus mutatie ontstaan.quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Neh, dat is dus totaal niet wat ik zeg. Wat ik zeg is had het virus zijn beloop laten gaan onderen de gezonde populatie dan was het eerder uitgedoofd dan met massa vaccinaties waardoor er juist mutaties ontstonden... Mutaties die dus de vaccinaties omzeilden... Omdat je alles rekt. Bescherm de ouderen al dan niet met vaccinaties maar laat een virus als dit gewoon lekker rond gaan en we waren er 2 jaar eerder klaar mee geweest.
Hey, en wat betreft de zorgmedewerkers die er langdurige klachten aan over gehouden hebben na hun meniscus operatie bij een fout dansje #sarcasme (dit is nog steeds een nihil aantal geweest op alle zorgmedewerkers). Ja het is kut, en moet ook voor ze gezorgd worden, maar die aantallen zijn echt niet zo groot als de media je doet denken, maar ze vinden het wel een leuk topic.
Er van uitgaande dat dat klopt: de ongevaccineerde kinderen zijn dan bij de eerste besmetting minder goed beschermd dan de gevaccineerde kinderen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 23:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Gek he dat kinderen die een ziekte doorgemaakt hebben een betere bescherming tegen die ziekte hebben dan kinderen die alleen gevaccineerd ertegen zijn? Ik zeg niet dat dit bij iedere ziekte hetzelfde is, maar voor Covid denk ik echt dat een natuurlijke infectie betere bescherming biedt dan een Pfizer prik die toch niet 95% beschermt tegen infectie zoals geroepen werd.
Maar ja, de toekomst zal ons nog wel meer informatie brengen dan dat we beiden nu weten en misschien komen we dan nader tot elkaar hierover
Dit is dus alleen als voorbeeld![]()
Opdat we nooit vergeten.quote:Er komt vooralsnog geen nationale herdenking voor coronaslachtoffers, maar wl wordt er vandaag officieel stil gestaan bij de coronapandemie die we achter de rug hebben. Dat gebeurt met een reizende foto-expositie, die door koning Willem-Alexander wordt geopend. En veel Nederlanders vinden dat best een goed idee, blijkt uit onderzoek van het RTL Nieuwspanel.
Vandaag opent Willem-Alexander de expositie 'Stilstaan bij Corona' in het provinciehuis in Den Bosch. Rondom de opening wordt een speciaal programma uitgezonden bij de NPO. De expositie is opgezet door het Nationaal Comit Stilstaan bij Corona en zal rondreizen langs alle provincies en Caribisch Nederland. Het comit keek in opdracht van de staatssecretaris van Volksgezondheid of en hoe we stil moeten staan bij corona.
Bijna de helft (44 procent) vindt het goed dat we als samenleving stilstaan bij corona, blijkt uit enqute onder 16.000 leden van het RTL Nieuwspanel. Ook zo'n 40 procent vindt de reizende tentoonstelling die wordt gepresenteerd, daar een goede vorm voor.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-willem-alexander
Dit is nou ook weer een beetje overdrevenquote:Op vrijdag 29 september 2023 11:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Opdat we nooit vergeten.
Herdenkingsdag of 2 kan ik wel mee leven, begint op maandag en dinsdag vrij om uit te slapen omdat alle horeca wel open moet zijn. En wat terug kunnen verdienenquote:Op vrijdag 29 september 2023 16:58 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit is nou ook weer een beetje overdreven
Een paar extra vrije dagen ben ik niet tegenquote:Op vrijdag 29 september 2023 22:55 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Herdenkingsdag of 2 kan ik wel mee leven, begint op maandag en dinsdag vrij om uit te slapen omdat alle horeca wel open moet zijn. En wat terug kunnen verdienen
Absoluut.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:34 schreef PinkyBrain het volgende:
Als jullie geweten hadden dat er bij de clinical trial van Pfizer 9! Pagina's met bijwerkingen vermeld stonden, hadden jullie dan alsnog de prik genomen? Dit is officile data. Zoek maar op
Yup, waarom niet?quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:34 schreef PinkyBrain het volgende:
Als jullie geweten hadden dat er bij de clinical trial van Pfizer 9! Pagina's met bijwerkingen vermeld stonden, hadden jullie dan alsnog de prik genomen? Dit is officile data. Zoek maar op
Een heel creatieve manier van goochelen met cijfers om de gewenste uitkomst te krijgenquote:Op zondag 1 oktober 2023 21:17 schreef -jos- het volgende:
Dit betreft een aangevulde repost van -jos- in BNW / Onverklaarbare oversterfte, wat kan hier de reden voor zijn? #2
omdat er weer een nieuwe mRNA vaccinatieronde in Nederland is gestart.
Het begon in maart dit jaar met een schatting van Herman Steigstra voor de kans op overlijden door een vaccinatie van ruwweg 1:2000 ofwel 0,05%. (Zie deze tweet voor zijn huidige schatting: 1:1500)
Uit interesse ben ik daarna toch eens gaan kijken of dit ongeveer klopt. In de literatuur wordt de kans op overlijden door een vaccinatie ook wel de all-ages vaccine-dose fatality rate (vDFR) genoemd (de verhouding tussen geschatte vaccin-geinduceerde doden en gevaccineerderen in een populatie).
De vDFR is om te zetten naar een percentage van extra overlijdens ten opzichte van het verwachte aantal overlijdens (% oversterfte) indien het aantal vaccinaties in een populatie bekend is. Dat kan voor Nederland door de vaccinatiegraad van het RIVM van gemiddelde 2 a 4 vaccinaties per inwoner (zie vaccinatiegraad basisserie + herhaalprik) en als bevolkingsaantal 17500000 te gebruiken. Dan krijgen we de simpele som van 17500000*0.0005*2=17500 extra doden per 2 vaccinaties. Dit komt dan ruwweg neer op +-10% oversterfte door 2 vaccinaties (per jaar).
Dit percentage kunnen we valideren door te zien dat bij het CBS de oversterfte in 2021 en 2022 inderdaad in de buurt van dit getal (+-10% oversterfte) komt. Ook als je liever de totale jaarsterftecijfers gebruikt zul je hierop uitkomen.
Wat als we naar de hele EU kijken? Ook in de hele EU is er +-10% oversterfte sinds 2020 vergeleken met het 2016-2019 gemiddelde.
De EU data is ook gebruikt in deze studie die uitkomt op +-10,5% oversterfte per vaccinatie.
En wat als we een totaal andere schattingsmethode gebruiken, op basis van bijwerkingsmeldingen in de VS en EU? Wereldwijd zijn er dan naar schatting 19.5 miljoen extra doden door 12 biljoen prikken wat neerkomt op een vDFR van 1:615 ofwel 0,1625%. Deze schatting is erg ruw en waarschijnlijk ook te pessimistisch maar laat wel zien dat ook met een totaal andere berekeningsmethode de schatting van Steigstra plausibel lijkt.
Bovenstaande beschouwend is het cru dat al uit de eerste Pfizer studieresultaten in 2021 bleek dat er een flinke oversterfte (24%) was in de experimentele groep ten opzichte van de placebo groep(Zie ook hier).
Ronald Meester laat hier zien dat een model met als aanname een vDFR van 1:1750 (+-0,06%) de Nederlandse data van de 2022 najaars vaccinaties het beste verklaart.
Op basis van VS data met een populatie van 148 miljoen: '23% excess mortality for 2021 and 2022'. De data en methodologie zijn hier zelf te downloaden/verifiren. Hetzelfde onderzoek voor het VK geeft vergelijkbare resultaten.
Het VK publiceert overigens wel de vaccinatiestatus bij overlijdens. Dat is interessant.
Dan blijkt dat gevaccineerden inderdaad minder aan COVID sterven maar vaker door all-causes.
In deze preprint studie is dit ook gekwantificeerd: "the mortality of the vaccinated coronavirus-infected groups was 14,5% higher on average than the mortality of non-vaccinated coronavirus-infected groups".
Verzekeringsanalist Josh Stirling kwantificeert op basis van dezelfde data (VK) dat de oversterfte voor gevaccineerden 26% hoger is dan voor ongevaccineerden.
Norman Fenton schat een vDFR van 0,01% (1:10000) op basis van VK gemeldde doden .
Een weer heel andere schattingsmethode is een regressieanalyse van Josh Sterling die o.b.v. de Amerikaanse CDC data +-7% oversterfte per vaccinatie vindt.
Een sterk significante correlatie tussen de vaccinaties en de oversterfte o.b.v. #boosters en oversterfte in 29 landen in 2022 door Igor Chudov. Deze berekeningen heb ik zelf geverifieerd met Our World In Data en de Human Mortality Database. Hier is overigens een goed achtergrondartikel als je OWID data gebruikt.
VAERS data geeft een sterke correlatie tussen o.a. de (week)dag van vaccinatie en de (week)dag van overlijden. Komt op een schatting voor de vDFR uit van 1:825 ofwel 0,12%.
Deze studie komt voor de Relative Risk (RR) voor 2 mRNA vaccinaties vergeleken met placebo uit op 1.03, ofwel +-3% oversterfte.
Denis Rancourt schat een vDFR van 1:2000 op basis van data uit Westerse landen.
In het VK is het aantal doden onder dubbel gevaccineerden van 18-39 jaar oud gemiddeld 91% hoger dan onder ongevaccineeren van 18-39 jaar oud tussen 1 januari 2021 en 31 januari 2022.
Deze uitgebreide studie vindt over 17 landen een all-ages vDFR van 1:800 ofwel 0.126% 0.004%
Voor mensen die na het lezen van bovenstaande nog steeds vinden dat er geen causaal verband bestaat raad ik aan over de onderliggende mechanismen hier verder te lezen.
Samenvattend, ondanks dat er maar beperkte gegevens beschikbaar zijn van overlijdens per vaccinatiestatus lijken alle data (vDFR varirend van 1:615 tot 1:10000 en een percentage oversterfte van 3% tot 91%) de vaccinaties als beste verklaring te geven voor de flinke oversterfte sinds 2021.
Graag toelichten met voorbeeldenquote:Op zondag 1 oktober 2023 22:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een heel creatieve manier van goochelen met cijfers om de gewenste uitkomst te krijgen
https://www.trouw.nl/cult(...)n-aannames~b3d56f49/quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:52 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Graag toelichten met voorbeelden
1. Je snapt dus niet waarom sommige mensen moeite hebben met het begin van onderdrukking. Want op dit soort manieren start het altijd, niet plotseling, je bent een vrij persoon en poef je zit vast in een systeem. Sommige mensen hebben er moeite mee omdat het het begin kan zijn van onderdrukking die niet meer goed te praten is.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
1. Maar ik snap dus niet waarom zoveel mensen moeite hebben met mondkapjes, afstand houden of een tijdje avondklok te moeten ondergaan.
2. Waarom geen weerstand tegen oorlogen waar wij geen zak mee te maken hebben?
3. Jullie zijn allemaal destijds ingent tegen mazelen, pokken en weet ik veel wat nog meer.
Omdat mensen het niet begrijpen, en niet bereid zijn om een bijdrage te leveren aan de samenleving.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Niet waar.quote:Op zondag 1 oktober 2023 23:03 schreef Masberum het volgende:
[..]
1. Je snapt dus niet waarom sommige mensen moeite hebben met het begin van onderdrukking. Want op dit soort manieren start het altijd, niet plotseling, je bent een vrij persoon en poef je zit vast in een systeem. Sommige mensen hebben er moeite mee omdat het het begin kan zijn van onderdrukking die niet meer goed te praten is.
2. Daar is ook weerstand tegen maar in mindere mate omdat het een ver van het bed-show is. Zo is het nou eenmaal, kan je hypocriet noemen, misschien terecht, maar het is wat het is.
3. Nou wat dit betreft (misschien hiervoor ook) spreek ik voor mijzelf. Het werd je gewoon door de strot geduwd, je moest zelfs kunnen aantonen dat je gevaccineerd was. Terwijl vooral ouderen er dood aan gaan. Er had net zo goed gezegd kunnen worden tegen de ouderen 'Jullie moeten extra voorzichtig zijn tot het vaccin er is, draag mondkapjes' etc. in plaats van de hele economie (en ieder persoon) te verpesten vanwege een virus dat 3 keer dodelijker is dan de griep. Waarschijnlijk nog minder erg want een flink deel zou sowieso dood zijn gegaan in die 2 jaren ongeacht het virus.
Ooit van HIV tests gehoord?quote:
Das gewoon de standaard damage control van de msm.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/cult(...)n-aannames~b3d56f49/
Ik mag niet uit Trouw citeren geloof ik, dus lees zelf maar.
Tja, zolang jouw bubbel maar in stand blijftquote:Op maandag 2 oktober 2023 12:03 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Das gewoon de standaard damage control van de msm.
Helden die terecht geerd wordenquote:Nobelprijs Geneeskunde voor mogelijk maken mRNA-coronavaccins
De Nobelprijs voor de Geneeskunde is dit jaar voor onderzoekers Katalin Karik en Drew Weissman. Door hun onderzoek konden effectieve mRNA-vaccins worden ontwikkeld ten tijde van de coronapandemie.
De Nobelprijzen zijn de belangrijkste wetenschappelijke prijzen ter wereld. De prijzen worden ieder jaar uitgereikt op 10 december, de sterfdag van bedenker Alfred Nobel en ook de internationale Dag van de Mensenrechten. De uitreikingen zijn zoals ieder jaar in Zweden, behalve de uitreiking van de Nobelprijs voor de Vrede. Die prestigieuze prijs wordt uitgereikt in Noorwegen.
Het prijzengeld is dit jaar gestegen met 1 miljoen Zweedse kronen, vanwege de kelderende waarde van de Zweedse munteenheid. Per categorie zijn er 11 miljoen kronen beschikbaar gesteld (ruim 950.000 euro), terwijl dat er vorig jaar nog 10 miljoen waren.
https://nos.nl/artikel/24(...)n-mrna-coronavaccins
Werden mensen in die tijd ook bedreigd?quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ooit van HIV tests gehoord?
Dit soort memes zijn echt voor de dommen
Ik kan je de film Dalas Buyers Club aanraden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Werden mensen in die tijd ook bedreigd?
Wel waar.quote:
Nee, de QR code toonde niet aan of je wel of niet gevaccineerd was.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wel waar.
Nog afgezien van het reizen. Bij genoeg plekken moest je het laten zien.
https://monkeytown.eu/nl/covid_19
'Geen QR code meer'. Dat was een QR code om aan te tonen dat je gevaccineerd was.
Niet echt, gewoon een heleboel bangmakerij.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Werden mensen in die tijd ook bedreigd?
Zelfs dat niet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Niet echt, gewoon een heleboel bangmakerij.
Engerds.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helden die terecht geerd worden![]()
![]()
Virtue signaller gespot!quote:Op maandag 2 oktober 2023 00:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat mensen het niet begrijpen, en niet bereid zijn om een bijdrage te leveren aan de samenleving.
Dat deed het wel. Ik weet ook niet waarom je je daar zo in vast bijt..quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, de QR code toonde niet aan of je wel of niet gevaccineerd was.
Jij bijt je erin vast.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat deed het wel. Ik weet ook niet waarom je je daar zo in vast bijt..
Niet kunnen vinden. Help me even.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:34 schreef PinkyBrain het volgende:
Wat was volgens jou die QR code als ik vragen mag?quote:Op maandag 2 oktober 2023 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij bijt je erin vast.
De QR code laat niet zien of je gevaccineerd bent.
Hoe jij erbij komt dat de code dat wel liet zien is mij een raadsel.
Gevaccineerd/recent genezen/negatief getestquote:Op maandag 2 oktober 2023 21:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat was volgens jou die QR code als ik vragen mag?